LIVE
logo hd live | E3 2021 - Day 3 - Broadcast Pre-Show, Intellivision, Take-Two Interactive Panel, Indie Showcase and
See in hd icon
Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!

Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med? Testat en del, men det mesta smakar skit. Vill ju gärna inte hälla ut flaskan.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Allan Svensson:
Muhahahaha, vilken är eran favorit bland de alkoholhaltiga dryckerna?

Portvin, men jag har inte druckit nåt i år. En flaska vanligt vin dock.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med? Testat en del, men det mesta smakar skit. Vill ju gärna inte hälla ut flaskan.

Rent spontant känns det som kaffe skulle funka. Inget jag provat dock.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med?

Varför köper man ens en sådan flaska?
Blanda med Pucko eller liknande kanske.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Pardon:
Rent spontant känns det som kaffe skulle funka. Inget jag provat dock.

Citerar Supreme:
Varför köper man ens en sådan flaska?
Blanda med Pucko eller liknande kanske.

Fick flaskan som present. Inget jag själv hade plockat upp på Systemet direkt.

Kaffe och chokladmjölk, ey? Ska testas framåt helgen.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Kaffe och chokladmjölk, ey? Ska testas framåt helgen.

Kaffe och vodka är ju en klassisk kaffekask, men du får ju en med en twist.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar Lotus:
vin klarar jag inte för bakfyllan men sprit får de nog bli!

Glöm inte plastglas. Det är omständigt att blanda i munnen.

Platsglas? Bara slöseri, kör 50 - 50 i två flaskor och blanda ut med valfri dricka och bara halsa från flaskan sedan. Lite starkt i början men det blir bättre efter ett tag.
  • 0
Gjorde eget fläderbloms- vin som blev klart idag (tror jag!). Smakar helt fantastiskt, som saft med lite vodka i. Undrar hur starkt det är. Om jag dricker 20 cl 40% vodka idag, sen försöker jag matcha nivån på fyllan med vin om fyra dagar; är det pålitligt?
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Fick flaskan som present. Inget jag själv hade plockat upp på Systemet direkt.

Haha, nej verkligen inte.

Citerar Dufwan:
Undrar hur starkt det är. Om jag dricker 20 cl 40% vodka idag, sen försöker jag matcha nivån på fyllan med vin om fyra dagar; är det pålitligt?

Hade du ingen hydrometer när du började tillverka ditt vin? För då kan man med en formel räkna ut alkoholhalten med hjälp av start- och slutvärdet på hydrometern.

Annars går det väl att använda en Oechslevikt för metoden du tänker göra låter väldigt opålitligt...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Fick chansen att smaka på riktigt fin absint som en vän hade beställt från Tyskland, droppade i vatten och socker i glaset som rekommenderat, fan vad gott det var! Jag måste nog beställa en flaska till mig själv.

1. Man ska inte ha vatten i. Visst effekten är väl cool. Men lika menlös som att hälla vatten i Ouzo.

2. Socker ska blandas i igenom uppvärmning. Man doppa skeden i absinten och lägger strösocker/sockerbiten på skeden och tänder eld. Och låter sockret smälta varsamt. sen blanda man i det absinten. Sen om man vill vara häftig kan man ju dricka det medans det brinner sådär coolt grönt. Eller blåser man ut elden och sveper det.
  • 0
Citerar dinskugga:
1. Man ska inte ha vatten i. Visst effekten är väl cool. Men lika menlös som att hälla vatten i Ouzo.

2. Socker ska blandas i igenom uppvärmning. Man doppa skeden i absinten och lägger strösocker/sockerbiten på skeden och tänder eld. Och låter sockret smälta varsamt. sen blanda man i det absinten. Sen om man vill vara häftig kan man ju dricka det medans det brinner sådär coolt grönt. Eller blåser man ut elden och sveper det.

Vi följde en guide som tillverkaren för just den specifika absinten hade lagt ut, den innehöll vatten som varsamt hälldes över en sked med sockret på. Ska testa på sättet du beskriver och jämföra hur smaken skiljer.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Vi följde en guide som tillverkaren för just den specifika absinten hade lagt ut, den innehöll vatten som varsamt hälldes över en sked med sockret på. Ska testa på sättet du beskriver och jämföra hur smaken skiljer.

Glöm inte att köpa en absintsked om ni inte har det.

