Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Citerar Spelfjanten:
http://www.youtube.com/watch?v=2t9VYxToAUU

Här är den, blev något fel med videon ;) Det är inte meningen att tro på vad videon visar utan diskutera om dess innehåll dvs vilka som är fiender i Halo 4


ganska värdelös ändå, bara massa flabb å klabb
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar Spelfjanten:
http://www.youtube.com/watch?v=2t9VYxToAUU

Här är den, blev något fel med videon ;) Det är inte meningen att tro på vad videon visar utan diskutera om dess innehåll dvs vilka som är fiender i Halo 4


ganska värdelös ändå, bara massa flabb å klabb


Tack för den, det kändes.....
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Baxter:
Har jag missat något? Är Mendicant 343 Guilty spark? Eller är jag helt förrvirrad?

Vad jag kommer ihåg, så skapade Forerunners Mendicant Bias, de skickade över han/hon till The gravemind, men hon/han blev övertalad att The Flood var evolutionen och hjälpte the Flood. Då skapade The Forerunners en ny AI till att bekämpa Mendicant Bias.


Du har rätt, men i Halo 3 "ångrade" Mendicant Bias sig och försökte kommunicera med Chiefen samt hjälpa denne.

--------------

Citerar properskillz:
känner ingen hype alls. känner att mjölken bara sprutar ut.


Du gnäller på att Bungie blir sämre och du gnäller på att en ny utvecklare sedan tar över... När blir du nöjd?

Citerar properskillz:
halo detta året, halo nästa år... ja då kanske man får se en halo 2-remake året efter det och cod-cirkusen är igång för längesen.


1. Tioårsjubileum i år, kanske lite motiverat att släppa en remake isf.
2. Om vi sedan bortser från remaken dröjer det ca 2 år mellan Reach och H4, för att inte nämna 5 år mellan H3 och H4. Sluta gnälla.

Samt:

Citerar I:
Dock var ju inte ODST ett helt spel till kostnaden, vilket remaken inte heller kommer vara.


Tillagt 2011-06-07 22:29:
Citerar The LOL object:
Hoppas vi får se fler Spartans i 4an, och att Chief är på Reach / Onyx. Egentligen skulle han kunna träffa Jun (som borde överlevt Reach med Dr. Halsey) och hans tidigare polare, innan Combat Evolved.


Både Reach och Onyx känns lite "njaa", i vart fall om Microsoft ska hålla sig till universets kanon. Sen håller jag med om att det vore trevligt ifall man fick träffa andra spartaner, men då kan Jun dra åt helvete. Gief Fred, Kelly, Team Katana, Tom, Lucy och Linda.
  • 0
Citerar Saigon:
Du gnäller på att Bungie blir sämre och du gnäller på att en ny utvecklare sedan tar över... När blir du nöjd?

Jag kan delvis hålla med. Allt som kommit med Halo-stämpeln sedan 2001 har varit mer eller mindre samma ingredienser i ett ständigt uppiffat format. Trots att förändringar görs har jag aldrig känt någon större förändring, eller förbättring, i serien.

Om 343 visar någonting som finputsats från grunden är i varje fall jag villig att ge det ett försök, men annars tog fighten slut efter trean. Så som det borde ha varit, i min mening.
Tufft ju.
  • 0
Citerar Saigon:
Du har rätt, men i Halo 3 "ångrade" Mendicant Bias sig och försökte kommunicera med Chiefen samt hjälpa denne.


Via terminalerna?
  • 0
Citerar Tecrom:
Jag kan delvis hålla med. Allt som kommit med Halo-stämpeln sedan 2001 har varit mer eller mindre samma ingredienser i ett ständigt uppiffat format. Trots att förändringar görs har jag aldrig känt någon större förändring, eller förbättring, i serien.


Erkänner direkt att Bungie knappast revolutionerade hela spelserien för varje ny del de släppte, men jag är en av dem som tycker att Halo får oförtjänt mycket skit på den punkten. Från CE till 2:an fick vi dual-wielding, omgjort hälso/skyddsystem, möjligheten att boarda fordon, onlinespel, möjlighet att spela som Covenant och en del andra trevliga saker. Från 2:an till 3:an fick vi Forge, Theater och online co-op med en del smärre gameplay förändringar. Så långt, så bra. Egentligen tycker jag bara det var ODST (Firefight räcker inte) och Reach (klar försämring) som förtjänar skit från folket.

