Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Saker i Halosagan som inte går ihop.


En sak jag inte förstod i Halo 3 var ap familjen med sin teddybjörn. What's their story?
Once you pull the pin, mr Grenade isn't your friend anymore.
  • 0
Citerar Xbox Crasher:
En sak jag inte förstod i Halo 3 var ap familjen med sin teddybjörn. What's their story?


eller hur. extremt skumma typer.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Xbox Crasher:
En sak jag inte förstod i Halo 3 var ap familjen med sin teddybjörn. What's their story?


Forerunners.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Citerar Xbox Crasher:
En sak jag inte förstod i Halo 3 var ap familjen med sin teddybjörn. What's their story?


Forerunners.


"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Dufwan:
Förresten, varför verkar alla så lugna i slutet av Halo 3? Har de helt glömt bort The Flood?

Tillagt 2010-11-28 18:09:
Två saker till värda att störa sig på:

1- Varför åkte inte Artbiter tillbaka för att leta reda på Master Chief? Tyckte han inte att det var konstigt att halva skeppet var borta? Undrade han inte var resten hade tagit vägen? Vad trodde han hade hänt med andra delen? En rymdhaj som hade ätit upp hälften?

2- Varför sparade man några Floods för att forska på om man ÄNDÅ använde sig av den yttersta lösningen: Döda allt liv i universum?
Och varför är ringarna så satans fint gjorda? Ingen bor ju där. Lite slöseri.


Halo ringarna är ett vapen. Visste du inte.
  • 0
Den här tråden va nice. Ska besvara en del frågor så fort jag får tid att sätta mig vid datorn.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Dufwan:
Själv så fattade jag aldrig varför det fanns så många fler vapen i Reach än i övriga Halo- spelen. Tröttnade covenants på sina antipersonal- tanks? Ville de ge människorna en ärlig chans?
Varför hade Reach- soldaterna så många fler funktioner i sina dräkter, när Master Chief, som ska vara den nyaste varianten, bara har språköversättare?

Det skulle ju kunna finnas flera anledningar till att man inte har vissa vapen med sig. Just den flottan kanske inte hade vissa vapen i sitt arsenal och så vidare. Men framför allt handlar det ju om att det är spel vi pratar om så vi får nöja oss med såna förklaringar som att de bara inte hade såna vapen med sig.

Och som nämnt tidigare så har Spartan treorna i Reach experimentel utrustning som Master Chief inte haft möjlighet att få.

Citerar properskillz:
jo, faktiskt.. och nu när du säger det så tycker jag alltid att det är lite märkligt att min snubbe alltid går omkring med assaultrifle i mellansekvenserna fast att jag aldrig någonsin avfyrat det vapnet i halo: reach.
men egentligen så tycker jag att om dom har jobbat ut en algoritm som tillåter dom att visa mig (dvs noble 6 så som jag designat honom) så borde dom kunna klura ut hur man visar vilka vapen jag faktisk hade i fickan innan filmen.

Det lätta svaret är att de har lagt upp mellansekvenserna för att se bäst ut med ett visst vapen i handen på din karaktär. Hade han hållt en Rocket Launcher hade den kanske varit i vägen. Och så är sekvenserna animerade med en vis hållning och även om du kan ändra rustningens utseende så kan de inte ändra hur han håller sina armar bara för att man ska kunna hålla olika vapen.

Citerar Dufwan:
Förresten, varför verkar alla så lugna i slutet av Halo 3? Har de helt glömt bort The Flood?
Två saker till värda att störa sig på:
1- Varför åkte inte Artbiter tillbaka för att leta reda på Master Chief? Tyckte han inte att det var konstigt att halva skeppet var borta? Undrade han inte var resten hade tagit vägen? Vad trodde han hade hänt med andra delen? En rymdhaj som hade ätit upp hälften?

2- Varför sparade man några Floods för att forska på om man ÄNDÅ använde sig av den yttersta lösningen: Döda allt liv i universum?
Och varför är ringarna så satans fint gjorda? Ingen bor ju där. Lite slöseri.


Jag tror att det är så att The Flood av någon anledning dog ut. För de verkar som sagt väldigt lugna och är det inte så att Cortana säger i slutet att the Flood är borta?

1. The Ark låg 262144 ljusår från Vinter gatans centrum, alltså åvanför galaxskivan. Och portalen går inte att öppna utan The Ark. Och att lämna galaxen ligger utanför någon av rasernas tekniska möjligheter.

2. För att använda den slutliga lösningen inte var första alternativet, men stred i många år innan man gjorde det.

Ringarna ser delvis fina ut för att det bodde olika varelser på dem, bland annat människor. Man använde ringarna och the Ark till att lagra raser man ville rädda undan förgörelsen. Efteråt skickades raserna både i levande och genetisk form tillbaka till sina hemplaneter och återplanterades.

