Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Porcupine Tree


jag gillar mest in absentia..... men enda albumet jag äger också och var ett helvete att tracka upp vart fan jag kunde köpa den XD
Because the world needs a hero! My wretched domain: http://www.comichowl.com
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Har börjat lyssna lite på Blackfield, gillar det verkligen! Vilket av albumen är att föredra?

Jag föredrar det andra, tror jag.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
...var antagligen en tydlig inspirationskälla till denna låten.

Hahaha!

Kan tipsa om att deras debutalbum finns för endast 40 kr på Ginza, det är dessutom en specialversion!
  • 0
Citerar PsychicWars:
Hahaha!

Så fick vi in lite härligt dansband/melodifestival i denna tråden. Dock positivt att Scotts har bra musiksmak.
  • 0
Lyssnade på en låt från Steven Wilson's soloplatta Insurgentes igår, och det låter riktigt jäkla bra! För övrigt beställde jag tre plattor med Porcupine Tree nyss, så det ska bli skoj att lyssna igenom dem!
Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen, och möbelpolish innehåller citron.
  • 0
Jag har hört lite rykten om att deras kommande album ska vara ett dubbelalbum. En skiva med en lång epic, och en andra med lite kortare låtar.

Låter intressant, vet inte om det ligger någon sanning i det dock.. men vi får väl se i September.

Kolla gärna in den här videon.. sjukt bra.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Fick mina biljetter idag, deras Lund-spelning i Oktober blir det. Och jag är nöjd, jaekligt nöjd. Ska bli riktigt nice.
  • 0
  • V
  • V
Citerar Penn:
Fick mina biljetter idag, deras Lund-spelning i Oktober blir det. Och jag är nöjd, jaekligt nöjd. Ska bli riktigt nice.


Då kan jag stalka dig där också.
YAWP!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar V:
Då kan jag stalka dig där också.

Do so. ^^
Ska se om jag kan dra med några från min klass med, finns åtminstone ett par halvfans där.

Samt att jag antar att Ezekeel dyker upp med.
  • 0
One of the wonders of the world is going down...
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
One of the wonders of the world is going down...

Riktigt bra låt. Gillar texten i den, Steven skriver verkligen sångtexter som berör.

Beställde Signify idag på morgonen. 149 kr, och då ingår en bonusdisc med demos, lite låtar som inte kom med på albumet och en akustisk version av låten Nine Cats. Jag är nöjd.

Citerar PsychicWars:
Jag har hört lite rykten om att deras kommande album ska vara ett dubbelalbum. En skiva med en lång epic, och en andra med lite kortare låtar.

Det ska bli trevligt att få höra lite korta, mer radiovänliga låtar av PT igen. Tyckte det saknades någon sådan på deras senaste album. Ungefär som Blackest Eyes, Lazarus eller liknande.
  • 0
Citerar Penn:
Fick mina biljetter idag, deras Lund-spelning i Oktober blir det. Och jag är nöjd, jaekligt nöjd. Ska bli riktigt nice.


Jag tror att jag ska gå jag också.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Penn:
Samt att jag antar att Ezekeel dyker upp med.


Det kan du skriva onder pa!
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Citerar Penn:
Ska se om jag kan dra med några från min klass med, finns åtminstone ett par halvfans där.

Alla jag känner tycker PT är ganska mediokra.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Alla jag känner tycker PT är ganska mediokra.


Får man fråga vad de själva lyssnar på då?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Det är väl en fråga om vad för slags musik man gillar. Porcupine Tree känns däremot klart mycket mer kreativa och nyskapande än många andra band idag.
  • 0
Citerar Agadez:
Det är väl en fråga om vad för slags musik man gillar. Porcupine Tree känns däremot klart mycket mer kreativa och nyskapande än många andra band idag.


Mjo. Det jag gillar med Porcupine Tree är att de ( precis som Pineapple Thief ) låter precis som du skrev, nyskapande, och det känns väldigt.. Härligt på något sätt. Att sitta och klinka lite på gitarren till Trains eller Blacket Eyes känns fritt, moget och roligare än vad det är att sitta och klinka på diverse metal-låtar.
Jag försöker för tillfället få några kompisar att lyssna på dem. Tyvärr så är de allra flesta insnöade på Metallica, Iron Maiden osv.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Alla jag känner tycker PT är ganska mediokra.


Ingen av mina vänner har hört Porcupine Tree...
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Citerar Artillery Force:
Får man fråga vad de själva lyssnar på då?

Rock/hårdrock för det mesta. Förstår inte vad de har emot Wilson och gänget.

Citerar Agadez:
Porcupine Tree känns däremot klart mycket mer kreativa och nyskapande än många andra band idag.

Verkligen. Det är någonting speciellt med dem, känslan.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Rock/hårdrock för det mesta. Förstår inte vad de har emot Wilson och gänget.


Maybe they're not into progressive music?
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Citerar Ezekeel:
Maybe they're not into progressive music?

Jag tror det mest har att göra med PTs depressiva melodier och texter. Men jag älskar musiken, och det är viktigast.
  • 0
Har bara hört lite granna utav dem, men gillar definitivt det jag hört.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag tror det mest har att göra med PTs depressiva melodier och texter. Men jag älskar musiken, och det är viktigast.


Naturligtvis. Du ska inte ned till Lund i oktober och se dem måntro?
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Citerar Ezekeel:
Naturligtvis. Du ska inte ned till Lund i oktober och se dem måntro?

Nä, jag står nog över det. Har varit riktigt kul att se dem live, men jag vet inte riktigt. Har liksom ingen att åka dit med, känner inga som dyrkar PT på samma sätt som jag gör. Trist att åka ensam ju.

Men det är väl inte för sent att köpa biljetter än?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!