Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Lirade precis Quake Live för första gången i mitt liv, och det är så jag vill att Halo 4 ska vara i MP (på banor där det inte finns fordon). Aningen kortare kill times vore kanske bra, spelet segas ned tillräckligt av att vara på konsol.
  • 0
Halo är över -.-
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
Vill bara få tillbaka mitt live och ge mig på Halo 3 igen.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Vill bara få tillbaka mitt live och ge mig på Halo 3 igen.


Har du Silver just nu? Är gratis Live nu över helgen
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar cocacola3696:
Halo är över -.-


Nejdå, än finns lite hopp.

... för kampanjen dvs. Vi lär väl knappast få se 343i göra en utannonsering om att allt de visat oss varit falskt och att de egentligen gjort spelet som Quake Live.
  • 0
Citerar Saigon:
Lirade precis Quake Live för första gången i mitt liv, och det är så jag vill att Halo 4 ska vara i MP (på banor där det inte finns fordon). Aningen kortare kill times vore kanske bra, spelet segas ned tillräckligt av att vara på konsol.


Man kan ha hur mycket kul som helst i QL.

Tycker också att 343i borde tänka så. Skit i att hitta på massa "nytt" (som ändå bara är kopierat från andra spel) och ge oss istället den ultimata MP-upplevelsen från de tidiga Halo-dagarna.

Det är så sjukt nice att Id insåg att fansen inte vill ha varken Quake IV eller V - dom vill ha det som är bäst, Quake 3... och så gav man dom det bara

Varför kan det inte hända i Halo-världen?

Fast grejen på nåt sätt är väl också att varken Halo: CE eller Halo 2 är helt perfekta. Man kan ju fortfarande tweaka lite med dom... men typ CE/2 med Forge och lite småtweaks här och där hade bara vart för bra för att vara sant.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Tycker också att 343i borde tänka så. Skit i att hitta på massa "nytt" (som ändå bara är kopierat från andra spel) och ge oss istället den ultimata MP-upplevelsen från de tidiga Halo-dagarna.


Ser iofs gärna att 343i bryter lite ny mark, så länge idéerna är bra och kan tillföra något (läs: ge mig mitt jävla klättrande och parkourhoppande så är jag nöjd). Att "förnya" spelserien genom att CoD-ifiera den är bara puckat.

Citerar properskillz:
Det är så sjukt nice att Id insåg att fansen inte vill ha varken Quake IV eller V - dom vill ha det som är bäst, Quake 3... och så gav man dom det bara


Får iaf hoppas att de skärper sig lite, hörde att PC-versionen av Rage var riktigt satans illa. Får väl hoppas att de bättrar sig en aning till nästa spel (antar att det blir Doom 4).

Citerar properskillz:
Fast grejen på nåt sätt är väl också att varken Halo: CE eller Halo 2 är helt perfekta. Man kan ju fortfarande tweaka lite med dom... men typ CE/2 med Forge och lite småtweaks här och där hade bara vart för bra för att vara sant.


Visst kan spelen förbättras, men det handlar snarare om att tweaka något som är riktigt bra än att behöva göra om något som ger känslan av att vara cancer i tv-spelsform.
  • 0
aaaah.. varför måste dom alltid ha såna noobs som spelar när dom visar klipp?

hade vart så många tusen gånger bättre om man kunnat få se en normal kill där killen skjuter 4 skott och den andra dör.

palla tömma hela sitt magasin för att få ett headshot.

Tillagt 2012-04-18 10:33:
försökte räkna, men blev bara helt yr... får nog se det på en riktig skärm sen. poppar skölden efter 4:e eller 5:e bursten?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar The LOL object:
Vill bara få tillbaka mitt live och ge mig på Halo 3 igen.


Har du Silver just nu? Är gratis Live nu över helgen


Fan jag som köpte nytt igår
  • 0
Citerar properskillz:
försökte räkna, men blev bara helt yr... får nog se det på en riktig skärm sen. poppar skölden efter 4:e eller 5:e bursten?


