Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Det är bara tonåringar som gillar jäger. Det hela beror på att man runt 19 når en gräns där man inte klarar av att dricka den jävla hostmedicinen längre.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
  • Wox
  • Wox
Jäger + red bull....
Är det bara jag som tänker på fiskar?
  • 0
Vodka + Piggelin
Stay out of my shed
  • 0
Jäger är ju det bästa man kan shotta enligt mig, men kan vara för att jag inte testat något annat.
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
Jailbird har rätt, jag tyckte det var riktigt gott förr men nu krävs det rejält med vilja för att ens få ner det.

Citerar axelsteel:
Jäger är ju det bästa man kan shotta enligt mig, men kan vara för att jag inte testat något annat.


...
Vik hädan, troll.
  • 0
Missförstå mig rätt, visst har jag testat andra drycker också, men inget har varit godare än Jäger.
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
Sitter & suger på en kall falcon, inte helt fel.
  • 0
Citerar Lotus:
Jailbird har rätt, jag tyckte det var riktigt gott förr men nu krävs det rejält med vilja för att ens få ner det.


Vilket ofta har en tydlig knytning till att man någon gång druckit såpass mycket, i detta fallet Jäger, så man mått dåligt av det. Associationen när man känner smaken eller ens lukten får en att avstå, då minnet säger ifrån för att skydda kroppen.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Vilket ofta har en tydlig knytning till att man någon gång druckit såpass mycket, i detta fallet Jäger, så man mått dåligt av det. Associationen när man känner smaken eller ens lukten får en att avstå, då minnet säger ifrån för att skydda kroppen.


Antar att de flesta, på samma sätt, förstör vodkan genom den billiga skiten som de "tvingas" dricka under sina tonår.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Vilket ofta har en tydlig knytning till att man någon gång druckit såpass mycket, i detta fallet Jäger, så man mått dåligt av det. Associationen när man känner smaken eller ens lukten får en att avstå, då minnet säger ifrån för att skydda kroppen.


Ja, så är det även i mitt fall, och även i de flesta andras skulle jag tro. Grejen med jäger är ju att den knappt smakar alkohol och därför är lätt att fördricka sig på när man är ung och inte vet hur mycket man klarar av.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Jailbird:
Det är bara tonåringar som gillar jäger. Det hela beror på att man runt 19 når en gräns där man inte klarar av att dricka den jävla hostmedicinen längre.


Jag gillar jäger, tycker det är gott helt enkelt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det värsta jag någonsin shottat är Absenta 89,9%. Brände till som satan i halsen. Godast är dock Bacardi Grand Melõn.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Det värsta jag någonsin shottat är Absenta 89,9%. Brände till som satan i halsen. Godast är dock Bacardi Grand Melõn.


Var köpte du absinten? Jag har bara hittat 85%

Bacardi grand melon och bacardi raz är rätt oslagbara.
  • 0
Citerar Radim:
Var köpte du absinten? Jag har bara hittat 85%


Vet tyvärr inte, en kompis bror köpte det i något land. Har i alla fall en bild:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v322/149/67/59971
6367/n599716367_1768196_5127.jpg


Haha låter som att jag ljuger ihjäl. Men det gör jag inte. Värt att nämnas är också att jag typ bara drack 0,5-1 cl av denna vätska. Ändå brände det som satan.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Herregud. Grön.. Nae, att bli full på absint är jävligt svårt, det bränns alldeles för mycket. Men att ta en liten shot vid början på kvällen funkar väldigt bra.
  • 0
Inte provat att blanda med vatten och socker då?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Radim:
Nae, att bli full på absint är jävligt svårt, det bränns alldeles för mycket. Men att ta en liten shot vid början på kvällen funkar väldigt bra.


Svårt? Nej snarare raka motsatsen. Blandade 1 cm Absinthe med typ 15 cm Dr Pepper, förväntade mig en smakupplevelse men Absinthesmaken hade tagit över helt. Ingen smak av Dr Pepper någonstans. Blev alldeles för tung i skallen och gav upp efter halva glaset. Absinthe är alltså inget att grogga med.

Annars, groggtips? Att blanda Jägermeister med Redbull är riktigt gott och klassiskt.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Nej nej. Jag menar att det är skitsvårt att få i sig tillräckligt mycket för att bli full eftersom smaken är så stark. Absint rom och apelsinjuice funkar för mig om det är röd absint. Även om du tar rätt lite så blir blandningen väldigt röd.
  • 0
Jag håller med Kundvagnen, det är snarare för lätt att bli full på absinth. Om man nu inte klarar av att dricka det rent så kan man ju blanda med vatten eller sockerdricka (vilket får det att smaka exakt som lakritsbåtar).
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Annars, groggtips? Att blanda Jägermeister med Redbull är riktigt gott och klassiskt.

Apelsinjos eller ginger ale funkar rätt bra till väldigt många olika typer av sprit.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Angående Jägersnacket..

Jäger är bara slisk och otyg. Tycker inte det smakar alkohol och därför blir det rätt lurigt om man dricker det rent. Är inte så mycket för att grogga heller så jag undviker det så gott det går.

En polare ska iallafall ner till Tyskland under påskhelgen och ska köpa sprit, så jag passar på att skicka med några beställningar. Har bara druckit Absinth vid ett tillfälle och har gärna en flaska hemma till förkrök.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Absint som ni är inne på ska enligt mig inte blandas ut över huvud taget. Riktigt eldvatten det där! Det räcker med en liten shot (ej så mycket som vanlig 6a) så att det bränner till i halsen någon minut och man känner värmen i kroppen, mer än så och man blir fuller allt för snabbt ;P
"It's nothing. First time for me too. There's a first time for everything."
  • 0
Jack o Cola är ju oslagbart.
Stay out of my shed
  • 0
Inflyttningsfest hos en vän ikväll, liten miss i planeringen bara, systemet är stängt!

Har blivit erbjuden en flaska Minttu Black men grejen är bara den att jag avskyr lakrits, någon som har tips på vettigaste groggarna för att eliminera den smaken?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Cigaro:
Absint som ni är inne på ska enligt mig inte blandas ut över huvud taget. Riktigt eldvatten det där!

Riktig Absinth ska ju egentligen blandas ut med vatten. Droppvis för att fälla ut alla oljor och andra ämnen som löst sig i den höga alkoholhalten men som sedan fälls ut när alkoholhalten i drycken sänks vilket gör drycken helt grumlig. Fast det där man köper på finlandsbåten håller väl inte riktigt samma egenskaper utan är väl gjort för att shottas.

Citerar nighthawk:
Har blivit erbjuden en flaska Minttu Black men grejen är bara den att jag avskyr lakrits, någon som har tips på vettigaste groggarna för att eliminera den smaken?

Bli av med den är nog svårt. Men jag skulle nog testa mjölk eller pucko. Försöker du för hårt med att bli av med smaken är nog risken stor att det kommer smaka skit av andra anledningar.

Annars får du shotta upp flaskan med salt och citron. Tar ju död på all smak i stort sett och sen får du dricka 3.5or/2.8or emellan.
You are what you love, not what loves you.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!