Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Citerar Geten:
Tycker det snarare är dem som inte gillar MLG som klankar på på att det pratas om MLG


No shit Sherlock.


Åter till spelet. Längtar som fan till Forge i Reach! Det är en oerhört viktig del av spelet.
  • 0
Citerar Geten:
Tycker det snarare är dem som inte gillar MLG som klankar på på att det pratas om MLG, iaf här på GR. =P


Men dom förstår ju inte bättre bara. haha
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Men dom förstår ju inte bättre bara


Så för att man inte föredrar att de formar spelet efter MLG istället för vad som är kul för majoriteten av spelarna så förstår man inte bättre? Bra resonerat.
  • 0
ja.. faktiskt ganska bra resonerat om jag får säga det själv.

men sen handlade ju inte detta om utformningen av spelet, utan om att folk gnäller för att mlg-diskussionen tar över.

och när det handlar om mlg-diskussioner och spelförståelse så är det bara så simpelt att dom som bashar på mlg saknar spelförståelsen som krävs för att rakt av - förstå mlg.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
men sen handlade ju inte detta om utformningen av spelet, utan om att folk gnäller för att mlg-diskussionen tar över.


Det känns dock inte som en diskussion utan mer som regelrätt gnäll egentligen. Folk kanske inte gillar gnäll i allmänhet när det finns mycket annat man kan diskutera om utformningen av spelet.
  • 0
gnäll och gnäll. jag tycker noobspelarna gnäller lika mycket som vill ha massa noobfunktioner hela tiden.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
ja.. faktiskt ganska bra resonerat om jag får säga det själv.

men sen handlade ju inte detta om utformningen av spelet, utan om att folk gnäller för att mlg-diskussionen tar över.

och när det handlar om mlg-diskussioner och spelförståelse så är det bara så simpelt att dom som bashar på mlg saknar spelförståelsen som krävs för att rakt av - förstå mlg.


Jag har inga problem med att MLG spelare diskuterar om vad som händer i H3 världen och vem som är bäst. Det är när många MLG spelare börjar klaga som man blir lite frustrerad.
  • 0
Jag klagar inte, MLG är balanserat. Properskillz, till viss del har du rätt i det du säger och jag håller med delvis. Många som hackar på oss som diskuterar och kör MLG förstår inte själva spelsättet eller vill inte förstå. Dock finns det även många som förstår och förmodligen har kört MLG, som ändå föredrar de mindre seriösa spelsätten.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0
Citerar Ante_H:
Dock finns det även många som förstår och förmodligen har kört MLG, som ändå föredrar de mindre seriösa spelsätten.

Bra sagt!
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Geten:
Tycker det snarare är dem som inte gillar MLG som klankar på på att det pratas om MLG, iaf här på GR.


Men ni tar ju över trådarna! Skapa en MLG-tråd vettja, det skulle ni med tjäna på.

Citerar Ante_H:
Som Hurricane säger skulle det vara långt ifrån lika underhållande att se på exempelvis Social Slayer än MLG.


Håller verkligen inte med. MLG är bara en massa seriösa, duktiga saker, medan Social kan vara knasigt komiskt.

Citerar properskillz:
Men dom förstår ju inte bättre bara. haha


It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Ante_H om Hurricane säger skulle det vara långt ifrån lika underhållande att se på exempelvis Social Slayer än MLG.

Håller verkligen inte med. MLG är bara en massa seriösa, duktiga saker, medan Social kan vara knasigt komiskt.


Och hur ofta händer dom här "knasigt komiska" sakerna? Inte alltför ofta. Dessutom är det oerhört lätt att ett lag får total kontroll med hjälp av vapen, power ups och positionering. I MLG har det andra laget iaf en bra chans.
  • 0
Citerar -Thunderbird-:
Och hur ofta händer dom här "knasigt komiska" sakerna?


Ofta, i alla fall för min del.

Citerar -Thunderbird-:
I MLG har det andra laget iaf en bra chans.


Precis, ibland blir det inte kul om det är för balanserat. Kaos, det är grejer det.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Tror ni att man kommer att kunna ändra utseendet på sin rustning man har, när man skräddarsyr den med de olika funktionerna?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Tror ni att man kommer att kunna ändra utseendet på sin rustning man har, när man skräddarsyr den med de olika funktionerna?


Verkar som det. Taget från GR:s artikel:

Därigenom kan man också skaffa sig de egenskaper och utseende man önskar, och den figur man bygger får man sedan ta med till multiplayer.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • I
  • I
Citerar torbli79:
Därigenom kan man också skaffa sig de egenskaper och utseende man önskar, och den figur man bygger får man sedan ta med till multiplayer.


Den delen fick mig att bli som ett barn på julaftonsmorgonen.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar -Thunderbird- ch hur ofta händer dom här "knasigt komiska" sakerna?

Ofta, i alla fall för min del.

Citerar -Thunderbird-:I MLG har det andra laget iaf en bra chans.

Precis, ibland blir det inte kul om det är för balanserat. Kaos, det är grejer det.


Whatever you say, random.

Dessutom tycker jag inte att de som gillar MLG i den här tråden klagar på något sätt utan vill snarare ha ett så balanserat och inställningsbart spel som möjligt. Bungie har aldrig satsat på hardcorespelare så ni behöver inte oroa er, nämn en grej som gjorts förutom att de har lagt till MLG-playlisten?

