Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Saker i Halosagan som inte går ihop.


Är det något i Halo- spelen nu har hängt upp er på? Kanske någon karaktär som inte är konsekvens genom spelen, några vapen som inte är vettiga eller någon annan minimal detalj som ni har letat fram?

Själv så fattade jag aldrig varför det fanns så många fler vapen i Reach än i övriga Halo- spelen. Tröttnade covenants på sina antipersonal- tanks? Ville de ge människorna en ärlig chans?
Varför hade Reach- soldaterna så många fler funktioner i sina dräkter, när Master Chief, som ska vara den nyaste varianten, bara har språköversättare?

Join the fun och klaga på en av världens bästa spelserier!
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Är det något i Halo- spelen nu har hängt upp er på? Kanske någon karaktär som inte är konsekvens genom spelen, några vapen som inte är vettiga eller någon annan minimal detalj som ni har letat fram?

Själv så fattade jag aldrig varför det fanns så många fler vapen i Reach än i övriga Halo- spelen. Tröttnade covenants på sina antipersonal- tanks? Ville de ge människorna en ärlig chans?
Varför hade Reach- soldaterna så många fler funktioner i sina dräkter, när Master Chief, som ska vara den nyaste varianten, bara har språköversättare?

Join the fun och klaga på en av världens bästa spelserier!


Reach var den största stället för utveckling av Spartan projektet och vad jag förståt så är armor abilitysna bara i prototyp stadiet. De gick ju förlorade sen efter att reach var förstört.
Sen så måste man ju strunta lite i storyn för att få fram ett bra spel
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Sen så måste man ju strunta lite i storyn för att få fram ett bra spel


Såklart, men om man har har tråkigt så är det alltid roligt att peta lite. Även i det bästa av halovärldar!
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
det enda jag stör mig på rent storymässigt är när man går och samlar på sig skitfeta vapen, sen kommer en liten filmsekvens och man har blitt av med fulla rockets+dmr. så står man där med bara ett assaultrifle i näven och surar för att man aldrig får använda alla vapen som man går omkring och bär på.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
det enda jag stör mig på rent storymässigt är när man går och samlar på sig skitfeta vapen, sen kommer en liten filmsekvens och man har blitt av med fulla rockets+dmr. så står man där med bara ett assaultrifle i näven och surar för att man aldrig får använda alla vapen som man går omkring och bär på.


Haha, ja! Det är ju hur fult som helst!
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar properskillz:
så står man där med bara ett assaultrifle i näven och surar för att man aldrig får använda alla vapen som man går omkring och bär på.


Det beror ju dock bara på att Bungie är lata av sig.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar properskillz:
så står man där med bara ett assaultrifle i näven och surar för att man aldrig får använda alla vapen som man går omkring och bär på.


Det beror ju dock bara på att Bungie är lata av sig.


nej det tror jag inte. jag tror det beror på att bungie tänker att när man börjar detta uppdraget så ska man ha exakt dessa förutsättningarna så att man inte totalt kan trasa sönder hela den upplevelsen dom vill att man ska ha på just det scenariot.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
nej det tror jag inte. jag tror det beror på att bungie tänker att när man börjar detta uppdraget så ska man ha exakt dessa förutsättningarna så att man inte totalt kan trasa sönder hela den upplevelsen dom vill att man ska ha på just det scenariot.


Men det är väl likadant i mellansekvenserna under banorna?
  • 0
Anledningen till att det är så i mellansekvenser är för att de är för-renderade. Ett liknande exempel är Resident Evil 5 där Chris alltid har originalpistolen i mellansekvenserna.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar properskillz:
nej det tror jag inte. jag tror det beror på att bungie tänker att när man börjar detta uppdraget så ska man ha exakt dessa förutsättningarna så att man inte totalt kan trasa sönder hela den upplevelsen dom vill att man ska ha på just det scenariot.


Men det är väl likadant i mellansekvenserna under banorna?


jo, faktiskt.. och nu när du säger det så tycker jag alltid att det är lite märkligt att min snubbe alltid går omkring med assaultrifle i mellansekvenserna fast att jag aldrig någonsin avfyrat det vapnet i halo: reach.

men som reqo säger beror det på att dom är delvis förrenderade.

men egentligen så tycker jag att om dom har jobbat ut en algoritm som tillåter dom att visa mig (dvs noble 6 så som jag designat honom) så borde dom kunna klura ut hur man visar vilka vapen jag faktisk hade i fickan innan filmen.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Förresten, varför verkar alla så lugna i slutet av Halo 3? Har de helt glömt bort The Flood?

Tillagt 2010-11-28 18:09:
Två saker till värda att störa sig på:

1- Varför åkte inte Artbiter tillbaka för att leta reda på Master Chief? Tyckte han inte att det var konstigt att halva skeppet var borta? Undrade han inte var resten hade tagit vägen? Vad trodde han hade hänt med andra delen? En rymdhaj som hade ätit upp hälften?

2- Varför sparade man några Floods för att forska på om man ÄNDÅ använde sig av den yttersta lösningen: Döda allt liv i universum?
Och varför är ringarna så satans fint gjorda? Ingen bor ju där. Lite slöseri.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
  • X
  • X
Citerar Dufwan:
Förresten, varför verkar alla så lugna i slutet av Halo 3? Har de helt glömt bort The Flood?


Flood är ju inget hot, för tillfället i alla fall.

Citerar Dufwan:
1- Varför åkte inte Artbiter tillbaka för att leta reda på Master Chief? Tyckte han inte att det var konstigt att halva skeppet var borta? Undrade han inte var resten hade tagit vägen? Vad trodde han hade hänt med andra delen? En rymdhaj som hade ätit upp hälften?


