Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Saker i Halosagan som inte går ihop.


Citerar Saigon:
En sak jag inte riktigt fattade: Under slaget om Reach var väl Cortana inne i Pillar of Autumn och hjälpte Cpt. Keyes strida mot Covenant uppe i rymden (om jag minns rätt)? Hur kan hon då vara nere i Halseys labb (tänker på slutet av Halo: Reach)?


men pillar of autumn är ju inte ens ute i rymden under spelet. det du snackar om är väl vad som händer efter spelets slut, men ändå innan planeten är förlorad?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
men pillar of autumn är ju inte ens ute i rymden under spelet. det du snackar om är väl vad som händer efter spelets slut, men ändå innan planeten är förlorad?


Justja, så var det ju. Tack för påminnelsen.
  • 0
Microsoft lyckades ju åtminstone att täcka upp det där med de nykomna Jackals.
Fast ja, det där med vapnena och det är ju märkligt.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Varför har brutes armor i Odst men inte i Halo 2? Dem utspelar sig samtidigt ju.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Sonicman:
Microsoft lyckades ju åtminstone att täcka upp det där med de nykomna Jackals.

Fast ja, det där med vapnena och det är ju märkligt.


Inte så sjukt märkligt om du syftar på Reach. Planeten var ju trots allt UNSCs hjärta, känns självklart att de kommer ha en hel bunt vapen där som ännu inte har spridits ut till resten av armén. När det gäller Battle Rifle och pistolen från CE håller jag dock med dig.
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Varför har brutes armor i Odst men inte i Halo 2? Dem utspelar sig samtidigt ju.


det är faktiskt sant
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
  • X
  • X
Citerar Spel_nörd:
Varför har brutes armor i Odst men inte i Halo 2? Dem utspelar sig samtidigt ju.


Men på olika platser. Och så utspelar väl ODST under slutet av Halo 2 och en liten bit in i Halo 3. Eller?
Kött är till för att ätas.
  • 0
Jag fattar inte Pillar Of Autum biten.
I boken (The Fall Of Reach) så skulle precis Keys med Cortana och en hel hög med spartans flyga iväg för att försöka kidnappa en prophet när the covenant upptäcktes några miljoner km ifrån Reach. Alla skepp i systemet återvände till Reach och med hjälp av dem 20 orbital stations (typ sådana som synes i halo 2?) skulle dem slå tillbaka mot den atakerade covenant armadan.

Men i spelet verkar hela Reachs rymd försvar blivit sprängt åt helvete innan äns Autum lämnat planeten. Men enligt boken var ju Autum redan i rymden innan anfallet började.

Sen undrar jag hur fan covenant lyckades "sneaka" förbi mänsklighetens bäst bevakade planet för att senare bli upptäckta av Noble Team.

Citerar X:
ch så utspelar väl ODST under slutet av Halo 2 och en liten bit in i Halo 3. Eller?


Ne, ODST utspelar sig precis efter det att Profhet of Regret stack, alltså i slutet av andra banan, New Mombasa.
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Sonicman:Microsoft lyckades ju åtminstone att täcka upp det där med de nykomna Jackals.

Fast ja, det där med vapnena och det är ju märkligt.

Inte så sjukt märkligt om du syftar på Reach. Planeten var ju trots allt UNSCs hjärta, känns självklart att de kommer ha en hel bunt vapen där som ännu inte har spridits ut till resten av armén. När det gäller Battle Rifle och pistolen från CE håller jag dock med dig.


Du har en skarp poäng där. Man undrar ju bara varför dem lite vassare vapnen aldrig levde vidare. Men det är väl naturligtvis en twist. Dem specifika tillhyggena stannade väl antagligen kvar på Reach.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Uppdraget "Lone wolf" ska väl utspela sig i slutet av fall of Reach va?
"There will be anoher time"
  • 0
Efter tror jag, fallet är väl när pillar of autumn åker. Jag tyckte att de skulle döpt om "lone wolf" till " last man out, hit the lights" eller något sådant klyschigt.
"Yvonne? Thats a french ass name!"
  • 0
Citerar Sonicman:
Du har en skarp poäng där. Man undrar ju bara varför dem lite vassare vapnen aldrig levde vidare.


Men Covenant glasade ju planeten, dvs allting förstördes. Alltså alla vapenprototyper, "manualerna" till att göra dem och liknande.
  • 0
Citerar consept95:
Efter tror jag, fallet är väl när pillar of autumn åker. Jag tyckte att de skulle döpt om "lone wolf" till " last man out, hit the lights" eller något sådant klyschigt.


Nej, det skulle de verkligen inte gjort. Titeln syftar tillbaka till början när Carter säger till Six: "leave that lone wolf behind". Briljant återkoppling.
  • 0
Citerar jeppson:
Citerar consept95:
Efter tror jag, fallet är väl när pillar of autumn åker. Jag tyckte att de skulle döpt om "lone wolf" till " last man out, hit the lights" eller något sådant klyschigt.


Nej, det skulle de verkligen inte gjort. Titeln syftar tillbaka till början när Carter säger till Six: "leave that lone wolf behind". Briljant återkoppling.
Håller klart med.
"There will be anoher time"
  • 0
Jag stör mig lite på den där portalen i Halo 3. Dem åker in i den när dem lämnar för the Arc, so far so good, men när dem kommer fram så finns det ingen portal bakom dem, det stängs bakom dem när dem kommer.
Men sen när dem ska hem så är det tydligen finemang ändå.
och när skeppet på vägen hem kraschar så hamnar skeppet i vattnet. Men det fanns inget vatten vid New Mombasa-portalen, och vad hände med vattnet som var runt staden? det kanske förångades, men ändå störtar In Amber Clad i det blöta när skeppet återvänt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag stör mig lite på den där portalen i Halo 3. Dem åker in i den när dem lämnar för the Arc, so far so good, men när dem kommer fram så finns det ingen portal bakom dem, det stängs bakom dem när dem kommer.
Men sen när dem ska hem så är det tydligen finemang ändå.
och när skeppet på vägen hem kraschar så hamnar skeppet i vattnet. Men det fanns inget vatten vid New Mombasa-portalen, och vad hände med vattnet som var runt staden? det kanske förångades, men ändå störtar In Amber Clad i det blöta när skeppet återvänt.


