Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Combat Evolved Anniversary


crunt jo men cdon tar ju frakt kostnad.
  • 0
Citerar freddie97:
crunt jo men cdon tar ju frakt kostnad.


Fraktkostnaden ligger ju inte direkt på 200:- om du köper ett spel, right?
  • 0
600:- är inte ett pris för mig direkt.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
man kan ju inte ta 600 spänn för ett spel utan multiplayer. då är man ju inte riktigt klok i huvudet.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
man kan ju inte ta 600 spänn för ett spel utan multiplayer. då är man ju inte riktigt klok i huvudet.


ME ftw

Hursom, man ska inte ge 600 spänn för ett spel där den enda "multiplayern" är pisspelet Halo: Reach (ja, Armor Abilities och sådant skräp kommer inkluderas i "multiplayern").
  • 0
Men man måste väl inte ha Reach för online liret, man får väl en disc med Reach online + alla banor? Som ODST? Vore ju fetast i alla fall!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Ja du får ju hela multiplayern från Reach + 7 maps från CE
  • 0
Så varför du klaga för 399 spänn för ett spel som HAR multiplayer och inte är utan som du säger properskillz? Reach + 7 banor är väl allt bra trevligt?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Så varför du klaga för 399 spänn för ett spel som HAR multiplayer och inte är utan som du säger properskillz? Reach + 7 banor är väl allt bra trevligt?


jag har redan betalat för reach en gång och fick inte ens ett halvfärdigt spel. dom kan väl åtminstone ge en ett helt spel innan dom vill ta betalt igen.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
jag har redan betalat för reach en gång och fick inte ens ett halvfärdigt spel. dom kan väl åtminstone ge en ett helt spel innan dom vill ta betalt igen.


Ett halvfärdigt spel?
  • 0
Well, jag är nöjd med det. 399:- är överkomligt eftersom jag får Reach, Noble, Defiant, 7 extra banor och hela Halo CE omgjort. Pretty sweet!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Captain_Dracula:
Citerar properskillz:
jag har redan betalat för reach en gång och fick inte ens ett halvfärdigt spel. dom kan väl åtminstone ge en ett helt spel innan dom vill ta betalt igen.


Ett halvfärdigt spel?


inga banor, ingen overshield, ingen camo, ingen king of the hill, ett laggigt forge och hälften av banorna som väl fanns var trasiga.

jag hade kunnat pröjsa 2000:- om jag bara hade fått ce:s multiplayer. jag kommer säkert köpa skiten ändå, men det är inget hypat köp för mig. man borde inte få ta betalt för extrabanor förrän man faktiskt har banor i spelet.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Hype och Hype, men för mig är det de enda spelet som är ett givet köp. Skyrim kanske, men har aldrig spelat RPG. MW3 kan ju bara ta sig!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar properskillz:
jag hade kunnat pröjsa 2000:- om jag bara hade fått ce:s multiplayer. jag kommer säkert köpa skiten ändå, men det är inget hypat köp för mig. man borde inte få ta betalt för extrabanor förrän man faktiskt har banor i spelet.


Känns som att de utannonserar en Halo 4-beta key i CE i augusti, gör mig halvtaggad på att köpa skiten. Men ärligt talat, 343i kan dra åt helvete. Ifall de ska släppa en remake av spelet kan de åtminstone släppa en HEL JÄVLA REMAKE. Firefight och Forge hade inte skadat. Och vadfan får vi? Halvfyllt skräp som dessutom använder sig av multiplayern från skitspelet Reach. Gtfo

Tillagt 2011-07-07 21:10:
Citerar Swe 08:
Här ser ni den grafiska skillnaden mellan CE och Anniversary.

http://img812.imageshack.us/img812/415/vstieki.png


Sorgligt hur lite som egentligen förbättrats. Det har för guds skull gått 10 år mellan spelen. Nya konsoler, tack.
  • 0
Citerar Saigon:
Sorgligt hur lite som egentligen förbättrats


Hm, jag tycker att skillnaden ser ganska stor ut. Fullt synbar i alla fall.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Hm, jag tycker att skillnaden ser ganska stor ut. Fullt synbar i alla fall.


Synbar, javisst. Men komigen, efter 10 år förväntar jag mig ett mirakel.

... fy helvete vad trött jag är på X360. Hoppas seriöst H4 skjuts upp ett år eller två så spelet ges en chans på en ny plattform istället för X360.
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar MrFUBAR:Hm, jag tycker att skillnaden ser ganska stor ut. Fullt synbar i alla fall.

Synbar, javisst. Men komigen, efter 10 år förväntar jag mig ett mirakel.

... fy helvete vad trött jag är på X360. Hoppas seriöst H4 skjuts upp ett år eller två så spelet ges en chans på en ny plattform istället för X360.


verkligen. 360'n är en helt värdelös maskin. 10 år mellan spelen, men bara 2 års grafikskillnad.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Tagga Halo Encyclopedia den 19 oktober
  • 0
Frågan är ju hur kul det egentligen är att spela ett 10 år gammalt spel. Det man ansåg som episkt då är inte fullt så spännande idag. Man har ju liksom blivit bortskämd med att döda Scarabs och dylikt i senare delar, att då få möta 2 hunters på sin höjd känns inte så upphetsande.

Dessutom ser det fulare ut än Reach.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Frågan är ju hur kul det egentligen är att spela ett 10 år gammalt spel


Men tänk vilka minnen det kommer att väcka! Jag kommer, typ, svimma av nostalgi. Då spelar det ingen roll hur grafiken ser ut.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar Spel_nörd:

Frågan är ju hur kul det egentligen är att spela ett 10 år gammalt spel


Men tänk vilka minnen det kommer att väcka! Jag kommer, typ, svimma av nostalgi. Då spelar det ingen roll hur grafiken ser ut.


Då kan man ju lika gärna plocka fram orginalet igen då.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Då kan man ju lika gärna plocka fram orginalet igen då.


Har inte CE, spelade det bara hos polare. Men jag tycker att det verkligen kommer bli intressant att se vad de har förändrat och hur det känns jämfört med originalet och framförallt hur de kombinerar det med Reach's MP.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
får inga direkt nostalgiska känslor av att spela en kampanj. håller med att man lika gärna kan plocka fram orginalet igen då..

alla episka händelser och nostalgi-moments kommer ju från multiplayern.

spelade inte igenom halo:ce-kampanjen förrän ett bra tag efter att halo 2 hade släppts. liven var nere nån/några dagar och jag drog igenom både 1an och 2an eftersom jag hade tråkigt.

är det förresten någon som vet om fordonen kommer vara som i reach (det räcker att man träffar dom för att döda dom) eller om man måste börja sikta som ett pro igen för att sänka en ghost?

vet faktiskt inte om det var så redan i halo:ce iofs. spelade alltid utan bilar typ. men i halo 2 hade ju varje fordon en weakspot när man skulle sänka dom.

Tillagt 2011-07-08 00:20:
Citerar MrFUBAR:
Citerar Spel_nörd:
Då kan man ju lika gärna plocka fram orginalet igen då.


Har inte CE, spelade det bara hos polare. Men jag tycker att det verkligen kommer bli intressant att se vad de har förändrat och hur det känns jämfört med originalet och framförallt hur de kombinerar det med Reach's MP.


en titeluppdatering som tar bort bloomen och sen blir reach-mp'n det ultimata äktenskapet mellan release-reach och halo:ce.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!