Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Halo Reach - 3D Art Evolved: http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=2454
1


Måste säga att grafiken inte har blivit enormt mycket bättre, men jag älskar riktningen designen tagit.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Geten:
Jag jämförde inte med något annat spel på konsoll. Behöver jag göra det?


Vad jämförde du med? Du skrev att Halo 3 hade för få inställningar.

Citerar properskillz:
Varför skulle den bli sämre i närstrid?


För att balansera spelet.
  • 0
känner inte det.

edit: alltså svarade på en grej som någon redan svarat på för att jag missade att det fanns en sida till. så jag fick redigera bort mig
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
känner inte det.


Va?
  • 0
aaaaaaah. halo 3 kan väl ha för få inställningar fast att där inte finns något alternativ som erbjuder fler inställningar.

för att balansera spelet? på vilket sätt blir spelet bättre balanserat av att "br" skulle bli sämre i närstrid? br är ju redan övergrymt på distans och har man assaultrifle så är det på långa avstånd man inte har en chans, man kommer ändå aldrig i närstrid....

den som kan sikta träffar.. precis så borde det ju vara. mitt förslag är snarare att man plockar bort det skitvapen assaultrifle är helt och hållet... vilket uppenbarligen inte kommer hända
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
halo 3 kan väl ha för få inställningar fast att där inte finns något alternativ som erbjuder fler inställningar.


Då tycker jag att det är ett rätt fånigt klagomål.

Citerar properskillz:
för att balansera spelet? på vilket sätt blir spelet bättre balanserat av att "br" skulle bli sämre i närstrid?


För att BR äger typ AR även i närstrid. Samma vapen ska inte vara det som äger på alla avstånd.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vad jämförde du med? Du skrev att Halo 3 hade för få inställningar.


Som sagt måste jag jämföra med något annat spel för att tycka att det borde finnas anpassade inställningar framtagna till Bungie's MLG publik.

Citerar torbli79:
Snälla, lämna MLG-diskussionen utanför Reach-tråden. Den pågår ju redan för fullt i officiella Halo-tråden, ingen tjänar på att den förs även här. Kan inte någon som är insatt i ämnet, Geten eller liknande, skapa en MLG-tråd? Det vore nog bäst för alla.


Egentligen så är det inget fel med MLG diskussioner i denna tråden. MLG är en del av halo liksom teamslayer etc etc. Såklart MLG spelarna är exalterade för att få spela ett reach liksom alla i denna tråden. Det är ju relevanta diskussioner till ämnet även om det är en låg klass på dem just nu. Men du har rätt i att MLG borde kunna ha en egen sektion men inte av anledningen att vissa inte vill höra om MLG.
Jag gör en MLG tråd iaf.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Om BR äger AR även i närstrid tycker jag att alla random noobs som enbart använder AR borde lära sig BR, eftersom det som alla klagar på är att det är det bättre vapnet. Vilket det är, och det gör det ännu konstigare att väldigt många inte lär sig använda den.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0
Vad vill MLG spelarna annars byta förutom små saker?
  • 0
Citerar Ante_H:
Om BR äger AR även i närstrid tycker jag att alla random noobs som enbart använder AR borde lära sig BR


Ja, för när ett spel är obalanserat så bör man bara använda det som känns mest overpowered. Inte klaga och vilja ha det mer balanserat såklart.

Citerar Geten:
Som sagt måste jag jämföra med något annat spel för att tycka att det borde finnas anpassade inställningar framtagna till Bungie's MLG publik.


