Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar


  • Bewi
  • Bewi
Nu är det inte långt kvar till sommarn så jag undrar då, nån som ska iväg på något i år? Isåfall, vilken ska ni dra på? Jag själv får nog stå över, känns som att man är lite sent ute men nästa år så! Då blir det nog antingen Hultsfred men vi får se.

Vad har ni varit på tidigare? Hur var det? Diskutera.
  • 0
Ska dra till emmaboda i år igen. Var där förra året och fullkomligt älskade hur öppet och fritt allting var. Får se om det blir något mer än det, 6 dagars röj räcker nog tror jag.

Tillagt 2015-03-11 15:59:
Beror på vad du vill åka till iofs men brukar väl säljas biljetter till det mesta ett bra tag så än är det ej för sent. Kan bli dyrt dock om man är sent ute.
Scoreacek scores again
  • 0
SBCR DJ SET kommer till Slakthuset den 24:e April.

Definivt årets höjdpunkt och den här electrodängan lovar dessutom att mycket nytt kommer ske:
https://www.youtube.com/watch?v=CkW8XbGLbyQ
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Funderar på Emmaboda nästa år, aldrig varit där men ser fram emot det.

Kan hända att jag drar förbi We are sthlm annars, nån annan som ska på den?
  • 0
Jag kan inte påstå att jag har någon koll längre, men flyttades inte "Hultsfred" till Stockholm?
Förra sommaren blev det ingen festival (bara Håkan Hellström, fribiljetter for the win) men det var ändå den bästa sommaren någonsin! Känns som man redan sett alla band man vill se, ibland flera gånger. Men det kanske blir Sweden Rock, mest pågrund av att några kompisar ska dit med husvagn som jag tydligen har en plats reserverad i. Får se hur det blir!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Som vanligt tänker jag dra på Muskelrock (Sveriges bästa jävla festival).

2015:



THE RODS(us)
ANVIL(can)
THOR-BULLET(can/s)
ASHBURY(us)
BLUES PILLS(s/f/us)
SPIDERS
CITRON(cz)
ICE AGE
ENFORCER
CAPILLA ARDIENTE(chile)
ARKHAM WITCH(uk)
GEHENNAH
TRIBULATION
MORBUS CHRON
ANTICHRIST
NIGHT
HESSIAN (us)
PORTRAIT
DREAD SOVEREIGN(irl)
NATUR(us)
NIGHT VIPER
NIGHTMARE CITY
TYRANEX
HYPNOS
HEAT(de)
SPEEDTRAP(fi)
TRAVELIN JACK(de)
DEMON HEAD(dk)
STEELWINGS
VIDUNDER
HONEYMOON DISEASE

Så jävla bra lineup att det fan är sjukt. Slår nästan första året jag var där. Pentagram spelade bla där. Det kommer bli grymt i år. Älskar att de tar in massa underground band som inte är så kända för de stora massorna, utan mer för oss nördar som verkligen är inne på sånt här. Och inga jävla skit "metal" band som Sabaton, In Flames, Raubtier (ryser) och liknande. Trevligt folk som fan, plus att festivalen är i en gammal folkpark från 60-70 talet så det är perfekt stämning. Alla som kallar sig hårdrockare och gillar riktig metal ska fan ta sig dit.
Jag åker ända från Luleå för fan. ÅH, så bra det kommer bli asså.

Hoppas polaren i Portrait kan fixa en gratis biljett.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
I år blir det två festivaler för min del

Öland Roots
(mmmm.. reggae festival med total kärlek)

Emmabodafestivalen
  • 0
Citerar Ageless Force:
Jag kan inte påstå att jag har någon koll längre, men flyttades inte "Hultsfred" till Stockholm?


Tja, det regnade bort, men skribenterna på tidningarna jublade. Kanske för att det inte var så trångt.

Hultsfred startade om igen, men inte med punk.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Är fortfarande så jävla grinig över att West Coast Riot inte lever i år heller. 2012 var ett fett jävla år, med Rancid, Anti-Flag, Street Dogs varvat med lite svensk knegarpunk där jag missade precis allting förutom Rancid vilket inte gjorde någonting för det var så snuskigt värt.

Går och ser Uffe på grönan - det får vara min punksmäll för i år. Kanske tar mig till gräshavet och blir second-hand bäng på Damien Marley också, men någon festival blir det inte. Någon som ska på Bråvalla kan väl se på KSMB för min skull också?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!