Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo i bokform


Vilken bok är Halo 3 baserad på?
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vilken bok är Halo 3 baserad på?


Hur menar du? Handlingen i Halo 3 är väl baserad på alla filmer, böcker etc. som de ansvariga har upplevt. Jag har svårt att tro att en enda bok inspirerade hela handlingen.
  • 0
Halo: the fall of reach är ett avslutat kapitel nu. Blev äntligen färdig för ett par veckor sen. Makalöst bra bok.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Bara jag som tycker Kurt är ett urlöjligt namn på en spartan? dessutom; jag trodde det namnet skulle dö ut om inte mindre än 60 år eller nåt, jag har aldrig hört någon heta det som är i min generation eller den innan ...
  • 0
Citerar Mans92:
Bara jag som tycker Kurt är ett urlöjligt namn på en spartan? dessutom; jag trodde det namnet skulle dö ut om inte mindre än 60 år eller nåt, jag har aldrig hört någon heta det som är i min generation eller den innan ...


Att namnet skulle dö? Namn försvinner och återkommer ständigt, lite som en fluga. Så länge det finns historiska människor med ett visst namn så kommer ju namnet finnas kvar och användas, vilket ökar chanserna till att folk kommer använda dem igen.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Jamen just ett namn som Kurt? ett nästan bortglömt namn i ett 9 miljoner invånare stort land
  • 0
Citerar Mans92:
Bara jag som tycker Kurt är ett urlöjligt namn på en spartan? dessutom; jag trodde det namnet skulle dö ut om inte mindre än 60 år eller nåt, jag har aldrig hört någon heta det som är i min generation eller den innan ...


Seriöst...

Allvarligt talat så tycker jag inte att Kurt är så farligt, och även om det kanske inte är hetast just nu så är chansen stor att det kommer tillbaka, vem vet - det kanske rent av är det mest populära namnet 2500 någonting? Löjligt att reta sig på det dock oavsett - i USA ser det förmodligen annorlunda ut, *host* Kurt Cobain *host*.
  • 0
Citerar Mans92:
ett nästan bortglömt namn i ett 9 miljoner invånare stort land


Kurt är inte bara ett svenskt namn, och Kurt-051 är inte den enda fiktiva karaktären med namnet. Tänk Kurt Wagner (Nightcrawler i X-Men).
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
vet inte vad de flesta X-männen heter på riktigt... men sure, jag är dock fortfarande skeptisk... känner du förresten någon som heter Tiburtius? typ 3 generationer sedan fanns det. inte längre, totalt bortglömt. Sen trodde man väl inte att en förkortning av Conrad skulle överleva tidens huggtand...
  • 0
Citerar Mans92:
Bara jag som tycker Kurt är ett urlöjligt namn på en spartan? dessutom; jag trodde det namnet skulle dö ut om inte mindre än 60 år eller nåt, jag har aldrig hört någon heta det som är i min generation eller den innan ...


Jag håller med dig. Tyckte nästan det förstörde boken lite. Men bara nästan.

Tillagt 2011-05-07 00:50:
Citerar Dragonforce:
Vilken bok är Halo 3 baserad på?


Ingen, ingen av böckerna är baserade på spelen eller tvärtom, förutom Combat Evolved.
  • 0
Läs Halo Cryptum ffs! Den handlar bara om Forerunners och den svarar på många frågor om Halo ringarna, The Flood osv....riktigt grym bok
  • 0
Hej, jag skulle vilja hänvisa alla som älskar halo och kan utveckla spel att kolla in min blogg om Halo:Venerance. Om ni gillar böckerna och tycker Halo borde vara mer som dem, kolla in detta. Om ni inte besitter kunskaperna, var jättebussig och hjälp mig sprida budskapet. Tack så mycket.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!