Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Musik-diskussionstråden.


Comeback Kid och Kvelertak spelar i Linköping 30 april. Får se om det blir en roadtrip dit.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Comeback Kid och Kvelertak spelar i Linköping 30 april. Får se om det blir en roadtrip dit.


Kvelertak är riktigt bra, du får berätta om hur de var.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Artillery Force:
Comeback Kid och Kvelertak spelar i Linköping 30 april. Får se om det blir en roadtrip dit.


Kvelertak är äckligt bra.
Praise the sun!
  • 0
Kommer ändå se dom på minst två festivaler i sommar, så det är inte världens viktigaste sak. Men det vore roligt nu när en polare ändå ska dit.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Comeback Kid och Kvelertak spelar i Linköping 30 april. Får se om det blir en roadtrip dit.


Jag ska dit, det kommer bli grymt bra.
Vik hädan, troll.
  • 0
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Lotus:
Jag ska dit, det kommer bli grymt bra.


Vad är det för lokal dom spelar i? Är den bra? =)

Verkar förövrigt ha blivit rätt fullspäckat med spelningar i april. Tänkte gå på The Haunted på Brew House men kommer att se dom på flera andra festivaler i sommar så det är inte värt det. Fast priset är ju iofs lågt och det är ju så nära..

Annars blir det Sonic Syndicate (Bassisten är Sveriges snyggaste tjej, allvarligt) och grindcore-trion Birdflesh på Sticky Fingers. Och möjligen Kvelertak då.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Vad är det för lokal dom spelar i? Är den bra? =)


Jag har inte varit där tidigare så jag har faktiskt ingen koll.

Citerar Artillery Force:
Annars blir det Sonic Syndicate (Bassisten är Sveriges snyggaste tjej, allvarligt)


I princip det enda positiva med att se Sonic Syndicate live vilket jag på något lustigt sätt lyckats göra tre gånger, trots att jag inte ens gillar dem.
Vik hädan, troll.
  • 0
Tips på bra sommarplattor?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?


Graveyard - Hisingen Blues
Praise the sun!
  • 0
Vad tycker ni om Jack Whites "The Reconteurs"?
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Morrissey planerar koncerter i Sverige!

http://www.expressen.se/noje/musik/1.2422567/morrissey-planera
r-konserter-i-sverige


Har två stycken biljetter till Helsingborgspelingen i juli. =)
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Nixxer:
Har två stycken biljetter till Helsingborgspelingen i juli. =)


Det är nära mig, men det är samma dag som Hultsfred startar, nu när de släpp schemat finns det ingenting som kan få mig att åka till Helsingborg istället.

Beach House
Beady Eye
Peter Bjorn & John
Primal Scream plays Screamadelica
The Prodigy
Suede

Alla dessa på en dag är tyvärr lite hetare. Det skulle isåfall vara att stanna alla tre dagar och se honom på söndagen. Men jag har inte riktigt tid till det och den andra dagen lockar inte speciellt mycket, samma sak förutom Morrissey (och Kebnekajse).
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?

Jack Johnson - To The Sea, så klart!
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Morrissey planerar koncerter i Sverige!

http://www.expressen.se/noje/musik/1.2422567/morrissey-planera
r-konserter-i-sverige


Är biljettpriset satt?

Tillagt 2011-05-28 17:47:
Citerar Nixxer:
Har två stycken biljetter till Helsingborgspelingen i juli. =)


Hur mycket kostar en biljett?
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad tycker ni om Jack Whites "The Reconteurs"?


Bara lyssnat igenom Consolers Of The Lonely med dem, men Carolina Drama är ju fullkomligt underbar.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Bara lyssnat igenom Consolers Of The Lonely med dem, men Carolina Drama är ju fullkomligt underbar.


Det och sen en annan album har jag lyssnat på. Har inte lyssnat på bandet särskilt mycket. Visste inte ens att han hade flera band. Trodde att White Stripes med hans f.d fru (?) var det enda.
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Graveyard - Hisingen Blues


Mjeh, hade tänkt mig mer 'Two Door Cinema Club'-somrigt, men tack för tipset!

Tillagt 2011-05-28 18:36:
Citerar Th3 End:
Trodde att White Stripes med hans f.d fru (?) var det enda.


Syster tror jag att det är, men trodde inte heller han hade fler band. Har ju dock sett honom lira hos Conan O'Brien med ett annat band.

Tillagt 2011-05-28 18:37:
Citerar ApeWithSniper:
Jack Johnson - To The Sea, så klart!


Tappat helt för Jack Johnson, lite tråkigt. Lyssnade på honom hela tiden förr, nu gör jag det aldrig och tycker mest hans musik är lite tråkig. Han ligger dock fortfarande bland de mest lyssnade på min Last.fm-historia.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Är nästan 100% säker på att Meg är hans f.d fru.

The Reconteurs är förvörigt ett helt okej projekt, känns lite mer "underground" än White Stripes.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tappat helt för Jack Johnson, lite tråkigt. Lyssnade på honom hela tiden förr, nu gör jag det aldrig och tycker mest hans musik är lite tråkig. Han ligger dock fortfarande bland de mest lyssnade på min Last.fm-historia.

Jag vill påstå att hans senaste är den absolut bästa, och somrig kan ingen påstå att Johnsons musik inte är.
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad tycker ni om Jack Whites "The Reconteurs"?


Underbart bra.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?


Best Coast - Crazy For You.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Th3 End:
Hur mycket kostar en biljett?


485 kronor. Endast ståplats.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tips på bra sommarplattor?


Primordial - Redemption At The Puritans Hand
Iron Maiden - Seventh son of a seventh son
Valfri från jefferson airplane.



Motörhead i december Kommer bli nice tror jag.
Stay out of my shed
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!