Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Carlsbergöl dricker jag oftast, de är dom godaste ölen, något svag, men ändå god.
  • 0
Drack någon öl som hette Ginger Joe (ja, jag fick flera kommentarer om hur kul det var att jag som är ginger köpte just denna öl ) och jag blev förvånad över smaken. Vet inte om den klassas som riktig öl, liknade cider med smak av ingefära mer. Jag tyckte den var god, men då gillar jag även Pistonhead som alla verkar avsky....
  • 0
Ginger Joe är inte öl eller cider, drack den i sommras och det var något av det vidrigaste jag druckit. Smakar ingefära men för sliskig för min smak. En orange mustasch på förpackningen om jag inte minns fel.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Historicity:
Drack någon öl som hette Ginger Joe (ja, jag fick flera kommentarer om hur kul det var att jag som är ginger köpte just denna öl ) och jag blev förvånad över smaken. Vet inte om den klassas som riktig öl, liknade cider med smak av ingefära mer. Jag tyckte den var god, men då gillar jag även Pistonhead som alla verkar avsky....


Någon slags ingefära-baserad kolsyrad must-historia. Den är rolig och varva med, men håll dig förf-n borta från grillchips och andra lök-baserade tilltugg annars välkomnas du in i en av de vidrigaste smakupplevelser som existerar.

Har blivit jävligt enformigt och fantasilöst i sommar. Pripps Pure 4,8%, amerikansk blasköl, low-carb bullshit ölen Bright (som är ruskigt blå och somrigt god) och Brooklyn Lager därmellan.

Bolaget hade i början av sommaren plockat in Brookylns säsongsöl "Summer Ale". Jag är vanligtvis ingen ale-tomte, men vittut vad god den var. Totalt blastad med ananas och andra sommarhärligheter. Hällde i mig allting - okyld och båtljummen - och skulle åka till bolaget för att bunkra mer ett par dagar senare... helt slutplockad och sågs aldrig igen.
  • 0
Dricker ett par öl just nu, nog njuter jag. Carlsberg är min favoritöl.

Vad har ni för favoritöl?
  • 0
Dricker Sierra Nevada Pale ale i väntan på sällskap, och håller fast vid att de är en av mina favoriter, om man ser till priset.

Edit: Sen nu efter krogen så dricker ja ett glas Ron Zacapa, vilket är en riktigt bra rom, helt klart den bäsa jag testat. Är annars en whisky älskare men har fått upp ögonen för rom sen en tid tillbaka.
Sen när det gäller wisky så har jag nyligen köpt Ardbeg uigeadail vilken jag känner att jag inte riktigt lyckats komma in i ännu. Känns nästan som att den är lite för komplicerad för mig... Föredrar i nuläget Laphroig 10 som jag har som stående flaska i mitt barskåp.
Politiker är bra, ändå tills dom gör någonting
  • 0
Vilken är den bästa fulölen enligt er? Jag säger Dansk Fadøl utan tvekan. Den smakar inte så jävla illa, till skillnad från t ex Sofiero. Men varför köpa fulöl? Jo, om man är på festival och inte har tillgång till att kyla bärsen och så måste man dricka det pissljummet. Då orkar då inte jag iaf köpa dyr och god öl.

På tal om ingenting så är whiskey is the shit. Riktigt jävla fint alltså. Sen kan jag fan inte förstå tjusningen i Tequila. Det smakar ju anus! Jag spyr direkt av det.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vilken är den bästa fulölen enligt er? Jag säger Dansk Fadøl utan tvekan. Den smakar inte så jävla illa, till skillnad från t ex Sofiero. Men varför köpa fulöl? Jo, om man är på festival och inte har tillgång till att kyla bärsen och så måste man dricka det pissljummet. Då orkar då inte jag iaf köpa dyr och god öl.


Är egentligen ingen stor öl-Connoisseur och tycker all öl smakar mer eller mindre likadant, men när det kommer till fulöl så har jag en stor förkärlek till Swedish Elk Brew. Den perfekta ölen för folk som enbart vill bli råtankade. 7,5% alkohol, serverad i en 330 ml glasflaska fylld med smutsguld.
Finns få saker som är så vackra som att bli karatefull på 50 spänn.
Så talade Waiiwan
  • 0
De står klart och tydligt att man inte får diskutera droger sen finns det en tråd om alkohol ..
  • 0
Det har du faktiskt rätt i Paranoma, borde vara Narkotika. Dock så är koffein också en drog så kaffe går fet bort, men här kanske man inte diskuterar alkoholen i sig utan mer drycken, och uppfattningen kring den vad gäller smak etc.

