Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Din rutin inför ett biobesök


Jag har alltid undrat om det finns någon därute i den vilda skogen som delar min vana att göra något innan eller efter ett biobesök. Nu vet jag att vi alla bor i olika städer och alla har inte samma möjligheter att göra något innan ett biobesök. Jag bor i Göteborg så det blir nästan alltid Bergakungen för mig.

Min rutin brukar bestå av:

- Möter någon (går aldrig själv)
- Käkar något, kan vara allt från buffé till något litet
- Besöker närmaste livsbutik
- Promenerar till biografen
- I vissa fall köper jag dricka och snacks om jag inte har käkat innan. I vissa fall köper jag baconsnacks från Lidl för 13,98 kr. Bättre än SF 40 kronor
- Besöker toaletten
- Fyller muggen till MAX! (Cola-muggen!) Haha
- Saltar popcornen
- Letar efter salongen (alltid förvirrande)
- Hatar reklamen men jag har mina baconsnacks att gotta mig med
- Kollar på filmen och njuter!

Efter

- Besöker MAX eller käkar något efter. (om jag inte käkade något innan)
- Vandrar hem och bloggar om skiten.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Haha, min rutin är nästan raka motsatsen till din.

- Möter ingen (går nästan alltid själv)
- Äter sällan något innan (ja, hemma då förstås, men jag antar att du menar i närheten av biografen)
- Händer att jag besöker hemköp intill, men sällan
- Åker bil till biografen
- Köper aldrig mer än något litet inne hos SF när jag går själv, typ tablettask och vatten eller liknande.
- Besöker toaletten
- Köper sällan något som kräver mugg
- Köper sällan popcorn
- Är på bio tillräckligt ofta för att hitta till salongerna
- Springer på toa när reklamen börjar
- Kollar på filmen och njuter!

Efter

- Äter aldrig efter
- Åker bil hem och twittrar om skiten

När jag går på bio med andra ser det lite annorlunda ut, då blir det ofta McDonald's innan och popcorn och dricka till filmen, men kanske 10% av mina biobesök är tillsammans med andra. Spontana biobesök ftw!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
- Fixar event på FB nån vecka innan
- Polarna tackar ja
- Jag köper biljetter
- Polarna swishar pengar
- Vi möts på bion
- Hämtar biljetterna och delar ut
- Vi drar till hemköp och köper dricka
- Drar tillbaka till bion
- Besöker toaletten, ALLTID, det enda som jag ALDRIG kan skippa innan(då sitter jag kissnödig en hel film...)
- Checkar in på FB, måste ju göra reklam för filmen!
- Ser filmen
- Stör mig på alla som gör ljud och längtar tills alla ätit upp sina högljudda snacks (ca 20 min tar det)
- Går ut ur salongen
- Snackar om filmen lite med polarna utanför bion
- Går skilda vägar om ingen föreslår käk

Ganska standard alltså...
  • 0
Köpa en blockbuster
Extra stor dricka
Gå på toa
Se film
Gå på toa
Gå hem
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Gå på bio
Få ångest av alla läskiga femtonåringar som kastar popcorn och brölar
Gå hem
  • Räv
  • Räv
1. Funderar att gå på bio men låter bli, eftersom mänsklighetens samlade avskum aldrig är så koncentrerade till en enda plats som de är till biografer.

2. Ser filmen två år efter att den kommit ut i handeln.

3. Tycker illa om filmen.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
-Går till bion
-Ser på filmen
-Går ut ur bion och diskuterar den med de man var där med.
-Går hem

Citerar Räv:
1. Funderar att gå på bio men låter bli, eftersom mänsklighetens samlade avskum aldrig är så koncentrerade till en enda plats som de är till biografer.


Citerar Moose:
Gå på bio
Få ångest av alla läskiga femtonåringar som kastar popcorn och brölar
Gå hem


Var går ni på bio nånstans egentligen?
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
-Möter kompisen
-Snackar skit
-Köper snacks
-Snackar mer skit
-Går till filmen
-Snackar mer skit efter filmen
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Om det är en filmföljetong (till exempel en trilogi så brukar jag och kompisarna se föregångarna tidigt på dagen/kvällen innan. Sedan käkar vi pizza hemma hos någon innan vi drar iväg.

