Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


  • I
  • I
Citerar Spartan Samuel-034:
Jag bryr mig inte om spelet är ett mästerverk tekniskt sett eller inte. Om jag tycker att grafiken känns skön att vila ögonen på, så har de lyckats väldigt bra. Önskar bara att jag hade ett bättre bredband, så att jag verkligen kan njuta av betan.


3:e maj blir som en liten extra julafton.
Ad finem ambulo.
  • 0
I vissa videoklipp från VidDoc såg det ut som om spelet kördes i 60fps, men förmodligen är det bara en test version. Vill inte skapa några falska förhoppningar.
  • 0
Det jag längtar sjukt mycket till är antalet fiender som kommer finnas på skärmen, hoppas också på att det blir någon playlist med 32 spelare i en match.
  • 0
Citerar I:
3:e maj blir som en liten extra julafton.


Det blir ju mycket bättre än julafton.

Citerar metroid_prime:
Det jag längtar sjukt mycket till är antalet fiender som kommer finnas på skärmen, hoppas också på att det blir någon playlist med 32 spelare i en match.


Hmm, där sa du något. Låter ju inte allt för omöjligt med tanke på det du säger. Dem har ju inte pratat mycket alls om multiplayern i spelet än. Så det skulle ju kunna vara en ny cool nyhet dem släpper några veckor innan betan eller något.
Fast jag skulle nog lägga mina pengar på att det fortfarande kommer vara ett maximum på 16 spelare. Men dem får gärna överraska mig.
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
Citerar Jokeymon:
Hmm, där sa du något. Låter ju inte allt för omöjligt med tanke på det du säger. Dem har ju inte pratat mycket alls om multiplayern i spelet än. Så det skulle ju kunna vara en ny cool nyhet dem släpper några veckor innan betan eller något.
Fast jag skulle nog lägga mina pengar på att det fortfarande kommer vara ett maximum på 16 spelare. Men dem får gärna översaska mig.


Jag tror också det blir 16 kanske 18 spelare men jag hoppas på 32, grafikmotorn verkar palla det och det vore en bra anledning till att prova servrarna innan launch.
  • 0
Av det som sagts om multiplayern så ska det bli 16 spelare som max. Fast jag hoppas det blir så att de ökar antalet inför betan eller någonting sånt. Vore himla häftigt i alla fall.
  • 0
Citerar Geccod:
Av det som sagts om multiplayern så ska det bli 16 spelare som max. Fast jag hoppas det blir så att de ökar antalet inför betan eller någonting sånt. Vore himla häftigt i alla fall.


Mhm. Det vore riktigt najs med 32 personer och ett enormt kaos med massa Warthogs och andra fordon.
Fast då finns ju en risk att det blir likadant som i MAG...
  • 0
Citerar Fonsisco:
Mhm. Det vore riktigt najs med 32 personer och ett enormt kaos med massa Warthogs och andra fordon.
Fast då finns ju en risk att det blir likadant som i MAG...

Ett Halo Wars i första personsperspektiv.
  • 0
Skulle vara collt med 32 spelare. Big social Big Team. Eller MLG BIG
  • 0
är det bara jag som känner att pistolen och dmr är samma vapen nu när man kan zooma med båda?

pistolen är ju helt överflödig.. sånt kan dom ju inte bara behålla. en sak som hade vart lite kul kanske hade vart ombytta roller på pistolen och br...

dmr:en ser riktigt underbar ut. det kommer bli många 4-shots från den pipan... men eftersom pistolen är exakt samma vapen nu - hade det inte vart lite småkul om dom gjorde pistolen till ett burstvapen... med säg 6 burstar bättre för short-mid än mid-long... med random spread i bursten...

eller jag vet inte, förstår inte riktigt varför pistol bara.. det känns nästan för bra för att vara sant att man istället för att ladda bara kan slänga upp ett exakt likadant vapen och fortsätta med haha.



och bara en liten note... det skulle inte vara ett dugg kul med 32 spelare. tänk er ett lag på 16 pers som alla teamshot:ar. haha. alla hinner ju inte ens skjuta ett skott innan dom dör

känner att det lär vara lagom lätt att ta ner vilket fordon som helst också om man har 16 gevär på det samtidigt.. och nej, det finns inte något som helst sätt man kan balansera ett fordon för att funka i både 4v4 och 16v16.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
är det bara jag som känner att pistolen och dmr är samma vapen nu när man kan zooma med båda?

pistolen är ju helt överflödig.. sånt kan dom ju inte bara behålla. en sak som hade vart lite kul kanske hade vart ombytta roller på pistolen och br...

dmr:en ser riktigt underbar ut. det kommer bli många 4-shots från den pipan... men eftersom pistolen är exakt samma vapen nu - hade det inte vart lite småkul om dom gjorde pistolen till ett burstvapen... med säg 6 burstar bättre för short-mid än mid-long... med random spread i bursten...

