Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Citerar Overlorddd:
Om man vill köpa blaskig öl till flaket, kan man som nybliven 18-åring sticka till en ICA-butik och handla? Hur gäller åldersgränserna?


Självklart går det, bara du kan intyga att du är 18 med legitimation ifall personen i kassan frågar efter det.

Blir förövrigt en sväng till systemet imorgon och storhandla inför Sweden Rock. Känns som att det är bäst att köra på några flak öl och fylla bilen istället för att köpa whiskey och ha kvar massor av space.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Otroligt många blir aggressiva av sprit. Om det är för att fyllan slår in snabbare och mer ordentligt + allmänt dåligt humör vet jag inte, men har fått erfara att det spårar ut mycket lättare om det är mycket rent inblandat.


Min teori att de helt enkelt blir fullare, och därav svårare att kontrollera sig själva.

Citerar Ageless Force:
Själv föredrar jag whiskey, helst Jim Beam. Däremot testade jag ett lite dyrare och rökigare hopkok förra helgen, återkommer med vad det var för något!


Samma här! Helt jätterökiga i stil med Ardbeg.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Laphroaig var det, galet mysig och god whiskey.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Fasiken, glömde bort champagnen totalt!! Någon som kan ge tips snabbt på en lite mindre flaska med bra champagne?
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
tänkte höra vilken som är den bästa drickan att ha med sig till en festival (förutom öl och cider)?
  • 0
Citerar Jackke:
tänkte höra vilken som är den bästa drickan att ha med sig till en festival (förutom öl och cider)?


Eftersom du ska dricka det pissljummet alternativt tält-tempererat så fungerar ju dunk-vin om du är duktig på att ducka för bakfyllor. Är du begåvad med förmågan att leva på starksprit är ju ofärgad sprit lätt att grogga med.
  • 0
Citerar Moose:
Eftersom du ska dricka det pissljummet alternativt tält-tempererat så fungerar ju dunk-vin om du är duktig på att ducka för bakfyllor. Är du begåvad med förmågan att leva på starksprit är ju ofärgad sprit lätt att grogga med.


vin klarar jag inte för bakfyllan men sprit får de nog bli!
  • 0
Citerar Jackke:
vin klarar jag inte för bakfyllan men sprit får de nog bli!


Glöm inte plastglas. Det är omständigt att blanda i munnen.
Vik hädan, troll.
  • 0
  • Prey
  • Prey
Citerar Jackke:
tänkte höra vilken som är den bästa drickan att ha med sig till en festival (förutom öl och cider)?


Mintu + pucko = After Eight i dryck liksom
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
Citerar Jackke:
tänkte höra vilken som är den bästa drickan att ha med sig till en festival (förutom öl och cider)?


Vodkan är ju given!

Någon som har några tips på olika goda drinkar man kan göra med vodka? Har ett lager som jag vill göra något roligare med än de typiska shotsen eller Redbull/Läsk blandningar...
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Oscar_92:
700 ml - 7,2% öl motsvarar 5,04 cl vodka.
Sex stycken såna öl motsvarar 30,24 cl vodka.


Nä, nu fick du till det fel. Av egna erfarenheter så motsvarar 6 stora extra starka inte alls så lite som 30 cl vodka. Efter en snabb beräkning:

50cl * 6 = 300cl
300cl * 0.072 = 21.6 cl ren sprit
21.6 / 0.4 (40% vodka) = 54 cl 40% vodka!

Ja, nu låter det mycket mer rimligt.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med? Testat en del, men det mesta smakar skit. Vill ju gärna inte hälla ut flaskan.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Allan Svensson:
Muhahahaha, vilken är eran favorit bland de alkoholhaltiga dryckerna?


Portvin, men jag har inte druckit nåt i år. En flaska vanligt vin dock.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med? Testat en del, men det mesta smakar skit. Vill ju gärna inte hälla ut flaskan.


Rent spontant känns det som kaffe skulle funka. Inget jag provat dock.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Vad blandar jag framgångsrikast chokladvodka med?


Varför köper man ens en sådan flaska?
Blanda med Pucko eller liknande kanske.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Pardon:
Rent spontant känns det som kaffe skulle funka. Inget jag provat dock.


Citerar Supreme:
Varför köper man ens en sådan flaska?
Blanda med Pucko eller liknande kanske.


Fick flaskan som present. Inget jag själv hade plockat upp på Systemet direkt.

