Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Combat Evolved Anniversary


Funderar på om jag ska köpa det här verkligen. Har aldrig spelat ettan, men det känns som jag har en jävligt många Halo spel till 360 redan. Dessutom kommer det många bra spel nu.
Never free, never me, so I dub the Unforgiven
  • 0
Citerar Unforgiven215:
Funderar på om jag ska köpa det här verkligen. Har aldrig spelat ettan, men det känns som jag har en jävligt många Halo spel till 360 redan. Dessutom kommer det många bra spel nu.


Aldrig spelat ettan? Är du galen? Ettan har lätt den bästa storyn
Hej
  • 0
Någon som vet om man kommer fortsätta från samma level som man är på i Reach när man börjar spela Anniversary? Borde väl vara så med tanke på att mp-delen är baserad på Reach's, eller?
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Ah, tråkigt nog blir det inget Halo CE: anniversary på release för mig. Kommer förmodligen att köpa spelet under något tillfälle efter jul! Hoppas på att det blir lite billigare när reorna drar igång också!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Anniversary eller Skyrim först...
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Sonicman:
Ah, tråkigt nog blir det inget Halo CE: anniversary på release för mig. Kommer förmodligen att köpa spelet under något tillfälle efter jul! Hoppas på att det blir lite billigare när reorna drar igång också!


Det kommer visserligen att säljas billigt redan från början, ca 399;- och inte som ett fullprisspel som kostar ca 650;-

Tillagt 2011-11-12 15:17:
Citerar MrFUBAR:
Någon som vet om man kommer fortsätta från samma level som man är på i Reach när man börjar spela Anniversary? Borde väl vara så med tanke på att mp-delen är baserad på Reach's, eller?


Japp är samma Rank som gäller, kommer även komma custom cR challenges när Anniversary släpps. Såvidare inte 343i skrota iden dom hade om det.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Hm, vore toppen om jag hittade spelet för 299kr.
  • 0
Citerar Th3 End:
Hm, vore toppen om jag hittade spelet för 299kr.


349,- på Elgiganten, dock har ju dom sällan nya spel i butiken vid release.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Har inte testat kampanjen än men det första jag slogs av var vad otroligt balanserade och framför allt roliga banorna är. Stor skillnad gentemot Reach's banor. Vidare så kändes det faktiskt riktigt bra att spela utan armor abilities, man blev helt plötsligt tvungen att spela mer taktiskt eftersom det nu är mycket svårare att komma undan lika billigt som man kunde göra i Reach. Det enda som jag har att klaga på är väl att melee är så svag, man måste slå någon hela tre gånger om denne har full sköld för att döda honom.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Har inte testat kampanjen än men det första jag slogs av var vad otroligt balanserade och framför allt roliga banorna är. Stor skillnad gentemot Reach's banor. Vidare så kändes det faktiskt riktigt bra att spela utan armor abilities, man blev helt plötsligt tvungen att spela mer taktiskt eftersom det nu är mycket svårare att komma undan lika billigt som man kunde göra i Reach. Det enda som jag har att klaga på är väl att melee är så svag, man måste slå någon hela tre gånger om denne har full sköld för att döda honom.


de gamla halobanorna gjordes ju för att de skulle vara roliga att spela på och inte bara se snygga ut när man kollar på dom.

självklart blir det mer taktiskt utan aa också. den som påstår motsatsen ljuger sig bara hes.
man hör jämt massa bullshit som att olika aa's skulle vara bra för olika spelstilar eller nåt liknande. det är bara noobspråk för "aa's gör att man kan överleva ibland fast att man har en DÅLIG spelstil"

själv har jag inte provat banorna än, men funderar på att dra hem dom när jag flyttat färdigt och tröttnat på gears.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Nu har musiken äntligen kommit ut på Spotify!

http://open.spotify.com/album/21USG6SShgZlUbkmEq4du1

Har lyssnat igenom ett par låtar och hört det mest chockerande. Märks att det inte är Martin O'Donnell som är inblandad i soundtracket. Ljudet hade i så fall haft mer dynamik och mer känsla. Musiken på skivan låter platt, förstört med kompressor och limiting som man kan lägga märke till. Tyvärr är det ett vanligt förekommande fenomen idag och rätt väletablerat.

