Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dagens citat på GR


Citerar Freddas:
Det svenska uttrycket hårdrock har inte riktigt samma innebörd som engelskans Hard Rock. Hard Rock är mycket mer definierat, även om det fortfarande går under terman hårdrock i Sverige, tillsammans med mycket annat.


Ja, i engelskan är hård rock och heavy metal i princip samma sak; men i svenskan är det stooor skillnad.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Ja, i engelskan är hård rock och heavy metal i princip samma sak; men i svenskan är det stooor skillnad.


Tvärtom.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Hårdrock och Heavy Metal är samma sak i den bemärkelse att man kan kalla all Heavy Metal får hårdrock. Hårdrock är en paraplyterm för Metal, Punk, Hardcore och tung rock.


Hahahaha!

Snälla, begrip någon gång att hårdrock och heavy metal är två olika genrer...
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
Snälla, begrip någon gång att hårdrock och heavy metal är två olika genrer...


Heavy Metal och Hard Rock är det. Inte Heavy Metal och hårdrock.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Heavy Metal och Hard Rock är det. Inte Heavy Metal och hårdrock.


...
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
...


Hard Rock och hårdrock är inte samma sak, nej.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Heavy Metal och Hard Rock är det. Inte Heavy Metal och hårdrock.


Men hur menar du här, metallen kom mycket senare, hur kan det då vara samma sak? Visst om man vill göra det enkelt för sig så kan man kalla all musik av den distade typen för hårdrock.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Varför i helv*te tjatar ni om vad rock heter på engelska?
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Varför i helv*te tjatar ni om vad rock heter på engelska


för att vi är rock geeks eller rocknördar. Vad skall vi annars diskutera krig, poliktik, ekonomi, och andra tråkigheter?
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Men hur menar du här, metallen kom mycket senare, hur kan det då vara samma sak? Visst om man vill göra det enkelt för sig så kan man kalla all musik av den distade typen för hårdrock.


Jag förstår inte din poäng. Hur man än ser på det så kom ju det ena före det andra. Hårdrock är inte en regelrätt genre, utan ett begrepp.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Romper:
för att vi är rock geeks eller rocknördar. Vad skall vi annars diskutera krig, poliktik, ekonomi, och andra tråkigheter?

Fel tråd... lessen.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
"halv bra arbets tider" - gamemaster3
  • 0
Utan tvekan kommer dagens bästa citat från Fishy10:

http://img15.imageshack.us/img15/6928/conspiracy.png

Citerar Fishy10:
Inte mitt fel att någon maktgalen kommunist-moderator vilja dölja sanningen genom att tar bort mina länkar.


Han är någonting på spåren, GR's kommunistmoderatorer försöker rensa upp efter honom och tysta hans oslagbara källor

Citerar Romper:
för att vi är rock geeks eller rocknördar. Vad skall vi annars diskutera krig, poliktik, ekonomi, och andra tråkigheter?


Tror Fitz syftar på vad diskussionen har i den här tråden att göra
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
"Men bara man kan skjuta oskyldiga så blir jag glad. "

- Daniel007 om Mafia 2.
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Varför i helv*te tjatar ni om vad rock heter på engelska?


Det heter "coat"!
  • 0
Citerar Aaandy:
Det heter "coat"!


"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar addeSYNC:
"Men bara man kan skjuta oskyldiga så blir jag glad. "

- Daniel007 om Mafia 2.



Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Mr Fizhman:
Varför i helv*te tjatar ni om vad rock heter på engelska?


Det heter "coat"!


Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar addeSYNC:
"Men bara man kan skjuta oskyldiga så blir jag glad. "

- Daniel007 om Mafia 2.


Äh, nog finns det värre.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar addeSYNC:
"Men bara man kan skjuta oskyldiga så blir jag glad. "


Det var ett riktigt bra citat till jag såg var ifrån den kom...
Time isn't made out of lines, it is made out of circles....that is why clocks are round! - Cabose on timelines
  • 0
  • Rash
  • Rash
Citerar Aaandy:
Citerar Mr Fizhman:
Varför i helv*te tjatar ni om vad rock heter på engelska?


Det heter "coat"!


Hahaha! xD
"They're fools. You should eat them." - Urdnot Wrex
  • 0
Citerar Poindaxter:
Citerar Mr Bob Gray:
Du försöker på ett ovanligt klumpigt sätt ifrågasätta TemplarPaladins arv. Tyvärr är du inte man nog att göra det.


Årets citat.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Ne men titta, en på skrivnings lista för nazister.

anden_ahlino i tråden "Hur många på GR är kristna".
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
*removed
With licence to chill!
  • 0
Ärligt talat Frostbite

Läs den första meningen: http://en.wikipedia.org/wiki/Atheism

Jag avfärdar idag teism som sanning, dock så kan jag såklart inte vara helt säker på att någon gud inte existerar. Men det räcker med att avfärda teism, som du kan läsa i artikeln, för att vara ateist.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!