Sedan verkar folk glömma/förbise/inte veta att det faktiskt är en ny utvecklare som gör den nya trilogin, och de lär troligtvis ha suttit ett par år och arbetat på det här. Samtidigt måste Microsoft förstå (i vart fall hoppas jag att dem gör det) att om de inte gör något nytt och spännande kommer de sänka hela spelserien i botten. Man ska aldrig sätta sin hype-o-meter till max, men man ska inte måla fan på väggen för den skull heller (i vart fall inte innan vi fått se gameplay).
  • 0
Citerar Baxter:
Via terminalerna?


Jajamänsan.

------------

Borde påpeka att jag ändå är lite orolig över hur handlingen blir. Att få till något riktigt bra som kan livnära en hel trilogi utan att kännas alltför krystat kan vara lite knepigt. Ifall Microsoft satsade på att väva ihop den nya trilogin med böckerna skulle jag visserligen tuppa av pga hypen, men det skulle vara en utmaning att få casualfansen att smälta det hela. Menmen, vi får hoppas på det bästa.
  • 0
Citerar Saigon:
Sedan verkar folk glömma/förbise/inte veta att det faktiskt är en ny utvecklare som gör den nya trilogin, och de lär troligtvis ha suttit ett par år och arbetat på det här. Samtidigt måste Microsoft förstå (i vart fall hoppas jag att dem gör det) att om de inte gör något nytt och spännande kommer de sänka hela spelserien i botten. Man ska aldrig sätta sin hype-o-meter till max, men man ska inte måla fan på väggen för den skull heller (i vart fall inte innan vi fått se gameplay).


Dessutom så finns det killar på 343 som jobbade på Bungie när de gjorde Halo: CE och Halo 2.
  • 0
<quote>Tillagt 2011-06-07 22:29:
Citerar The LOL object:
Hoppas vi får se fler Spartans i 4an, och att Chief är på Reach / Onyx. Egentligen skulle han kunna träffa Jun (som borde överlevt Reach med Dr. Halsey) och hans tidigare polare, innan Combat Evolved.


Både Reach och Onyx känns lite "njaa", i vart fall om Microsoft ska hålla sig till universets kanon. Sen håller jag med om att det vore trevligt ifall man fick träffa andra spartaner, men då kan Jun dra åt helvete. Gief Fred, Kelly, Team Katana, Tom, Lucy och Linda.</quote>

Tänkte mer på Jun för att han överlevde Reach, självklart vill jag även se hans vänner Fred o Kelly med company.

Tror ni det kan ha något med Halo Wars och dess slut att göra då?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Tänkte mer på Jun för att han överlevde Reach, självklart vill jag även se hans vänner Fred o Kelly med company.

Tror ni det kan ha något med Halo Wars och dess slut att göra då?


Förstod det, orkar bara inte med Jun. Brydde mig aldrig om någon i Reach, karaktärerna var oerhört tråkiga och platta. De riktiga SII:orna samt SIII:orna däremot, gief.

Ang. slutet på Halo Wars har det spekulerats en del angående saken på Bnet, men eftersom jag aldrig spelat Halo Wars eller kollat igenom handlingen särskilt noga vill jag inte uttala mig. Har dock läst lite granna, och om jag fattat det rätt slutar spelet med att karaktärerna stöter på en mystisk Forerunnerplanet, eller?
  • 0
Citerar Saigon:
Från CE till 2:an fick vi dual-wielding, omgjort hälso/skyddsystem, möjligheten att boarda fordon, onlinespel, möjlighet att spela som Covenant och en del andra trevliga saker. Från 2:an till 3:an fick vi Forge, Theater och online co-op med en del smärre gameplay förändringar. Så långt, så bra. Egentligen tycker jag bara det var ODST (Firefight räcker inte) och Reach (klar försämring) som förtjänar skit från folket.

Serien har absolut fått sina förbättringar, det säger jag inte nej till. Både online co-op och Forge har varit två väldigt uppskattade tillskott till serien i min mening. Att ODST och Reach är seriens allra svagaste kort håller jag också med dig om, men storymässigt har jag haft svårt att hålla mig kvar. Första genomspelningen av Halo 3 satt jag fastklistrad non-stop, men i ungefär samma veva började min gnista för serien slockna. Det var allt jag hade velat ha, men det var tillräckligt. När ODST kom ut var jag exalterad såklart, men redigt besviken när jag insåg att jag inte kände för serien längre.