Jag har ingen eftersträvan att de ska satsa på hardcorespelare heller, men att dom gör det möjligt att köra mer tävlingsorienterat med snabbt spel och balans. Lite av detta omöjliggör man i och med perks, men det kanske kommer finnas möjlighet till att reglera eller ta bort, förhoppningsvis. MLG kanske till och med kommer att använda sig av vissa perks om de kan tillföra något för tävlingsaspekten.

Samma sak med den nya "assassination"-sekvensen, där denna funktion stoppar upp det snabba spel som finns i MLG. Jag själv tycker också att det är en häftig ny funktion som kan bli bra, men eftersom det inte går hand i hand med det enda spelsätt jag spelar på Halo ställer jag mig också tveksam till det.

En bra grej är det nya vapnet DMR som ser ganska lovande ut. Det finns ju en ganska stor randomeffekt i form av spridning av skotten i Battle Rifle i Halo 3, samt att man måste leada skotten eftersom Bungie medvetet lagt till en slags delay på hur snabbt kulorna färdas. Men nu gick Bungie ut och sa att alla människovapen i Reach ska kännas så precisa och kraftfulla som möjligt och därför är den här delayen borttagen och dessutom är DMR single-shot, vilket i kombination med att skotten ska vara väldigt precisa och delayen borttagen, kan bli en riktigt bra förbättring av dagens Battle Rifle.

Man måste ändå få kunna ha synpunkter om hur Reach kommer att påverka och fungera i ens favoritgametype, utan att ni måste påpeka hur anti-MLG ni är.
  • 0
Citerar I:
Den delen fick mig att bli som ett barn på julaftonsmorgonen.


Ja, det kommer att bli grejer det. Skönt att slippa equipment på ett sätt.

Citerar -Thunderbird-:
MLG


Jag frågade en av killarna som föredrar MLG framför allt(tror det var geten) då han klagade på att man inte kunde ställa in så mycket inställningar etc i Halo 3 vad han jämförde med för spel på konsol, han svarade aldrig. Kan du svara för honom? Det var ett prov på lite av gnället som har varit. Rätt substanslöst för övrigt.

Citerar -Thunderbird-:
vilket i kombination med att skotten ska vara väldigt precisa och delayen borttagen, kan bli en riktigt bra förbättring av dagens Battle Rifle.


Ja, det kommer att bli riktigt bra. Den blir ju sämre i närstrid med så att det kanske känns värt att någon gång använda AR eller något annat som är mer lämpat för närstrid.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag frågade en av killarna som föredrar MLG framför allt(tror det var geten) då han klagade på att man inte kunde ställa in så mycket inställningar etc i Halo 3 vad han jämförde med för spel på konsol, han svarade aldrig. Kan du svara för honom? Det var ett prov på lite av gnället som har varit. Rätt substanslöst för övrigt.


Jag jämförde inte med något annat spel på konsoll. Behöver jag göra det?

Återigen. Denna video visar några av dem sakerna jag tycker man kan ändra till fördel för tävlingscommunityn. Små saker som skulle höja tävlingsspelandet.
http://gameroom.mlgpro.com/view/y6mHPVBvjQ4.html?video_pag
e=4

Om du anser att det är substanslösa "åsikter" får det stå för dig. Själv gillar jag att utveckla sakerna till dem bättre.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Halo: Reach ser onekligen bra men jag hoppas det är stora förändringar nu, ODST var löjligt dåligt.
  • 0
Thunderbird: QFT

Costae: Varför skulle den bli sämre i närstrid? 4shot>assault - ALLTID.

och jag håller med geten, varför måste man jämföra med något annat spel? där finns många grejer man vill ändra i halo, t.ex. randomspreaden i br:et.... behöver väl inte droppa några andra spelexempel för att konstatera det som ett fakta?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jag tror att det han menar att man kan jämföra customization mängden Halo 3 erbjuder jämfört med majoriteten av andra spel på konsol där man ofta får nöja sig med det man har eller bara kan ändra småsaker som spawntid och sånt.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Jo men samtidigt är det väldig små och väldigt enkla saker som den tävlingsinriktade communityn efterfrågar. Man har tvärtom gett den stora casualmassan oerhört många privilegier samtidigt som man inte bryr sig om dessa enkla efterfrågningar från "tävlingscommunityn".

Jag kan lova att om Bungie hade trott att casualmassan hade uppskattat de önskningar som tävnlingscommunityn vill ha hade man tillsatt dem. Men istället verkar man se på det som att majoriten ska ha det bäst.

Ska man då också vara nöjd med alla inställningsmöjligheter för att andra spel inte har dem? Om det inte är det en community vill ha så tycker jag inte man ska vara nöjd bara för att det finns andra inställningar.
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar -Thunderbird-:
Jag kan lova att om Bungie hade trott att casualmassan hade uppskattat de önskningar som tävnlingscommunityn vill ha hade man tillsatt dem. Men istället verkar man se på det som att majoriten ska ha det bäst.


Ja, vilket urbota korkad resonemang. Varför ska majoriteten få den bästa spelupplevelsen. Istället för några få?!
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Snälla, lämna MLG-diskussionen utanför Reach-tråden. Den pågår ju redan för fullt i officiella Halo-tråden, ingen tjänar på att den förs även här. Kan inte någon som är insatt i ämnet, Geten eller liknande, skapa en MLG-tråd? Det vore nog bäst för alla.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Halo: Reach Developer Commentary En liten sammanfattning på vad vi har fått se och vad vi ska förvänta oss.

Citerar torbli79:
Kan inte någon som är insatt i ämnet, Geten eller liknande, skapa en MLG-tråd? Det vore nog bäst för alla.


Verkligen, jag fattar ingenting.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!