Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Citerar Saigon:
Hata, hata, hata matchmaking


Dock är det bättre än systemet i MW2 t.ex.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Saigon:
Hata, hata, hata matchmaking


Dock är det bättre än systemet i MW2 t.ex.


tycker det är orelevant om det fungerar bättre än mw2 eller inte. hela systemet suger och man får skit 9/10 gånger. costum-search tack.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
costum-search tack.


Nej tack. Eller kanske det utöver matchmaking så inte i rankat t.ex. Annars kommer det vara folk som enbart kör en bana och kan dem helt utantill som har lite för stort övertag på dem pga det. Men i en vanlig playlist som inte är rankad så kvittar det väl.
  • 0
så blir det ju i vilket fall? man lär ju sig alla banorna förr eller senare ändå.

det är skitjobbigt att man inte bara kan starta halo och spela precis det man vill.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
så blir det ju i vilket fall? man lär ju sig alla banorna förr eller senare ändå.


Man har sina favoriter och om fallet var som du säger så skulle många enbart köra sina favoriter.

Citerar properskillz:
det är skitjobbigt att man inte bara kan starta halo och spela precis det man vill.


Det kan du väl visst i costum game?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Dock är det bättre än systemet i MW2 t.ex.


Tycker att båda är lika dåliga i grunden. Visst, jag råkar inte ut för "Could Not Connect to Host" när jag spelar Halo men i grund och botten är de samma skräp.
  • 0
Custom search är nog bättre när man bara vill ha roligt, men vill jag köra rankat föredrar jag matchmaking.
  • 0
Citerar Saigon:
men i grund och botten är de samma skräp.


Nä, i MW2 tvingas du möta samma personer hela tiden. Sen finns det inget system för att möta de av samma skill.
  • 0
ja, man har sina favoriter... sen finns det dom banorna man bara tycker är ok och sen kommer det stora glappet till dom banorna som suger totalt... varför ska man behöva spela på banor som man hatar?

fuck rankat och hela rankingsystemet. det handlar om att jag vill kunna matcha upp och spela exempelvis 4v4 på en bana som jag tycker är kul utan att ha världens största vännerlista.

det måste ju finnas ett sätt att matcha upp folk mot varandra utan att låta dom spela på skräpkartor?

gears of war 1 var verkligen da shit när det kom till att söka matcher på liven.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Det finns en blå knapp du kan trycka på för att slippa skitbanor
  • 0
Såg nu att man kunde boka Halo: Reach Collectors Edition för 999kr, viktklassen är klass 3.

Xbox 360 är i viktklass 2.......
  • 0
Citerar Baxter:
Såg nu att man kunde boka Halo: Reach Collectors Edition för 999kr, viktklassen är klass 3.

Xbox 360 är i viktklass 2.......


Det är inte baserat på fakta.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Nä, i MW2 tvingas du möta samma personer hela tiden. Sen finns det inget system för att möta de av samma skill.


Bah, detaljer. I grund och botten handlar det om att man itne får spela på vilka banor man vill.
  • 0
Citerar Saigon:
I grund och botten handlar det om att man itne får spela på vilka banor man vill.


Jepp, erat problem med systemet handlar om det ja. Sen finns det ju tydligen de som föredrar att det byter bana när man spelar rankat åtminstone.
  • 0
Jag tycker matchmaking systemet funkar ypperligt bra i Halo.
Ibland får man spela det man vill och i bland inte. Gillar man inte det systemet, så skiter man att spela överhuvudtaget. Slut tjafsat.
  • 0
  • just
  • just
I Think just was just here....
  • 0
Citerar Baxter:
Jag tycker matchmaking systemet funkar ypperligt bra i Halo.
Ibland får man spela det man vill och i bland inte. Gillar man inte det systemet, så skiter man att spela överhuvudtaget. Slut tjafsat.


det är ju ganska onödigt att lägga ner hela sitt favoritspel bara för att matchningssystemet är efterblivet. sen om det bara vore så väl att man ibland fick spela det man gillar och ibland sånt man inte gillar så hade det fungerat... men det är ju inte ens i närheten av så det är just nu. man får spela sjukt mycket team slayer fast att man bara vill spela team br's och man får aldrig spela på dom banorna man vill ha. när dom banorna väl kommer så blir det team slayer istället för br's, så får man kompromissa lite och skita i x'et för att de närmaste 12 minuterna genomgå sitt livs tråkigaste match. det kvittar om man vinner eller förlorar, det är fortfarande världens tråkigaste match.

