Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kan någon namnet på denna film?


För väldigt många år sedan så satt jag och morsan och pratade medan jag bytte mellan olika kanaler på tv:n.

Jag "stannade" på en kanal som visade en film som tycktes vara en komedi och vad jag minns så var filmen det också. Vi fortsätter prata och sedan så kommer en scen som får oss skratta tills vi börjar gråta.

Det jag minns av scenen är detta:

En man i beach rock och hatt går och sätter sig i sin gula bil om jag minns rätt.

Han sitter och läser tidningen när helt plötsligt väldigt hög musik från radion dras igång.
Han försöker till en början stänga av musiken men det går inte och den höjs hela tiden.

Till slut så blir han helt galen och börjar skrika som en galning och hålla för öronen. Det fungerar inte heller att veva ned rutorna och det går inte av någon anledning heller att öppna bildörrarna.

Han börjar sedan blöda ur öronen och dör sedan där i bilen. Det låter nog som en väldigt hemsk scen men den genomfördes på ett sådant komiskt sätt så vi kunde inte sluta skratta.

Jag hoppas verkligen någon vet vilken film jag skriver om.
  • 0
Svensk titel: Det våras för galningarna
Engelsk titel: High Anxiety

Film av och med Mel Brooks från 1977
http://www.imdb.com/title/tt0076141/
  • 0
Tack så mycket!

Scenen var dock inte lika rolig idag som då.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!