Citerar filipjulin:
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?

Han flydde ombord på en Pelican och stötte på Master Chiefs Longsword i rymden. Han kom undan Flood för att han har en nervskada som gör att Flood inte kan ta över honom och för att han är en Spartan-I.

Citerar hp smart:
Sen så finns ju the flood i halo wars. Fastän dom inte släpptes ut förren 17 år senare

Ja men tydligen fanns de på andra ställen än Installation 04 också. Att ingen hörde talas om dem innan dess var ju att Spirit of Fires(eller va skeppet hette) besättning försvann.

Citerar Saigon:
En sak jag inte riktigt fattade: Under slaget om Reach var väl Cortana inne i Pillar of Autumn och hjälpte Cpt. Keyes strida mot Covenant uppe i rymden (om jag minns rätt)? Hur kan hon då vara nere i Halseys labb (tänker på slutet av Halo: Reach)?

Tydligen lånade Halsey henne en stund mellan det. Inte svårare än så ;)

Citerar Spel_nörd:
Varför har brutes armor i Odst men inte i Halo 2? Dem utspelar sig samtidigt ju.

Innan Brutes tog över Elites roll i slutet av Halo 2 så hade inte Brutes rätt att bära avancerad rustning eller vapen. Efter det såg de väl till att sådant fixades till dem lite snabbt.

Citerar Baxter:
Jag fattar inte Pillar Of Autum biten.
I boken (The Fall Of Reach) så skulle precis Keys med Cortana och en hel hög med spartans flyga iväg för att försöka kidnappa en prophet när the covenant upptäcktes några miljoner km ifrån Reach. Alla skepp i systemet återvände till Reach och med hjälp av dem 20 orbital stations (typ sådana som synes i halo 2?) skulle dem slå tillbaka mot den atakerade covenant armadan.

Men i spelet verkar hela Reachs rymd försvar blivit sprängt åt helvete innan äns Autum lämnat planeten. Men enligt boken var ju Autum redan i rymden innan anfallet började.

Sen undrar jag hur fan covenant lyckades "sneaka" förbi mänsklighetens bäst bevakade planet för att senare bli upptäckta av Noble Team.

Autumn drog inte direkt när anfallet började, Master Chief, Linda och Sam(?) var först tvugna att förstöra en navigationsdatabas på ett skepp som var dockat i en station i omlopp runt Reach. Och det väl faktiskt bara de tre Spartans som skulle med the Autumn.
Efter att Autumn sedan hämtade upp Chief och Linda(Sam eller vem det var blev träffade och flög ut i rymden) så återvänder de snabbt till Reach och plockade upp Cortana och stack. På skeppet kan de dock ha haft en kopia av Cortana som kan sköta hennes lättare uppgifter tills hennes fulla program kom tillbaka. Kopian skulle agera precis som Cortana och för alla som pratade med henne vara Cortana.

Citerar Humanisten:
Jag stör mig lite på den där portalen i Halo 3. Dem åker in i den när dem lämnar för the Arc, so far so good, men när dem kommer fram så finns det ingen portal bakom dem, det stängs bakom dem när dem kommer.
Men sen när dem ska hem så är det tydligen finemang ändå.
och när skeppet på vägen hem kraschar så hamnar skeppet i vattnet. Men det fanns inget vatten vid New Mombasa-portalen, och vad hände med vattnet som var runt staden? det kanske förångades, men ändå störtar In Amber Clad i det blöta när skeppet återvänt.


New Mombasa ligger inte långt från havet, precis bakom (Old) Mombasa ligger havet.

Citerar Sonicman:
Det här kanske låter som en korkad spekulation men ändå.
Jag undra bara vart fan alla andra spartans tog vägen under Halo:reach gång. Visserligen så skulle en stor skara ut på uppdrag med Master chief, men det stör mig lite ändå. Jag mena bara, att det hade varit lite intressant och roligt att stöta på andra spartans under striderna. Och det var inte heller så värst många civila människor som vi fick se i spelet heller...

Det var ingen stor skara som skulle med Chief, de va cirka tre. Resten skulle försvara reaktorerna till Reachs omloppsförsvar. De flesta dog. Fred, Kelly och någon/några till överlevede. Sen finns det en stor mängd Spartan-IIIor man inte vet var de är.
Wort, wort, wort!
  • 0
Spartan III soldater alltså, hm hoppas att Master Chief stöter på dem i Halo4

Tillagt 2011-08-08 13:15:
Kom på en fråga, lite nyfiken, ODST trupperna är de genetiskt förbättrade än den vanliga armen? eller är de bara mer avancerade tränade?
hello brothers
  • 0
Citerar Gazimaluke:
Efter att Autumn sedan hämtade upp Chief och Linda(Sam eller vem det var blev träffade och flög ut i rymden)


James :3

Sam dog tidigt i The Fall of Reach ombord ett Covenant-skepp.

