Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Brutalste/råaste låten?


Citerar Capuccino:
Burzum försöker långt ifrån att vara brutal.


Om en galning som mördar och bränner kyrkor släpper ut sina aggresioner (mindre lyckat, kan tilläggas) i musikform så anser i alla fall jag det som ett försök att vara brutal.
:3
  • 0
Citerar Zebaroth:
Om en galning som bränner kyrkor släpper ut sina aggresioner (mindre lyckat, kan tilläggas) i musikform så anser i alla fall jag det som ett försök att vara brutal.


Musiken han gjorde på sina sista skivor är långt ifrån brutal.
Heil.
  • 0
Citerar Capuccino:
Musiken han gjorde på sina sista skivor är långt ifrån brutal.


Varför hakar du upp sånna här oväsentliga petitesser, jag tog bara upp Burzum som exempel för att det var det första som dök upp i min vackra pannglob. Jag är inte din fiende. Låt mig ha min åsikt och ta det lite lugnt.
:3
  • 0
Atmosfären i Burzums musik är sorgsen och kall, knappast brutal.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Zebaroth:
Varför hakar du upp sånna här oväsentliga petitesser, jag tog bara upp Burzum som exempel för att det var det första som dök upp i min vackra pannglob. Jag är inte din fiende. Låt mig ha min åsikt och ta det lite lugnt.


Jag har min rätt att ifrågasätta din åsikt, och det är något du får räkna med om du ska fortsätta att offentligt yttra dig.

Citerar Holmfrid:
Atmosfären i Burzums musik är sorgsen och kall, knappast brutal.


Precis. Brutalitet är inget han eftersträvar.
Heil.
  • 0
Citerar Capuccino:
Jag har min rätt att ifrågasätta din åsikt, och det är något du får räkna med om du ska fortsätta att offentligt yttra dig.


Självklart, men jag anser att jag redan förklarat min åsikt, och när jag går in i en tråd skapad för att alla skall kunna posta förslag på brutala låtar så finns det en gräns för hur mycket jag skall behöva försvara min åsikt. Denna diskutionen passar betydligt bättre över pm än i en tråd.
Ps. Haka inte upp er på mitt burzum-exempel, jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen.
:3
  • 0
War Ensemble är ganka brutal
None ov thy empty gods, shall ever stand above me!
  • 0
Världens första kända growl?
The Who med Boris the Spider:

http://www.youtube.com/watch?v=mCrZu1Tv9hc

(Inte officiell musikvideo, som ni kanske listar ut. Lyssna bara på låten!)
  • 0
Citerar addeSYNC:
Världens första kända growl?
The Who med Boris the Spider:


Har sagt det många gånger. Ingen kommer någonsin kunna göra en råare låt. John var grymm.
I not like everybody else
  • 0
Citerar Zebaroth:
.. finesslöst då!


Helt sant, allt dedär skitsnabba kaggar är bara jobbigt att lyssna på. Musik ska spelas med själv och vilja, det ska inte spelas så snabbt som möjligt.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Citerar Nympathamine:
Helt sant, allt dedär skitsnabba kaggar är bara jobbigt att lyssna på. Musik ska spelas med själv och vilja, det ska inte spelas så snabbt som möjligt.


Så det kan inte vara själ i snabb musik?

Citerar Pixelsnake:
Berzerker Heter bandet


Virveltrumman <3
Heil.
  • 0
Anaal Nathrakh - Between Shit And Piss We Are Born



Anaal Nathrakh i helhet är dock jävligt brutala för att vara Black Metal.

Virus Bomb
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
http://youtube.com/watch?v=_bsniYwSaWg

Det brutalaste som någonsin har gjorts, den har dödat, den har fått folk att hata, den har fått folk att lägga sig ner i smärta och skrika med öronen för händerna. När låten kom var det USAs andra stora depression.

Det finns inget brutalare.
It's not lame to clap, it's only lame to get the clap.
  • 0
Citerar Nympathamine:
. Musik ska spelas med själv och vilja, det ska inte spelas så snabbt som möjligt


Är det ingen "vilja" i snabb musik? Och snabb musik är inte = massa random ackord upp och ner på gitarrerna.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Haha, den här tråden känns för mig som en lång lista över den sämsta musik som finns.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Crassi:
Är det ingen "vilja" i snabb musik?


nja, jag tycker inte att det är rätt "soul" i majoritet av all suberspeedad skitmetal

Citerar Crassi:
Haha, den här tråden känns för mig som en lång lista över den sämsta musik som finns.


helt sant, jag har bara hittat ett bra band här^^ och de är låten jag länkade till
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Själv säger jag nog vad som helst med Brighter Death Now.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Nympathamine:
nja, jag tycker inte att det är rätt "soul" i majoritet av all suberspeedad skitmetal


Då är det tyvärr bara du som är trångsynt.
Heil.
  • 0
Citerar Sanguis:
http://youtube.com/watch?v=_bsniYwSaWg Det brutalaste som någonsin har gjorts, den har dödat, den har fått folk att hata, den har fått folk att lägga sig ner i smärta och skrika med öronen för händerna. När låten kom var det USAs andra stora depression. Det finns inget brutalare.


Kommer jag någonsin att kunna höra igen?
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
Citerar kantrell-man:
Citerar Sanguis:http://youtube.com/watch?v=_bsniYwSaWg Det brutalaste som någonsin har gjorts, den har dödat, den har fått folk att hata, den har fått folk att lägga sig ner i smärta och skrika med öronen för händerna. När låten kom var det USAs andra stora depression. Det finns inget brutalare.

Kommer jag någonsin att kunna höra igen?


Jävla töntar...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!