Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Öppnade nyss min Sigtuna Organic Ale, iskall och den var riktigt god. Bra smak dinskugga!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Öppnade nyss min Sigtuna Organic Ale, iskall och den var riktigt god. Bra smak dinskugga!


Kul att du gillade. Den är mycket bra
  • 0
Citerar AG Jati:
. Haru några tips på goda öl som går över det magiska 10%-strecket?


Absolut! Rochefort 10 är en riktigt schysst trappistöl sen har vi även Yeti som är en bra öl om du gillar kraftiga stouts. Den är iofs "bara" 9.5%

Tillagt 2015-05-16 23:02:
Citerar Ironfist00:
Öppnade nyss min Sigtuna Organic Ale, iskall och den var riktigt god. Bra smak dinskugga!


Den sådan drack jag igår för första gången, ruggigt bra skit! Prisvärd!
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Unnar mig några öl nu, Brooklyn Lager!

Tillagt 2015-05-22 15:13:
Vilken skillnad mot Carlsberg Export som jag drack en innan, den drack jag långsamt då den inte var supergod, annars har jag inga problem med Carlsberg, men det är något med exporten.

Jag mådde lite illa av Exporten.
  • 0
Citerar Misternice:
Unnar mig några öl nu, Brooklyn Lager!

Vilken skillnad mot Carlsberg Export


Brooklyn är ju påtagligt ale:ig och fruktig, trots att det är en ljus lager i sortimentet. En guldvärd liten joker att slänga in emellan allt annat för att få variation.

Rent generellt kan jag dock tycka att ljus, svensk skitlager smakar lite same-same; Smålands, Norrlands, Kung, Millenium, Carlsberg, Falcon Export, Fagerhult och allt-vad-de-är.
  • 0
Citerar Moose:
Brooklyn är ju påtagligt ale:ig och fruktig, trots att det är en ljus lager i sortimentet. En guldvärd liten joker att slänga in emellan allt annat för att få variation.


Dock ska man akta sig för deras 1/2 Ale som finns på Ica. katastrof.

Citerar Moose:
Rent generellt kan jag dock tycka att ljus, svensk skitlager smakar lite same-same; Smålands, Norrlands, Kung, Millenium, Carlsberg, Falcon Export, Fagerhult och allt-vad-de-är.


Man ska undvika all lager mer eller mindre. speciellt svenskt. Vatten typ
  • 0
Citerar dinskugga:
Man ska undvika all lager mer eller mindre. speciellt svenskt. Vatten typ


Norrland har bland det bästa vatten som finns.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Moose:Brooklyn är ju påtagligt ale:ig och fruktig, trots att det är en ljus lager i sortimentet. En guldvärd liten joker att slänga in emellan allt annat för att få variation.

Dock ska man akta sig för deras 1/2 Ale som finns på Ica. katastrof.

Citerar Moose:Rent generellt kan jag dock tycka att ljus, svensk skitlager smakar lite same-same; Smålands, Norrlands, Kung, Millenium, Carlsberg, Falcon Export, Fagerhult och allt-vad-de-är.

Man ska undvika all lager mer eller mindre. speciellt svenskt. Vatten typ


Svensk lager är dock lite billigare, men det är värt att spara til lite lyxigare.
  • 0
Citerar Misternice:
Svensk lager är dock lite billigare, men det är värt att spara til lite lyxigare.


29kr och du får en ruskigt bra IPA eller APA istället för en sunkig svensk lager för 12kr
Är nu mera nykterist. Men innan drack jag för mycket Guinness och Falcon Raw. Ljust lager smakar bara vatten, det ska vara kaffe svart eller ofiltrerat. I slutändan är det plånboken som avgör om man ska dricka fint eller billigt. Tack för mig
banna mig tack
  • 0
Svensk ljus lager brukar vara så, om inte trist, så i alla fall förbannat intetsägande - likt mången ljus lager i största allmänhet förvisso, vilket jag redan verkar ha grinat över i den här tråden.