Alltså vatten spär ju bara ut absinten. Smaken blir ju mer koncenterad med bara socker. Och lite sötare beroende på hur cl ni använder.
  • 0
Citerar dinskugga:
Glöm inte att köpa en absintsked om ni inte har det.

Alltså vatten spär ju bara ut absinten. Smaken blir ju mer koncenterad med bara socker. Och lite sötare beroende på hur cl ni använder.

Vi har använt en speciell sked för syftet, däremot ska jag testa dricka den rent

Tillagt 2013-09-18 00:35:
Jag kan tänka mig att absint skulle kunna vara lite som en whiskey, alltså att några droppar vatten kan plocka fram andra smaker ur drycken, och då kanske man helst vill prova att dricka rent först.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Vi har använt en speciell sked för syftet, däremot ska jag testa dricka den rent

Speciell sked?

Tycker vatten inte gör någon skillnad i Whiskey faktiskt. Föredra Whiskey rent. Vatten spär bara ut smaken. Några droppar gör ingen skillnad.

Bara "finsmakare" som påstår det
  • 0
Citerar dinskugga:
Speciell sked?

En absintsked menade jag, vet inte varför jag inte bara skrev det.

Citerar dinskugga:
Tycker vatten inte gör någon skillnad i Whiskey faktiskt. Föredra Whiskey rent. Vatten spär bara ut smaken. Några droppar gör ingen skillnad.

Jag dricker också rent, 98% av gångerna.
  • 0
Det är stora diskussioner om hur mycket sprit vi ska ha med på studenten. Tror jag tar med lite av min häxblandning nästa år.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Hatar öl, men tänkte skriva vad jag nästan alltid dricker när jag är ute.

1. Amarreto med is
2. Jäger/vodka och redbull
2. Morgan och cola.

Champagne och vin är även det otroligt vidrigt, som ni ser så är det likörer som gäller för mig. På de senaste hemmafesterna så har jag gått och lagt mig i soffan för att vila vid 24:00 och sedan somnat för kvällen. Har ju fått ett antal kommentarer för det... Blir aldrig bakfull heller, en gudagåva.
One swallow does not make a summer
  • 0
Kanske lite töntigt att fråga om tips utan google, men jag väljer hellre denna hemsida istället för en sökmotor för detta ändamål.

Vilken öl på systemet (flaska) är enligt er den bästa?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:

Jag dricker ju visserligen inte allt för mycket öl, med Innis & Gunn går alltid hem.
DÖDSKNARK, DÖDSLEKAR, DÖDSSPEL, DÖDSMUSIK, DÖDSBIL, DÖDSRABATT, DÖDSGATOR, DÖDSROCK, DÖDSHAJAR, DÖDSÖVNING, DÖDSÖ, DÖDSMANET, DÖDSVAL, DÖDSHALKA, DÖDSLYFT, DÖDSSMITARE och DÖDSDRINK.
  • 0
Citerar Lotus:
Jag dricker ju visserligen inte allt för mycket öl, med Innis & Gunn går alltid hem.

Köpte Original och Rum Finish, får se hur de presterar imorn men det ser lovande ut! Har du smakat båda förresten?
  • 0
Citerar Ironfist00:

Sierra Nevada, Pale Ales är min grej.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1525
  • 0
Fyller 18 snart och hade tänk att bila ner till Tyskland och köpa där nere. (Inte där enbart därför.) Men är det stor risk att man åker dit på tullen?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Fyller 18 snart och hade tänk att bila ner till Tyskland och köpa där nere. (Inte där enbart därför.) Men är det stor risk att man åker dit på tullen?

Åk med en som är 20 för guds skull..
One swallow does not make a summer
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Ironfist00:

Alla Samuel Adams ölsorter är väldigt goda tycker jag. Sen gillar jag Chimay (den blåa), orkar bara dricka en men den är iof 12% tror jag. Smakar dock inte som att den är så stark tycker jag, väldigt god.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Sierra Nevada, Pale Ales är min grej./quote>

<quote author="kraz">

Alla Samuel Adams ölsorter är väldigt goda tycker jag. Sen gillar jag Chimay (den blåa), orkar bara dricka en men den är iof 12% tror jag. Smakar dock inte som att den är så stark tycker jag, väldigt god.

Bra med lite tips, får testa dem vid nästa tillfälle. Bra om man har en bred ram, då jag haft Eriksberg Lager alldeles för länge som favorit, utan att ha testat nya sorter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy