Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Nästa vecka släpps Legendary Slayer, tog alltså 343i 8 mån att införa en playlist som är lite närmare klassisk Halo gameplay. Dock gör dem skiten till AR start och inget andra hands vapen

4 vs. 4 Slayer
• Default starting weapon (Assault Rifle)
• No Armor Abilities
• Motion Tracker enabled
• All weapons and grenades located on map (no initial, random or personal ordnance)

The singular loadout is:
• Starting weapon: Assault Rifle
• Secondary weapon: None
• Armor Ability: None
• Grenades: Frag x2
• Support upgrade: Explosives
• Tactical package: Resupply

We're excited to deliver a brand-new experience to Halo 4 Matchmaking that will focus on even starting weapons and map control, with players fighting to gain control of all rifles, power weapons and each map's power positions. The Legendary Slayer playlist launches Monday, July 15, on the following maps, which have been custom-created specifically for this playlist:
• Haven
• Solace
• Adrift
• Abandon
• Landfall
• Monolith
• Skyline
• Shutout
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Låter riktigt trevligt. Men som Sparda säger, varför väntade dem med den här playlisten i hela 8 månader. Och varför gjorde man inte bara Halo 4 med dessa settingar som grundstommen för spelet. Trodde dem verkligen att vi Halo fans ville se något annat än det som gör Halo till Halo?
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Om dem skulle lägga till en pistol i loadouten, ta bort sprint, ta tillbaka descope så skulle det påminna något enormt om Halo 3.
Får se om dem åtminstone gör som Bungie och lägger till en team BRs iallafall.
Hoppas dem ersätter Infinity slayer med detta.
  • 0
Blir bara sugen på reach när jag spelar 4an. Något optimalt skulle va en remake, även fast det inte är så gamalt, men typ till one och 360
  • 0
Citerar williamcool:
Blir bara sugen på reach när jag spelar 4an. Något optimalt skulle va en remake, även fast det inte är så gamalt, men typ till one och 360

Det bästa skulle vara Halo 2 anniversary.
Yeah!
  • 0
Legendary slayer är så jäkla bra!
  • 0
Adda mig gärna på Xbox Live om ni vill spela lite MP eller Spartan Ops: Vapendragaren
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Tramblin:
Citerar williamcool:Blir bara sugen på reach när jag spelar 4an. Något optimalt skulle va en remake, även fast det inte är så gamalt, men typ till one och 360
Det bästa skulle vara Halo 2 anniversary.


Halo 2 anniversary är som mitt eget Half life 3, finns endast i ens drömmar.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
343i alltså vad ska man säga, dem flesta av oss spelare inte längre Halo 4 pga. en eller flera anledningar, AA är en av dem.
Så vad gör 343 jo lägger till 3 nya AA, bara en sådan AA som gör att man auto ejectas från sitt fordon om det skulle sprängas är ju bara .

Med det sagt så ser framtiden för Halo 5 stråland ut.

https://www.youtube.com/watch?v=1kbRTt-YPXg
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Så vad gör 343 jo lägger till 3 nya AA, bara en sådan AA som gör att man auto ejectas från sitt fordon om det skulle sprängas är ju bara

Ja det är så jävla ruttet. Jävla puckade utvecklare som förstör en riktigt bra spelserie med massa skit och sedan ger oss mer av det vi hatar mest.
Yeah!
  • 0
Citerar Sparda:
343i alltså vad ska man säga, dem flesta av oss spelare inte längre Halo 4 pga. en eller flera anledningar, AA är en av dem.
Så vad gör 343 jo lägger till 3 nya AA, bara en sådan AA som gör att man auto ejectas från sitt fordon om det skulle sprängas är ju bara .

Med det sagt så ser framtiden för Halo 5 stråland ut.

