Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Citerar AlucardD:
Kan ju säga såhär, Inte flood, inte covenanter. Det är mycket troligt en helt ny fiende för oss som bara spelat spelen ( kanske har nämnts någon i böckerna )


Forerunners då. Eller nåt helt nytt som sagt.
  • 0
Var fan kom hans jetpack ifrån?.. Den hade varit vääldigt trevlig att ha i Halo 2,3..
Är inte scenen när man ser Chief tittar ut mot det främmande "skeppet" allmänt textur fattig? Kolla på den halva UNSC fregatten, just den jag menar ser lite awkward ut.. Sen så delades ju fregatten betydligt "jämnare", mer likt som ett ljussabels hugg när den inte tog sig igenom maskhålet.. Consistency ffs..

Åh vad jag klagar, men kan inte känna någon hype.. Vem vet detta kanske blir otroligt men jag är inte imponerad av vad jag sett här. Tyvärr.

Däremot är Halo: Combat Evolved remaken ett givet köp
I don't share food..
  • 0
Citerar Shakugan-MC:
Åh vad jag klagar, men kan inte känna någon hype.. Vem vet detta kanske blir otroligt men jag är inte imponerad av vad jag sett här. Tyvärr.


Du sitter o gnäller efter en kort förrenderad trailer som inte säger oss något som helst? Come the hell on...
  • 0
Citerar Ciriux:
Stora frågan är: VILKA SLÅSS VI MOT?


Bra fråga. The Elites står ju på människans sida, lite synd för det är den roligaste fienden att kriga mot i Halo-serien.
  • 0
Citerar deffa89:
Stora frågan är: VILKA SLÅSS VI MOT?


Bra fråga. The Elites står ju på människans sida, lite synd för det är den roligaste fienden att kriga mot i Halo-serien.


Den stora frågan är vad fan den där planet grejen är, enligt boken "förvandlades" ju Onyx bara till en liten låda vaktad av några miljoner sentinels. Så de kan ju inte vara Onyx.

Tillagt 2011-06-07 02:51:
Citerar Shakugan-MC:
Var fan kom hans jetpack ifrån?.. Den hade varit vääldigt trevlig att ha i Halo 2,3..
Är inte scenen när man ser Chief tittar ut mot det främmande "skeppet" allmänt textur fattig? Kolla på den halva UNSC fregatten, just den jag menar ser lite awkward ut.. Sen så delades ju fregatten betydligt "jämnare", mer likt som ett ljussabels hugg när den inte tog sig igenom maskhålet.. Consistency ffs..

Åh vad jag klagar, men kan inte känna någon hype.. Vem vet detta kanske blir otroligt men jag är inte imponerad av vad jag sett här. Tyvärr.

Däremot är Halo: Combat Evolved remaken ett givet köp


Är taggad som tusan, men jag kan hålla med om att trailern kändes fattig när väl chefen vaknade, då såg den väldigt billig ut.
  • 0
Citerar Baxter:
Den stora frågan är vad fan den där planet grejen är, enligt boken "förvandlades" ju Onyx bara till en liten låda vaktad av några miljoner sentinels. Så de kan ju inte vara Onyx.


Känner mig också lite tvek på att det är Onyx. Visst, pga händelserna i GoO borde väl planeten ändrat utseende en del, men ifall jag minns rätt hann inte Sentinels omvandla hela planeten. Iofs kan det handla om ett ganska stort hopp i tiden, men jag är fortfarande osäker.
  • 0
Hepp, på Bnet finns det numer en tråd gjord av en kille som hävdar att han läcker lite information om spelet. I augusti ska det tydligen bli officiellt, om man ska tro på källan. Sanningshalten får ni avgöra själva, och det finns viss risk för spoilers. Hursom, här finns länken:

