Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Musik-diskussionstråden.


Citerar DonutDuDe:
http://www.youtube.com/watch?v=wS7CZIJVxFY
Inbilla dig inget annat.

Kan mycket väl vara den mest perfekta låten någonsin.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Citerar TSL Luke117:
Damn jag tål inte att folk inte gillar sleaze...

Haha ;) Jag måste ha något fel...
Citerar Linus Ohlsson-99:
Njae.

Saken är den att sleaze är en lite misförståd genre och en del tror att den låter som Mötley Crüe och Poison men då har man fel...
Eller mötley crües två första var sleaze..
Många moderna punk band har nämnt Too Fast For Love och Never Mind The Bolocks som sinna två största influenser...
Så sleaze är i allra högsta grad stilen som är mest like punk..
Berätta på vilket sätt den inte skulle vara det ?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Never Mind The Bolocks


Syftar du på Sex Pistolsplattan nu...?

Citerar TSL Luke117:
Berätta på vilket sätt den inte skulle vara det ?


Jag förknippar Sleaze med party. Jag förknippar punk med politik.

Jag får det verkligen inte att gå ihop där.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Syftar du på Sex Pistolsplattan nu...?

Ja det gör jag...

Citerar Linus Ohlsson-99:
Jag förknippar Sleaze med party. Jag förknippar punk med politik.

Jag får det verkligen inte att gå ihop där.

jag förknippar glam med party dock sleaze med politik....
I sleaze spotlighten just nu så står ju samhälls kritiska texter te.x riot in everyone....
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar izzu:
aldrig i livet! den där va ju jätte dålig..

O_O

Lateralus är så nära perfektion man kan komma inom metal (eller hårdrock eller vad fan ni vill kalla det).
  • 0
Citerar TSL Luke117:
jag förknippar sleaze med politik


oh sweet jesus lol
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Ja det gör jag...


Och den är sleaze...?

Citerar izzu:
aldrig i livet! den där va ju jätte dålig..


Nej.

Citerar TSL Luke117:
riot in everyone....


Nog för att den handlar om upproriska ungdomar, men jag hittar inte mycket politik där...
42
  • 0
Någon som har bra koll på klassiska orkestrerade låtar från kända kompositörer (Mozart m.fl)?

Vill veta vad låten som spelas i slutet av Black Swan soundtrack samt namnet på kompositören, please.

http://www.youtube.com/watch?v=6BIjtg3h_xY (ca: 3 minuter in)

Tack. =)
  • 0
Citerar Viktor:
Lateralus är så nära perfektion man kan komma inom metal


Jag är nästan beredd att hålla med där. Den och Vicarious är två låtar som, trots att jag egentligen inte alls gillar metal-genren särskilt mycket, jag fortfarande gillar väldigt mycket. De är helt enkelt så musikaliskt intressanta och intelligenta att jag inte kan sluta uppskatta låttexterna, budskapen och hela arrangemanget.
  • 0
Citerar Th3 End:
Någon som har bra koll på klassiska orkestrerade låtar från kända kompositörer (Mozart m.fl)?

Vill veta vad låten som spelas i slutet av Black Swan soundtrack samt namnet på kompositören, please.


Dock ingen kompositör inom klassicismen, men inom film. Hans namn är Clint Mansell, och låten heter som jag fann det precis som det antyder där; Stumbled Beginnings. Alltås en låt skriven för denna film.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
Dock ingen kompositör inom klassicismen, men inom film. Hans namn är Clint Mansell, och låten heter som jag fann det precis som det antyder där; Stumbled Beginnings. Alltås en låt skriven för denna film.


Fast originalet, heter den också Stumbled Beginnings?

Tillagt 2011-02-20 22:13:
Jag hittade den.

Tchaikovsky - Swan Lake Scene

Jag avgudar denna låt, så otroligt bra.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag hittade den.

Tchaikovsky - Swan Lake Scene

Jag avgudar denna låt, så otroligt bra.


Wtf, brukar jag lyssna på ju. Varför kände jag inte igen den

Tillagt 2011-02-20 22:26:
Citerar Th3 End:
(ca: 3 minuter in)


Där kom svaret!

Såg inte att du hade skrivit så, annars hade jag såklart känt igen den
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Angående Tjajkovskij är en personlig favorit hans bombastiska "finale" på ouvertyren som baseras på Napoleons misslyckade marsch mot Moskva.
  • 0
Citerar Crank:
Angående Tjajkovskij är en personlig favorit hans bombastiska "finale" på ouvertyren som baseras på Napoleons misslyckade marsch mot Moskva.


Mäktigt. Mycket mäktigt.
  • 0
Citerar Ridley:
Ni har väl röstat, hoppas jag?

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=186434


Tycker det är smått omöjligt att rangordna det man gillar, speciellt när musik kan vara så galet varierande. Jag älskar svensk hardcore som Nitad och Sista Sekunden, men även klassisk musik som Pachelbel och Chopin, för att inte tala om all grym musik från 60- och 70-talet som Deep Purple, Fleetwood Mac, Led Zep, Ten Years After etc. Skulle aldrig gå att blanda dem alla.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Crank:
Angående Tjajkovskij är en personlig favorit hans bombastiska "finale" på ouvertyren som baseras på Napoleons misslyckade marsch mot Moskva.


Har för mig att den låten spelade i filmen "V".
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Självklart inte, att göra en topp 20 är alldeles för svårt.
Citerar torbli79:
Tycker det är smått omöjligt att rangordna det man gillar, speciellt när musik kan vara så galet varierande.

Det är svårt, ja. Men listan behöver ju inte vara perfekt. Det viktiga är att ens övergripande musiksmak blir representerad på listan. Det är ju de med bred smak som kanske har de viktigaste rösterna, och ger mainstreambanden lite motstånd.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Det är svårt, ja. Men listan behöver ju inte vara perfekt. Det viktiga är att ens övergripande musiksmak blir representerad på listan. Det är ju de med bred smak som kanske har de viktigaste rösterna, och ger mainstreambanden lite motstånd.


Fuck it, ska ge det ett försök.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Fuck it, ska ge det ett försök.

Härligt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
JAG HAR RÖSTAT

Man skulle PM:a Zombie eller hur? Gjort.
  • 0
Citerar Th3 End:
JAG HAR RÖSTAT

Man skulle PM:a Zombie eller hur? Gjort.

Det stämmer. Bra. :3
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Th3 End:
Har för mig att den låten spelade i filmen "V".


Ja, just det, det är den han spelar upp när han spränger den första byggnaden.
  • 0
Röstat och klart. Den listan ser förmodligen annorlunda ut om säg... fem minuter? Går ju i vågor, galet svårt. Men nu är det gjort! Kommer med stor sannolikhet bli sur på resultatet, folk brukar tycka att band som Metallica eller Maiden platsar, weird. Men det ska bli intressant.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!