Citerar Jakey:
Kom på en fråga, lite nyfiken, ODST trupperna är de genetiskt förbättrade än den vanliga armen? eller är de bara mer avancerade tränade?


Advancerat tränade.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Jakey:
Kom på en fråga, lite nyfiken, ODST trupperna är de genetiskt förbättrade än den vanliga armen? eller är de bara mer avancerade tränade?

De är helt enkelt bra och tuffa soldater som valts ut just för att de är lite mer bad ass än andra soldater.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Jakey:
Spartan III soldater alltså, hm hoppas att Master Chief stöter på dem i Halo4


Gud nej, skulle förstöra allting. Alla har sina egna sinnesbilder av hur S-III:orna ser ut, att sedan göra canonversioner av dem skulle förstöra för en hel del.

Citerar Gazimaluke:
Efter att Autumn sedan hämtade upp Chief och Linda(Sam eller vem det var blev träffade och flög ut i rymden) så återvänder de snabbt till Reach och plockade upp Cortana och stack.


Minns inte vem som följde med, men Sam dog innan Reach. Har för mig att han var först av alla S-II:or med att dö.
  • 0
Citerar Saigon:
Gud nej, skulle förstöra allting. Alla har sina egna sinnesbilder av hur S-III:orna ser ut, att sedan göra canonversioner av dem skulle förstöra för en hel del.


Ehm... Halo: Reach?
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Ehm... Halo: Reach?


Syftade på själva karaktärerna från böckerna.
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Citerar Saigon:Gud nej, skulle förstöra allting. Alla har sina egna sinnesbilder av hur S-III:orna ser ut, att sedan göra canonversioner av dem skulle förstöra för en hel del.

Ehm... Halo: Reach?


Vadå är de karaktärerna Spartan III????? Men varför e då Master chief eller hans rustning snäppet sämre? Menar ju, Halo 1 utspelar ju sig efter Reach?
Har ej läst en enda halo bok kan jag tillägga
hello brothers
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Mathias Holmberg:Ehm... Halo: Reach?

Syftade på själva karaktärerna från böckerna.

Så här ser alla Spartan-IIIs ut som inte är med i specialförband. Om du syftar på ansikte så ser jag inga problem med att visa dem. Om de gör dem som de beskrivs i böckerna. Man gjorde Halsey och det fungerade utmärkt även om alla hade en egen sinnesbild av henne sedan många år tillbaka.
Jakey menade kanske inte ens menade de Spartan-IIIorna i sin fråga.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20090125222423/halo/imag
es/4/46/SpartanIII.jpg


Citerar Jakey:
Vadå är de karaktärerna Spartan III????? Men varför e då Master chief eller hans rustning snäppet sämre? Menar ju, Halo 1 utspelar ju sig efter Reach?
Har ej läst en enda halo bok kan jag tillägga

Varför är Master Chiefs rustning sämre? Och att det var Spartan-IIIor Reach gjorde Bungie en rätt stor grej av. Jorge är den enda Spartan-IIan i Noble Team.

De har rustningar som är hopbyggda av olika Mjolnir Mark IV-delar om jag inte minns fel. Den Master Chief bär i Halo(1) är standard versionen men det finns olika varianter. Det enda som är bättre med Spartan-IIIorna i Reach är deras Armor Abilities vilka är experimentella grejer som bara finns på reach då de utvecklas där och olika specialgrupper av Spartan-IIIor testar dem i fältet.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Jakey:
Vadå är de karaktärerna Spartan III????? Men varför e då Master chief eller hans rustning snäppet sämre? Menar ju, Halo 1 utspelar ju sig efter Reach?
Har ej läst en enda halo bok kan jag tillägga


Många av karaktärerna i Ghosts of Onyx är S-III:or, ja.

Citerar Gazimaluke:
Så här ser alla Spartan-IIIs ut som inte är med i specialförband. Om du syftar på ansikte så ser jag inga problem med att visa dem. Om de gör dem som de beskrivs i böckerna. Man gjorde Halsey och det fungerade utmärkt även om alla hade en egen sinnesbild av henne sedan många år tillbaka.
Jakey menade kanske inte ens menade de Spartan-IIIorna i sin fråga.


Just Halseys karaktär behandlades på ett förvånansvärt bra sätt, men jag vill fortfarande inte ha mina sinnesbilder förstörda. Tänker fortfarande på hur Halo Legends våldförde sig på John, Halsey, Fred och Kelly. Brr, hemska tanke. Sen börjar jag misstänka att du har rätt ang. vilka S-III:or Jakey syftade på, nu när vi vet att han inte läst böckerna verkar det lite otroligt att han syftade på Team Saber & co.