https://www.youtube.com/watch?v=1kbRTt-YPXg


Det är så sjukt kass att man inte ens saknar det. Fattar inte hur dom kunde ta spelet i den riktningen. Jag är iaf väldigt glad att Titanfall äntligen verkar förverkliga min dröm om ett fps med wallrun+thrusterpack-kombo. Kommer ihåg innan man hade fått se rörligt footage från Halo 4, men thrusterpacken var utannonserad, att jag dreglade lite över tanken på hur grymt det kunde vara om man satte ihop dom två. Det hade visserligen aldrig fungerat i Halo p.g.a. det långsamma tempot.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
343 har verkligen bevisat att dem inte har något intresse om att göra Halo till Halo igen, men ändå tror jag att dem har fattat att dem inte kan släppa ett så värdelöst spel som Halo 4 igen. Efter den enorma mängden skit dem har fått ta utav dem som faktiskt har orkat stanna kvar och ge kritik, har dem även visat att dem lyssnar "någorlunda", och gjort spelet enormt mycket bättre sen det släpptes.
Halo 4 är fortfarande riktigt dåligt, men på grund utav den enorma förbättringen så är jag rätt säker på att dem inte kommer strunta helt i de sanna Halo fansen som dem gjorde i Halo 4.
Halo 5 kommer säkert ha sprint och annan skit, men förhoppningsvis så håller dem det enskilt och gör något liknande som i Halo 3 med social och ranked spellistor.
Att 343 visat intresse om att göra Halo 4 mer balanserat är enda anledningen till att jag fortfarande håller koll på vad som händer med spelet, och om Halo 5 visar sig bli lika dåligt som 4:an så är jag knappast ensam om att inte köpa skiten.
  • 0
Några sköna personer som vill spela multiplayer?
Se där en viss man med guld i hand!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Personligen tycker jag Halo 4 har det bästa i serien online, just tack vare sprint som gör att det går lite fortare
  • 0
Vilket skämt detta är, just nu är det final helg vid Pax Prime för 343 och deras FFA Global Championship med 200k i pris pott. Men helt otroligt vad produktions kvalitén är låg, ingen som kommenterar under matcherna, alla spelarna heter 0000, 1h text med next match starting soon, streamen ligger nere lite då och då mm.

Är detta vad 343 har att komma med, hur svårt kan det vara att göra lite reklam för sitt spel mellan matcherna istället för en text med next match starting soon. Visst den stora finalen är på söndag och då med lite värdigt innehåll om jag förstått rätt, men som sagt detta är ju ett skämt.
Man får ju knappast något sug att sätt i spelet när man ser hur pass dåligt detta är.

http://www.twitch.tv/343industries
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Luke:
Personligen tycker jag Halo 4 har det bästa i serien online, just tack vare sprint som gör att det går lite fortare


Haha!
The fuzz is here!
  • 0
Får la hoppas på en nyversion av Halo 3 och par fräscha servrar!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Spelar någon fortfarande 4:an? Känns som intresset svalnade otroligt snabbt. Tyckte själv att multiplayer saknade de riktiga Halo vibbarna och föll inte mig in i smaken. Så, vad har ni för önskningar inför den femte delen?

Själv önskar jag att man bortser från fyran helt och ser vad som gjorde trean, även till en stor del Reach populära.
"You talkin' to me?"
  • 0
Citerar lill_dåsan:
Så, vad har ni för önskningar inför den femte delen?

Själv önskar jag att man bortser från fyran helt och ser vad som gjorde trean, även till en stor del Reach populära.


Ungefär det du sa. Gå tillbaka till Halo 3. Bättre bandesign. Halo 4's banor är verkligen otroligt tråkiga.

Våga något nytt. Nästan inga av de nya vapnen i 4:an var unika och intressanta att använda. Vapnen med speciella egenskaper har alltid varit ett av seriens bästa aspekter så som plasmapistolen, granatkastaren vars skott studsar och sprängs på kommando, plasmagranade-rocketlauncher, Needlern osv.

Även det nya fordonet var väldigt tråkigt. Samt att de tog bort en del gamla fordon. Lägg till gamla fordon och lägg till något mer nyskapande.

Ta bort armor abilities. Gör som i 3:an istället. Använd items som har ungefär samma effekter som abilities i Reach och 4:an.

Ta även bort alla förbaskat Cod-liknande uppgraderingar.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Får la hoppas på en nyversion av Halo 3 och par fräscha servrar!


Hellre en nyversion av Halo 2 i så fall. Halo 3 är mer en nerdumning av Halo2
  • 0
Tjena!
Jag har en fråga som kanske kan verka lite dum
men om det är som så att jag fått upp ögonen för Halo 4 men har inte spelat tidigare delar i serien...
men är det lätt att hänga med i storyn ändå?
Tack på förhand
Jokern
  • 0
Citerar emifri:
Tjena!
Jag har en fråga som kanske kan verka lite dum
men om det är som så att jag fått upp ögonen för Halo 4 men har inte spelat tidigare delar i serien...
men är det lätt att hänga med i storyn ändå?
Tack på förhand


Halo 4 är början på en ny berättelse så du behöver inte spela tidigare spel för att förstå storyn. Om du lyssnar på dialogen borde du nog klara dig. Jag råder dig däremot att köpa spelet billigt, multiplayern är riktigt dåligt, enligt mig iallafall.
  • 0
Ok!
Tack för tipset
Jokern
  • 0
Citerar emifri:
Tjena!
Jag har en fråga som kanske kan verka lite dum
men om det är som så att jag fått upp ögonen för Halo 4 men har inte spelat tidigare delar i serien...
men är det lätt att hänga med i storyn ändå?
Tack på förhand


Om du kan få tag på original trilogin så är det ett långt bättre köp än Halo 4 i min mening. Då lär du också förstå storyn.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!