Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Dinskugga: dricker du falcon?
  • 0
Citerar Misternice:
Dinskugga: dricker du falcon?


Dricker inte lager.

dricker bara APA , IPA , DIPA med mera.
  • 0
Jag har inte druckit en droppe på två år. Gillar smaken men har inte energi över. Det är ironiskt att alkohol är så energirikt men man blir så seg
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vilken är den bästa fulölen enligt er? Jag säger Dansk Fadøl utan tvekan. Den smakar inte så jävla illa, till skillnad från t ex Sofiero. Men varför köpa fulöl? Jo, om man är på festival och inte har tillgång till att kyla bärsen och så måste man dricka det pissljummet. Då orkar då inte jag iaf köpa dyr och god öl.


Kung är den enda av de riktigt billiga ölen som jag kan dricka, fast nu har de höjt priset på den så jag köper hellre Norrlands Guld som bara är någon krona dyrare och smakar mycket bättre.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar dinskugga:
dricker bara APA , IPA , DIPA med mera.


Samma här, gillar Electric Nurse, Sierra Nevada, St Eriks, Nils Oscar och Black Isle Organic. Har du någon favorit?

Tillagt 2015-05-13 14:52:
Citerar Misternice:
Dinskugga: dricker du falcon?


Falcon är odrickbart, tillsammans med spendrups, pistonhead, heineken, Oppigårds Indian Tribute och Guldkällan.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Citerar dinskugga:dricker bara APA , IPA , DIPA med mera.

Samma här, gillar Electric Nurse, Sierra Nevada, St Eriks, Nils Oscar och Black Isle Organic. Har du någon favorit?

Tillagt 2015-05-13 14:52:
Citerar Misternice inskugga: dricker du falcon?

Falcon är odrickbart, tillsammans med spendrups, pistonhead, heineken, Oppigårds Indian Tribute och Guldkällan.

men inte carlsberg?
  • 0
Carlsberg funkar men gillar ofta inte den typen av lager. Den är väl godkänd om man ska ut och ta en 27 kr kall öl på någon bar.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Har en flarra inhemsk polkagrisshot från mellansverige någonstans; len som likör och 22%-ig. Trist att dra shot på shot av så jag tänkte försöka mig på en fulgrogg eller en enkel drink med det där istället. Förslag på groggvirke och komplement-sprit som går bra ihop?
  • 0
Men förfinas dagen med Brooklyn Lager är den en bra öl tycker du?
  • 0
Citerar Misternice:
Men förfinas dagen med Brooklyn Lager är den en bra öl tycker du?


Straight edge homie. Alkohol dödar gainsen.
  • 0
Citerar Moose:
Har en flarra inhemsk polkagrisshot från mellansverige någonstans; len som likör och 22%-ig. Trist att dra shot på shot av så jag tänkte försöka mig på en fulgrogg eller en enkel drink med det där istället. Förslag på groggvirke och komplement-sprit som går bra ihop?


Funkar säkert med likörer med inslag av kola, kaffe osv. Jag har själv likörer med smak av Hallonlakrits, bananlakrits och chililakrits. L.O Smith, och de går nog knappt att blanda.

Citerar Misternice:
Men förfinas dagen med Brooklyn Lager är den en bra öl tycker du?


Den gillar jag faktiskt väldigt mycket, tar alltid den när jag äter på Olearys.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Någon här som haft ett Drinking Game? Typ inom spel som Worms där vid varje förlust tvingas halsa en shot. "Psykakuten" gjorde det på sin Gejmtajm, aldrig skrattat så mycket.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Ironfist00:
Samma här, gillar Electric Nurse, Sierra Nevada, St Eriks, Nils Oscar och Black Isle Organic. Har du någon favorit?


Ballast Point Sculpin , Sigtuna Organic Ale , Södra Pale Ale . diverse öl från Mikkeller
deras nya Vår/sommar 2015 är mycket bra.
  • 0
Citerar dinskugga:
Ballast Point Sculpin , Sigtuna Organic Ale , Södra Pale Ale . diverse öl från Mikkeller
deras nya Vår/sommar 2015 är mycket bra.


Sigtuna har jag här hemma på burk men inte testat den än. Mikkeller har en del bra ölsorter som skiljer sig ganska mycket från andra jag smakat, de har också en bar på Döbelnsgatan.

Ballast skulle jag vilja testa dock.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Sigtuna har jag här hemma på burk men inte testat den än.