http://www.bungie.net/Forums/post.aspx?postID=61278968

---------

Är även en del gnäll på trailern. De vanligaste klagomålen verkar gälla teaserns tempo, rustningens nya utseende och känslan att det såg ut som en animefilm. Personligen tycker jag, som en del andra på Bnet, att de förbättrade reflexerna John verkar ha fått stämmer bra med spelets kanon och går hand i hand med böckerna.
  • 0
  • I
  • I
Även om trailern känns lite väl olik de förra spelen, så tror jag att det kan vara bra. Vi vill ju trots allt inte att 343 Industries bara ska göra Halo exakt som Bungie gjorde det, utan de måste ju utveckla serien (vilket Bungie också gjorde under årens lopp).
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Även om trailern känns lite väl olik de förra spelen, så tror jag att det kan vara bra. Vi vill ju trots allt inte att 343 Industries bara ska göra Halo exakt som Bungie gjorde det, utan de måste ju utveckla serien (vilket Bungie också gjorde under årens lopp).


Tycker att gnällandet på Bnet är löjligt. Visst gav Bungie oss en spelserie vi älskar, men samtidigt gick det nedför ett bra tag. CE och H2 kommer för alltid finnas i mitt hjärta, H3 var bra men inte underbart, ODST var medel och Reach var hyfsat. Lite nytt blod behövs för att serien inte ska dö. Sen fick Microsoft även med sig Frankie, vilket var det viktigaste ifall du frågar mig.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Saigon:
Tycker att gnällandet på Bnet är löjligt. Visst gav Bungie oss en spelserie vi älskar, men samtidigt gick det nedför ett bra tag. CE och H2 kommer för alltid finnas i mitt hjärta, H3 var bra men inte underbart, ODST var medel och Reach var hyfsat. Lite nytt blod behövs för att serien inte ska dö. Sen fick Microsoft även med sig Frankie, vilket var det viktigaste ifall du frågar mig.


Jag håller verkligen med. Halo kan inte fortsätta på samma sätt som nu.

Dock så var ju Reach mycket bättre än "hyfsat", men för att vara ett Halo-spel kändes det ganska blekt.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Jag håller verkligen med. Halo kan inte fortsätta på samma sätt som nu.


De enda grundpelarna jag egentligen vill ha kvar är de stora miljöerna och episka striderna. Den gyllene triangeln kan få modifieras en aning, men jag vill inte ha några perks eller liknande skräp.

Citerar I:
Dock så var ju Reach mycket bättre än "hyfsat", men för att vara ett Halo-spel kändes det ganska blekt.


Nja, tycker inte det var mer än hyfsat. Kass handling, tråkiga karaktärer, armor abilities, brist på riktigt episka ögonblick och tråkig multiplayer sänkte betyget för min del.
  • 0
Finally ~
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Saigon:
Är även en del gnäll på trailern. De vanligaste klagomålen verkar gälla teaserns tempo, rustningens nya utseende och känslan att det såg ut som en animefilm. Personligen tycker jag, som en del andra på Bnet, att de förbättrade reflexerna John verkar ha fått stämmer bra med spelets kanon och går hand i hand med böckerna.


Jag tyckte han såg precis ut som spartanerna i Halo wars.

Kan nämna en sak, på Gametrailers under försnacket så sa de att någon på 343i sagt att det inte skulle finnas något lila i Halo 4. Covenant gillar lila...
  • 0
Någon som vet vad Master Chief sätter dit på sin pistol i slutet?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
G-launcher?

Kanske vi får weapon attatchments?
  • 0
Citerar Baxter:
Jag tyckte han såg precis ut som spartanerna i Halo wars.


Nu när du nämner är de väldigt lika varandra. Till skillnad från vissa på Bnet tror jag itne det rör sig om en ny rustning, snarare att 343i ville få allting att flyta på i teasern. Någon på Bnet påpekade att spartanerna inte hade inbyggda thruster packs, vilket sänker teorin om att det var inbyggt. Hursom, tror inte det är en detalj vi behöver bry oss alltför mycket om.

