Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


  • Ace
  • Ace
Tror man märker bleed-through rätt fort dock . No-bloom kommer bara finnas i MLG och anniversary förövrigt, detta är vad jag hört.
Gt: Ace XC. Min första top 10: http://www.youtube.com/watch?v=iQwPFB_xg94 . Min 2:a http://www.youtube.com/watch?v=jSkuQyRchoc
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar properskillz:
man blir fan sur när man vet att det finns vettiga inställningar att tillgå och playlistorna ändå envisas med att köra bungies trasiga kukregler.

så jäkla omoget också att melee'n blöder i vissa gametypes och i andra inte.


Verkligen, blir ju även lite svårt att hålla kolla på vilka som har blödning och vilka som inte har vilket resulterar i frustrerande gameplay.


ungefär så. man blir ju lite chockad om man lirat anniversary i nån timme, så startar man upp nåt annat och nån springer fram och herpa derpar en... så får man byta tillbaka direkt igen.

3-shot pistolen borde finnas med i många fler spellistor dessutom.

om man lirar reach utan loadouts och med 3-shot pistolen eller 4-shot no bloom-dmr så känns det ju precis som ett halo spel. ganska sjukt faktiskt.

Tillagt 2011-12-03 12:04:
Citerar Ace:
Tror man märker bleed-through rätt fort dock . No-bloom kommer bara finnas i MLG och anniversary förövrigt, detta är vad jag hört.


men där finns väl inget bloom-fritt i anniversary? i så fall är det ju bara mlg som kommer vara bloomfri.

förstår inte vad som är poängen med att erbjuda så sjukt olika inställningar i de olika listorna.

onlinedelen blir ju helt splittrad.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • Ace
  • Ace
December-patchen har kommit! Det blev lite ändringar i spellistorna trots allt, härligt att se. I Bl. a. Squad Slayer, Team Objective samt multi team har de ändrat bloomet till 85%. Även MLG har nu lagt in diverse test-gametypes i MLG-matchmaking, såsom zero bloom o. no sprint och zero bloom m. sprint. Vad tycks om dessa uppdateringar?
Gt: Ace XC. Min första top 10: http://www.youtube.com/watch?v=iQwPFB_xg94 . Min 2:a http://www.youtube.com/watch?v=jSkuQyRchoc
  • 0
Citerar Ace:
December-patchen har kommit! Det blev lite ändringar i spellistorna trots allt, härligt att se. I Bl. a. Squad Slayer, Team Objective samt multi team har de ändrat bloomet till 85%. Även MLG har nu lagt in diverse test-gametypes i MLG-matchmaking, såsom zero bloom o. no sprint och zero bloom m. sprint. Vad tycks om dessa uppdateringar?


Är ju bra saker dom fixat men tvunget enbart på spellistorna som väldigt få spelar, men sen å andra sidan så kör jag inte Team Slayer då det är en av dom sämsta spellistorna i Reach. Visst TU finns även med på Anniversary men blir sällan framröstat.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Ja vad ska man säga mer än att denna spelaren summerar en hel del om hur dagens spelare är, DVS idioter. Han posta på B.net om att han tog sig till Inherotor rank utan att vara AFK, man kollar igenom hans historia och han har varigt AFK flera gånger i FF

http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=68310153&viewr
eplies=true&postRepeater1-p=1
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Varesig man är afk eller inte så måste man vara dum i huvudet för att skryta om en rank som vem som helst kan få.

Det är som att skryta om att microsoft låter en ha gratis e-mail på hotmail.se.

Tycker det är ganska bra att 343 börjat ta tag i spellistorna nu, men fattar fortfarande inte hur man tänker.

Det är sedan länge bevisat att zero bloom är flera miljoner gånger bättre än tu-inställningarna, ändå väljer dom att stoppa in TU-skit på lite olika ställen.
Förstår inte varför man lämnar vissa listor orörda heller, vad är meningen?

Det faktum att typ ingen spelar reach borde väl vara bevis nog för att dom gamla inställningarna är DÅLIGA... men nejdå.. låt oss behålla team doubles som den är istället tänker dom.. varför?