Burken är samma som finns på flaska. Rekomendera att du köper deras Single Hop i sommar om dem släpper den igen. Mycket bra.

Mikkeller är bra som tusan. Köp deras nya innan den tar slut! är ju säsong. Så görs inte mer sen.

Ballast Point Sculpin får du beställa på bolagets e-sortiment ( himmelriket förövrigt ) . beställer 9 av 10 öl därifrån.

Bör dock finnas på trendiga krogar med bra ölutbud. Om du leta noga kan du hitta Sculpin med grapefruit den är ännu bättre.
  • 0
Citerar dinskugga:
Ballast Point Sculpin får du beställa på bolagets e-sortiment ( himmelriket förövrigt ) . beställer 9 av 10 öl därifrån.

Bör dock finnas på trendiga krogar med bra ölutbud. Om du leta noga kan du hitta Sculpin med grapefruit den är ännu bättre.


Har faktiskt aldrig specialbeställt öl på systemet, endast starkare drycker. Jag köper dock bara "fin" öl på systemet med flaskor mellan 20-40 kr och dricker dem för njutningen skull. Så inte ljumna under ett drinking game.

Men ska försöka bättra mig med dina tips!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Har faktiskt aldrig specialbeställt öl på systemet, endast starkare drycker. Jag köper dock bara "fin" öl på systemet med flaskor mellan 20-40 kr och dricker dem för njutningen skull. Så inte ljumna under ett drinking game.


Varför inte? utbudet på e-sortimentet är ju tusen gånger bättre? bolagets standardutbud är ju överlag ganska dåligt i dem flesta butikerna. Sen vissa större butiker är ju bra. Speciellt dom som tar in småpartier och lokala grejer.

Jag handlar mer via e-sortimentet än i vanligt på bolaget. Jag köper det mesta därifrån. its awesuuume.

Och det finns ingen fin öl finns bara bra öl och dålig öl. Och man köper bara bra öl

  • 0
Citerar dinskugga:
Och det finns ingen fin öl finns bara bra öl och dålig öl. Och man köper bara bra öl


Word! Får beställa vid nästa löning!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Någon här som har testat Arboga 10,2%?

Första gången jag testade den så var det första ölen jag drack den kvällen - där kan vi verkligen kalla ölen för skosulevatten med en väldigt stark alkoholsmak. Dock, ifall man har druckit ett par öl innan och sedan dricker ovan nämnda öl så slinker det ned.

Tips från coachen: Drick aldrig mer än en sådan vid varje dryck-tillfälle.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Någon här som har testat Arboga 10,2%?


Tio-procentig öl låter enbart vidrigt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Tio-procentig öl låter enbart vidrigt.


Finns flertalet öl som faktiskt är jästa till 10% och goda. Jag tvivlar ju starkt på att Arboga 10.2 är jäst till 10.2%.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Finns flertalet öl som faktiskt är jästa till 10% och goda.


Gränsen för mig går typ på 8% då det handlar om öl. Cider är gott i högre alkoholhalt(även fulcider som Kopparberg) främst för att det är enklare att hantera. Haru några tips på goda öl som går över det magiska 10%-strecket?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Fiskegrateng:Finns flertalet öl som faktiskt är jästa till 10% och goda.

Gränsen för mig går typ på 8% då det handlar om öl. Cider är gott i högre alkoholhalt(även fulcider som Kopparberg) främst för att det är enklare att hantera. Haru några tips på goda öl som går över det magiska 10%-strecket?


Går inte dricka lager över 5% enligt mig. Är för kass kvalite. måste vara mycket smak på ölen annars smakar den bara alkohol. Och det gör oftast lager för det är underjäst.

Rekomendera att dricka överjäst öl (ale som exempel) mycket mer smak och alkoholen blir inte lika påtaglig.

Om man ska dricka över det. Så får man leta upp något bra helt enkelt.

BrewDog Tokyo är ett exempel. Inget man häver i sig. Men gott att smutta på.
  • 0
Citerar dinskugga:
Går inte dricka lager över 5% enligt mig
Motsatt fför mig. Hatar öl smaken. Så då jag testa olika sorter föredrog jag stark. Fast kan inte dricka det alls längre. (Tack gluten allergi.)
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Citerar dinskugga:Går inte dricka lager över 5% enligt migMotsatt fför mig. Hatar öl smaken. Så då jag testa olika sorter föredrog jag stark. Fast kan inte dricka det alls längre. (Tack gluten allergi.)


Kan du ju lika väl dricka något annat

Finns glutenfri öl bara så du vet.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!