Dock narkotika, är narkotika och där går det inte att diskutera något annat än de fysiologiska effekterna, och därav borde det vara förbjudet.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vilken är den bästa fulölen enligt er? Jag säger Dansk Fadøl utan tvekan. Den smakar inte så jävla illa, till skillnad från t ex Sofiero. Men varför köpa fulöl? Jo, om man är på festival och inte har tillgång till att kyla bärsen och så måste man dricka det pissljummet. Då orkar då inte jag iaf köpa dyr och god öl.

På tal om ingenting så är whiskey is the shit. Riktigt jävla fint alltså. Sen kan jag fan inte förstå tjusningen i Tequila. Det smakar ju anus! Jag spyr direkt av det.


Håller helt klart med dig om att Dansk Fadøl är den bästa fulölen hands down. Fulöl fyller sin funktion vid tillfällen som till exempel, festival.

Vad har du hittat för favorit whiskys då? Själv håller jag Bowmore, lagavullin 10 och Caol Ila 12 som mina favoriter. När de gäller tequilla så ska du testa lite finare grejer om du vill bli annat än rå packad. Vill du smaka på en god tequilla till ett rimligt pris, prova Los Tres Toños Reposado. Är lite smått rökig, så om du gillar whisky tror ja du kan gilla den.
Politiker är bra, ändå tills dom gör någonting
  • 0
Citerar Paranoma:
De står klart och tydligt att man inte får diskutera droger sen finns det en tråd om alkohol ..


Fyfan vad jag kräks ur arslet rakt på dig, helt ärligt. Över hela ansiktet och ner i ryggslutet.

Citerar Waiiwan:
Är egentligen ingen stor öl-Connoisseur och tycker all öl smakar mer eller mindre likadant, men när det kommer till fulöl så har jag en stor förkärlek till Swedish Elk Brew. Den perfekta ölen för folk som enbart vill bli råtankade. 7,5% alkohol, serverad i en 330 ml glasflaska fylld med smutsguld.
Finns få saker som är så vackra som att bli karatefull på 50 spänn.


Vackert skrivet, amigo.

Fast Elk Brew... det smakar ju verkligen knallpulver. Fränt och torrt. Går det under labeln "fulöl" förresten? Glasflarra för +10 spänn är det väl ändå?

Regarding fulöl så vill jag slå ett högt och handfast slag med ostkakan för Smålands. Det är som spaghetti och köttfärssås från i förrgår - det går alltid ner. Inget käft. Gör inget om botten är avslagen eller om allt är lite dassljummet. Töm upp och ner bara. Tjofaderittan.

Ska man bli riktigt självlysande och ändå vill behålla allting i magen när man är klar är det ju starkcider som gäller though. Rekorderlig 7,0 Skogsbär intravenöst. Då går det undan.
  • 0
Min favoritalkis-dryck är Gin & Fanta Exotic. Ganska så lame men söt och stark går bra ihop.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Jakob13H:
Citerar Holmfrid:Vilken är den bästa fulölen enligt er? Jag säger Dansk Fadøl utan tvekan. Den smakar inte så jävla illa, till skillnad från t ex Sofiero. Men varför köpa fulöl? Jo, om man är på festival och inte har tillgång till att kyla bärsen och så måste man dricka det pissljummet. Då orkar då inte jag iaf köpa dyr och god öl.

På tal om ingenting så är whiskey is the shit. Riktigt jävla fint alltså. Sen kan jag fan inte förstå tjusningen i Tequila. Det smakar ju anus! Jag spyr direkt av det.

Håller helt klart med dig om att Dansk Fadøl är den bästa fulölen hands down. Fulöl fyller sin funktion vid tillfällen som till exempel, festival.

Vad har du hittat för favorit whiskys då? Själv håller jag Bowmore, lagavullin 10 och Caol Ila 12 som mina favoriter. När de gäller tequilla så ska du testa lite finare grejer om du vill bli annat än rå packad. Vill du smaka på en god tequilla till ett rimligt pris, prova Los Tres Toños Reposado. Är lite smått rökig, så om du gillar whisky tror ja du kan gilla den.


Faktiskt så är mina favoriter när det gäller whisky precis de som du skrev Fast Caol lla 12 har jag dock inte smakat. All right, kanske ska försöka våga smaka lite av den där Los Tres tequilan. Grejen är bara att jag inte vill köpa en hel flaska om det nu är så att jag spyr av den också. Antar att den inte säljs på krogen? Jag har ingen aning om vilket märke det är som polarna har bjudit mig på krogen, men det har smakat snusk i alla fall.