Ang. MCs rustning, är den verkligen sämre än Noble Teams? Har inte stenkoll på allt tekniskt lullul, men vad jag minns från böckerna ska det nog krävas en hel del för att klå S-II:ornas rustning. Hur ligger Noble till i jämförelse med S-II:orna?

------

Btw, bara jag som tycker att SPI ser snyggare ut än Noble-rustningarna?
  • 0
Jag förstår inte en sak, vad hände med snipern i halo reach? Man fick ju aldrig se honom dö. (kom inte på vad han hette )
Det är lättare att förlora än att vinna.
  • 0
Citerar monkeyking:
Jag förstår inte en sak, vad hände med snipern i halo reach? Man fick ju aldrig se honom dö. (kom inte på vad han hette )


Ca 6:00

http://www.youtube.com/watch?v=RfR3nJTXL8I

Juns öde kanske aldrig avslöjas, så vi vet i dagsläget inte vad som komemr hända.
  • 0
Citerar monkeyking:
Jag förstår inte en sak, vad hände med snipern i halo reach? Man fick ju aldrig se honom dö. (kom inte på vad han hette )


343 Industries har sagt att de inte har några planer på att avslöja Juns öde tyvärr.

Citerar Saigon:
Ang. MCs rustning, är den verkligen sämre än Noble Teams? Har inte stenkoll på allt tekniskt lullul, men vad jag minns från böckerna ska det nog krävas en hel del för att klå S-II:ornas rustning. Hur ligger Noble till i jämförelse med S-II:orna?

------

Btw, bara jag som tycker att SPI ser snyggare ut än Noble-rustningarna?

Spartan-IIIorna och Jorge i Reach bär Mjolnir Mark V(inte mark iv som jag nog skrev i ett tidigare inlägg). Fast de bär lite olika delar av olika varianter av rustningen. Master Chief bär Mark VI i Halo 2 och 3.

Jo SPIn är rätt snygg men dålig :p
Wort, wort, wort!
  • 0
Måste ju säga nu efter att ha sett den bilden du lade upp Gazimaluke att Master chiefs utrustning ser ju klart bäst ut ( från Halo2, Halo3)
hello brothers
  • 0
Citerar monkeyking:
Jag förstår inte en sak, vad hände med snipern i halo reach? Man fick ju aldrig se honom dö. (kom inte på vad han hette )


den frågan har jag också ställt och då sa någon att han flydde till jorden och blev MIA (uttalas som CIA fast MIA). fast jag kommer inte ihåg om det var till jorden eller någon annan planet han flydde till.
  • 0
Citerar Gazimaluke:
Spartan-IIIorna och Jorge i Reach bär Mjolnir Mark V(inte mark iv som jag nog skrev i ett tidigare inlägg). Fast de bär lite olika delar av olika varianter av rustningen. Master Chief bär Mark VI i Halo 2 och 3.


Aha, man tackar.

--------

Citerar Gazimaluke:
Jo SPIn är rätt snygg men dålig :p


Äh, active camo är alltid coolt. Annars är den lite dålig i jämförelse med Mjolir V-VI, ja.

Citerar williamcool:
den frågan har jag också ställt och då sa någon att han flydde till jorden och blev MIA (uttalas som CIA fast MIA). fast jag kommer inte ihåg om det var till jorden eller någon annan planet han flydde till.


Citerar Gazimaluke:
343 Industries har sagt att de inte har några planer på att avslöja Juns öde tyvärr.
  • 0
Citerar williamcool:
den frågan har jag också ställt och då sa någon att han flydde till jorden och blev MIA (uttalas som CIA fast MIA). fast jag kommer inte ihåg om det var till jorden eller någon annan planet han flydde till.

I 343 Industries Halo-panel på Comic-Con 2011 sa Frank O'Connor att Juns öde är okänt och att de inte har några planer på att berätta om hans öde heller.
Wort, wort, wort!
  • 0
Citerar Gazimaluke:
I 343 Industries Halo-panel på Comic-Con 2011 sa Frank O'Connor att Juns öde är okänt och att de inte har några planer på att berätta om hans öde heller.


Nu när jag tänker efter är jag nästan glad för att de struntar i Jun. Jag bryr mig inte om Noble-team, ge mig en riktig uppföljare till Ghosts of Onyx istället.
  • 0
Citerar Saigon:
Nu när jag tänker efter är jag nästan glad för att de struntar i Jun. Jag bryr mig inte om Noble-team, ge mig en riktig uppföljare till Ghosts of Onyx istället.

Men det kommer ingen riktig uppföljare till Ghosts of Onyx, men Grasslands som kommer 25 oktober kommer att berätta vad som händer med gänget från GoO, fast mer som en sidostory verkar det som.
Wort, wort, wort!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!