Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Bästa och sämsta vapnet i Halo?


Snipern, BR'n och Shotgun.
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Jopp, det är ett av mina favoriter med. För mig handlar Halo helt om närstrid, så det passar mig bra. Allra bästa vapnet är dock Energy Sword. Synd att man inte kan köra dess spelläge i matchmaking längre utan att tvingas betala för extra banor.


Kör du lonewolfs så kan du spela swords var tionde match kanske. Det är fortfarande spelbart så att säga. Och du behöver inte map packen för att köra lonewolf.

1. M6D Pistolen, Klassikern från HaloCE och jag gillar även de som är i tvåan och trean.

2.MA5B, mångsidigt vapen som har en helskön känsla och som alltid kommer att förknippas med the silent cartographer för mig.

3. Spike grenade, älskar att se hur spikarna skjuts ut och penetrerar fordonet/personen den har fästs på.
  • 0
BR är bäst. AR är det vapnet jag avskyr mest.
Mitt disco för pirater!
  • 0
Battle Rifle från Halo 2 med Double Shot och bxr. Den kanske är lite väl bra där men den är fortfarande skitrolig.
  • 0
Plasma Riflen ifrån Halo CE, den stoppar upp fienden lite. Kraftfull också.

Hm... kanske har fel.
Rutschkanetime!
  • 0
Carbine, BR, SL and the snipers. Inget annat vapen borde tillåtas! MLG <3
civilization is a fucking failure.
  • 0
Battle Rifle, Energy Sword och Shotgun är tre vaoen som används i riktigt stora Kill-Combos.

Spartan är dock väldigt proffsig att använda då den är episk när det gäller Warthog/ Mongoose jakt
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Snipern och Battleriflen har alltid varit mina seriösaste och bästa vapen.
Our Hearts are locked for ever and our Love will never die!
  • 0
energy sword
Den som lyder idioten är själv idiot
  • 0
  • I
  • I
BR
Ad finem ambulo.
  • 0
Egentligen är ju Assault Rifle det vapen som känns bäst i kombination med granater och melee. Fast som enskild "kill" skulle jag ändå vilja säga att Spartan Laser är trevligast, den spänning som byggs upp när man laddar upp vapnet... vetskapen om att paniken sprider sig i motspelaren... och sen perfekt estetik och ljud. Fast å andra sidan älskar jag att köra Rocket-matcher... kan nog inte välja...
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Assault Riflen är det vapnet jag är bäst med. Bara att kötta på samtidigt som man springer framåt och precis innan magasinet är slut så smackar man till motståndaren i ansiktet och får sig en välförtjänt kill.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
  • race
  • race
Pistolen från Halo 1, Spartan Laser och Battle Rifle.

Citerar abdullah:
Assault Rifle är bäst online, annars sniper


Då har du inte prövat att använda Battle Rifle, så mycket bättre
  • 0
Assault Rifle är mångsidig ;)
  • 0
Magnumen från Combat Evolved är kung. Battle Rifle är tätt efter.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
mitt e Snajper
  • 0
Rocket Launchern! Så himla tillfredställande när man dödar någon med den.
  • 0
energy sword, när man har den är man fan nästan odödlig.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
BR är ett riktigt härligt vapen. Känns alltid som om man får in en hel del skada på sin motståndare och fungerar alltid lika bra på lång räckvidd som på kort. Hagelbrakaren är också helt underbar, inte lika kraftig som den i Half Life 2 men nära inpå. Pistolen från det allra första Halo spelet är dock det bästa av alla.

Det finns många vapen som jag finner mig bekväma med, dock skiftar det mellan dem olika situationerna man ställs inför. Man vill till exempel inte ha ett hagel när motståndarna står för långt bort och man vill verkligen inte ha en BR när en kille fem Rocket Launcher står cirka tre centimeter framför en. Där gäller det att tänka strategiskt. En och annan granat brukar alltid fungera bra också.
Tufft ju.
  • 0
Needler i Halo 3 är grym!!!
  • 0
Spartan Laser men det är bara för jag är en noob =)
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Battle Rifle, Sniper och M6D Pistol är utan tvekan de bästa vapnen, de står inte i någon slags ordning. Jag älskar Sniper och är i princip alltid den positionen när vi spelar.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0
dubbel halo 2 needler var jävligt skön, kommer ihåg när jag sprang runt med den på the Arbiter och sköt sönder kättare. Ljuva minnen. Annars är det väldigt tillfredsställande att pumpa ett fullt magasin fuel rod gun i någon.
  • 0
BR <3 och sniper också
  • 0
pistolen från halo combat evolved är så extremt effektiv
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!