Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Högskoleprovet


  • KYRU
  • KYRU
Citerar Bankar:
ordprov.se


Tackar!
He who speaks in maxims can sound wise.
  • 0
Inget liv i tråden, såhär en vecka innan årets första prov?
Eller är det bara jag som gör det här på GR?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Inget liv i tråden, såhär en vecka innan årets första prov?
Eller är det bara jag som gör det här på GR?


Jag ska också göra det på lördag, och darrar som ett asplöv vid tanken. Gjort tre gånger innan, med 1.5 som bästa resultat. Vill upp till 1.8, men ser inga förbättringar trots att jag gjort en drös gamla prov och pluggat en hel del. Tips är Välkomna!
Why is there silverware in the Pancake-drawer?
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag ska också skriva det på lördag, har lite ångest. Det är första gången jag skriver det och har inte haft så mycket tid att plugga på gamla prov så jag har ingen aning om hur det kommer gå. Jag försöker se det som en prov-omgång men jag vet ändå att jag kommer bli arg på mig själv om det går dåligt. Jag läser mycket och läser snabbt och pluggar dessutom matte 3c den här terminen så jag tycker ju att jag har förutsättningarna ändå, men ah. Vi får se.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag ska också skriva det på lördag, har lite ångest. Det är första gången jag skriver det och har inte haft så mycket tid att plugga på gamla prov så jag har ingen aning om hur det kommer gå. Jag försöker se det som en prov-omgång men jag vet ändå att jag kommer bli arg på mig själv om det går dåligt. Jag läser mycket och läser snabbt och pluggar dessutom matte 3c den här terminen så jag tycker ju att jag har förutsättningarna ändå, men ah. Vi får se.


Se till att du förstår hur matte-delarna fungerar, det kan vara en aning knepigt. Ska själv göra provet på lördag, men pluggar inför det imorgon.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Jag ska göra det för första gången nu, hoppas på ett hyfsat resultat i alla fall.

Varför gör ni HP? Vad vill ni på för utbildningar?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
EDIT: Dubbelpost
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Varför gör ni HP? Vad vill ni på för utbildningar?


Jag vill komma in på läkarlinjen i Sverige Självans?
Why is there silverware in the Pancake-drawer?
  • 0
Citerar Gidde:
Citerar The Frostexx:Varför gör ni HP? Vad vill ni på för utbildningar?

Jag vill komma in på läkarlinjen i Sverige Självans?


Samma här, första gången du söker?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar The Frostexx:
Varför gör ni HP? Vad vill ni på för utbildningar?


Systemvetare. Tror dock att jag kommer att komma in på mina betyg (läser upp på komvux just nu) men det känns lika bra att öka sina chanser om det går jag tror den som kom in på lägst förra året kom in på typ 1,1.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Samma här, första gången du söker?


Nope, blir tredje gången. Sökt innan mest för att kolla vad hur nära man kommer på 19.7 i meritpoäng. Lutar åt Riga eller Polen om jag inte kommer in i Sverige i år. Självdå?
Why is there silverware in the Pancake-drawer?
  • 0
Citerar Gidde:
Citerar The Frostexx amma här, första gången du söker?

Nope, blir tredje gången. Sökt innan mest för att kolla vad hur nära man kommer på 19.7 i meritpoäng. Lutar åt Riga eller Polen om jag inte kommer in i Sverige i år. Självdå?


Okej. Andra gången för min del, kom in i höstas men tackade nej. Förhoppningsvis kommer jag in på mina betyg men ett HP skadar ju inte.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Okej. Andra gången för min del, kom in i höstas men tackade nej. Förhoppningsvis kommer jag in på mina betyg men ett HP skadar ju inte.


Allright! Kul för dig, och lycka till på lördag!
Why is there silverware in the Pancake-drawer?
  • 0
Det går inte att kolla någonstans vad man behöver för poäng för att komma in på sin önskade utbildning? Jag vet att det går att maila den ansvarige men pallar inte
Skjut mig
  • 0
Citerar Astro nut:
Det går inte att kolla någonstans vad man behöver för poäng för att komma in på sin önskade utbildning? Jag vet att det går att maila den ansvarige men pallar inte


http://statistik.vhs.se/
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Danke.
Skjut mig
  • 0
Citerar Gidde:
Citerar The Frostexx kej. Andra gången för min del, kom in i höstas men tackade nej. Förhoppningsvis kommer jag in på mina betyg men ett HP skadar ju inte.

Allright! Kul för dig, och lycka till på lördag!


Tack, du med! Hur bra måste du skriva för att komma in i Sverige, 1.7-1.8?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Har betalt och så, men vet inte om jag orkar skriva imorgon. Men det är så lustfyllt att höja sig så det kanske är värt det.
  • 0
Citerar Lurkman:
Har betalt och så, men vet inte om jag orkar skriva imorgon. Men det är så lustfyllt att höja sig så det kanske är värt det.


Klart du ska skriva det!
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åh, jag kan bara skratta åt hur dåligt den första delen gick. Jag hoppas att det är den som plockas bort ._. nååh.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Enda gången jag höll på att lyckas riktigt bra på HP var den terminen jag läste filosofi i Uppsala, men den gången missade jag en baksida med frågor på ett häfte, så jag fick samma som vanligt, 1.8 - i efterhand tror jag att det var lite med flit...

Det resultatet fick jag sedan många gånger utan att hoppa över sidor. Det gick inte att förbättra för det var olika kapitel som gick åt skogen varje gång (ett per gång typiskt)

Det som gjorde att jag var nära att få en fullpoängare var att den miljön var stimulerande. Jag umgick nästan bara med studenter då.

Jag lär ta och skriva en artikel om studier och liknande på min hemsida eftersom det är en fråga jag får ibland. I korthet har jag tillbringat massor av år i skolan men inte lärt mig mest där.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Vi har ett resultat från dagens prov. Jag har gått elprogrammet, gick ut för snart 2 år sen. Har inte rört en studiebok sen 1½ år tillbaka.

Pass 2: 29/40
Pass 3: 11/40
Pass 4: 28/40
Pass 5: 20/40

Overall 88/160 och kom över förväntan då jag inte förberett mig ett dugg alls.
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0
Det var kul att skriva HP igen efter ett uppehåll om tre prov. Tidspressen var mer märkbar sen förra gången, tycker jag. Vet inte om jag blivit långsammare eller formatreformen är boven i dramat.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Då var det gjort också, hur gick det för er allesammans?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar The Frostexx:
Då var det gjort också, hur gick det för er allesammans?


Måste ändå säga att det gick hyfsat för att vara första gången. Den allra första delen gick dåligt men den plockades ju som tur var bort. Jag fick åtminstone mer än hälften på alla delar och det var väl det jag siktade på. Hade hoppats på ännu mer på de verbal delarna dock men jag tappade en del på orden och stressade lite :/ men men, det går bättre nästa gång!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!