5:e tror jag, fast vettefaen om man kan räkna det som "bursts". Han missade mer än hälften av skotten känns det som.

-------

Ang. nyheterna som avslöjades tar jag bara GR:s sammanfattning och kommenterar den.

343 Industries har byggt ett helt nytt spawn-system för vapnen som ska göra det mer lättillgängligt för nya spelare, men även för de som redan är frälsta Halo-fans.

"Mer lättillgängligt"? Hur efterblivna kan folk bli? Du dör, väntar några sekunder och respawnar på en viss spawnpoint på kartan, jag förstår inte hur fan man kan göra det mer lättillgänglit än så.

Ang. vapenspawnen är jag aningen mer positiv, men det är knappt. Sen att vapnens "drops" kan döda en känns iofs somm en idé som kan bli bra. Folk som lär sig timing ordentligt osv kommer väl få ett övertag och lära sig ungefär hur långt borta man ska vara från nedslagsplatsen, hur lång tid det tar för ordinaten att slå ner i marken från när man först ser den osv.

Det nya Ordinates-systemet leder till att folk inte längre kan förlita sig på att veta mer om banan. Istället handlar det om ens egna färdigheter nu.

"Egna färdigheter"? Förstår 343i ens själva hur Loadouts osv förstör precis alla möjligheter till att de egna färdigheterna ska bli det som avgör matchen?

Loadouts behöver jag itne ens kommentera, får bara huvudvärk av att läsa allt det där.

Armor Abilities ger mig huvudvärk, orkar inte kommentera.

Det finns ett system vid namn "Cortana's Web" i spelet som ger ut information om alla vapen och vilka situationer de passar i.

Dra. Åt. Helvete. Folk får förihelvete lära sig använda hjärnan och faktiskt prova sig fram till vad som fungerar och inte fungerar, lär inte vara så jävla svårt när man utesluter de dummaste alternativen som att försöka använda hagel mot någon som är på andra sidan kartan.
  • 0
måste säga att det faktiskt skulle kunna vara ganska lovande killtimes.

om br är 4-shot så stop watchade jag det lite på måfå till 1:60s

blev lite olika varje gång.... men ungefär där.
kan faktiskt vara riktigt nice.

annars så tänkte jag på en grej. sa dom inte att ljuden till alla vapen skulle vara mycket bättre? låter ju nästan som att dom har dämpare på br:et. lite köttigare ljud tack
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
annars så tänkte jag på en grej. sa dom inte att ljuden till alla vapen skulle vara mycket bättre? låter ju nästan som att dom har dämpare på br:et. lite köttigare ljud tack


Jag tror ljudet är nedsänkt i klippet så det inte ska överrösta Conans röst.
  • 0
Jag tycker om hur dom hanterar sprinten kan faktiskt bli något positivt. Om domsköter AA behöver det inte bli lika störande. Cortanas Web kan också bli riktigt bra, förhoppningsvis blir det bättre balans. Klasssystem och sånt passar inte i Halo men så länge dom ger oss playlist där vi kan skippa sånt så är jag nöjd. Typ en classic mode.

Så länge gameplay i grund och botten är bra och man själv kan mixa med allt så är jag nöjd. MLG är viktigast.
  • 0
palla att man kan ha evade och sprint samtidigt. evade är alldeles för op för att vara tillgängligt via loadouts.

aaah.. palla loadouts

Citerar Saigon:
343 Industries har byggt ett helt nytt spawn-system för vapnen som ska göra det mer lättillgängligt för nya spelare, men även för de som redan är frälsta Halo-fans.


Skrev exakt samma sak i nyhets-tråden men tänkte att jag kan upprepa mig lite här ändå.