det måste finnas en möjlighet att spela det man vill... detta var iofs aldrig ett problem i halo 2, lösningen kan ju också finnas i att istället för att släppa 4 kartpaket på 2 år där man bara haft 1 enda vettig bana så kan man som i halo 2 bara pumpa ut riktigt grymma banor - som folk vill spela på.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
det är ju ganska onödigt att lägga ner hela sitt favoritspel bara för att matchningssystemet är efterblivet. sen om det bara vore så väl att man ibland fick spela det man gillar och ibland sånt man inte gillar så hade det fungerat... men det är ju inte ens i närheten av så det är just nu. man får spela sjukt mycket team slayer fast att man bara vill spela team br's och man får aldrig spela på dom banorna man vill ha. när dom banorna väl kommer så blir det team slayer istället för br's, så får man kompromissa lite och skita i x'et för att de närmaste 12 minuterna genomgå sitt livs tråkigaste match. det kvittar om man vinner eller förlorar, det är fortfarande världens tråkigaste match.

Alltså, vad är grejen med att man måste vilja spela "Team BR's"? Om du vill spela med BR, välj MLG. I Team Slayer är det väl inte så jäkla konstigt att det blir "Team Slayer", eller?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
tom 2mat: jo för att när man bor så som jag gör och ofta har vänner på besök så vill dom också spela halo ibland. det är liksom inte riktigt lönt att köra level 40+ mlg med folk som inte är riktigt grymma... plus att det ofta kommer objective i mlg. jag själv föredrar objective över allt annat - men om du har 2 snubbar i ditt lag som inte gör någonting för matchen så blir det ganska meningslöst...

... vad gör man då? jo då kollar man vad det finns för andra spellistor som man kan spela i... och vad finns där?

jo team slayer. INGET ANNAT.

man kan köra social, men då blir det helt plötsligt 5vs5 istället och det är inte alls kul det heller. plus inga br's. multiteam - sug röv.. team snipers, fel vapen. team swat, fel sköld.

och vadå grejen med att man vill spela team br's? ja det är väl så typ att när man ser någon så vill man kunna skjuta den personen, men assault rifle når inte så långt? assault rifle suger. det är inte roligt att skjuta med, det är inte roligt att sikta med, det är inte roligt att döda med... det är inte roligt till något. helt luffigt och meningslöst vapen. jag har aldrig roligt med assaulten, inte ens halvroligt.. å inte ens pyttepyttepyttepyttelite roligt även om jag så skulle göra en killionaire - AR SUGER.

plus att AR bidrar till sjukt ensidiga matcher. först att etablera kontroll = sist att etablera kontroll.

Tillagt 2010-03-17 11:30:
Citerar xilli:
Det finns en blå knapp du kan trycka på för att slippa skitbanor


du menar den blå knappen man använder för att växla mellan olika skitbanor?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Med custom skulle det bli mycket svårt att hitta det man vill speciellt i Halo där man kan ändra så mycket.
  • 0
metroid_prime: jag tvivlar på det. ingen kommer söka eller joina massa luffiga spel, så folk kommer inte hosta massa luffiga gametypes dom hittat på själva - dom lär sig att ingen joinar.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
ingen kommer söka eller joina massa luffiga spel


Varför inte?
  • 0
Citerar properskillz:
ingen kommer söka eller joina massa luffiga


Grifball med 50% gravitation ftw! (seriöst, det äger)
Ledare av prinsesspiraterna!
  • 0
Det finns inga dåliga banor, bara dåliga spelare.
  • 0
Jag fullständigt hatar alla jävla wannabe-snipedown-killar som klagar så fort det inte blir någon skittråkig MLG-bana med endast BR och snipers. Liksom, ni kommer ändå aldrig bli proffs, så dissa de värdelösa MLG-reglerna och spräng lite banshees med Spartan lasern istället. Brutalt mycket roligare, faktiskt.
Ledare av prinsesspiraterna!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!