Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Muhahahaha, vilken är eran favorit bland de alkoholhaltiga dryckerna?
Det finns en schvamling i allas eder galjon.
  • 0
Cider. Det mesta smakar dock förjävligt.

Fast såvitt jag vet är alkohol en drog och droger får inte diskuteras på forumet.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Fast såvitt jag vet är alkohol en drog och droger får inte diskuteras på forumet.

Men det är ju icke en illegal drog.
Det finns en schvamling i allas eder galjon.
  • 0
Jag brukar dricka vatten och det är väldigt mycket alkohol i det kan jag ju säga. Nästan värre än vodka.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
1. Single Malt Whisky
2. Ett fylligt rött vin, helst Primitivo eller en Shiraz & Cabernet Sauvignon blandning.
3. Tequila
4. En god lager
5. Saké
6. Vitt vin, helst en bourdeaux med Merlot druva.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
- Bira, bira, bira!...
complications of a mastermind
  • 0
Hmm... Det beror ju vad man vill uppnå med alkoholen... Om man bara dricker för att bli full eller till mat. Sedan om man ska ha det till mat så beror det ju helt på vad man äter.

Pizza - Ett gott ljust öl

Tyngre kött, som rostbiff eller stek - Mörkt öl, alternativt ett kryddigt rödvin.

Fisk, Skaldjur - Vitt vin (ska inte vara sött). Till lax kan man även dricka ett lättare rödvin.

Vill jag bara dricka för att ha kul, så dricker jag oftast öl, vodka, jägermeister eller gin.

Svensk cider är förresten bland det sämre man kan dricka. Det ger en sämre berusning och jag brukar känna mig dålig av allt socker. Riktig brittisk eller normandisk cider däremot är smaskens, men det är dock ganska dyrt.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Whisky, Voda, Öl, shots, allt jag får tag i.
  • 0
Citerar Mort2:
6. Vitt vin, helst en bourdeaux med Merlot druva.


Om man ska dricka vita viner så ska de komma från de centrala delarna av Frankrike. Där har jag druckit de absolut bästa och området är känt för dem också.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Om man ska dricka vita viner så ska de komma från de centrala delarna av Frankrike. Där har jag druckit de absolut bästa och området är känt för dem också.


Du verkar ha för mycket pengar.
  • 0
Ingen, jag är nykterist.
Tyskarna försöker konkurrera med fransmännens Merci och gör sin egna choklad; "Danke".
  • 0
Citerar Heroif:
Du verkar ha för mycket pengar.


Haha! Nej, inte alls. Ett vin som kostar 300 spänn här går på 60 spänn i Frankrike om man köper från en vinkällare.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Haha! Nej, inte alls. Ett vin som kostar 300 spänn här går på 60 spänn i Frankrike om man köper från en vinkällare.


Aha. Så du reser bara runt i världen för att smaka på billigare vin.
  • 0
Citerar Heroif:
Aha. Så du reser bara runt i världen för att smaka på billigare vin.


Tja... Jag gillar ju förstås att resa även om det i första hand inte är pga alkohol, men man vill ju pröva specialitéerna när man befinner sig där. Jobbar just nu ihop pengar för att kunna resa runt i Europa till sommaren.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Tja... Jag gillar ju förstås att resa även om det i första hand inte är pga alkohol, men man vill ju pröva specialitéerna när man befinner sig där. Jobbar just nu ihop pengar för att kunna resa runt i Europa till sommaren.


Resa är skönt, sedan så är alkoholen pricken på Iet.
  • 0
Jag har ingen aning.
Om jag någonsin tar reda på vilken så är det efter min 18-årsdag.
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
  • Dve
  • Dve
Jag gillar mest öl. Men det är riktigt gott med absoluts olika smaker. Till exempel absolut päron eller vanilj. Fina grejer det.
thats pure gonzo
  • 0
Skulle nog säga Wiskey, om jag dricker för att bli full så brukar det bli Jack Daniels och cola, annars blir det mest Clan McGregor.
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
jag får inte inneha eller förtära alkoholhaltiga drycker, jag är minderårig. Därför tänkte jag varken avslöja om jag har druckit eller om jag i så fall har en favorit...
Till now I always got by on my own, I never really cared until I met you. But now it chills me to the bone, how can I get you alone?
  • 0
Jäger redbull är väldigt gott
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
Cider och öl är väl bäst smakande. Jägermeister är inte heller något fel på-
  • 0
Alkohol är för töntar IMHO..
  • 0
Citerar xilli:
Alkohol är för töntar IMHO..


Alltså borde du dricka ganska rejäla mängder av alkohol varje dag?
Min generation tvingades växa upp i trappuppgångar - tvinga inte nästa att göra det
  • 0
Xider <3
"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game." Bill Shankly
  • 0
Citerar Octoberfrost:
Xider <3


Håhå jaja, här kommer det fram, din illegala lilla!

Förövrigt så tycker jag Cid är väldigt gott, en cider som knappt smakar något av alkohol, men som ändå inte är fylld till bredden med socker.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!