Tillagt 2014-09-27 14:07:
Citerar Paranoma:
De står klart och tydligt att man inte får diskutera droger sen finns det en tråd om alkohol ..


Tänk efter nu lite. Du förstår ju att de menar illegala droger, eller försöker du bara vara "rolig"? Annars får man ju inte ens diskutera kaffe eftersom det innehåller koffein, vilket läsk också gör.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Faktiskt så är mina favoriter när det gäller whisky precis de som du skrev Fast Caol lla 12 har jag dock inte smakat. All right, kanske ska försöka våga smaka lite av den där Los Tres tequilan. Grejen är bara att jag inte vill köpa en hel flaska om det nu är så att jag spyr av den också. Antar att den inte säljs på krogen? Jag har ingen aning om vilket märke det är som polarna har bjudit mig på krogen, men det har smakat snusk i alla fall.


Prova Caol Ila 12, den är grym! Los Tres säljs då inte på nån av krogarna i min lilla stad, men kanske i något lite större stad. Vad du har blivit bjuden på krogen är ful tequilan, Siera Silver, eller något liknande. Vilket är en helt annan dryck än tex Los Tres. Kan garantera att du inte kommer att få samma spyreflexer när du dricker Los Tres som när du druckit skit tequilan på krogen.
Politiker är bra, ändå tills dom gör någonting
  • 0
Citerar Jakob13H:
Håller helt klart med dig om att Dansk Fadøl är den bästa fulölen hands down. Fulöl fyller sin funktion vid tillfällen som till exempel, festival.


Den och Sofiero.

Förslag på relativt okomplicerade drinkar att tillreda? Behöver lite nya infallsvinklar känner jag.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Bacardi Grand Melon, Apelsinjuice och Sprite = Min nostalgidrink från Magaluf

Bacardi Razz, Sprite, Tranbärsjuice och Red Bull = Väldigt gott.

Bacardi Lemon och Ginger Ale = Väldigt gott.

Absolut Citron och Fanta Lemon = Sursöt dricka som inte smakar alkohol hur mycket vodka du än har i.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Dricker lite vin just nu, det är väldigt gott, även om jag oftast föredrar öl i regel, men just nu passade vin in aldelles utmärkt.
Har ni bra tips på musik till alkohol i njutningen.
  • 0
Citerar Misternice:
Dricker lite vin just nu, det är väldigt gott, även om jag oftast föredrar öl i regel, men just nu passade vin in aldelles utmärkt.
Har ni bra tips på musik till alkohol i njutningen.


Beror ju helt och håller på vad för typ av musik du gillar. Själv gillar jag lite hederlig speed/thrash metal eller lite NWOBHM.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • Prey
  • Prey
Citerar Holmfrid:
På tal om ingenting så är whiskey is the shit. Riktigt jävla fint alltså. Sen kan jag fan inte förstå tjusningen i Tequila. Det smakar ju anus! Jag spyr direkt av det.


Har tänkt att jag ska börja samla på mig lite olika whisky sorter från 10år och uppåt. För tillfället har jag bara en Lagavulin (16år), riktigt rökig, men den är verkligen helt superb.
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
1. rött vin, som en röd druv faster brew egna.
2. vin, är relativt låg köpcentra som säljer alkoholkoncentrationen. Mest lämplig för en drink efter en måltid.
Happy Every day,Grossist Air Max http://www.pupu.se
  • 0
Citerar Prey:
Citerar Holmfrid å tal om ingenting så är whiskey is the shit. Riktigt jävla fint alltså. Sen kan jag fan inte förstå tjusningen i Tequila. Det smakar ju anus! Jag spyr direkt av det.

Har tänkt att jag ska börja samla på mig lite olika whisky sorter från 10år och uppåt. För tillfället har jag bara en Lagavulin (16år), riktigt rökig, men den är verkligen helt superb.


Åh fan. Vad går en sån flaska på?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Drack en väldans mycket Beefeater mixad med Schweppes Lime förra sommaren. Hur god som helst.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Myser med öl nu det är bannemed livet på riktigt, må som en gud. Vem vet gud kanske finns trotts allt i alla fall.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Åh fan. Vad går en sån flaska på?


500-600kr kanske.

Hade hellre köpt en Japansk i den prisklassen. Är betydligt bättre enligt mig. Finns mycket bra japansk whiskey i 500-600kr klassen.

Om du gillar Blended så tycker jag du ska köra på Hibiki 12år. eller om du gillar single malt att du plockar upp en Yamazaki 12år eller en Nikka Miyagikyo
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!