Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kritik mot Melodifestivalen och ESC


Med tanke på att Melodifestivalstråden varje år fylls med samma kommentarer i stil med "lägg ner skiten", "jävla mainstreamskit" osv. Här kan ni klaga på tävlingen som helhet, vill ni klaga på att ni inte tyckte att det var så bra låtar år eller något kan ni gå till den andra tråden.

Själv kan jag säga att jag gillar Melodifestivalen som underhållningsprogram, långt ifrån all musik är bra men Melodifestivalen är så mycket mer än bara musik. Därför är det just ett underhållningsprogram. Det kan vara kul att sitta i soffan och se tre minuter s.k. musik som artisten förberett i flera veckor och klaga på "oj, där sjöng han falskt". Sen har vi ju spänningen i sig som det blir om man väl sätter sig in i det, osv osv... All mediabevakning och uppmärksamhet. Många tittar på Melodifestivalen, men de flesta på detta forumet verkar inte vilja vara så mainstream att de skulle titta på det. Eller?
  • 0
Den här tråden känns inte särskilt motiverad... Vad ska hända i den? Ska vi bara sitta och klaga?

Inlägg 1: Fyfan vad dålig melodifestivalen är

Inlägg 2: Ja fyfan

Inlägg 3: Word

Inlägg 4: Skitdålig

I oändlighet...

Jag gillar inte melodifestivalen för att det är gjort för att vara så jävla PK och att musiken bara är gjord för att tilltala den breda massan. Det finns ingen känsla bakom musiken och jag berörs inte av den.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Årets sämsta comeback är tveklöst, Charlotte Perrelli.
  • 0
Citerar Freddas:
Den här tråden känns inte särskilt motiverad... Vad ska hända i den? Ska vi bara sitta och klaga?


Något i den stilen ja, och de som vill kan väl försvara festivalen.

Jowy: En del låtar är faktiskt bra, allt är inte skit.
  • 0
Enligt säkra källor, Jowy, så har galningen nu hunnit med över hundra spelningar. Frågar mig varje dag var världen är på väg när sådant folk får gå löst.
  • 0
Jag föredrar att lägga fram kritik i den andra tråden. Den här tråden borde låsas. Om vi skulle ha en tråd för alla ja-sägare och nej-sägare inom ämnet så skulle det bli överflöd med trådar. Dessutom skulle det inte bli intressant att diskutera ämnet...
Ron Paul 2012!
  • 0
Bah! Anledningen till att jag inte kollar på melodifestivalen är främst för att den tar tid. Sitta hemma en lördagkväll och titta på medioker musik och taflig underhållning på TV? Skulle inte tro det. Listan på vettigare aktiviteter kan göras lång, och listan på mindre vettiga aktiviteter är föga förvånande väldigt kort.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Den där tjejen som intervjuar artisterna efter de har sjungit, hennes skämt suger så mycket så jag vet inte vad.
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar mattrix675:
Den där tjejen som intervjuar artisterna efter de har sjungit, hennes skämt suger så mycket så jag vet inte vad.


I agree, hon är ett skämt
Ron Paul 2012!
  • 0
Citerar Linsig:
Sitta hemma en lördagkväll och titta på medioker musik och taflig underhållning på TV?

När man dessutom hittar all skit på Youtube några minuter efter sändningens slut.
  • 0
Värdelös underhållning, det mesta är skräp. Luuk är den enda behållningen. Tjejen som intervjuar artisterna är ett skämt.
/ TRÅD
:3
  • 0
Citerar mattrix675:
Den där tjejen som intervjuar artisterna efter de har sjungit, hennes skämt suger så mycket så jag vet inte vad.


David var förtjust i hennes kompis
Radijon gånger radejon gånger tre ela fjottan o sex gånger sex ä aatan anners fåru stryk
  • 0
Citerar tobbe92:
Jag föredrar att lägga fram kritik i den andra tråden. Den här tråden borde låsas. Om vi skulle ha en tråd för alla ja-sägare och nej-sägare inom ämnet så skulle det bli överflöd med trådar. Dessutom skulle det inte bli intressant att diskutera ämnet...


/lås
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Musik ska göras av rent intresse och känsla, inte bara för att tjäna pengar. Och melodifestivalen är väl en sammanfattning av all svensk skitmusik som skapas.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jag hatar bwo mest, tveklöst. Stör mig så in i bomben på dom.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
melodifestivalen handlar inte längre om den som kan sjunga bäst slager, nu e det mer vem som ser skummast/konstigast ut...ELLER vem som sjunger skummast sång...
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die." - Raoul Duke
  • 0
Citerar ägaren:
melodifestivalen handlar inte längre om den som kan sjunga bäst slager, nu e det mer vem som ser skummast/konstigast ut...ELLER vem som sjunger skummast sång...


Att det läggs fokus på annat än låtarnas kvalitét, exempelvis artisternas utseende och liknande, är väl knappast exklusivt för Melodifestivalen?
Radijon gånger radejon gånger tre ela fjottan o sex gånger sex ä aatan anners fåru stryk
  • 0
Citerar småstadsmördaren:
Att det läggs fokus på annat än låtarnas kvalitét, exempelvis artisternas utseende och liknande, är väl knappast exklusivt för Melodifestivalen?


Nej , men med tanke på att ämnet nu är melodifestivalen så, men visst, du har rätt .
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die." - Raoul Duke
  • 0
Citerar Holmfrid:
Musik ska göras av rent intresse och känsla, inte bara för att tjäna pengar. Och melodifestivalen är väl en sammanfattning av all svensk skitmusik som skapas.


Du har så rätt. Så så rätt, sedan att musiken är skit och att det är idioter i många fall som framför musiken gör det inte bättre.
Här sitter jag och känner in forumet.
  • 0
Citerar FarbrorMysig:
Du har så rätt. Så så rätt, sedan att musiken är skit och att det är idioter i många fall som framför musiken gör det inte bättre.


Är de själva instrumenterna eller de som sjunger som du ogillar?
  • 0
Om Carolina gynning var med som ett bidrag så skulle sverige vinna.

Filmsnutten innehåller matreal som kan verka vara stötande!!!



Gynning
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Är de själva instrumenterna eller de som sjunger som du ogillar?


Menar du instrumentalisterna? De ser man knappast någonting från, men folk som beter sig som vuxna fjortisar stör jag mig på. Sedan att vi betalar TV licens för det är också surt.
Här sitter jag och känner in forumet.
  • 0
Citerar Ässet:
musik som artisten förberett i flera veckor


wow
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
hahahaha, sista inlägget fôrra sidan baahaha..

HATA MF !
Ocarina of Time+ Twilight Princess = Best Games ever !
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!