Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Har precis skaffat mig en Captain Morgan flaska till nyår, några tips på goda blandningar?
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
Citerar kartong:
Captain Morgan


Ska väl blandas med coca cola eller? Vet inte jag dricker inte längre.
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar kartong:
Har precis skaffat mig en Captain Morgan flaska till nyår, några tips på goda blandningar?

Klassikern är ju med Cola. Står hur på etiketten. Annars så kan man göra Mojito med ljus rom. Jag tycker att det funkar helt ok rent med.
  • 0
Citerar Jakob13H:
Hur gick de för er på juldagen då folks? Får man höra lite historier! Själv slutade min i en rum med en hård säng och fyra kala väggar... i let you figure out the rest..


Stolt ?
  • 0
Zumbali och Castillo de Gredos, imorgon kommer bli bra, fast inte så god.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Zumbali och Castillo de Gredos, imorgon kommer bli bra, fast inte så god.


Varför köpa nåt man inte tycker är gott?
Vik hädan, troll.
  • 0
Till nyår ska drickas tequila med en polsk kompis och ett par småflaskor mousserande vin är det tänkt.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Till nyår ska drickas tequila med en polsk kompis och ett par småflaskor mousserande vin är det tänkt.

På nyår blir det mat o festligheter med vänner, inga polacker.
Falcon export med den här som skumpa:
http://www.systembolaget.se/90443

Någon som druckit denna?
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Citerar kartong:
Har precis skaffat mig en Captain Morgan flaska till nyår, några tips på goda blandningar?


Ginger Ale!
  • 0
Citerar Lotus:
Varför köpa nåt man inte tycker är gott?


För att vara ärlig, det är billigt och helt okej. Ingen smaksensation, men det funkar. En billig fylla helt enkelt.

Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Drack Duvel idag, finner inga ord
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar kartong:
Har precis skaffat mig en Captain Morgan flaska till nyår, några tips på goda blandningar?


Cola funkar, men det godaste jag gjort på Morgan är att grogga med ekfatslagrad julmust. Det ska inte vara vanlig julmust, det smakar bara som en vanlig rom & cola ungefär, men den ekfatslagrade... Riktigt god karaktär. I ett standardglas använde jag drygt en fyra Morgan, sen lagom mycket must, och ett par isbitar och en citronskiva eller två. Nomnom!
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Drack Duvel idag, finner inga ord


Inte?

Ikväll blir det öl i mängder och lite skumpa. Jag har även fått den stora äran att ledsaga en finländare ut till landet och festen. Han och jag är de enda killarna, resten är tjejer. Jag klagar inte.

Gott nytt år!
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Kvällens dricka får bli 5st Stella Artois, En flaska Motorhead-vin och en flaska skumpa. Verkar ungefär lagom för att inte bli alltför shitfaced.

Gott Nytt år.
Stay out of my shed
  • 0
Snart börjar jag hemma med ett glas S.t Peter's Cream Stout och några centiliter Bowmore Islay Single Malt (12 år). Jag har även en femtonåring och en artonåring av Bowmore hemma, men nyårsafton är en rätt värdelös högtid att skämma bort sig själv på. Senare ikväll kommer jag att ha fyra Heineken till förfogande och en smarrig ekologisk ale från Shepherd Neame.

Ölen från St. Peter's är nog min favorit så det känns helt rätt att dricka nu. Jag grämer mig bara lite över att bryggeriet inte har några fler öl representerade på lokala Systembolaget.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Jakob13H:
Hur gick de för er på juldagen då folks? Får man höra lite historier! Själv slutade min i en rum med en hård säng och fyra kala väggar... i let you figure out the rest..


Stolt ?


Absolut inte..

Denna kväll blev dock betydligt lugnare. De blev en Hob goblin ale, en Guiness en Murphys och några shottar i slutet och lite skumpa. Helt okej kväll faktiskt!
Politiker är bra, ändå tills dom gör någonting
  • 0
Jaja. Det blev 12 bärs en flaska vin och 3 flaskor skumpa. Men det är lugnt.
Nu ska det bli skönt att sova och sätta på en Black Sabbath-skiva.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Jaja. Det blev 12 bärs en flaska vin och 3 flaskor skumpa. Men det är lugnt.
Nu ska det bli skönt att sova och sätta på en Black Sabbath-skiva.


WTF?!?!? Du måste ha en alkohol tolerans som en alkoliserad ryss. Jises! De flesta ja känner skulle vara däckade eller jääävligt shit faced på endast de 12 ölen. Känner ingen som skulle palla dricka så mycke. Säker på att du inte överdriver lite?
Politiker är bra, ändå tills dom gör någonting
  • 0
Citerar Jakob13H:
WTF?!?!? Du måste ha en alkohol tolerans som en alkoliserad ryss. Jises! De flesta ja känner skulle vara däckade eller jääävligt shit faced på endast de 12 ölen. Känner ingen som skulle palla dricka så mycke. Säker på att du inte överdriver lite?


Nah, men det var ju utspätt på hela kvällen. Drack ju från 17-07
Stay out of my shed
  • 0
Hah, ja, nyår var en lång tillställning. Själv drog jag igång vid klockan 13:00 och avslutade vid 05:00. Nyårsdagen var inget bra dag kan jag lova.
Vik hädan, troll.
  • 0
Har kollat lite på Baja Päron och det låter ju hysteriskt gott. Ska skaffa en flaska. Frågan är om jag ska dricka det rent eller blanda det med mjölk? Drycken är ju baserad på grädde så mjölk känns helt klockrent.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Baja Päron är ju en likör så det lämpar sig bäst som den är tillsammans med kaffe och tårta. Inte direkt något jag skulle försöka dricka på en fest eller grogga på. Kan väl jämföras med Bailys ungefär fast med päronsmak istället för choklad.

Finns väl säkert något man kan blanda det med dock. Men då är det nog någon annan form av sprit inblandat också så det inte blir lättöl av det hela. Gott är det, men kan säkert bli lite sliskigt i längden.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Finns väl säkert något man kan blanda det med dock. Men då är det nog någon annan form av sprit inblandat också så det inte blir lättöl av det hela. Gott är det, men kan säkert bli lite sliskigt i längden.


Ska nog dricka det rent, iskallt. Flytande päronglass låter ju inte dumt alls men ja, det blir nog lite för sliskigt efter 2 glas men det får man ta. Pallar inte köpa massor dyra flaskor för att få till det.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Om jag lyckas hitta en fest blir det nog till att bli full på minttu eller salmiak!

Btw, är captain morgan gott/drickbart?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar bajen13:
Btw, är captain morgan gott/drickbart?


Blandat med cola så är det gott.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!