Håller med dig om team slayer också. I tidigare halon har TS ändå vart spelbart, men i reach är det ett säkert recept för att få spela på en grå forgebana som man aldrig sett förut - med assaultrifle i nävarna.

Helt seriöst förstår jag inte varför dom inte bara lägger in ZB i alla listorna. Dom kan inte lyssna på idioterna på deras forum som säger att dom dör för snabbt när det är ZB. Om man dör för snabbt kan man ju bara sluta spela som om man vore en 2-åring på heroin.
Det är det som är lösningen, och inte att förstöra spelupplevelsen för resten av världen.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
MM jag fattar iheller inte varför dom inte lägger in ZB istället är ju så mycket bättre än 85% som det är just nu men då bara på vissa spellistor. Lär väl ta ett tag innan det blir ZB om det ens blir något sådant. Hur svårt kan det vara att ha DMR/AR start på allting istället för AR/Pistol som det tyvär blir många gånger, blir ju lika tråkig gameplay hela tiden med AR.
Försökte mig på lite TS eftert flera månaders uppehåll från det, men fan alltså som du säger så mycket grått och hela tiden AR start. Känns som att man kan lika bra koppla in sin svart vita gammla tv när det ändå är grått så långt ögat kan nå.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
MM jag fattar iheller inte varför dom inte lägger in ZB istället är ju så mycket bättre än 85% som det är just nu men då bara på vissa spellistor. Lär väl ta ett tag innan det blir ZB om det ens blir något sådant. Hur svårt kan det vara att ha DMR/AR start på allting istället för AR/Pistol som det tyvär blir många gånger, blir ju lika tråkig gameplay hela tiden med AR.
Försökte mig på lite TS eftert flera månaders uppehåll från det, men fan alltså som du säger så mycket grått och hela tiden AR start. Känns som att man kan lika bra koppla in sin svart vita gammla tv när det ändå är grått så långt ögat kan nå.


utan bloom är reach ett riktigt jävla bra spel som kunde fått 10/10 i precis varenda recension det gick igenom.

med 85% bloom är reach en knappt spelbar fps där all vikt läggs på first person och ingen på shooter.

med releaseinställningarna är reach så luffigt och förödande att ingen ens vill spela det.



det minsta dom kan göra är åtminstone att lägga in 85% bloom överallt, men helt ärligt så suger det nästan lika mycket som orginalet. dom sa innan vi fick se ZB att man nog inte skulle gilla det och att 85% var bättre - men dom blev FETT motbevisade.
det finns INGENTING i zb-versionen av halo som är dåligt.

dom kommer med massa löjliga statements hela tiden bara "om vi fixar detta å detta så kommer ni bara börja klaga på detta istället" men det visade sig att det inte alls var så.

zero bloom gjorde alla fett nöjda. finns ingen som klagar på någonting.

dom enda som klagar på no bloom är dom som säger att dom dör för snabbt, men vad dom egentligen menar är "jag är så dålig på halo att jag inte förstår att man inte kan vara här i mitten av banan helt öppet utan att dö. jag vill inte lära mig någonting heller. istället för att göra ett bra spel, kan ni inte bara göra ett spel där man kan vara överallt? jag vill känna mig som wow-jocke - han kan vara överallt. han kan vara här, å han kan vara där borta"
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • Ace
  • Ace
Fast 85% är MYCKET bättre än innan iaf. Klart spelbart med DMR:en nu. Jag blir sällan frustrerad med 85 så jag är nöjd. Dock borde de haft med det i alla playlists
Gt: Ace XC. Min första top 10: http://www.youtube.com/watch?v=iQwPFB_xg94 . Min 2:a http://www.youtube.com/watch?v=jSkuQyRchoc
  • 0
Citerar Ultras:
http://www.youtube.com/watch?v=0xAPZAai58U&list=FLnImIYSlUX
qv4LKjrKIptBw&feature=mh_lolz

Precis vad Reach skulle behöva!