Portalen stängdes ju när halva skeppet var genom, de har ingen aning om var Master Chief är och antar att han är död.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Glöm inte att använda spoilertaggen när ni klagar på storyn.

<spoiler> Spoilande text! </spoiler>
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Glöm inte att använda spoilertaggen när ni klagar på storyn.

Spoiler: Spoilande text!


Det är en tråd som berör Halos story. Då behövs såklart ingen spoilervarning, det vore bissart.
  • 0
Citerar smartjag33:
Det är en tråd som berör Halos story. Då behövs såklart ingen spoilervarning, det vore bissart.


Tyvärr så fick det inte plats i titeln att spoilers kunde komma att uppstå i tråden, vilket ju var synd. Jag antar att jag kan skriva varning innan det jag skriver, men om man ger sig in i en klaga på halo- tråd i halo- forumet så ska man inte förvänta sig att gå lika tom på kunskap som man kom.


_________VARNING_________________________________

Citerar X:
Portalen stängdes ju när halva skeppet var genom, de har ingen aning om var Master Chief är och antar att han är död.


Han är antagligen där de kom ifrån. Som sagt, portalen stängdes och den logiska slutsatsen borde väl vara att "ah, halva skeppet är kvar där vi kom ifrån". Men nejdå, här är det ingen som är det minsta optimistisk. Jag menar, det var ju bara DAT HERO som försvann i rymden.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
  • X
  • X
Citerar Dufwan:
Han är antagligen där de kom ifrån. Som sagt, portalen stängdes och den logiska slutsatsen borde väl vara att "ah, halva skeppet är kvar där vi kom ifrån". Men nejdå, här är det ingen som är det minsta optimistisk. Jag menar, det var ju bara DAT HERO som försvann i rymden.


Men om han hade varit kvar hade han ju garanterat varit död eftersom ringen "avfyrades".
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Men om han hade varit kvar hade han ju garanterat varit död eftersom ringen "avfyrades".


Den exploderade väl mest? Jag menar, den var ju ofärdig. Fast sant som du säger det, man kan nog utgå ifrån att han är död då.

På tal om att ringar och avfyranden:

Varför avfyrade forunners ringarna, för att utrota allt som the Flood kunde leva på, om the Flood ändå finns med så lång tid senare?

på tal om the flood, vad i helsike är the flood? På vilken planet kan förhållandena vara sådana att en parasitxombielarv utvecklas? Och som inte kan dö?
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Förresten, varför verkar alla så lugna i slutet av Halo 3? Har de helt glömt bort The Flood?

Tillagt 2010-11-28 18:09:
Två saker till värda att störa sig på:

1- Varför åkte inte Artbiter tillbaka för att leta reda på Master Chief? Tyckte han inte att det var konstigt att halva skeppet var borta? Undrade han inte var resten hade tagit vägen? Vad trodde han hade hänt med andra delen? En rymdhaj som hade ätit upp hälften?

2- Varför sparade man några Floods för att forska på om man ÄNDÅ använde sig av den yttersta lösningen: Döda allt liv i universum?
Och varför är ringarna så satans fint gjorda? Ingen bor ju där. Lite slöseri.



0 - De kan pusta ut eftersom när den sista ringen och arken sprängdes så sprängdes även Gravemind (floodens ledare, yo know?) med dem. Han hade ju börjat bosätta sig på den färska ringen. När han dog, så förlorade Floodsen helt greppet om allt. Gravemind hade fullständig kontroll över dem och när han försvann så hade de bara driften av föda kvar.
Och vips har man miljontals parasiter som käkar upp varandra.

1 - Portalen hade ju sprängts eller hur? Hur skulle de då komma tillbaks till arken? den kan ju finnas var som helt i rymden som ju är ganska stor. Alla förstod väl att frigatten bara hade kommit halvägs igenom när portalen kollapsade. Därför åkte man inte tillbaks efter MC.

2 - Forunners forskade på floods just för att få veta mer om dem. När de väl hade aktiverat Halo-ringarna hade de gjort om forskningbyggnaderna till fängelser.
Ringarna är så fina för att Forunners älskade allt liv. De samlade in olika växter och djur från olika världar och placerade dem på sina planeter och ringar och annat. Hur växterna överlevde Halo vet jag dock inte....
Once you pull the pin, mr Grenade isn't your friend anymore.
  • 0
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?
Vi gör det möjliga omöjligt
  • 0
  • X
  • X
Citerar filipjulin:
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?


Har för mig att det står i First Strike, i alla fall bli han upplockad av Master Chief.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar filipjulin:
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?


Just hur han kom från planeten minns jag inte. Men han är immun mot The Flood i alla fall, tack vare en nervsjukdom.
  • 0
Citerar filipjulin:
Hur överlevde sgt johnsson halo 1?


Han flyr Halo i en Pelican., det berättas i First Strike (och hur han undkom The Flood visas i Halo Graphic Novel).
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Sen så finns ju the flood i halo wars. Fastän dom inte släpptes ut förren 17 år senare
If mac users are more environmentally conscious than pc users... why do macs have a trash can and windows a recycling bin?
  • 0
Citerar hp smart:
Sen så finns ju the flood i halo wars. Fastän dom inte släpptes ut förren 17 år senare


Äh, Halo Wars är ju inget man tar seriöst
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
En sak jag inte riktigt fattade: Under slaget om Reach var väl Cortana inne i Pillar of Autumn och hjälpte Cpt. Keyes strida mot Covenant uppe i rymden (om jag minns rätt)? Hur kan hon då vara nere i Halseys labb (tänker på slutet av Halo: Reach)?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!