Alltså... det är bra att vapen alltid spawnar vid fasta tidpunkter, men det är INTE bra att dom meddelar det antingen via hud:en eller via ljud långt i förväg.
Detta dödar totalt meta-gamet i spelet, för det enda meta-game som pågår i halo är just kontroll på timers. Varesig dom är fasta eller dynamiska.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar SayrroW18:
Citerar properskillz:
annars så tänkte jag på en grej. sa dom inte att ljuden till alla vapen skulle vara mycket bättre? låter ju nästan som att dom har dämpare på br:et. lite köttigare ljud tack


Jag tror ljudet är nedsänkt i klippet så det inte ska överrösta Conans röst.


Tror exakt som du, det brukar man göra i inom media.
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
Citerar cocacola3696:
Citerar SayrroW18:
Citerar properskillz:
annars så tänkte jag på en grej. sa dom inte att ljuden till alla vapen skulle vara mycket bättre? låter ju nästan som att dom har dämpare på br:et. lite köttigare ljud tack


Jag tror ljudet är nedsänkt i klippet så det inte ska överrösta Conans röst.


Tror exakt som du, det brukar man göra i inom media.


Jo, men även om man skulle höja ljudet lite så saknas det reverb och den här tunga känslan som man vill att ett skott ska ha.

Skotten låter ju extremt dämpade. Lyssna när han laddar om t.ex. så låter ljudet helt normalt, medan all botten saknas i själva skottet.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Citerar cocacola3696:
Citerar SayrroW18:
Citerar properskillz:
annars så tänkte jag på en grej. sa dom inte att ljuden till alla vapen skulle vara mycket bättre? låter ju nästan som att dom har dämpare på br:et. lite köttigare ljud tack


Jag tror ljudet är nedsänkt i klippet så det inte ska överrösta Conans röst.


Tror exakt som du, det brukar man göra i inom media.


Jo, men även om man skulle höja ljudet lite så saknas det reverb och den här tunga känslan som man vill att ett skott ska ha.

Skotten låter ju extremt dämpade. Lyssna när han laddar om t.ex. så låter ljudet helt normalt, medan all botten saknas i själva skottet.


Som vi skrev, dem sänker förmodligen ljudet för att man skall höra Conan's röst, sedan så höjde dem ljudet igen vid om laddningen.

Tillagt 2012-04-18 20:55:
Kollade upp en annan bättre video på youtube och ljudet verkar gå upp och ner hela tiden, konstigt, men ljudet lär vi väl få höra snart så meh.
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
ljudet är väl det sista man ska oroa sig för just nu dessutom

men jag tror det kan vara ganska skönt om bursten är dämpad egentligen.
tycker ljudet just nu påminner extremt mycket om en dämpad m16 i burstläge.

blir inte lika jobbigt för öronen i längden om man spelar med lurar.

blev lite konfuderad bara eftersom dom snackat om hur biffiga ljuden är
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Tror ljuden blir bra men Battlefield kommer alltid regera med ljuden.
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=204W-mntR1o

Red vs Blue-avsnitt i Halo 4 för de som har missat. Dock säger det inte så mycket om gameplay utan dem diskuterar bara hur man ska komma ihåg release-datumet.
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar The LOL object:
Vill bara få tillbaka mitt live och ge mig på Halo 3 igen.


Har du Silver just nu? Är gratis Live nu över helgen


Värre, kontot är låst då jag har "föräldraskydd" pga att jag var dum när jag starta kontot. Nu måste en förälder e-post acceptera något för att jag ska få gå online men jag har helt glömt inloggen (är min andra e-post så mina päron vet ju inte vad det är heller).

Vill inte starta nytt när jag är så nära 10k Gamerscore.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Ärligt talat,Ju mer jag hör av multiplayer så tycker jag det verkar bättre,När gameinformer släpptes var det väl RAAAGEEE !!!! AAAHH!! över hela internet och är det fortfarande,Men vissa grejer har blivit bättre nu. Och verkade inte som det beskrevs i gameinformer,Ser dock mest framemot campaign och spartan ops (vilket är ett fult namn)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!