Han har ju ingen riktig koll på CoD och Gears 3. CoD kan ju inte ha någon form av trueskill alls då det har player matches där man quitar och joinar mid games och då kan man inte ha ett trueskill system som funkar.

Samma på Gears 3 med sina Public matches där man quitar joinar mid games. Sen har Gears 3 en rankad playlist där det ska finnas ett trueskill system, men få spelar rankat då player/public matches finns istället

Reach Arena det har ett truskill system som nu är baserat på wins så även en värdelös spelare kan bli högt placerad om dom andra i laget gör bättre ifrån sig.
Sen har ju Reach rankat mycket lol gameplay som inte funkar riktigt, lägg till BS banor som inte funkar för tävlings spelande som Swordbase mm.
Sen allt eftersom antalet spelare sjunker så blir även då ett Trueskill system åt helvete, lägg till att många bryr sig inte om rankat och trueskill dom vill bara spela och gärna sånt dom gillar och inte bli tvingade till det som i Reach. Hade Reach haft Player/Public matches för den sociala delen så hade garanterat fler fortfarande spelat och om det Rankade hade varigt ordentligt gjort med rätt inställningar mm så hade dom tävlings inriktade spelarna varigt nöjda.
Bungie slutade helt enkelt att bry sig när dom gjorde Reach
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
kollade från mobil så såg inte så bra, men är det ninja som snackar?

i vilket fall som så är det försent nu för att införa rank/trueskill i halo. rank vet jag inte ens heller riktigt om jag håller med om. det kan nog vara bra ibland, men det är egentligen matchningen det är fel på bara.

den borde inte tillåta att en kille som söker helt ensam får möta ett to4 - aldrig någonsin.

problemet är ju bara att om man hade infört detta idag så hade det inte gått att matcha i någon lista alls i reach. kolla bara på arenan. har suttit 15 minuter ibland och bara stirrat på sökningen innan man till slut ger upp.

sen är det som sparda också säger; bristen på tävlingsinriktade inställningar och bra banor i arena har ju skrämt iväg spelarna för längesen.
tillsammans med alla andra luffiga playlistor förstås.

inom en månad från release borde reach fått en titeluppdatering som fixa bloom och bleed through.

hela spelarbasen gick ju bananas i början. det var så jävla fel av bungie att säga "tyvärr, ni 6 miljoner som säger att detta suger - ni har fel vi har rätt suck it!!!"

ganska nyligen såg vi ju en ganska buggig release av skyrim bland annat, aldrig har jag sett att bethesda har gått ut och sagt "tyvärr bitches, ni får skylla er själva som köpte detta - vi kommer inte göra ett piss för att fixa det!"

man gör inte så som spelutvecklare, om man inte är helt jävla dum i huvudet - vilket bungie tydligen ville vara.

bleed through och no bloom har gjort reach till ett av de bästa halon som släppts, om det inte vore för alla frame rate-issues så hade spelet nästan vart helt perfekt.

fattar inte varför det ska va så jäkla svårt att leverera ett så simpelt spel som halo heller. dom fick massiv kritik under hela halo 3's livstid för vissa av dom idiotiska besluten dom tog med det spelet som t.ex. randomspreaden på br:et.

om dom nu fick skit i 3 år för att den va så random, varför tror dom då att lösningen på problemet och för att få tyst på alla klagomål är att göra det 10 gånger mer random?

sen körde dom en reach-beta också som var så dålig att mer än hälften av alla som testade den var tillbaka i halo 3 långt innan betans första vecka var över - but NO.

bungie insåg väl antagligen att dom kan sälja precis vad som helst bara det heter halo, så dom slutade bry sig - skeppade spelet som det var och lät det dö.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
MM precis. Matchmakingen i Reach är ju broken, matcha spelar som är i party med andra som är i party mm så blir det ju ett helt annat spel. Visst det funkar inte på alla spel listor och nu med få spelare, men i första hand ska det ju sökas på party spelare om man själv är i party.
Tänk att det först bara vara Arena som hade party search varpå långt senare kom Squad, Squad är vad Team Slayer borde varigt från början och så som det ser ut nu gameplay mässigt och spellist mässigt är ju vad Reach skulle varigt från början. WTF liksom innan var det ju SWAT i Team Slayer, Infection på FFA mm så jävla broken så det var helt otroligt.
Som sagt lärde dom sig inget från H3 kretiken