Nej, men då ditt största klagomål med spelet var att det fanns för få inställningar är det rätt intressant att se att du inte vet något annat spel med fler inställningar.
  • 0
i ett klassbaserat spel fungerar det så som du säger, men halo är inte - och har aldrig varit ett klassbaserat spel.

fattar inte riktigt vad som är problemet med br. noobs hyllar assaulten minst lika mycket men känns som dom bara gnäller på br för att dom inte kan hantera den.

sen skulle jag heller inte direkt påstå att br är överdrivet överlägsen i närstrid om man jämför med assault. man måste ju träffa 3 burstar i TS för att kunna beata ner någon. om du inte hinner assault-beata ner någon på den tiden så befinner du dig inte i närstrid.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Ante_H:
Om BR äger AR även i närstrid tycker jag att alla random noobs som enbart använder AR borde lära sig BR, eftersom det som alla klagar på är att det är det bättre vapnet. Vilket det är, och det gör det ännu konstigare att väldigt många inte lär sig använda den.


Det är ju för att AR är designad för närstrid, varför ska man lära sig ett vapen när det finns ett som är mycket lättare att använda ? Jag förstår inte ert resonemang, bara för att man är mer "skillad" genom att använda BR i alla lägen betyder inte det att det vapnet är vad man måste använda och heller inte alltid optimalt. Det är väll ingen i verkligheten som springer runt med ett snipergevär i trånga korridorer.

Citerar Geten:
Som sagt måste jag jämföra med något annat spel för att tycka att det borde finnas anpassade inställningar framtagna till Bungie's MLG publik.


Tror du på allvar att ett företag sätter sig ner och gör saker för minoriteten av publiken ? Om ni inte visste det så kostar det pengar att utveckla spel och alla funktioner som ingår, att anställa folk som sitter och gör custom inställningar för att en liten del av publiken ska kunna ha sitt roliga är inte hållbart när man samtidigt har 99% som gillar att spela casual med alla de inställningar som finns.

I slutändan handlar det om pengar, och hur tjänar man pengar? Man gör sig åtråvärd för majoriteten av marknaden... det är inte lamborghini vi snackar om här som säljer exklusiva begränsade antal bilar, det är ett spelföretag som måste sälja miljoner ex. bara för att gå runt.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar properskillz:
fattar inte riktigt vad som är problemet med br. noobs hyllar assaulten minst lika mycket men känns som dom bara gnäller på br för att dom inte kan hantera den


N00bs kanske hyllar assaulten ja. Själv tycker jag att den är rätt kass jämfört med BR så jag kör självklart hellre med den.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Nej, men då ditt största klagomål med spelet var att det fanns för få inställningar är det rätt intressant att se att du inte vet något annat spel med fler inställningar.


Okej.... bra argument. Har ingen comeback till denna mästerliga tanken.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Citerar Geten:
bra argument. Har ingen comeback till denna mästerliga tanken.


Inte väntat heller. Sen kan du leva vidare i din drömvärld.

Citerar Misho:
Tror du på allvar att ett företag sätter sig ner och gör saker för minoriteten av publiken ? Om ni inte visste det så kostar det pengar att utveckla spel och alla funktioner som ingår, att anställa folk som sitter och gör custom inställningar för att en liten del av publiken ska kunna ha sitt roliga är inte hållbart när man samtidigt har 99% som gillar att spela casual med alla de inställningar som finns.


Precis.
  • 0
Citerar Swe 08:
Halo: Reach Developer Commentary En liten sammanfattning på vad vi har fått se och vad vi ska förvänta oss.


Underbart!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Misho:
Tror du på allvar att ett företag sätter sig ner och gör saker för minoriteten av publiken ? Om ni inte visste det så kostar det pengar att utveckla spel och alla funktioner som ingår, att anställa folk som sitter och gör custom inställningar för att en liten del av publiken ska kunna ha sitt roliga är inte hållbart när man samtidigt har 99% som gillar att spela casual med alla de inställningar som finns.

I slutändan handlar det om pengar, och hur tjänar man pengar? Man gör sig åtråvärd för majoriteten av marknaden... det är inte lamborghini vi snackar om här som säljer exklusiva begränsade antal bilar, det är ett spelföretag som måste sälja miljoner ex. bara för att gå runt.


