Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Retron5 är den så bra som jag tror?


Tjena goda folket! Sitter just nu på jobbet och googla omkring efter små prylar. Retron5 är något jag nu har läst en del om men frågan är.. ÄR den verkligen så bra som den verkar? Kan tyvärr inte kollar på ett video just nu.. jobbar trots allt hehe.. men ni kanske vet något mer om den? Värt, ja nej?



Tack i förhand folket!
  • 0
Det bra är att den har så pass många olika format och den spelar upp bilden via HDMI.
Det mindre bra är att den emulerar vilket betyder att du inte kör spelen på kassetterna utan att dom laddas up på konsolen. Vilket gör att vissa spel inte funkar helt hundra tydligen vilket tydligen ska vara löst för det mesta. Och på grund av att den emulerar så funkar bara officiella
releaser alltså inga homebrews eller romhacks eller inofficiella spel eller reprospel heller. Det är vad jag har förstått via recensioner och youtube videos.

Det var därför jag tillslut valde Super retro trio istället.

Men bryr du dej inte om dom minusen så är den tydligen bra. kom bara ihåg att inteta ur kassetterna rakt up för tydligen så är conecters,ena lite för tighta så dom kan skada dom.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Det bra är att den har så pass många olika format och den spelar upp bilden via HDMI.
Det mindre bra är att den emulerar vilket betyder att du inte kör spelen på kassetterna utan att dom laddas up på konsolen. Vilket gör att vissa spel inte funkar helt hundra tydligen vilket tydligen ska vara löst för det mesta. Och på grund av att den emulerar så funkar bara officiella
releaser alltså inga homebrews eller romhacks eller inofficiella spel eller reprospel heller. Det är vad jag har förstått via recensioner och youtube videos.

Det var därför jag tillslut valde Super retro trio istället.

Men bryr du dej inte om dom minusen så är den tydligen bra. kom bara ihåg att inteta ur kassetterna rakt up för tydligen så är conecters,ena lite för tighta så dom kan skada dom.


Jo dedär minuset låter ju lite tråkigt, hade varit schysst att kunna köra ROMS ifrån SD:kortet. Jag antar att man inte kan spelar "officiella" roms heller då sådana egentligen inte verkligen "finns" säg till exempel Sonic 2? Jag får ta en titt på dedär Super retro trio, går det att köra ROMS ifrån den och är det bara att Plug'n Play?

Tack för tipsen mannen!
  • 0
Finns ju sådana där kassetter med sd kort ingång som ska funka på super retron. Everdrive tror jag dom heter. Tänk bara på att det bara är analog bild signal på den så bilden är inte super bra på en hdtv. Har själv beställt en converter från Conrad en av2hdmi som tydligen ska hjälpa mycket.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Den kan ju inte spela Ps1. So whats the point?
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar vipereas:
Finns ju sådana där kassetter med sd kort ingång som ska funka på super retron. Everdrive tror jag dom heter. Tänk bara på att det bara är analog bild signal på den så bilden är inte super bra på en hdtv. Har själv beställt en converter från Conrad en av2hdmi som tydligen ska hjälpa mycket.


Everdrive kassetterna verka ju as nice. Ska nog beställa en och fylla den med massor roms <3 tack för tipsen mannen! Fan de måste jag nog också skaffa då.. så att ögonen inte blöder hah.

Oddesey: The point is.. I don't even wanna play PS1, dedu ;)
  • 0
Skaffa en scart converter med s-video istället tyckte bilden så bättre ut med den faktiskt. 139kr på Kjell och co.
Och det är bara kul att hjälpa till.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Skaffa en scart converter med s-video istället tyckte bilden så bättre ut med den faktiskt. 139kr på Kjell och co.
Och det är bara kul att hjälpa till.


You have recieved a "like" and "+1" and "cake" för din hjälp! Har köpt en så nu är det bara att börja lira (Y)
  • 0
Ett par kompisar har köpt den och säger att den är bra. Tycker att det är kul att man kan köra översättningspatchar på spel.
Wort, wort, wort!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!