Något vi behöver bry oss om är Legendary Planet. På Bnet finns lite teorier om att Mendicant Bias lyckats göra en kopia av sig själv, satt den på någon skyttel och flytt från Installation 00 innan den hann förgöras.
  • 0
Lite tråkigt att det sägs bli en helt ny trilogi, jag hade hoppats på ett avslut, i alla fall för Master Chief. Men men, görs det bra så är det väl ok, dock rädd för att det blir lite väl mycket Halo-spel i slutänden.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Saigon:
Något vi behöver bry oss om är Legendary Planet. På Bnet finns lite teorier om att Mendicant Bias lyckats göra en kopia av sig själv, satt den på någon skyttel och flytt från Installation 00 innan den hann förgöras.


Låter logiskt.

BTW Var Mendicant Bias A.In som "gick över" till Flood?
  • 0
Citerar Baxter:
G-launcher?



Kanske vi får weapon attatchments?


Enligt "läckan" jag länkade längre upp kommer de finnas med, men jag vet ännu inte hur mycket vi kan lita på den.

Citerar torbli79:
Någon som vet vad Master Chief sätter dit på sin pistol i slutet?


Ärligt talat tycker jag pistolen likade en SMG framåt slutet av teasern. Är inte helt säker på hur det går till, men den känns inte särskilt pistolaktig.

Tillagt 2011-06-07 13:25:
Citerar torbli79:
Lite tråkigt att det sägs bli en helt ny trilogi, jag hade hoppats på ett avslut, i alla fall för Master Chief. Men men, görs det bra så är det väl ok, dock rädd för att det blir lite väl mycket Halo-spel i slutänden.


Så länge handlingen och spelen håller hög kvalité är jag nöjd. Visserligen kommer det leda till att Chiefen måste pensioneras förr eller senare, men jag tror 343i lyckas fixa till det på någon vänster.

Citerar Baxter:
Låter logiskt.

BTW Var Mendicant Bias A.In som "gick över" till Flood?


Först gick han över till Flood, sen hoppade ville han hjälpa Chiefen.
  • 0
  • I
  • I
Citerar torbli79:
Lite tråkigt att det sägs bli en helt ny trilogi, jag hade hoppats på ett avslut, i alla fall för Master Chief. Men men, görs det bra så är det väl ok, dock rädd för att det blir lite väl mycket Halo-spel i slutänden.


Så länge som spelet är bra klagar jag inte på fler av dem, så det är upp till bevis för 343 Industries.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Saigon:
Först gick han över till Flood, sen hoppade ville han hjälpa Chiefen.


Har jag missat något? Är Mendicant 343 Guilty spark? Eller är jag helt förrvirrad?

Vad jag kommer ihåg, så skapade Forerunners Mendicant Bias, de skickade över han/hon till The gravemind, men hon/han blev övertalad att The Flood var evolutionen och hjälpte the Flood. Då skapade The Forerunners en ny AI till att bekämpa Mendicant Bias.
  • 0
Pistolen är en magnum som han har fäst en granat-attachment vid. om man pausar kan man se det.
  • 0
Citerar torbli79:
Lite tråkigt att det sägs bli en helt ny trilogi, jag hade hoppats på ett avslut, i alla fall för Master Chief. Men men, görs det bra så är det väl ok, dock rädd för att det blir lite väl mycket Halo-spel i slutänden.


Håller med. Är rädd att det kan komma att gå samma öde till mötes som Call of Duty-serien (att den mjölkas ur) men det känns samtidigt inte särskilt troligt. Om Bungie litar på 343 så litar jag också på dem.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
känner ingen hype alls. känner att mjölken bara sprutar ut.

halo detta året, halo nästa år... ja då kanske man får se en halo 2-remake året efter det och cod-cirkusen är igång för längesen.

halo har ju blitt en årlig installation. inte alls bra, speciellt för multiplayer.

odst, reach, evolved, 4... alldeles för mycket
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
känner ingen hype alls. känner att mjölken bara sprutar ut.

halo detta året, halo nästa år... ja då kanske man får se en halo 2-remake året efter det och cod-cirkusen är igång för längesen.

halo har ju blitt en årlig installation. inte alls bra, speciellt för multiplayer.

odst, reach, evolved, 4... alldeles för mycket


Dock var ju inte ODST ett helt spel till kostnaden, vilket remaken inte heller kommer vara.
Ad finem ambulo.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!