Kaffe och chokladmjölk, ey? Ska testas framåt helgen.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Kaffe och chokladmjölk, ey? Ska testas framåt helgen.


Kaffe och vodka är ju en klassisk kaffekask, men du får ju en med en twist.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar Lotus:
vin klarar jag inte för bakfyllan men sprit får de nog bli!


Glöm inte plastglas. Det är omständigt att blanda i munnen.


Platsglas? Bara slöseri, kör 50 - 50 i två flaskor och blanda ut med valfri dricka och bara halsa från flaskan sedan. Lite starkt i början men det blir bättre efter ett tag.
  • 0
Gjorde eget fläderbloms- vin som blev klart idag (tror jag!). Smakar helt fantastiskt, som saft med lite vodka i. Undrar hur starkt det är. Om jag dricker 20 cl 40% vodka idag, sen försöker jag matcha nivån på fyllan med vin om fyra dagar; är det pålitligt?
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Fick flaskan som present. Inget jag själv hade plockat upp på Systemet direkt.


Haha, nej verkligen inte.

Citerar Dufwan:
Undrar hur starkt det är. Om jag dricker 20 cl 40% vodka idag, sen försöker jag matcha nivån på fyllan med vin om fyra dagar; är det pålitligt?


Hade du ingen hydrometer när du började tillverka ditt vin? För då kan man med en formel räkna ut alkoholhalten med hjälp av start- och slutvärdet på hydrometern.

Annars går det väl att använda en Oechslevikt för metoden du tänker göra låter väldigt opålitligt...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Fick chansen att smaka på riktigt fin absint som en vän hade beställt från Tyskland, droppade i vatten och socker i glaset som rekommenderat, fan vad gott det var! Jag måste nog beställa en flaska till mig själv.


1. Man ska inte ha vatten i. Visst effekten är väl cool. Men lika menlös som att hälla vatten i Ouzo.

2. Socker ska blandas i igenom uppvärmning. Man doppa skeden i absinten och lägger strösocker/sockerbiten på skeden och tänder eld. Och låter sockret smälta varsamt. sen blanda man i det absinten. Sen om man vill vara häftig kan man ju dricka det medans det brinner sådär coolt grönt. Eller blåser man ut elden och sveper det.
  • 0
Citerar dinskugga:
1. Man ska inte ha vatten i. Visst effekten är väl cool. Men lika menlös som att hälla vatten i Ouzo.

2. Socker ska blandas i igenom uppvärmning. Man doppa skeden i absinten och lägger strösocker/sockerbiten på skeden och tänder eld. Och låter sockret smälta varsamt. sen blanda man i det absinten. Sen om man vill vara häftig kan man ju dricka det medans det brinner sådär coolt grönt. Eller blåser man ut elden och sveper det.


Vi följde en guide som tillverkaren för just den specifika absinten hade lagt ut, den innehöll vatten som varsamt hälldes över en sked med sockret på. Ska testa på sättet du beskriver och jämföra hur smaken skiljer.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Vi följde en guide som tillverkaren för just den specifika absinten hade lagt ut, den innehöll vatten som varsamt hälldes över en sked med sockret på. Ska testa på sättet du beskriver och jämföra hur smaken skiljer.


Glöm inte att köpa en absintsked om ni inte har det.

Alltså vatten spär ju bara ut absinten. Smaken blir ju mer koncenterad med bara socker. Och lite sötare beroende på hur cl ni använder.
  • 0
Citerar dinskugga:
Glöm inte att köpa en absintsked om ni inte har det.

Alltså vatten spär ju bara ut absinten. Smaken blir ju mer koncenterad med bara socker. Och lite sötare beroende på hur cl ni använder.


Vi har använt en speciell sked för syftet, däremot ska jag testa dricka den rent

Tillagt 2013-09-18 00:35:
Jag kan tänka mig att absint skulle kunna vara lite som en whiskey, alltså att några droppar vatten kan plocka fram andra smaker ur drycken, och då kanske man helst vill prova att dricka rent först.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Vi har använt en speciell sked för syftet, däremot ska jag testa dricka den rent


Speciell sked?

Tycker vatten inte gör någon skillnad i Whiskey faktiskt. Föredra Whiskey rent. Vatten spär bara ut smaken. Några droppar gör ingen skillnad.

Bara "finsmakare" som påstår det
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!