Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Mitt uppbyggda hype dog precis efter att ha sett Multiplayer trailern.... Påminner alldeles för mycket om alla timmar jag suttit framför tv och lirat Halo 3 över live. Har spelat sönder det, och helt enkelt tröttnat på halo konceptet. Detta blir inget köp.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Äsch.


Jag var inte direkt specielt hypad inför spelet innan trailern då en massa andra spel gått i vägen men efter.. BOOOOOM!! Hypometern slog i taket.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Costae Cavea:
*Slayer
*Capture the Flag
*King of the Hill
*Invasion
*Headhunter


Det finns också en mode där det verkar som om man måste spränga någon generator!

Jag tror att trailern var en del av överraskningen, förmodligen kommer vi få mer info från Bungie.
  • 0
  • just
  • just
Hypedy hypedy
I Think just was just here....
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Costae Cavea:
*Slayer
*Capture the Flag
*King of the Hill
*Invasion
*Headhunter


Det finns också en mode där det verkar som om man måste spränga någon generator!

Jag tror att trailern var en del av överraskningen, förmodligen kommer vi få mer info från Bungie.


Invasion kan jag tänka mig hör ihop med att förstöra en generator, en målbaserat läge likt Quake Wars.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
  • I
  • I
Citerar Alex09:
Mitt uppbyggda hype dog precis efter att ha sett Multiplayer trailern.... Påminner alldeles för mycket om alla timmar jag suttit framför tv och lirat Halo 3 över live. Har spelat sönder det, och helt enkelt tröttnat på halo konceptet. Detta blir inget köp.


Vänta en sekund. Du såg alltså inget nytt i trailern?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Alex09:
Mitt uppbyggda hype dog precis efter att ha sett Multiplayer trailern.... Påminner alldeles för mycket om alla timmar jag suttit framför tv och lirat Halo 3 över live. Har spelat sönder det, och helt enkelt tröttnat på halo konceptet. Detta blir inget köp.


Man ska kommentera efter man sett klippet
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Hur länge kommer betan hålla på?
Ledare av prinsesspiraterna!
  • 0
jetpack borde ju gå och hänga sig.

visst var det kul att superhoppa i halo 2 och stå på ställen där man var i stort sett odödlig..... nu vill man alltså ge alla möjligheten att komma åt förbjudna ställen?

bungie borde köra upp sin jetpack i röven för det har absolut inget att göra i halo.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
visst var det kul att superhoppa i halo 2 och stå på ställen där man var i stort sett odödlig..... nu vill man alltså ge alla möjligheten att komma åt förbjudna ställen?


Hmm, spelutvecklarna låter spelarna gå till "förbjudna" ställen. Ursäkta att jag påpekar, men då är de ställena knappast förbjudna.

Citerar properskillz:
bungie borde köra upp sin jetpack i röven för det har absolut inget att göra i halo.


För det vet ju du, som har varit med och utvecklat spelserien från början.

Allvarligt, vi vet nästan ingenting om hur spelet kommer fungera i verkligheten. Bungie skulle aldrig förändra ett vinnande koncept, om det inte blir bättre. Fast jag måste erkänna att jag får känslan av att de satsar mer på att göra spelet roligt för de som bara vill ha kul, än de som vill mäta sig mot andra i MLG-playlists.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar properskillz:
bungie borde köra upp sin jetpack i röven för det har absolut inget att göra i halo.


Precis! Samma sak med gravlift och man-cannon.
  • 0
Stor jäkla quake jump around med shadowrun powers är vad det ser ut som, AND I LOVE IT!
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
  • I
  • I
Citerar Misho:
Stor jäkla quake jump around med shadowrun powers är vad det ser ut som, AND I LOVE IT!


Reachs multiplayer kommer bli helt fantastisk.
Ad finem ambulo.
  • 0
Om ni tittar på videon vid 0,44 ser man en dropship som aldrig har använts i MP förut, scenen efter ser man sjukt många soldater som krigar. Min teori är att Spartan vs Elites kanske blir en Firefight liknande grej!
  • 0
  • I
  • I
Citerar metroid_prime:
Om ni tittar på videon vid 0,44 ser man en dropship som aldrig har använts i MP förut, scenen efter ser man sjukt många soldater som krigar. Min teori är att Spartan vs Elites kanske blir en Firefight liknande grej!


Jag tror faktiskt också det, fast vid ett tillfälle framgår det att man kan spela som elite, då man blir lönnmördad av en spartan.

