Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Musik-diskussionstråden.


Citerar Th3 End:
Visste inte ens att han hade flera band.


Känner bara till The White Stripes, The Raconteurs och The Dead Weather som är Jack White-relaterat.

Vad tycker ni om Gojiras senaste låt? Att Devin Townsend och Fredrik Thordendal är gästmusiker gör mig alldeles jiddrig.

http://www.youtube.com/watch?v=yBB5W2nQ8Ms
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Motörhead i december Kommer bli nice tror jag.

samma här...
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?


Oracular Spectacular av MGMT känns somrigt för mig. Ruggigt bra platta dessutom.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Är nästan 100% säker på att Meg är hans f.d fru.


Jepp, de var gifta när de startade bandet. De har också sagt att de var syskon^^

Tillagt 2011-06-17 23:22:
Någon som lyssnar på Dead Sons?
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?

Du borde gilla både The Vaccines What Did You Expect From The Vaccines? och The Death Sets Michel Poiccard, Glassis. Somrigt, somrigt och båda plattorna är fräscha för 2011.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?

Teenage Fanclub - Shadows.
  • 0
Har lyssnat en hel del på Sufjan Stevens på sistone. Sjukt bra musik!
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
LMFAO's nya hit är grym, för er som hört och tycker om Party Rock Anthem kommer det bli lättare att älska.

Champagne Showers
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Kul att den där Petter avgudar Tool men kallar System of a Down för "Smörja"... jag ser inte logiken i det
  • 0
Citerar FilipHolm:
Kul att den där Petter avgudar Tool men kallar System of a Down för "Smörja"... jag ser inte logiken i det

En möjlig anledning är att det rör sig om två helt olika band.
  • 0
Fast ändå inte. Enligt mig är de bra av samma anledningar. Mixen av olika stilar, och hela den konstnärliga delen. Både inom musiken, och artwork och sådant. Samt humorn och de politiska och filosofiska textera.
  • 0
lyssnar mycket på Old Future Wu Tang Kil Them Hard just nu, eller mer specifikt Tyler the creator.

Väldigt fint!
shit yeah its cool!
  • 0
Citerar FilipHolm:
Fast ändå inte. Enligt mig är de bra av samma anledningar. Mixen av olika stilar, och hela den konstnärliga delen. Både inom musiken, och artwork och sådant. Samt humorn och de politiska och filosofiska textera.


Tool är ju mycket mer progressiva och avvancerade i sin musik, medan SOAD är mer snabba och röjiga. Tools musik känns mycket djupare än SOAD också.
42
  • 0
Den senaste skiven från Seether är fantastiskt bra. Country Song är en av mina nya favoritlåtar, utan tvekan
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Den senaste skiven från Seether är fantastiskt bra. Country Song är en av mina nya favoritlåtar, utan tvekan

Ska fan ta o lyssna igenom den nu!
Finding Beauty In Negative Spaces var riktigt grym, så ja, har sett fram emot denna!

Citerar Linus Ohlsson-99:
Tool är ju mycket mer progressiva och avvancerade i sin musik, medan SOAD är mer snabba och röjiga. Tools musik känns mycket djupare än SOAD också.

Dock är båda fantastiska imo c;
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Ska fan ta o lyssna igenom den nu!
Finding Beauty In Negative Spaces var riktigt grym, så ja, har sett fram emot denna!


Det borde du absolut göra. Jag måste nog säga att Holding Onto Strings Better Left To Fray är snäppet bättre
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Fur Cue, Country Song och Tonight är de bästa låtarna från skivan. Helt galet bra
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Hallåja! Tänkte tipsa om hårdrocksbandet Immolate. Kolla in videon från en spelning som jag har filmat och kolla in dem på facebook och myspace:

http://www.youtube.com/watch?v=3QLAx9f_ejk&feature=channel_
video_title


http://www.myspace.com/immolateswe
http://www.facebook.com/Immolateswe
  • 0
Lyssnade igenom Little Dragon's nya skiva idag och den lät väldigt bra, svensk pop har under det senaste året (plus Robyn's triologi förra året) överraskat stort.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Sitter och lyssnar på DeathDestructions självbetitlade debutplatta som släpps idag. Riktigt imponerad av det jag hittills hört
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Lyssnar på Norrlandsbandet Moon Safari, helt fantastiskt!
"I will get what i do, what i did, so I got what I did" - Ibrahim Jeilan
  • 0
Running wild \../ The phantom of black hand hill
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Har börjat lyssna lite mer på Arcade Fire nu. Tidigare har det bara varit senaste skivan The Suburbs som jag lyssnat på, men har nu insett att Funeral är lika bra om inte bättre. Rebellion (Lies) och Neighborhood #3 (Power Out) är båda två helt fantastiska låtar.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Water Knot - Big Brother

Nytt band, och första singel. De rockar på ganska bra tycker jag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!