Citerar Saigon:
Sedan verkar folk glömma/förbise/inte veta att det faktiskt är en ny utvecklare som gör den nya trilogin, och de lär troligtvis ha suttit ett par år och arbetat på det här. Samtidigt måste Microsoft förstå (i vart fall hoppas jag att dem gör det) att om de inte gör något nytt och spännande kommer de sänka hela spelserien i botten. Man ska aldrig sätta sin hype-o-meter till max, men man ska inte måla fan på väggen för den skull heller (i vart fall inte innan vi fått se gameplay).

Nya utvecklare är i det här fallet precis vad serien behöver. Förvisso är det nog en hel del som arbetade hos Bungie som arbetar med Halo 4, men tiden för förändring är som sagt oundviklig. Om inte för fansens skull kommer 343 sätta alla huvuden på skaft för att komma på det vinnande receptet som kan klå Moden Warfare. En ny trilogi är jag inte särskilt sugen på, dock är jag nyfiken på att se vad Halo 4 kan bli och vad det kommer betyda för marknaden. Att förvänta sig ett nytt "Combat Evolved" vore drömlarvigt, men väldigt spännande.
Tufft ju.
  • 0
Citerar Saigon:
Förstod det, orkar bara inte med Jun. Brydde mig aldrig om någon i Reach, karaktärerna var oerhört tråkiga och platta. De riktiga SII:orna samt SIII:orna däremot, gief.


Jag måste ta och sekondera det. Helt brutalt personlighetslösa karaktärer i Reach. Jag hoppas på betydligt mer trovärdiga karaktärer man kan knyta starka band till i fyran!
  • 0
Citerar Saigon:
Borde påpeka att jag ändå är lite orolig över hur handlingen blir. Att få till något riktigt bra som kan livnära en hel trilogi utan att kännas alltför krystat kan vara lite knepigt.

Jo, det blir ingen lätt match att starta ett världskrig av den skalan som var i den första trilogin. Där hoppade man dessutom mitt in i en pågående konflikt, medan man i Halo 4 högst troligt börjar från grunden.
Tufft ju.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Alexis:
Felx: Whatsup med: till mig?

Enda anledningen till att denna tråden ligger här var för jag bad en mod flytta den.


Den var ju inte till dig..
  • 0
  • I
  • I
Citerar Saigon:
Du gnäller på att Bungie blir sämre och du gnäller på att en ny utvecklare sedan tar över... När blir du nöjd?


Av att döma på det har har skrivit i Reach-tråden så är det sällan.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar Saigon:
Du gnäller på att Bungie blir sämre och du gnäller på att en ny utvecklare sedan tar över... När blir du nöjd?


Av att döma på det har har skrivit i Reach-tråden så är det sällan.


jag tycker inte om att man fokuserar så mycket på kampanjen och låter muitiplayerdelen bara dö ut. spelet släpptes ju utan banor t.ex.
om det inte vore för forge så hade där bara funnits 2 spelbara banor.

dock är reach extremt överbra om man jämför med halo 3 som är det svagaste kortet i serien.

sen tycker jag inte om att det kommer nytt hela tiden heller för det tar flera år för multiplayern att bli vad den blir.
nu kommer ju inte remaken ha någon multiplayer, vilket är både bra och lite dåligt. halo: ce's multiplayer är ju nästan i klass med halo 2's. och i mångas ögon är den bättre så det hade ju inte vart fel att få ta del av den.

det är dock extremt tråkigt om ligan ska behöva gå över till halo 4 efter bara 2 säsonger med halo: reach.

man kan ju gissa sig till att det kommer en halo 2-remake året därpå också och sen halo 5 året efter det.
känns bara alldeles för mycket.

det kommer bli väldigt spännande att se vad 343 gör med serien, men om dom börjar stoppa in weapon attachment och annat skit så känns det bara som cod 1.5

vill man spela cod så finns redan cod. kan man inte låta det vara så bara?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
det kommer bli väldigt spännande att se vad 343 gör med serien, men om dom börjar stoppa in weapon attatchment och annat skit så känns det bara som cod 1.5


Attachments tror jag dock inte att vi behöver oroa oss för. Det är så långt ifrån Halo man kan komma.

I övrigt har du en poäng, men du fokuserar alltför mycket på det negativa.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar properskillz:
det kommer bli väldigt spännande att se vad 343 gör med serien, men om dom börjar stoppa in weapon attatchment och annat skit så känns det bara som cod 1.5


Attachments tror jag dock inte att vi behöver oroa oss för. Det är så långt ifrån Halo man kan komma.

I övrigt har du en poäng, men du fokuserar alltför mycket på det negativa.


jo, men i egenskap av kampanjhatare kan jag inte se så mycket positivt med att det kommer en ny kampanj.

bästa spelet någonsin, quake 3, hade ju ingen kampanj och det spelas än idag.