Jag kan tänka mig att pistolen är mycket starkare per skott, men med ett mindre magasin än DMR. Gissar på att det tar längre att skjuta var skott också.

Tror inte heller DMR 4-shottar. Känns lite för starkt.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
tom 2mat: i videon ser de ju rätt så lika ut... och naturligtvis kommer dmr 4-shota. där är 12 skott i magasinet - 3 kills.

bungie hade aldrig vågat plocka bort 4-shoten från halo, det är ju det som ÄR halo.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Geccod:
Av det som sagts om multiplayern så ska det bli 16 spelare som max. Fast jag hoppas det blir så att de ökar antalet inför betan eller någonting sånt. Vore himla häftigt i alla fall.


Har det sagts något om MP?

Citerar properskillz:
känner att det lär vara lagom lätt att ta ner vilket fordon som helst också om man har 16 gevär på det samtidigt.. och nej, det finns inte något som helst sätt man kan balansera ett fordon för att funka i både 4v4 och 16v16.


32 pers hade varit på stora banor som Sandtrap och liknande!
Hade gärna velat se att 4 vs 4 blev baserat på on-foot strider och Big team mer baserat på fordon.
  • 0
jag skulle tycka det var coolt om man hade fordon som scarab osv i mp så att hela laget måste samarbeta för att få ner den.
  • 0
tycker inte det är mer en rätt att den gamla pistolen är tillbaka eftersom Bungie byt ut pistolen i varje spel och det är alltid personer som klagat på dem och jag är nästan hundra på att pistolen i det första spelet är den mest omtyckta.

Nu är det oxo fler fiender att bekämpa på en och samma gång å då blir väl pistolen ett förstahandsval i de intensiva lägena
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
  • just
  • just
Citerar properskillz:
är det bara jag som känner att pistolen och dmr är samma vapen nu när man kan zooma med båda?

pistolen är ju helt överflödig.. sånt kan dom ju inte bara behålla. en sak som hade vart lite kul kanske hade vart ombytta roller på pistolen och br...


eller jag vet inte, förstår inte riktigt varför pistol bara.. det känns nästan för bra för att vara sant att man istället för att ladda bara kan slänga upp ett exakt likadant vapen och fortsätta med haha.


pistolen i halo odst gjorde ju typ ingen skada på sköldar och i halo 3 så känns pistolen som en ärtpuffra och det skulle vara roligare att äga en massa covenant med en kraftig pistol än en kraftig bössa
I Think just was just here....
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Geccod:
Ett Halo Wars i första personsperspektiv.


Pax för att vara The Arbiter.
  • 0
Citerar Geccod:
Citerar metroid_prime:
Har det sagts något om MP?

Längst ner åt vänster på bilden;
http://www.e-imagesite.com/Files2/100_09516100458.jpg


Den där texten avslöjar inget om multiplayern, dom säger "we can at least expect"
det är som att säga
"vi vet inget om multiplayern men det kommer iallafal va lika bra eller bättre än Halo 3"
Dom vet inte mer om multiplayern än vad vi gör.
"You have a heart of gold. Don't let them take it from you" - Stockpile Thomas
  • 0
Citerar Geccod:
Längst ner åt vänster på bilden;
http://www.e-imagesite.com/Files2/100_09516100458.jpg


Den berätta ju inte direkt något.

Citerar just:
pistolen i halo odst gjorde ju typ ingen skada på sköldar och i halo 3 så känns pistolen som en ärtpuffra och det skulle vara roligare att äga en massa covenant med en kraftig pistol än en kraftig bössa


Jag hade hellre velat se en pistol som är bra på kortare range och DMR längre.

Tillagt 2010-02-14 08:50:
Citerar Wassaren:
http://www.youtube.com/watch?v=5Vg7M-HwIIo


Vid 1:01 känns det som theater mode
  • 0
Såg nyss från highlights på xboxlive haloreach "gameplay/intervju" det ser ju sjukt skojj ut. riktigt läckra vapen/fordon.. Längtar..
och att Covenanterna kommer att prata ett främmande språk kommer bara förstärka spel inlevelsen mm..
hello brothers
  • 0
Men DMR har ju 3.0X zoom. Om jag har tittat rätt
  • 0
Citerar Th3 End:
I vissa videoklipp från VidDoc såg det ut som om spelet kördes i 60fps, men förmodligen är det bara en test version. Vill inte skapa några falska förhoppningar.


Kanske det kommer en funktion likt Bioshock där man kan ställa ner upplösningen och därmed höja FPS:en? Bara en tanke...

Bara jag som tyckte att pistolen verkade riktigt bra i Vidocen, var ju mer som en revolver nu. Me like!
  • 0
  • I
  • I
Citerar Baxter:
Bara jag som tyckte att pistolen verkade riktigt bra i Vidocen, var ju mer som en revolver nu. Me like!


Men framför allt har den zoom.
Ad finem ambulo.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!