- Köpa snacks (köper oftast godis och någon läsk)
- Se filmen
- Ta en öl på något ställe efteråt och prata om filmen
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar zwqase:
Haha, min rutin är nästan raka motsatsen till din.

- Möter ingen (går nästan alltid själv)
- Äter sällan något innan (ja, hemma då förstås, men jag antar att du menar i närheten av biografen)
- Händer att jag besöker hemköp intill, men sällan
- Åker bil till biografen
- Köper aldrig mer än något litet inne hos SF när jag går själv, typ tablettask och vatten eller liknande.
- Besöker toaletten
- Köper sällan något som kräver mugg
- Köper sällan popcorn
- Är på bio tillräckligt ofta för att hitta till salongerna
- Springer på toa när reklamen börjar
- Kollar på filmen och njuter!

Efter

- Äter aldrig efter
- Åker bil hem och twittrar om skiten

När jag går på bio med andra ser det lite annorlunda ut, då blir det ofta McDonald's innan och popcorn och dricka till filmen, men kanske 10% av mina biobesök är tillsammans med andra. Spontana biobesök ftw!


Hahaha, totalt olik mig men ändå verkar det härligt.

Citerar Danne89:
- Fixar event på FB nån vecka innan
- Polarna tackar ja
- Jag köper biljetter
- Polarna swishar pengar
- Vi möts på bion
- Hämtar biljetterna och delar ut
- Vi drar till hemköp och köper dricka
- Drar tillbaka till bion
- Besöker toaletten, ALLTID, det enda som jag ALDRIG kan skippa innan(då sitter jag kissnödig en hel film...)
- Checkar in på FB, måste ju göra reklam för filmen!
- Ser filmen
- Stör mig på alla som gör ljud och längtar tills alla ätit upp sina högljudda snacks (ca 20 min tar det)
- Går ut ur salongen
- Snackar om filmen lite med polarna utanför bion
- Går skilda vägar om ingen föreslår käk

Ganska standard alltså...


Låter fan nice men jag klarar inte av sociala medier när jag ska ut. Vill bara softa och njuta av dagen trots att biofilmen ibland kan förstöra njutelsen. Typ som Avengers 2 (skitfilm), Gran Hotel Budapest (humorn fall platt), Jurassic World (vem klarar av att springa ifrån en fucking T-Rex i högklackat?). Aa, haha så det gäller att välja en bra film eller satsa rättare sagt.

Citerar AG Jati:
-Möter kompisen
-Snackar skit
-Köper snacks
-Snackar mer skit
-Går till filmen
-Snackar mer skit efter filmen


Mycket skit men ingen som skiter, haha. Jag antar att ni konverserar. Köper ni snacks i bion eller utanför?

Citerar Straholic:
Om det är en filmföljetong (till exempel en trilogi så brukar jag och kompisarna se föregångarna tidigt på dagen/kvällen innan. Sedan käkar vi pizza hemma hos någon innan vi drar iväg.

- Köpa snacks (köper oftast godis och någon läsk)
- Se filmen
- Ta en öl på något ställe efteråt och prata om filmen


Vi gjorde det inför första Hobbit filmen (även om det blev bakvänt) men fan vilken besvikelse filmerna blev. Alla blev skitfilmer rakt igenom. Jag tror faktisk att The Hobbit filmerna skulle bli episka om allt gjordes om till en långfilm på 3 och 20 minuter eller nåt.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Citerar Nabil:
Mycket skit men ingen som skiter, haha. Jag antar att ni konverserar. Köper ni snacks i bion eller utanför?


Före filmen köper vi snacks, nu finns dessutom grillsmak.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Nabil:
Avengers 2 (skitfilm)


Hädelse.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Oddesey:
Var går ni på bio nånstans egentligen?


Stockholm, så man borde egentligen inte ens bli förvånad.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Citerar Oddesey:Var går ni på bio nånstans egentligen?