Ja nu när du säger det. Aldrig tänkt på det men det är ju ologiskt som fan.
  • 0
Det är för att man endast åker in genom portalen, man kommer ut i rymden en bit ifrån planeten/arken, alltså man kommer inte ut genom portalen på andra sidan utan det är precis som att komma ur slipspace vanligt.

Att portalen inte syns vid arken vet jag inte, kanske den aktiveras senare eller den helt enkelt är utom synhåll.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Det här kanske låter som en korkad spekulation men ändå.
Jag undra bara vart fan alla andra spartans tog vägen under Halo:reach gång. Visserligen så skulle en stor skara ut på uppdrag med Master chief, men det stör mig lite ändå. Jag mena bara, att det hade varit lite intressant och roligt att stöta på andra spartans under striderna. Och det var inte heller så värst många civila människor som vi fick se i spelet heller...
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Citerar hp smart:
Sen så finns ju the flood i halo wars. Fastän dom inte släpptes ut förren 17 år senare


Det är inte ologiskt, eftersom alla floods förstördes i slutet av halo wars och spirit of fire är vilse i rymden innebär alltså att flood stöttes mycket tidigare än Halo: CE, men ingen märkte det...
Vad kan vara viktigare än att rosta bröd?
  • 0
Skulle vara kul att få återse Spirit of Fire faktiskt.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Hur överlevede sgt johnsson Halo:ce?
Vi gör det möjliga omöjligt
  • 0
Citerar filipjulin:
Hur överlevede sgt johnsson Halo:ce?


Citerar Mathias Holmberg:
Citerar filipjulin:
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?


Han flyr Halo i en Pelican., det berättas i First Strike (och hur han undkom The Flood visas i Halo Graphic Novel).
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Varför har brutes armor i Odst men inte i Halo 2? Dem utspelar sig samtidigt ju.


De enda Brutes vi kämpar mot i Halo 2 är de som är på High Charity och de som är på Halo. I Halo 3 (och Halo 3: ODST) kämpar vi dock mot Brutes som anfallit Jorden, och som självklart använder mer avancerad krigsutrustning.

Citerar Efeye:
Det är inte ologiskt, eftersom alla floods förstördes i slutet av halo wars och spirit of fire är vilse i rymden innebär alltså att flood stöttes mycket tidigare än Halo: CE, men ingen märkte det...


Troligen väldigt, väldigt (läs: väldigt) hemligstämplat hos ONI.

Citerar Sonicman:
Det här kanske låter som en korkad spekulation men ändå. Jag undra bara vart fan alla andra spartans tog vägen under Halo:reach gång. Visserligen så skulle en stor skara ut på uppdrag med Master chief, men det stör mig lite ändå. Jag mena bara, att det hade varit lite intressant och roligt att stöta på andra spartans under striderna. Och det var inte heller så värst många civila människor som vi fick se i spelet heller...


Vad var din spekulation egentligen? Man ser många döda Spartaner under det sista uppdraget i Halo: Reach förövrigt. Sen vore det inte så smart att skicka alla Spartaner till samma ställe på Reach. Noble Team skötte sitt, och de andra hade sina egna uppdrag. Dessa går att läsa om i både The Fall of Reach och First Strike.

Citerar Humanisten:
Jag stör mig lite på den där portalen i Halo 3. Dem åker in i den när dem lämnar för the Arc, so far so good, men när dem kommer fram så finns det ingen portal bakom dem, det stängs bakom dem när dem kommer.
Men sen när dem ska hem så är det tydligen finemang ändå.
och när skeppet på vägen hem kraschar så hamnar skeppet i vattnet. Men det fanns inget vatten vid New Mombasa-portalen, och vad hände med vattnet som var runt staden? det kanske förångades, men ändå störtar In Amber Clad i det blöta när skeppet återvänt.


Som Misho säger. Det är nog inte ens en och samma portal, snarare två separata. När du åker igenom den ena kommer du inte ut genom den andra. Man kan även se att det finns en portal på Ark-sidan också, i den sista mellansekvensen, men som sagt, man kommer inte ut ur den bara för att man åkt in genom den på Jorden.

Med det sagt så kan man ju hamna var som helst nära Jorden när man åker igenom portalen på Ark-sidan, du behöver ju inte hamna i Mombasa.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag stör mig lite på den där portalen i Halo 3. Dem åker in i den när dem lämnar för the Arc, so far so good, men när dem kommer fram så finns det ingen portal bakom dem, det stängs bakom dem när dem kommer.
Men sen när dem ska hem så är det tydligen finemang ändå.
och när skeppet på vägen hem kraschar så hamnar skeppet i vattnet. Men det fanns inget vatten vid New Mombasa-portalen, och vad hände med vattnet som var runt staden? det kanske förångades, men ändå störtar In Amber Clad i det blöta när skeppet återvänt.

Som Cortana och Master Chief säger i cut-scenen till sista banan i Halo 3:
"It's so new. Unfinished. I'm not exactly sure what will happen when we fire it."
"We'll head for the portal. And we'll all go home."

Den andra portalen tog väl dem en bit utanför jordens atmosfär, precis som vid The Ark, och Arbiter styrde ner skeppet i havet.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Troligen så ja.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!