Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Är det den här?

Kul om Watain skulle göra ett vin. Smaka ruttet blod och spya.
Skulle säkert köpa det ändå bara för designen.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Artillery Force:
Har aldrig gillat att blanda med Cola. Visst smakar det okej men kan inte komma ifrån att jag tycker cola borde hållas borta från alkohol. Fanta Lemon, Grape Tonic och det där andra är mycket bättre om man nu ska blanda drinkar.


Jag är nog inte heller något större fan av rom och cola. Det är ju absolut inte äckligt, men jag vill ha cola överhuvudtaget extremt kolsyrad. Och när man då blandar ut den med rom så smakar det lite avslaget.

På tal om grape förresten så är det jävligt gott att blanda lite grapejuice med en söt vermouth.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
På tal om grape förresten så är det jävligt gott att blanda lite grapejuice med en söt vermouth.


Det låter intressant. Vilket märke har du testat?
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Vet någon en god och enkel drink som man kan blanda med ingredienser som man brukar ha hemma? Alla drinkar som ser goda ut brukar ha en miljon konstiga ingredienser som jag inte orkar köpa.
  • 0
Citerar zombiegamer:
Vet någon en god och enkel drink som man kan blanda med ingredienser som man brukar ha hemma? Alla drinkar som ser goda ut brukar ha en miljon konstiga ingredienser som jag inte orkar köpa.


Köp en Explorer Vodka och blanda ner fishermen lakrits i den.
Låt stå ett dygn innan hivning!

35cl: 3 påsar fishermen
70cl: 6 påsar fishermen

Sjukt gott, väntar på min hemma till julfesten imorgon
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
Citerar Jailbird:
Det låter intressant. Vilket märke har du testat?


Marezzo Bianco och Martini Bianco fungerar bra i alla fall.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Marezzo Bianco och Martini Bianco fungerar bra i alla fall.


Menade grape juicen... Skulle ha varit tydligare med det upptäckte jag nu. Det är i allmänhet större skillnad på olika juicer än på olika Vermouth.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Jailbird:
Menade grape juicen... Skulle ha varit tydligare med det upptäckte jag nu. Det är i allmänhet större skillnad på olika juicer än på olika Vermouth.


Ah. Minns tyvärr inte vad det var för märke... har köpt två olika varianter på Willys som båda varit goda.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Måste verkligen slå ett slag för Garcia Lemon, en sjukt smarrig och len tequila, rätt så svårt att beskriva smaken egentligen.
Den är iaf perfekt att shotta, till skillnad från SB's billigare varianter så som t.ex Sierra Tequila som smakar rövpiss.

250 spänn för en 70'is, jävligt prisvärt, köp en flarra lagom till nyårsfirandet!
  • 0
Ifall någon vill ha ett fruktigt rödvin så är inte Yellow Tail Cabernet Merlot ett dåligt alternativ.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Eriksbergs Julöl
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
På tal om julöl så testade jag faktiskt Sofieros julöl och det smakade egentligen Sofiero, men lite mörkare bara.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
På tal om julöl så testade jag faktiskt Sofieros julöl och det smakade egentligen Sofiero, men lite mörkare bara.


Har aldrig fattat vad det är för smaker som ska göra det hela juligare. På julen dricker man juh ändå mest glögg. Fast jag har iofs aldrig testat julöl så javene.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Har aldrig fattat vad det är för smaker som ska göra det hela juligare. På julen dricker man juh ändå mest glögg. Fast jag har iofs aldrig testat julöl så javene.


Kanel, nejlika, apelsin, vanilj, sirap o.s.v. Jag kan inte säga att jag stött på någon fantastisk julöl ännu, men det är ändå kul med variation kopplad till högtider.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Alkoholfri glögg imorgon. Inga speciella smaker som trenden tycks ha varit i år.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar -Angel-:
Köp en Explorer Vodka och blanda ner fishermen lakrits i den.
Låt stå ett dygn innan hivning!

35cl: 3 påsar fishermen
70cl: 6 påsar fishermen

Sjukt gott, väntar på min hemma till julfesten imorgon


Låter riktigt nice. Ska nog fixa något liknande att fira att tentorna är över nästa vecka.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -Angel-:
Köp en Explorer Vodka och blanda ner fishermen lakrits i den.
Låt stå ett dygn innan hivning!

35cl: 3 påsar fishermen
70cl: 6 påsar fishermen

Sjukt gott, väntar på min hemma till julfesten imorgon


Kan slänga in en kommentar om att detta är riktigt gott! Kommer inte ihåg vilken sorts Fishermen vi hade, men attans vad gott det blev. Och vilket sting!
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Alkoholfri glögg imorgon.


Smakar ju saft.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Artillery Force:
Skulle inte du vänta med alkohol tills du fyllt 18?


Det skulle jag ha gjort, ja. Dock så blev det inte så.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar -Angel-:
Köp en Explorer Vodka och blanda ner fishermen lakrits i den.
Låt stå ett dygn innan hivning!

35cl: 3 påsar fishermen
70cl: 6 påsar fishermen


Jag brukar göra så fast med Turkisk Peppar, riktigt gott.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Det skulle jag ha gjort, ja. Dock så blev det inte så.


Brukar bli så.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Lotus:
Jag brukar göra så fast med Turkisk Peppar, riktigt gott.


Det däremot slår nog allting! Hutlöst smaskigt. Särskilt om man förtär det med en öl.
  • 0
Citerar Pardon:
Brukar bli så.


Jo, men är det fest är man ju lite nervös oftast. Fick smaka lite Vodka och plötsligt slappnade man av och blev mer social.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Jo, men är det fest är man ju lite nervös oftast. Fick smaka lite Vodka och plötsligt slappnade man av och blev mer social.


Rent? Blä.
I don't envy you.
  • 0
Höh, absinth är farliga grejer. Förre helgen hade min rumskamrat med det ut vilket slutade i att jag fick köra hem honom i en taxi, igår hade han med sig och bjöd någon, vilket slutade i att personen i en fråga däckade på en toalett.
Vik hädan, troll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!