Tillagt 2011-06-08 02:13:
och man får ju verkligen hoppas att det inte kommer attachments, det är dock oroväckande att hela trailern slutar med att han stoppar på nån konstig grej på sin pistol.

Tillagt 2011-06-08 02:16:
cod säljer ju extremt mycket på att man kan trixa och fixa med sina vapen.

"folk" tycker ju om att göra sånt. men den typen av spelare går ju ofta vidare till ett nytt lir efter 3 månader och det vore trevligare om spelutvecklare satsade på att göra spel som är roliga att spela i 10 år snarare än att underhålla dom som vill trixa och fixa lite.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Citerar fat Abbot:
Citerar Spelfjanten:
http://www.youtube.com/watch?v=2t9VYxToAUU

Här är den, blev något fel med videon ;) Det är inte meningen att tro på vad videon visar utan diskutera om dess innehåll dvs vilka som är fiender i Halo 4


ganska värdelös ändå, bara massa flabb å klabb


Tack för den, det kändes.....


Sorry bro
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Äntligen! Har inväntat en uppfölajre till 3:an ett bra tag nu. Och trailern påminde verkligen om hur mycket man älskar Halo-serien. Nu väntar man exalterat på att få se lite ljuvlig gameplay footage eller videos. Master chief is back Bitches!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Tecrom:
Jag kan delvis hålla med. Allt som kommit med Halo-stämpeln sedan 2001 har varit mer eller mindre samma ingredienser i ett ständigt uppiffat format. Trots att förändringar görs har jag aldrig känt någon större förändring, eller förbättring, i serien.

Erkänner direkt att Bungie knappast revolutionerade hela spelserien för varje ny del de släppte, men jag är en av dem som tycker att Halo får oförtjänt mycket skit på den punkten. Från CE till 2:an fick vi dual-wielding, omgjort hälso/skyddsystem, möjligheten att boarda fordon, onlinespel, möjlighet att spela som Covenant och en del andra trevliga saker. Från 2:an till 3:an fick vi Forge, Theater och online co-op med en del smärre gameplay förändringar. Så långt, så bra. Egentligen tycker jag bara det var ODST (Firefight räcker inte) och Reach (klar försämring) som förtjänar skit från folket.


http://www.gamereactor.se/nyheter/26674/Rej%E4la+innovationer
+i+n%E4sta+Halo/
vi lär ju få se något nytt iallafall

Tror inte de snackar om Halo anniversairy.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar properskillz:
och man får ju verkligen hoppas att det inte kommer attachments, det är dock oroväckande att hela trailern slutar med att han stoppar på nån konstig grej på sin pistol.


343 är nog inte så dumma. Det vore helt enkelt respektlöst av dem gentemot Bungie att stoppa in något som är helt olikt Halo. Och som dessutom bara skulle göra spelet obalanserat.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Hur mycket lär Halo Combat Evolved Anniversary kosta? Surfade runt lite, och det billigaste och mest förnuftiga priset jag hittat hittills, var 399kr på Cdon. Fast det kan komma att bli billigare på andra håll så småningom. Någon som hittat ett billigare alternativ måhända?
I vilket fall somhelst, så ska jag definitivt köpa det! Väldigt coolt och charmigt att man kan växla mellan den nya versionen och den för 10 år sen när man spelar. Och Multiplayern lär ju bli helfestlig!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Citerar Sonicman:
Hur mycket lär Halo Combat Evolved Anniversary kosta? Surfade runt lite, och det billigaste och mest förnuftiga priset jag hittat hittills, var 399kr på Cdon. Fast det kan komma att bli billigare på andra håll så småningom. Någon som hittat ett billigare alternativ måhända?
I vilket fall somhelst, så ska jag definitivt köpa det! Väldigt coolt och charmigt att man kan växla mellan den nya versionen och den för 10 år sen när man spelar. Och Multiplayern lär ju bli helfestlig!


där finns ju ingen multiplayer... det låter ju verkligen helfestligt.
och var har du läst att man ska kunna byta mellan motorerna?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
där finns ju ingen multiplayer...


Inte en egen, men Halo: Reach Multiplayer kommer finnas där i alla fall.

http://www.joystiq.com/2011/06/06/halo-combat-evolved-annivers
ary-multiplayer-maps-are-for-halo/


Citerar properskillz:
var har du läst att man ska kunna byta mellan motorerna?


1:10 och lite framåt så nämner han det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!