Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Spelade klart SP igår men lät det sjunka in lite.

Spoiler:Tycker verkligen om historien dock hade jag gärna velat att fler uppdrag utspelades på requiem. Det kändes lite tunt att man räddat typ hela Infinity flottan för att sedan få bege sig helt själv ut på ett självmordsuppdrag.
Det hade inte skadat med kanske 2h till för att fylla i lite, just nu blev det kanske lite hoppigt med för lite content mellan hoppen.
Sist men inte minst blev jag lite besviken över att The Didact fick så liten roll han egentligen fick. Eller, hans närvaro satte ton på storyn men fysisk närvaro var det inte mycket av.
Känns även som att han dog alldeles för lätt/tidigt. Lite som att de fick skrivkramp och dödade honom på ett så oinspirerat sätt som möjligt (vart kom handgranaten från btw? Senast jag kollade hade jag använt upp alla innan cutscenen).

Sist men inte minst måste jag dock säga att sista scenen med Cortana var en av de mest känslosamma scener jag sett i ett spel på ganska länge. Hoppas verkligen vi får se henne igen. Särskilt nu när de gjort henne lättare att relatera till.


MP kan jag inte uttala mig så mycket om då jag är så förbannat jäkla dålig att det är sorgligt.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Bara jag som tycker Cortana är fett jobbig och irriterande?
  • 0
properskillz

Är det värt att köpa?
  • 0
Alltså, Team Slayer Pro har varken ordnance drops eller något sånt som du verkar ogilla Properskillz. Varför inte lira det?
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Humanisten:
Du får det att låta som att spelet är specifikt designat för att vara orättvist mot dig och att alla i hela världen förutom du får bra vapen.


I så fall formulerade jag mig fel, för jag tycker inte att det är särskilt orättvist mot mig. Jag tycker bara att det är fruktansvärt tråkigt att aldrig veta var det spawnar vapen. Det tar bort så sjukt mycket av meta-gamet. Ibland bara spawnar man, går två steg och poff så kom där ett Binary rifle. Förtjänade jag det? ... kanske. Hade det varit roligare om alla på kartan hade kunnat veta om det och slåss om det? - Mycket.

Citerar metroid_prime:
Båda två saker som man kan fixa i Custom Game?


343 sa ändå att där skulle finnas en classic-lista. Var är den?

Vad använder alla för loadouts? Min primary ser ut så här:
-DMR, Boltshot
-Pulse grenade
-Jetpack
-Resupply, Ordnance priority
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Fan, det uppdraget där man först möter Prometheans var rövsvårt på Legendary.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Alltså, Team Slayer Pro har varken ordnance drops eller något sånt som du verkar ogilla Properskillz. Varför inte lira det?


Slayer pro har både instaspawns och random weapondrops. Det är skönt utan radar iaf, men man saknar AA's när man pubstompar.

Citerar Saigon:
properskillz

Är det värt att köpa?


Definitivt. Där är ett par ändringar som hade kunnat göra spelet riktigt idiotbra, men annars så är alla grundläggande spelmekaniker skitsköna.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Vilket spel. Oj oj oj. Oj.

Älskade kampanjen rakt igenom. Kan titta på introt och slutscenerna i veckor, om och om igen. Episkt spel, minst sagt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Lol på att dem valt att skippa ingame Ping mätaren röd-grön. Övrgit tycker jag dem ska vara riktigt stolta över Spartan Ops episode 1

Edit
Ok ping mätaren är helt random antingen är den där eller så är den inte där.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Övrgit tycker jag dem ska vara riktigt stolta över Spartan Ops episode 1


Haha. Eller hur

Det känns som nåt en p12:a hade kunnat slänga ihop i Forge world om man hade kunnat placera ut fiender i Forge. Spelade del 1, ville stänga av efter 5 minuter.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Det känns som nåt en p12:a hade kunnat slänga ihop i Forge world om man hade kunnat placera ut fiender i Forge. Spelade del 1, ville stänga av efter 5 minuter.


Indeed.

Tillagt 2012-11-08 01:16:
Citerar Schmackadoodle:
shit, Spartan Ops är skitlaggigt


Kör garanterat samma nätverkskod som Bungie gjorde i Reach på Campaign/FF. Dvs alla spelare måste ha bra upload speed för att skicka data signalerna till hosten så snabbt som möjligt, varpå hosten skickar ut den datan till alla spelarna.
Det är så här för att det ska hända samma saker på alla skärmarna samtidigt för alla spelarna, Hoppar, Skjuter m.m är data info som ska skickas.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Lirade ut hela spelet iförrgår med en polare i en sittning. Enda pausen var när vi skulle käka, men annars var det pang på hela vägen. Rätt tung singelplayer, men var det bara jag som tyckte miljöerna blev lite väl trista mot slutet?