Stockholm, så man borde egentligen inte ens bli förvånad.


Fy farao.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Bokar biljett, köper nåt snacks, ser filmen, och går hem!
Roligare än så här blir det inte med kläderna på!
  • 0
Citerar Räv:
Stockholm, så man borde egentligen inte ens bli förvånad.


Då förstår jag dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Fy farao.


Den största(vette fasen vad den heter nu igen) biografen i Stockholm har däremot fått rätt så bra kritik dock.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Oddesey:
Var går ni på bio nånstans egentligen?


I närheten av t-banestationen längs tubens röda linje 13, som sammanbinder de tre omåttligt välmående och fantastiska stockholmsförorterna Alby, Fittja och Skärholmen kring en biograf.
  • 0
Ja vafan, jag har väl inte allt för ovanliga rutiner. Bokar biljett, möter upp polarna och hämtar ut biljetterna. Inhandlar det jag ska skyffla in i käften, går och röker en sprille och sen sitter jag på röven och glor.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Min är ganska lik:

Citerar Räv:
1. Funderar att gå på bio men låter bli, eftersom mänsklighetens samlade avskum aldrig är så koncentrerade till en enda plats som de är till biografer.

2. Ser filmen två år efter att den kommit ut i handeln.

3. Tycker illa om filmen.


Citerar Oddesey:
Var går ni på bio nånstans egentligen?

Eskilstunas biografer är också infekterade av ADHD-generationen i brunst.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar zwqase:
Haha, min rutin är nästan raka motsatsen till din.

- Möter ingen (går nästan alltid själv)
- Äter sällan något innan (ja, hemma då förstås, men jag antar att du menar i närheten av biografen)
- Händer att jag besöker hemköp intill, men sällan
- Åker bil till biografen
- Köper aldrig mer än något litet inne hos SF när jag går själv, typ tablettask och vatten eller liknande.
- Besöker toaletten
- Köper sällan något som kräver mugg
- Köper sällan popcorn
- Är på bio tillräckligt ofta för att hitta till salongerna
- Springer på toa när reklamen börjar
- Kollar på filmen och njuter!

Efter

- Äter aldrig efter
- Åker bil hem och twittrar om skiten

Exakt min rutin! Brukar köpa ett par godisklubbor. De räcker så länge.

När jag går med nån ser det väl mer ut såhär:
- Fixar middag hemma. En mörk lager till det. Sedan försnack i någon timme.
- Popcorn till hutlösa priser
- Filmtajm
- Går hem, dricker lite punsch och diskuterar filmen i någon timme.

Går oftast på stadens nischade biograf (Kino) som inte lockar folk under 18. Den lockar nästan inte folk öht, iofs.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Eskilstunas biografer är också infekterade av ADHD-generationen i brunst.


Skulle ställt mig upp och sagt till dem att hålla k*ften. Kanske.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Jag har bara varit med om att några sitter och snackar högt under bion en gång. Men då gjorde jag precis som du sa, jag reste mig upp, drog fram psykopat-blicken och sa till dem jävligt högt att vänligen hålla käft eller avlägsna sig. Det fungerade, så var inte rädd för att säga till rövhål.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
När jag går med ett gäng äter vi alltid på donken före, även om någon av oss precis ätit middag. Har varit så sedan gymnasiet. Med andra vänner jag träffat under universitetstiden så brukar vi ta en öl eller två före på en krog.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Holmfrid:
Jag har bara varit med om att några sitter och snackar högt under bion en gång. Men då gjorde jag precis som du sa, jag reste mig upp, drog fram psykopat-blicken och sa till dem jävligt högt att vänligen hålla käft eller avlägsna sig. Det fungerade, så var inte rädd för att säga till rövhål.


Det är rätt svårt om personerna sitter många rader bort. Har varit med ett par gånger (senast Fast & Furious 6) att några småglin sitter och garvar (när det ej är något kul som händer) eller kommenterar allt (WOW VILKEN BRUD! HAHA VILKEN TÖÖÖÖÖÖNT!!!!!). Allt för att impa på sina polare.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!