Sen nu alla desss ändringar till det bätter det finns ju inte en chans att dom som lämna Reach vet om att det blivit så här pass fixat, det ska vara om dom helt random får för sig att sätta i Reach en dag.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
MM precis. Matchmakingen i Reach är ju broken, matcha spelar som är i party med andra som är i party mm så blir det ju ett helt annat spel. Visst det funkar inte på alla spel listor och nu med få spelare, men i första hand ska det ju sökas på party spelare om man själv är i party.
Tänk att det först bara vara Arena som hade party search varpå långt senare kom Squad, Squad är vad Team Slayer borde varigt från början och så som det ser ut nu gameplay mässigt och spellist mässigt är ju vad Reach skulle varigt från början. WTF liksom innan var det ju SWAT i Team Slayer, Infection på FFA mm så jävla broken så det var helt otroligt.
Som sagt lärde dom sig inget från H3 kretiken

Sen nu alla desss ändringar till det bätter det finns ju inte en chans att dom som lämna Reach vet om att det blivit så här pass fixat, det ska vara om dom helt random får för sig att sätta i Reach en dag.


har en polare som bodde i usa ett år typ. han testade reach för första gången någonsin igår och älskade det.
vi körde tu zb slayer. sen utan att någonsin ha hört något negativt om bloom, eller ens hört talas om bloom, gick vi in i en annan lista. han bokstavligt talat HATADE det - och här snackar vi om en kille som är casual gamer x1000.

jag vet inte vem dom har gjort bloomen för. alla casual-spelare jag känner hatar den och alla hardcore likaså. dom enda som älskat bloomen villkorslöst är spelmedierna, men dom sväljer ju precis allt dom får kört ner i halsen från utvecklarna ändå.

det hade vart kul under hr's utveckling om någon av medierna som bjudits in till bungie - varesig det är kotaku, ign eller gamereactor - hade kunnat vara lite kritiska istället och bedöma spelet utifrån det gameplay dom själva testat istället för att bedöma det utifrån hur häftigt bungie får det att låta med armor lock.

finns inget mer sorgligt än att läsa en förhandstitt på vilket spel det än gäller för att recensenterna är så jävla starstruck och berömmer allt utvecklarna gör.

redan innan reach släpptes så var där ju livliga debattar om hur dessa ändringarna (bloom, sprint, camo, etc.) skulle påverka gameplayet.
det intressanta är att allt som sas slog in, och exakt på pricken så som man sa att det skulle bli.

om hundratusentals spelare kunde veta detta bara av att få reda på vilka funktioner som fanns - varför märkte inte spelpressen det när dom fick förhandstitta? varför nämner dom inte det?

medias uppgift i allmänhet är ju att granska, testa, undersöka, etc. men inom spelpressen verkar det gälla andra spelregler. rövslickeri och 9/10 i betyg till allt. inte konstigt att utvecklarna går in i "jag är bättre än alla andra"-mode när allt dom någonsin får höra är beröm.

läser man recensionerna sen kan där ju ändå komma upp lite kritik typ "kampanjen är tråkig, återanvänd och linjär", "dåliga texturer" likförbannat blir det 9/10 i betyg.

jag menar, spelmedierna MÅSTE ju ha en viss makt över utvecklarna. om man är iväg och tittar på ett spel ett år innan det släpps och man säger att allt är perfekt - då är det väl perfekt. men om man i egenskap av världens största speltidning säger "vi kommer totalsåga detta om det ser ut så här" så kanske någon börjar fundera och tänker att vi kanske måste fixa det här?

underbart det hade varit om branschen fungerat så
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
underbart det hade varit om branschen fungerat så


Jo det hade varigt trevligt, men det är ju trots allt deras personliga åsikt vid en recension och den personen gillar kanske inehållet i spelet ändå.
Men ja det hade varigt trevligt om någon som enbart kör MP online på spel hade get sin uppfattning, spelar man trots allt 8h om dan så har man ju en hel del koll på hur ett MP spel bör balanseras ut mm.

