Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Om Zombier Attackerade...


Citerar kano:
Hur vet du att man "inte" kan mixtra med dom.


För att då måste man mixtra med själva viruset som infekterar dem, och ingen vet dess ursprung.
Heil.
  • 0
Bjussa dom på öl, få dom fulla och sen putta ner dom från en balkong. Zombies överlever inte det då deras kropp är rutten och mjuk.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Om jag skulle varit ensam så skulle jag ha tagit mitt basebollträ och försökt slå ihjäl så många som möjligt, för att sedan springa till hamnen och hoppas att de inte kan simma. Om de skulle kunna simma så får jag väl hoppas att jag simmar snabbare.

Om det skulle finnas fler överlevande så skulle jag ringa fastighetsskötaren och be henne ta bort Zombierna. Hon skulle förhoppningsvis ha hjälp av sina SWAT-insektsrensar-uber-gubbar, annars så får väl jag hjälpa till med samma Basebollträ.

Eller så skulle jag ha ringt till Marcus Fenix (Ja, jag har hans telefonnummer. Jag fick det i lördags) och be honom rensa lite med sin motorsågsbayonett.
  • 0
Citerar Capuccino:
Citerar kano:Hur vet du att man "inte" kan mixtra med dom.

För att då måste man mixtra med själva viruset som infekterar dem, och ingen vet dess ursprung.

Det kan du ju inte säga säkert eftersom vi inte vet om han vet dess ursprung. ^^
  • 0
Citerar Geccod:
Det kan du ju inte säga säkert eftersom vi inte vet om han vet dess ursprung. ^^


Citerar Capuccino:
ingen vet dess ursprung.
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Waiiwan:
Citerar Geccod et kan du ju inte säga säkert eftersom vi inte vet om han vet dess ursprung. ^^

Citerar Capuccino:ingen vet dess ursprung.

Okej. Fast Capuccino kan ju inte veta säkert att ingen vet dess ursprung eftersom det faktiskt inte ens har hänt.
  • 0
Citerar Geccod:
Okej. Fast Capuccino kan ju inte veta säkert att ingen vet dess ursprung eftersom det faktiskt inte ens har hänt.


Vi talar om fiktion nu, vad annars? Det fiktionella viruset som gör människor till zombies (Solanum) är till största del helt outforskat av mänskligheten.
Heil.
  • 0
Hela denna tråden påminner om ett litet minispel som jag har spelat som var ok.

Första spelet:
1.Döda zombies först med vapnena du har på dig.

2. Leta efter överlevande,vapen eller reparera din barrikad.Du använder dagstimmarna till detta. (När det är natt vill du inte gå utanför barrikaden!)

3. Hittar du överlevande så hjälper de dig att försvara din barrikad. Hittar du vapnen så använd dem! Du kommer inte långt utan ett bra vapen.

Länken:


http://www.jesper.nu/onlinespel/Skjutspel/3493-The_Last_stand/


Andra spelet:

I stort sett samma sak, förutom att du ska ta dig till en stad och nu kan du använda dagstimmarna till att leta i hus efter proviant också. Du får 40 dagar på dig att komma till staden innan detär försent.


Länken:


http://www.jesper.nu/onlinespel/Skjutspel/4391-The_last_stand_2/


Hoppas ni gillar dem!
Fav. Motto:No problem Fuck-o! Fuck-o? Who says that?
  • 0
Jag kom på detta nu jag vet inte om någon annan sagt det: Varför inte leka Gears of War med dem? (Såga dem itu)
Fav. Motto:No problem Fuck-o! Fuck-o? Who says that?
  • 0
Citerar Capuccino:
Vi talar om fiktion nu, vad annars? Det fiktionella viruset som gör människor till zombies (Solanum) är till största del helt outforskat av mänskligheten.

Ja, fiktion, så sluta prata om det som om det fanns någon fakta. Det finns massor med olika tolkningar om vad zombies är och vad som gör folk till zombies.
(egentligen död)
  • 0
  • kano
  • kano
Citerar Capuccino:
Citerar kano:Hur vet du att man "inte" kan mixtra med dom.

För att då måste man mixtra med själva viruset som infekterar dem, och ingen vet dess ursprung.


Men "tänk" om det var han som var just den person som kommit på hela shiten
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Citerar Necro-Mech:
Ja, fiktion, så sluta prata om det som om det fanns någon fakta. Det finns massor med olika tolkningar om vad zombies är och vad som gör folk till zombies.


Det finns en mer "socialt accepterat" form utav zombies, vilket är den man brukar gå efter. Men visst, vi kan hitta på att zombies bär röda hattar, sprutar konfetti ur öronen och enbart livnär sig på spaghettiringar.

Citerar kano:
Men "tänk" om det var han som var just den person som kommit på hela shiten


Zombies daterar sig tillbaka till tider långt innan människan hade såna möjligheter.
Heil.
  • 0
Citerar Capuccino:
Zombies daterar sig tillbaka till tider långt innan människan hade såna möjligheter.


Zombies finns inte. *NEWSFLASH* De är en del av någonting påhittat kallat fiktion. Därför är allt möjligt och allt omöjligt. Den första zombien kan ha uppstått år 1978, eller tretton år före Kristus. Whatever, whothefuckcares?
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Citerar Linsig:
whothefuckcares?