Tillagt 2010-03-04 13:35:
Strax efter 0:36 i den här filmen http://www.youtube.com/watch?v=udhQ9KkoQ3I
Ad finem ambulo.
  • 0
jag undrar om en elite klättrar upp på en spartans rygg när de ska lönnmörda dem, skulle se lite konstigt ut
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar I:
Jag tror faktiskt också det, fast vid ett tillfälle framgår det att man kan spela som elite, då man blir lönnmördad av en spartan.


Jag tror att Elites kommer absolut finnas som möjlighet. Annars vore det bara synd ifall man kunde ha 40 fiender på skärmen och inte ha Firefight.
  • 0
håller med om gravlift, men mancannons har jag inga problem med. dom erbjuder många bra strategiska möjligheter både på t.ex. construct och narrows...

gravlift borde dock dö... och angående förbjudna: visst, om man kan komma dit så kan man ju komma dit. men otroligt många sådana ställen är glitchar. jetpack när man kör oddball kan ju nästan inte bli annat än katastrofalt.

hur mycket bungie än speltestar reach så kommer det innehålla glitchar och buggar, och vissa saker kanske (som jetpack) rentutav exploateras till sjuka längder.

jag ska i alla fall göra mitt bästa med att hora precis allt man kan hora i betan och dissa så mycket det bara går för att sträva efter balans... det känns väldigt mycket som dom riktar sig till casual.

men speciellt i trailern visar dom ju väldigt många supermulti-krig och inte nåt som är direkt synligt 4v4.... man hade ju velat se lite mer av hur spelet fungerar i kontroll etc.... men det är väl bara att vänta... antar dock att vi kommer få se en multiplayer-vidoc ganska snart där dom går igenom lite grejer.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Är lite orolig angående de nya assassinationsarna (fy fan vad fult det låter, svengelska suger!). Av det man sett så känns movet lite väl statiskt, och jag undrar hur det kommer att fungera i MP. Bungie lär ju veta vad de gör, men jag skulle gärna vilja veta hur det kommer att bli. Även om det bara tar någon sekund, så är det ändå en sekund då man inte kan kontrollera sin karaktär, om nu så är fallet. Någon som vet något mer specifikt kring det hela?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag tror man fortfarande kommer att kunna slå vanligt i ryggen också. Det skulle bara vara dumt om man inte skulle kunna dra iväg ett vanligt slag. Jag tror jag till och med såg att en sprtan slog en annan i magen.
  • 0
Citerar torbli79:
Är lite orolig angående de nya assassinationsarna (fy fan vad fult det låter, svengelska suger!). Av det man sett så känns movet lite väl statiskt, och jag undrar hur det kommer att fungera i MP. Bungie lär ju veta vad de gör, men jag skulle gärna vilja veta hur det kommer att bli. Även om det bara tar någon sekund, så är det ändå en sekund då man inte kan kontrollera sin karaktär, om nu så är fallet. Någon som vet något mer specifikt kring det hela?


Det du säger påminner väldigt mycket om executions i GoW. Man kan bara slå motståndaren snabbt men man kan också göra den långa animationen som ser coolare ut. Jag tror det blir samma möjligheter här också.
  • 0
  • I
  • I
Citerar metroid_prime:
Det du säger påminner väldigt mycket om executions i GoW. Man kan bara slå motståndaren snabbt men man kan också göra den långa animationen som ser coolare ut. Jag tror det blir samma möjligheter här också.


Om man håller in slag-knappen hamnar man i tredje-person, om man inte håller in blir det ett vanligt slag. Jag har för mig att de sade det i deras ViDoc.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar metroid_prime:
Det du säger påminner väldigt mycket om executions i GoW. Man kan bara slå motståndaren snabbt men man kan också göra den långa animationen som ser coolare ut. Jag tror det blir samma möjligheter här också.


Om man håller in slag-knappen hamnar man i tredje-person, om man inte håller in blir det ett vanligt slag. Jag har för mig att de sade det i deras ViDoc.


Japp, rörlesen kräver en lång knapptryckning på antageligen B eller någon annan knapp.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
precis som I säger så nämner dom i vidocen att om du håller inne knappen går du in i en mer utvecklad assassination... troligtvis blir det väl right bumper om jag får be.. inte B haha.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar gamefreaker:
Citerar I:
Citerar metroid_prime:
Det du säger påminner väldigt mycket om executions i GoW. Man kan bara slå motståndaren snabbt men man kan också göra den långa animationen som ser coolare ut. Jag tror det blir samma möjligheter här också.


Om man håller in slag-knappen hamnar man i tredje-person, om man inte håller in blir det ett vanligt slag. Jag har för mig att de sade det i deras ViDoc.


Japp, rörlesen kräver en lång knapptryckning på antageligen B eller någon annan knapp.


grymt bungie vet vad d sysslar med
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!