Anyway, suttit och spelat multiplayern nu också och gillar den. Kul att favoriten Valhalla från trean har fått en polering också.

Om någon känner för att spela ikväll så är det bara att adda Clockers93. Spelar för det mesta Team Slayer eller Big Team, men det mesta fungerar. Ska iväg idag och köpa mick också, så att det inte blir så jävla anonymt.
Så talade Waiiwan
  • 0
"ag klarade det faktiskt sent inatt, och måste säga att jag är helt enormt imponerad. Det är absolut ett av de snyggaste spelen till konsol hittills, till och med en kandidat att vara det snyggaste av dem alla. 343 Industries är så mycket bättre grafiker än Bungie att man knappt tror det är sant."

Lol, vilket jävla Halo fanboy Mäki är. Halo 4 är snyggt, ja, men det kommer inte nära Uncharted eller Crysis, eller God of War.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Lol, vilket jävla Halo fanboy Mäki är. Halo 4 är snyggt, ja, men det kommer inte nära Uncharted eller Crysis, eller God of War.


Det är dock en stor, stor, stor teknisk bedrft som 343i gjort och absolut ett spel i det absoluta toppskicktet på Microsofts maskin. Tror han menade specifikt på Xbox 360.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Till er som är bra på MP. Vad för loadout är rekomenderat att spela med?
Sen undrar jag även vad man borde ha sensitivityn på? Just nu har jag på högsta men kan känna att det är lite svårt att få till HS i long range combat. Samtidigt kanske det är bra att lära sig spela på hög sens?
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar out-now:
Till er som är bra på MP. Vad för loadout är rekomenderat att spela med?
Sen undrar jag även vad man borde ha sensitivityn på? Just nu har jag på högsta men kan känna att det är lite svårt att få till HS i long range combat. Samtidigt kanske det är bra att lära sig spela på hög sens?


Jag kör alltid DMR eller BR. Använder dock aldrig abilities då jag inte finner det så användbart. Går jättebra utan.

Sensitiityn har jag på 5. Känns lagomt.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Kan man se damage etc på vapen i MP? Känner mig alltid så underpowered när jag kör med någon utav alla automatvapen gentemot DMR / BR.
  • 0
Ok! Ska prova DMR när jag kommer hem! Ska även sänka sens något isf och se om HS sitter bättre tack!
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar Nizyo:
Kan man se damage etc på vapen i MP? Känner mig alltid så underpowered när jag kör med någon utav alla automatvapen gentemot DMR / BR.


Nope ingen sådan typ av BF/CoD skada i Halo inte vad jag vet i alla fall. DMR är t ex 4 skott för att ta bort skölden sedan 5e mot huvudet för en kill eller 3 skott mot kroppen när dem är utan sköld. AR krävs det 16 skott för att döda med, AR eller automatvapen är ju inget man ska springa omkring med i det långa loppet och dem vapna är dessutom inte kappabla till HS.

Edit
Hitta denna länk, kolla igenom den så förstår du lite bättre hur det funkar i Halo.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ag_41uvwYj9ydHB
FaHlNRFRkVFFWS05tXzU4dk93cFE#gid=0
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är dock en stor, stor, stor teknisk bedrft som 343i gjort och absolut ett spel i det absoluta toppskicktet på Microsofts maskin. Tror han menade specifikt på Xbox 360.


Självklart är det stor skillnad mellan Halo reach och Halo 4, större skillnad än vad det var mellan Halo 3 och Reach, men att påstå att det är kandidat för det snyggaste spelet på konsol är bara så fel.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Självklart är det stor skillnad mellan Halo reach och Halo 4, större skillnad än vad det var mellan Halo 3 och Reach, men att påstå att det är kandidat för det snyggaste spelet på konsol är bara så fel.


Inte var gäller "konsol evah", men vad gäller 360 så är det lugn med i toppen om man tittar på den tekniska.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Humanisten:
Inte var gäller "konsol evah", men vad gäller 360 så är det lugn med i toppen om man tittar på den tekniska.


Verkligen. Ljussättningen är helt fenomenal.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar M7Jagger jälvklart är det stor skillnad mellan Halo reach och Halo 4, större skillnad än vad det var mellan Halo 3 och Reach, men att påstå att det är kandidat för det snyggaste spelet på konsol är bara så fel.

Inte var gäller "konsol evah", men vad gäller 360 så är det lugn med i toppen om man tittar på den tekniska.

Måste bara fråga av ren nyfikenhet: Vilket/vilka spel håller du som bäst i "konsol evah"?
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Klarade kampanjen nyss skit bra story *

Nu letar jag efter folk som man kan spela multiplayer med online , jag har mic *

Finns det någon här som man kan adda på xbox live ?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!