Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Vad är 1, 2 och 3? Bara CoD eller är Gears med där?

Jag måste koppla ut mig snart och spela, har varit mycket FIFA på sistone.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Vad är 1, 2 och 3? Bara CoD eller är Gears med där?

Jag måste koppla ut mig snart och spela, har varit mycket FIFA på sistone.


Japp Cod och Gears 3
1:Blops
2:MW2
3: Gears 3
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Var ligger Halo 3 då? Eller är det inte ens nämnvärt längre?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Var ligger Halo 3 då? Eller är det inte ens nämnvärt längre?


Som #16 spelet lär ju ha väldigt få online numera
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
det säger också en hel del om hur lite folk som faktiskt spelar.

om det 5:e mest spelade spelet på hela liven är så glesbefolkat att man aldrig hittar vettiga matcher - hur ser det då ut när man försöker matcha i det typ 30:e mest spelade spelet?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
det säger också en hel del om hur lite folk som faktiskt spelar.

om det 5:e mest spelade spelet på hela liven är så glesbefolkat att man aldrig hittar vettiga matcher - hur ser det då ut när man försöker matcha i det typ 30:e mest spelade spelet?


Ja det lär ju vara BS matchmaking specielt om det är P2P system. Ta bara CoD4 som ligger 12:a och har ca 4K spelare prime time, så #30 lär ju ha väldigt få online. Visst nu har ju väldigt få spel matchmaking som Halo, dom flesta har Player/Public matches dvs quita och joina matcher när man vill.
Crysis 2 lär ju vara stendöt online numera och med alla online bristerna det hade så var det dött rätt snabbt efter release.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Spelar faktiskt CoD4 ibland, brukar gå bra att hitta matcher, imponerad av att det fortfarande ligger så högt upp. Sörjer dock att Halo 3 sjunkit så lågt...
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Spelar faktiskt CoD4 ibland, brukar gå bra att hitta matcher, imponerad av att det fortfarande ligger så högt upp. Sörjer dock att Halo 3 sjunkit så lågt...


Japp otroligt att det ligger så bra till fortfarande

Blir 5 nya spellistor när Anniversary släpps och hur ska detta bli med så få online, dom tog bort FF Limit för att få plats med andra spelistor. Mer info i Podcasten, vid närmare halva speltiden pratar dom om dem
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.podtrac.c
om%2Fpts%2Fredirect.mp3%2Fhalo.xbox.com%2FContent%2Fasse
ts%2Fen-us%2FPodcast%2F343Sparkast_008.mp3&h=wAQGw3aX4
AQHnyoJe7TJ9XUH9aoj9OJp6ZqiLQJe8vzwBKg


Blir FFA Anniversary, Slayer Anniversary(Pistol och AR), BTB Anniversary(pistol och DMR) mm

Så det blir helt enkelt 5 spellistor för Anniversary banorna men man kan fortfarande även spela dom på dom vanliga spellistorna om man har Reach och dom ska tydligen göra så att DLC banorna ploppar upp mer, men det lär ju bli BS connectionmässigt när så få har DLC och när så få spelar redan. Men man får väl se vad som händer när det väl släpps med population och allt detta.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Hoppas det blir populärare, tänker personligen spela mer nu när Anniversary kommer och även skaffa Noble och Defiant till det.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Tycker det är en lovande funktion, ska prova göra någon simpel och se vad som händer
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Finns det några här som spelar en del REACH fortfarande på live? )
Mattisson
  • 0
Jag gör inte, tyvärr. Börjat med Halo 3 igen, men har dessutom andra spel att spela också. Kommer skaffa Skyrim till jul och då blir det mindre Reach.

Helt ärligt föll Reach mig inte riktigt i smaken. Kommer spela det mer senare, mitt Guld går ändå snart ut.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
spelar heller inte det längre.

bloom var verkligen inte min grej. får se vad som händer nu efter helgen med mlg. dom lär ju börja testa på riktigt nu eller åtmistone komma med nåt uttalande snart.

om dom bestämmer sig för att köra no-bloom och inte 85% så kommer jag nog börja spela igen, annars skiter jag nog i vilket. förhoppningsvis kan väl halo 5 leverera, så får börja spela halo igen när det kommer... 3-4 år(?)
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Halo 5 för det lär komma till nästa Xbox antar jag?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Dom nya banorna har verkligen givet nytt liv till Reach. Visst hade gärna velat ha andra och bättre banor men detta duger mer än väl. Känns som att man kommer lägga ner ytterligare 40 dagar i play time, ja kanske inte 40 dagar men en hel del speltid utöver den man redan har lär det bli.
Detta pga Gears 3 gav mig ingenting rent MP mässigt (konstigt då man har närmare 40 dagar speltid på GoW2) och BF3 är helt ok men samma typ av gameplay 24/7 känns det som och mot en massa casual idioter som fattar 0 belönar inte mig som spelare.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Skönt om det är mer rörelse på servrarna!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Halo 5 för det lär komma till nästa Xbox antar jag?


jepp.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Adda IVIattisson om ni vill spela lite LIVE

Om min FL skulle nu vara full, är inte säker.
Men skicka bara ett mess med någon så tar jag bort någon och addar er
Alltid lite kul att spela med svenskar man aldrig spelat med.
Mattisson
  • 0
Citerar Joniie:
Adda IVIattisson om ni vill spela lite LIVE

Om min FL skulle nu vara full, är inte säker.
Men skicka bara ett mess med någon så tar jag bort någon och addar er
Alltid lite kul att spela med svenskar man aldrig spelat med.


Skickar en friend request.

P05iTiV
  • 0
Citerar Joniie:
Adda IVIattisson om ni vill spela lite LIVE

Om min FL skulle nu vara full, är inte säker.
Men skicka bara ett mess med någon så tar jag bort någon och addar er
Alltid lite kul att spela med svenskar man aldrig spelat med.


Är det samma Mattisson som i Mattisson design?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
var det inte idag halo skulle bli spelbart?

någon som vet om dom uppdaterat spellistorna än? ser fram mot no-bloom så sjukt mycket.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
ser fram mot no-bloom så sjukt mycket.


Så det kommer vara så på alla spellistor efter uppdateringen? Sweet!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar properskillz:
ser fram mot no-bloom så sjukt mycket.


Så det kommer vara så på alla spellistor efter uppdateringen? Sweet!


alla andra listor vet jag ingenting om.... plus att det tydligen blev uppskjutet till på tisdag nu. men mlg listan ska ändras så att dom två översta slotsen är no bloom, no sprint. slayer i ena sloten, objective i andra. sen tredje sloten kommer bli no bloom, med sprint blandat objective och slayer.

Tillagt 2011-12-02 14:16:
håller annars för övrigt med om att dom borde fixa alla spellistor.

no bloom hade vart att föredra, men om inte så åtminstone 85% i alla listor.

man blir fan sur när man vet att det finns vettiga inställningar att tillgå och playlistorna ändå envisas med att köra bungies trasiga kukregler.

så jäkla omoget också att melee'n blöder i vissa gametypes och i andra inte.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
man blir fan sur när man vet att det finns vettiga inställningar att tillgå och playlistorna ändå envisas med att köra bungies trasiga kukregler.

så jäkla omoget också att melee'n blöder i vissa gametypes och i andra inte.


Verkligen, blir ju även lite svårt att hålla kolla på vilka som har blödning och vilka som inte har vilket resulterar i frustrerande gameplay.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!