Körde förövrigt min 7000:e match i Reach idag, sällan jag spelar ett spel så här mycket som jag gjort med Reach. Finns ju undantag som CoD4, Gears 2, trots alla små irritations moment (Bloom, AL mm) i Reach så är det sjukt bra online.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
faktiskt. nu när dom har tatt bort bloomen så är det ett riktigt jäkla bra spel.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
faktiskt. nu när dom har tatt bort bloomen så är det ett riktigt jäkla bra spel.


Ja, MLG är ju helt underbart det lilla jag kört med ZB. Men valet av host är ju BS, så många gånger man får ner skölden skjuter ett HS men enbart blod kommer. Visst vad förväntar man sig när så få kör MLG men ändå alltså.
Hoppas på någon fix på TS så man kan spela det med, all den jävla AR och AL spammandet tar ju livet av den spellistan som det är nu.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
när dom utannonserade TU'n så hoppades jag ändå lite på att det fortfarande skulle gå att rädda halo reach, men man känner mer och mer nu att det var alldeles försent.

tror att dom definitivt sköt sig i foten när dom gick ut å sa att det absolut inte skulle bli någon titeluppdatering.

känns som att många stannade kvar i reachen över hösten för att dom förväntade sig en TU typ 5-6 månader efter release.

typ alla som jag brukade spela med försvann tidigt 2011.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Japp många på ens vännerlista som sluta köra det online väldigt snabbt, ja över hela världen ju i stort sätt.
Jag har börjat köra en hel del TS nu i brist på så få online på dem andra spellistorna och fy fan alltså den gammla Reach gameplayn är ju fruktans värd. Blir ju inte mycket bättre när TS är vad det är just nu Forge, AR, AL och många casuals.
Man har sagt det flertalet gånger att man fattar inte varför 343i inte lägger in TU på allt då gameplayn blir så mycket bättre. Men det är som du säger det är försent att rädda Reach nu.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Japp många på ens vännerlista som sluta köra det online väldigt snabbt, ja över hela världen ju i stort sätt.
Jag har börjat köra en hel del TS nu i brist på så få online på dem andra spellistorna och fy fan alltså den gammla Reach gameplayn är ju fruktans värd. Blir ju inte mycket bättre när TS är vad det är just nu Forge, AR, AL och många casuals.
Man har sagt det flertalet gånger att man fattar inte varför 343i inte lägger in TU på allt då gameplayn blir så mycket bättre. Men det är som du säger det är försent att rädda Reach nu.


skulle nog aldrig palla mig in i den listan. har däremot kört en del team doubles och det är samma grej där. varför kan det inte bara vara utan bloom?

det får spelet för det första att bli jävligt kul och för det andra känns det som ett halo igen. win-win där ju.

förhoppningsvis lägger dom upp lite fler ändringar snart. dom borde försöka locka tillbaka lite spelare också. typ köra en tv-reklam "you know how bungie destroyed halo, now we've fixed it"
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
skulle nog aldrig palla mig in i den listan. har däremot kört en del team doubles och det är samma grej där. varför kan det inte bara vara utan bloom?

det får spelet för det första att bli jävligt kul och för det andra känns det som ett halo igen. win-win där ju.

förhoppningsvis lägger dom upp lite fler ändringar snart. dom borde försöka locka tillbaka lite spelare också. typ köra en tv-reklam "you know how bungie destroyed halo, now we've fixed it"


Ja får hoppas på lite ändringar i Januari nån gång och gärna ZB. Även om 85% är någorlunnda spelbart så är ju ZB bättre. Hehe det hade varigt nice med den reklamen för att locka tillbaks spelare.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Skit att mitt Guld har gått ut när de börjar fixa med spelet. Håller dessutom med att det borde vara Zero Bloom.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!