Nu har jag dock hittat en av mina potentiella favoritbiror inom sagda skrå alltså; Falcon Koppar. Hittade den rackaren på bolaget i Halmstad av alla ställen, tidigare i somras. Aldrig hört om, och aldrig druckit förrän då. Förbannat god, rund, smarkrik och precis lagom söt/karamellig amberfärgad lager. Kostar en spottstyver så provdrick för guds skull.
  • 0
Vågar mig aldrig på svensk lager heller, men Falcon Koppar är god. Jag har dock uppdaterat mig med ganska många öl, en del är specialbeställda.

Beavertown Bloody Ell, Blood Orange IPA: 8

Sthlm Brewing Company - Hop Hound: 6

Sierra Nevada - Beer Camp (Limited): 9 (Riktigt god lager)

Pang Pang Puttin'in Hours Pale Ale: 10 (Favoritöl)

Sierra Nevada Bigfoot: 5

Amarsi IPA: 9 (Fantastisk IPA)

West Coast IPA - Double IPA: 6

Mikkeller Pale Ale (Vår/ sommar): 8

Humlekanon IPA: 8

Innis & Gunn Original: 8

Cidraie Original: 10 (Favoritcider)

Monks Raspberry Wit 2:0: 7

Innis & Gunn Rum Finish: 9

Sierra Nevada Porter: 8

Chimay - Péres Trappister: 6

Bulmers Original: 4 (Smakar ingenting, cider).


För en öldagbok så jag kommer uppdatera en del!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ikväll så dricker jag Falcon Export, Prippsblå och Bellman
  • 0
Citerar Ironfist00:
För en öldagbok så jag kommer uppdatera en del!


Härlig lista - se till att nypa åt dig en Innis & Gunn Bourban Cask Dark Ale om du får tillfälle. Tror att den kommer sitta som en krocketklubba i skenbenet, för din del.
  • 0
Allt detta hatande på lager, och svensk dessutom? Har någon testat Dugges lager? Riktigt jävla bra shit. Än bättre är den svenska lagern Nils Oscar, min favoritdryck alla kategorier. Lite dyrt att hinka i sig när man skall ut och supa dock. Men vad fan, då går det mesta ner, intetsägande eller inte.

Andra rekommendationer: Rödvinet Zaccagnini som finns på box. Brukar bli bortskämd på fina viner hos farsan så har svårt att hitta något som lämpar sig för både mina smaklökar och plånboken. Zaccagnini fungerar dock fint ur båda aspekterna, det är varken sliskigt eller smakar vindruvssaft vilket brukar vara de två varianterna jag stöter på bland billigare viner. Det är smakrikt och välbalanserat i sötma och syrlighet.

Whiskyn anCnoc. Har köpt två whiskyflaskor i mitt liv, en Famous grouse och en anCnoc, ingen expert med andra ord. anCnoc är i alla fall en ypperlig whisky om man gillar whisky men har lite svårt för de rökigare varianterna. Den har en väldigt lättsam smak, med toner av citrus och sötma. Dock till den milda grad att den fortfarande behåller den kraftiga smak som en whisky skall ha. Hyfsat billig också, ca 350 kr flaskan.
  • 0
Brooklyn Lager anser jag inte vara finöl direkt, utan är mer ett mellanting mellan fulöl och finöl. Sen så dricker jag aldrig fulöl så mitt perspektiv är annorlunda.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Sunköl är alltid billigt.
  • 0
Sluta drick alkohol och börja bete er som att ni har en hjärna...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Sluta drick alkohol och börja bete er som att ni har en hjärna...


Varför sluta dricka det gudomliga?
  • 0
Citerar Krysslåda:
Sluta drick alkohol och börja bete er som att ni har en hjärna...

En måttlig konsumtion av Skaldemjöden för att lossa vår tungas band är bra för själen.
  • 0
Någon som har bra tips på lättdrucken Whiskey för en nybörjare?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Någon som har bra tips på lättdrucken Whiskey för en nybörjare?


Bell's tycker jag är ganska acceptabel.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Någon som har bra tips på lättdrucken Whiskey för en nybörjare?


Ta valfri och bland med något tills du tycker det smakar okej, ta mindre och mindre att blanda ut med allt eftersom du blir van.
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Ta valfri och bland med något tills du tycker det smakar okej, ta mindre och mindre att blanda ut med allt eftersom du blir van.


Och vad ska man blanda med isåfall? Inte cola, snälla.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!