Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Högskoleprovet


Skönt att man slapp göra det där provet, kom in på det jag ville läsa med inte alltför bra betyg. Det är tur att übermensch har förtur in på universiteten.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Lucky bastard..
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Måste verkligen ta och göra det där nästa år, har inte sådär överdrivet bra snitt på gymmnasiebetygen (kommer dock få en del bonuspoäng när jag söker sedan, tack regeringen) så för att få så stor chans som möjligt...
  • 0
Citerar lingon hannes:
kommer dock få en del bonuspoäng när jag söker sedan, tack regeringen)


Hmm? w00t w00t?

Nåja, jag tvivlar på att jag behöver några bonuspoäng utöver de jag kommer få på högskoleprovet. Förhoppningsvis landar jag på 17-19 när det är klart.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Gjorde högskoleprovet idag för andra gången, gick väl hyffsat. Fick 1.6 första gången så vet inte riktigt om jag slog det idag, gick inte så bra på engelskan
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Citerar Reqo:
Hmm? w00t w00t?


Den där grejen som regeringen inför med början hösterminen 2010 (ligger i lumpen fram tills dess så kommer inte söka fören då i vilket fall som helst) när man får 0.5 extra poäng att lägga till på ditt snitt för att man läst tex språk eller fortsättningskurser som inte finns med obligatoriskt under kursen (tex om du läser Matte C fasten enbart Matte B är en del av kursen). Maximalt 2.5 bonuspoäng per elev.

Tycka vad man vill om det men det gäller att ta chansen när man får den.
  • 0
Hur många av er ska göra HP nu i mars? Ligger i och pluggar för fullt nu, man hoppas ju att det går så bra som möjligt.
  • 0
Citerar Galdir:
Hur många av er ska göra HP nu i mars? Ligger i och pluggar för fullt nu, man hoppas ju att det går så bra som möjligt.


Jag har tänkt göra det. Vi får se hur det går...
  • 0
Ska man göra detta prov?
Jag har fisk i fickorna
  • 0
Citerar Fuhlfisk:
Ska man göra detta prov?


Ja.
  • 0
Citerar Macot:
Ja.


Är det en massa allmänbildning eller vad är det?
Matte? Har inte haft matte på ett år nu så segt om man måste friska upp minnena.
Jag har fisk i fickorna
  • 0
har aldrig gjort högskoleprovet, jag kom ändå in på högskolan. skulle nog inte göra så bra ifrån mig heller då det tar två hela dagar så jag skulle nog tröttna första dan. känner mig utmattad efter att ha pluggat till vissa tentor.
lycka till, till er alla som ska göra den.
  • 0
Citerar Galdir:
Hur många av er ska göra HP nu i mars? Ligger i och pluggar för fullt nu, man hoppas ju att det går så bra som möjligt.


Pluggar, inför HP? Orka göra sånt, man går ju på känsla ;)
  • 0
Citerar Lotuz:
Pluggar, inför HP? Orka göra sånt, man går ju på känsla ;)


Jag tar varje chans för att höja mina poäng.

Citerar Fuhlfisk:
Är det en massa allmänbildning eller vad är det?
Matte? Har inte haft matte på ett år nu så segt om man måste friska upp minnena.


Njae, lite matte är det. Delarna är:

Matte
Diagram, kartor, tabeller
Ord
Svenska läsförståelse
Engelska läsförståelse
  • 0
Lyckat att man inte kommer in på studera.nu så man kan plugga lite. Fan också.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar lingon hannes:
Den där grejen som regeringen inför med början hösterminen 2010 (ligger i lumpen fram tills dess så kommer inte söka fören då i vilket fall som helst) när man får 0.5 extra poäng att lägga till på ditt snitt för att man läst tex språk eller fortsättningskurser som inte finns med obligatoriskt under kursen (tex om du läser Matte C fasten enbart Matte B är en del av kursen). Maximalt 2.5 bonuspoäng per elev.

Det var lite surt att man inte visst om det förens man läst på gymnasiet i ett halvår. Jag gjorde mitt livs största misstag när jag valde Spanska steg 1.
Anders Borg sa; Vi måste spara pengar, kosta vad det kosta vill.
  • 0
Ska skriva provet på lördag och har redan sökt in på universitet i lund till HT
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Ska skriva provet på lördag och har redan sökt in på universitet i lund till HT


Du går i trean va? Vad har du sökt?

Tillagt 2009-03-26 18:05:
Har du pluggat mycket inför provet?
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Denari:
Har du pluggat mycket inför provet?


Det går väl egentligen inte o plugga så mycket till det? Det som krävs är lite allmänbildning och det är svårt att träna upp på kort tid inför ett prov.
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Citerar Denari:
Du går i trean va? Vad har du sökt?

Ja jag går i trean. Jag har bla. sökt till Civilinjenör i Teknisk nanovetenskap.

Tillagt 2009-03-26 18:51:
Citerar Denari:
Har du pluggat mycket inför provet?

Inte alls.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Jag har bla. sökt till Civilinjenör i Teknisk nanovetenskap.


Låter komplicerat.

håller på med ett övningsprov nu. Logiken är ju assvår. Där kommer det bli många fel.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Jag går i tvåan och ska göra provet nu på lördag, mest för att se hur det är uppbyggt och dyl. för att sedan göra det igen om ett år. Beroende på hur det går den här gången kommer jag plugga tills nästa år.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Denari:
Där kommer det bli många fel.

Samma här men jag siktar på att komma in på mina betyg.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Klart å betart. Känns som att det gick helt okej, men bara därför gick det säkert helt åt helvete.

Ska bli spännande att se när de lägger ut facit sen.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!