Antar att du inte lyssnat på länken jag länkat två gånger nu. Det är ytterst små saker som skulle göra spelupplevelsen bättre för MLG communityn. MLG är också ett trogen publik till alla Halo spel bungie släppt hitills. Så ja, jag tycker att dem kan göra dessa små inställningar för att främja deras egna multiplayerupplevelse. Om du lyssnar på länken så förstår du att det inte kommer påverka för "the casuall gamer".
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Citerar Geten:
Egentligen så är det inget fel med MLG diskussioner i denna tråden.


Men det finns redan en väletablerad diskussion i det andra forumet, så jag ser inte varför även Reach ska involveras.

Citerar Geten:
Jag gör en MLG tråd iaf.


Sweet!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Misho:
Det är ju för att AR är designad för närstrid, varför ska man lära sig ett vapen när det finns ett som är mycket lättare att använda ? Jag förstår inte ert resonemang, bara för att man är mer "skillad" genom att använda BR i alla lägen betyder inte det att det vapnet är vad man måste använda och heller inte alltid optimalt. Det är väll ingen i verkligheten som springer runt med ett snipergevär i trånga korridorer.
.


nej, i verkligheten springer man kanske inte rundor med sniper i trånga korridorer.. i verkligheten har man rimligtvis ett pricksäkert mid-longrange vapen. typ m16.... alltså något som väldigt mycket liknar ett BR.

oddsen för att man springer rundor med ett prey-and-spray-vapen på riktigt är faktiskt inte särskilt stort alls.

och vadå.. eftersom BR är bäst i alla lägen är det väl bara att acceptera fakta och lära sig använda BR.

det stora problemet är ju bara att bungie vill att man ska bli totalt spawnkontrollerad när man har assaulten och bara låta br:en äga kartan.... vilket ine alls känns särskilt logiskt.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jag lyssnade igenom ungefär halva innan jag tröttnade och förstod att personen i fråga inte har någon aning om spelutveckling och dess kostnader/prioriteringar.

Nått man kan tycka är en liten inställning och inte borde ta lång tid...tar lång tid, tusentals rader kod måste skrivas, kod som måste funka tillsammans med all annan kod i spelet, ibland blir det problem och den måste skrotas/skrivas om...

Samtidigt som denna kod skrivs som sedan kommer användas av 5% av spelarna så kunde istället annan kod skrivits som passar 95% av användarna. Tänk sedan på att en(!) programmerare kostar ungefär 30 000 kr + i månaden så blir det en del utgifter som i slutändan inte påverkar försäljningen på samma sätt som den kod för majoriteten gör.

Det är mycket mer än några "små inställningar" det handlar om.

Jag, jag sitter själv med några av Sveriges bästa conceptare, modellerare och programmerare på ett av Sveriges största spelföretag just nu, du anar inte hur mycket tid ges åt diskussioner om vilka människor man vill nå ut till och vem man ska fokusera på. Jag är 100% på att det är exakt lika dant på ett av Världens bästa företag.

Tillagt 2010-01-27 17:58:
Citerar properskillz:
det stora problemet är ju bara att bungie vill att man ska bli totalt spawnkontrollerad när man har assaulten och bara låta br:en äga kartan.... vilket ine alls känns särskilt logiskt.


Som det är nu, kanske ja...det är försent att åtgärda, men vi får hoppas att det är något dem åtgärdar i och med dem här "klasserna" som vapnen verkar få på ett bättre sätt. Sedan vet vi heller inte vilka spawnvapen dem planerar etc, vi får vänta till Betan.

Jag tycker att det är roligt att föra diskussion, egentligen är det här en diskussion om personligt tycke så ingen kan egentligen "vinna" däremot hade jag gärna sett att folk får en större förståelse för hur företag egentligen fungerar samt alla delar som måste göras för att folk ska bli nöjda... delar som ibland kostar för mycket för att det ska vara lönt.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Jag, jag sitter själv med några av Sveriges bästa conceptare, modellerare och programmerare på ett av Sveriges största spelföretag just nu


Vilket företag?
  • 0
Sitter som praktikant på Massive Entertainment i Malmö
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Jag lyssnade igenom ungefär halva innan jag tröttnade och förstod att personen i fråga inte har någon aning om spelutveckling och dess kostnader/prioriteringar.