Jag. Känns ganska ovärt att ha en diskussion om detta om man kan hitta på vad som helst, vilket gör det lite mer underhållande om man försöker hålla sig inom vissa ramar.
Heil.
  • 0
Ett roligt scenario som mer än sällan poppar upp i min skalle.
Vet precis vad för vapen jag skulle ta till, har ett antal skarpa prydnadsknivar i vardagsrummet först och främst, sedan skulle jag ta med globalkniven från köket. I min garderob står ett baseboll-trä som också skulle komma till användning.
Första jag skulle göra är att ta mig till bilen, med våld om så behövs.
Dra en runda till macken, säkra området och plocka på mig nödvändigheter samt tanka bilen och fylla några dunkar, dels för extrabränsle och dels för cocktails. Sedan skulle jag börja köra hem till min familj så fort som möjligt (4h +-).
Väl där skulle vi åka vidare till något säkrare ställe, typ Norrland?
Har för mig att Zombie-virus inte mår så bra i kyla xD
Självklart skulle jag se till att tank och fylla dunkar så ofta jag kunde.
Skjutvapen skulle jag kanske försöka få tag i iofs i närmaste jägaraffär (vet inget ställe med "riktiga" skjutvapen i närheten precis).

Sen är det väl bara att vänta ut skiten?

Fan vad paranoid jag känner mig ;P
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
Citerar Juicy:
Väl där skulle vi åka vidare till något säkrare ställe, typ Norrland?
Har för mig att Zombie-virus inte mår så bra i kyla xD


Tror inte att kyla spelar någon roll men däremot finns det inte så mycket folk häruppe som kan bli levande döda.

Själv skulle jag plundra de lokala militärområdena på allehanda tung utrustning. Sedan skulle jag slå läger i bergsfortet.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Jag är så lat så jag skulle ropa "Ingen hemma!" som Nalle Puh och hoppas att de förstår det. Alternativt, försöka lufsa ifrån dem.

Eller bjuda in dem och se dem försöka klara Sega Rally. Det tar nog kål på vilken zombie som helst.

Funkar inget alternativ blir det solstolen: Lätt att svinga, hård ram.
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Tror inte att kyla spelar någon rol


Korrekt.

Själv skulle jag nog vid första tecken av infestation barrikera mig tillsammas med familj och vänner på Överskottsbolaget/liknande. Där finns det både mat, dryck, underhållning, vapen och kläder. Helt perfekt.
Heil.
  • 0
Citerar jim360:
Jag skulle klä av mig alla kläder förutom kallingarna sätta en alldeles för stor kastrull på huvudet göra en mantel av ett täcke tälja en sopkvast till ett spjut gå ut o sparka närmaste zombie i magen o skrika THIS IS SPARTA!!..Sedan skulle jag springa runt i slowmotion o försöka döda zombierna med mitt spjut om inte det funkar retirerar jag till mitt rum o bygger en atombomb av min väckarklocka..
HAHAH! Go for it

Tillagt 2008-06-04 09:58:
Om du nu inte uppmärksammat det så ignorerar alla dig. med andra ord: Du är inte rolig.</quote>

Men låt han vara wtf
  • 0
Zombier är så dumma att man skulle lyckas med att spela död!
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Jag skulle ringa Anticimex.
Ju mer du vet, ju mer glöm du, ju mer du glöm, ju mindre vet du..
  • 0
Om världen skulle infesteras av zombies så skulle jag nog till att börja med hålla mig hemma, typ se hur allt urartar sig. Sedan skulle jag åka till närmsta livsmedelaffär och samla på mig allehanda varor för att sedan ta mig till närmsta hamn och på något sätt hitta en sjysst segel- eller motorbåt att gå till sjöss med.

Förmodligen skulle jag hålla mig till min familj och då skulle jag kanske inte ens få en syl i vädret så det hela scenariot skulle i så fall bli helt annorlunda. Annars kanske man träffar på annat folk som tänker likadant och då skulle man ju kunna segla iväg i flera båtar med tillräckligt mycket proviant att klara sig ett bra tag.
  • 0
  • kano
  • kano
Citerar Capuccino:
Citerar Necro-Mech:Ja, fiktion, så sluta prata om det som om det fanns någon fakta. Det finns massor med olika tolkningar om vad zombies är och vad som gör folk till zombies.

Det finns en mer "socialt accepterat" form utav zombies, vilket är den man brukar gå efter. Men visst, vi kan hitta på att zombies bär röda hattar, sprutar konfetti ur öronen och enbart livnär sig på spaghettiringar.

Citerar kano:Men "tänk" om det var han som var just den person som kommit på hela shiten

Zombies daterar sig tillbaka till tider långt innan människan hade såna

möjligheter.



Men tänk om han var en ond trollkarl som återvänt från dom döda.
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Citerar kano:
Men tänk om han var en ond trollkarl som återvänt från dom döda.


Inte möjligt.
Heil.
  • 0
Citerar Capuccino:
Citerar kano:Men tänk om han var en ond trollkarl som återvänt från dom döda.

Inte möjligt.

Själva orginalidéen med zombier härstammade väl dock från Voodoon om jag inte minns fel?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!