Ägna ca 2 minuter av ditt liv och se på den här videon så kommer du ha lättare för att förstå vad det är jag menar. http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Varför jag är besviken på Halo: Combat Evolved Anniversary Soundtrack är att ljudet är så dåligt. Musiken är riktigt bra, 10/10 möjliga. Bra synd att man lagt ner tid på att skapa sådan fantastisk musik i ny tappning helt i onödan när den som mastrat förstört hela upplevelsen. Vill inte att ni misstolkar mig över att jag bara gnäller över musiken utan vill föra fram att ljudet sviker. och svider i kropp & själ. Får ont i öronen när det liksom bara är konstant ljud utan variation och med tystnad som blir den dynamik som bör eftersträvas. Är så van vid att kunna höra Halo musiken med dynamik, därför låter exempelvis Halo: Reach Soundtrack dynamiskt kraftfullt medan Halo: Anniversary Soundtrack låter kraftfullt, konstant och högljutt. Likt att lyssna till ljudet av en hiltimaskin i arbete mot betong.

När du lär dig höra skillnaden kommer du bli rätt förvånad, blev jag när jag fick upp förståelsen för det här. Genom att med min nyfikenhet söka mig runt om fenomenet och få upp ögonen för hur det ligger till. Kan jag garantera dig -

Det är bland annat därför som jag inte längre köper musik på skiva eller download. Kan de inte behaga göra ljudet rätt, så får de räkna med färre kunder, jag bland annat. Därmed är Spotify återigen en bra lösning.

På tal om spelet så ska jag lira igenom det nu i helgen. Ska bli härligt med nostalgi och en resa att ta sig an på nytt med nya upplevelser och helheten av nyutgåvan. Ser jag fram emot!
  • 0
Hallå Hallå.
Är jag den enda här som blev besviken på att Zanzibar aka Last Resort inte var med i Halo CE Anniversary?
Det är en av dom absolut bästa multiplayerbanorna imo. Jag tycker det är en riktigt jävla tabbe av Bungie att inte ta med den!
  • 0
Citerar Gnomolicious:
Hallå Hallå.
Är jag den enda här som blev besviken på att Zanzibar aka Last Resort inte var med i Halo CE Anniversary?
Det är en av dom absolut bästa multiplayerbanorna imo. Jag tycker det är en riktigt jävla tabbe av Bungie att inte ta med den!


Bungie har inget att göra med Halo längre, det är numera 343I. Men ja finns en hel del banor som borde varigt med.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Gnomolicious:
Är jag den enda här som blev besviken på att Zanzibar aka Last Resort inte var med i Halo CE Anniversary?


Lite tråkigt, det håller jag med om.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag gillar verkligen banorna och så men jag tycker allt det är lite tråkigt att 343 inte löpte hela linan ut och baserade hela mp'n på den från första Halo, det hade ju varit jävligt fett.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Är det någon som har några roliga teorier angående terminalerna i Anniversary?
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Jag gillar verkligen banorna och så men jag tycker allt det är lite tråkigt att 343 inte löpte hela linan ut och baserade hela mp'n på den från första Halo, det hade ju varit jävligt fett.