Nått man kan tycka är en liten inställning och inte borde ta lång tid...tar lång tid, tusentals rader kod måste skrivas, kod som måste funka tillsammans med all annan kod i spelet, ibland blir det problem och den måste skrotas/skrivas om...

Samtidigt som denna kod skrivs som sedan kommer användas av 5% av spelarna så kunde istället annan kod skrivits som passar 95% av användarna. Tänk sedan på att en(!) programmerare kostar ungefär 30 000 kr + i månaden så blir det en del utgifter som i slutändan inte påverkar försäljningen på samma sätt som den kod för majoriteten gör.

Det är mycket mer än några "små inställningar" det handlar om.

Jag, jag sitter själv med några av Sveriges bästa conceptare, modellerare och programmerare på ett av Sveriges största spelföretag just nu, du anar inte hur mycket tid ges åt diskussioner om vilka människor man vill nå ut till och vem man ska fokusera på. Jag är 100% på att det är exakt lika dant på ett av Världens bästa företag.


Jag postade denna länka för länge sedan och då med lite mer specifika uppgifter.

Jag skrev bland annat att denna grabben är väldigt negativ till mycket. Poängen med att posta länken var att visa att det finns några "små" saker som skulle kunna göra spelet betydligt bättre i tävlingssammanhang. Om man stoppar på 10.54 (som du aldrig hann komma till om du bara såg halva) så pratar han om dessa saker. Vissa av dessa saker anser inte jag nödvändiga för tävlingsspelandet utan helt enkelt "cursed lemons" åsikter. Men det är några av dem som skulle göra spelet betydligt bättre för tävlingsspelarna.

Sen blir jag faktiskt lite stött av att du dömer mig så fort. Jag utbildar mig inom media och vet hur viktigt det är att få fram personas och allt tillhörande. Det kan ta år att ta fram dessa saker och jag är väl medveten om detta.

Sen har bungie tagit fram dessa anpassade inställningar redan som hastighet etc. Det finns sådana inställngar som knappt berör "the casual gamer". Jag har svårt att se att göra åtminstone vissa av hardcore spelarnas önskningar skulle förstöra bungies vinster.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Då jag skrev personen i fråga var självklart menat till han i videon, jag hade ingen avsikt att döma ut dig som någon som inte vet hur det funkar utan skrev det som en generell riktlinje för hur utveckling faktiskt ser ut för dem som inte vet mycket om det.

Jag ursäktar mig om det verkade vara ett personligt angrepp vilket inte var min mening.

Personligen tycker jag att nästan allt som Halo 3 innehåller inom customization fliken kan användas och används av casual gamers varje dag, finns hundratals varianter på Zombies/VIP/Juggernaut som spelas varje dag där man använder sig av hundratals kombinationer av inställningar, dock var alla dem här planerade och skrivna tidigt i utvecklingen.

Tyvärr är det för sent nu att skriva ny kod till ett så gammalt spel, däremot hoppas jag att dem uppfyller önskningar till REACH för även om jag personligen inte spelar MLG så ser jag gärna att så många som möjligt får uppleva Halo på det sätt dem vill.

Samtidigt som vi för diskussion nu så vet vi ju inte heller om så blir fallet, den knappa information vi har fått hitintills förtäljer inte vilka slags customizations vi kan förvänta oss i höst.

Jag har egentligen inget att säga angående MLG, jag är glad om önskningar uppfylls, det enda jag ville ha sagt med mina rader text är att folk ska läsa på och förstå vad det kostar att utveckla "små inställningar" vare sig dem är till majoritet eller minoritet och på så sätt även förstå vad dem frågar efter och varför det inte alltid läggs till.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Forum är ändå till för att diskutera. Det är skönt att det går att diskutera med folk på en normal nivå som faktiskt har bra argument.
hosttillskillnadfrånvissaandrahost

Trevlig kväll Misho.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!