Jag håller med. Känns lite halv-nostagliskt att återvända till gamla Halo när det i själva verket lånar multiplayer-delen från Halo Reach.
  • 0
Jag fick ingen redeem code i mitt ex av Halo Anniversary! Någon annan som råkat ut för detta eller vet vem man ska kontakta för att få en ny? Jag hörde med spelbutiken där jag köpte spelet med dom hänvisade mig till microsoft :/
  • 0
Citerar MrZen:
Jag fick ingen redeem code i mitt ex av Halo Anniversary! Någon annan som råkat ut för detta eller vet vem man ska kontakta för att få en ny? Jag hörde med spelbutiken där jag köpte spelet med dom hänvisade mig till microsoft :/


Var där verkligen ingen alls och spelet var helt nytt?
Ska vara 2 st kort med olika koder på. Annars är det kontakt av 343i och hoppas på att dem ger dig koderna. Visserligen så är det ju bara banorna som man vill ha till HDD och inte Avatar skitet och 48h live.

http://halo.xbox.com/en-us/?
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Har bara spelat campaign CO-OP en gång på Halo Anniversary så långt men det laggade fruktansvärt mycket, är det normalt?

Spelade över xbox live
Hej
  • 0
Tack för tipset! Det låg bara en manual i förpackningen, helt ny och obruten förpackning. Väldigt konstigt har aldrig varit med om något sådant tidigare. Bryr mig inte om avatar saker, vill bara ha mina kartor. Det går ju att spela banorna från anniversary men det blir smidigare att ha dem i Reach.

Jag körde co.op med en polare hela natten igår och vi märkte inte av något lagg. Har dock inte installerat spelet. Om du har gjort det kanske det kan vara problemet?
  • 0
Citerar Sir_badcop:
Har bara spelat campaign CO-OP en gång på Halo Anniversary så långt men det laggade fruktansvärt mycket, är det normalt?

Spelade över xbox live


Ja tyvär Campaign har annan nätverkskod än vanlig MM. Det ser ut ungefär så här, även om Hosten har bra connection så påverkas spelet om den andra har dålig connection(Samma skit med FF). Detta då det som händer på din skärm ska hända samtidigt för hosten och har då den spelaren som inte är host dålig connection så tar det tid att skicka informationen till hosten så det blir då en hel del lag. Som jag nämnde med FF så märks det ännu mer där då det är 4 st spelare som ska skicka data singnalerna runt till varandra och har alla dålig connection så laggar det väldigt mycket.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar Sir_badcop:
Har bara spelat campaign CO-OP en gång på Halo Anniversary så långt men det laggade fruktansvärt mycket, är det normalt?

Spelade över xbox live


Ja tyvär Campaign har annan nätverkskod än vanlig MM. Det ser ut ungefär så här, även om Hosten har bra connection så påverkas spelet om den andra har dålig connection(Samma skit med FF). Detta då det som händer på din skärm ska hända samtidigt för hosten och har då den spelaren som inte är host dålig connection så tar det tid att skicka informationen till hosten så det blir då en hel del lag. Som jag nämnde med FF så märks det ännu mer där då det är 4 st spelare som ska skicka data singnalerna runt till varandra och har alla dålig connection så laggar det väldigt mycket.


frågan är bara varför.

mitt internet va nere nu i förra veckan efter stormen och allt, så fick köra på mobilt ett par dagar. kom bara upp i 1.4dl och 0.3ul.

när man spelar horde i gears märker man i stort sett ingenting. det laggade knappt för mig och hosten jag spelade med märkte inget alls.

dagen efter tänkte jag "horde gick ju så jävla smidigt, borde gå att köra en firefight då också" ...

men så var inte läget gled rundor åt alla möjliga håll och allt jag gjorde hände ca. 2-3 sekunder efter att man tryckte på knappen... why bungie?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
men så var inte läget gled rundor åt alla möjliga håll och allt jag gjorde hände ca. 2-3 sekunder efter att man tryckte på knappen... why bungie?


Ja jag fattar det inte iheller, ODST funka hur smidigt som hellst även när man körda med dom från US liksom.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Är detta spel värt 299 kr? Aldrig spelat ettan mer än nån timme kanske, gillade Halo 3 skarpt men tyckte det tappade med ODST. Känns det här mer som trean än som Reach?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!