Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Aladdin-problemet


Citerar torbli79:
I år ryker trillingnöten till förmån för någon slags hallon/lakrits-pralin. Men körsbärslikören återstår...

Tillagt 2014-12-09 23:32:
Vänta nu...

OMFG!!!!

KÖRSBÄRSLIKÖREN TAS ÄNTLIGEN BORT! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Tillagt 2014-12-09 23:33:
VARFÖR HAR INGET SKRIVIT NÅGOT, DET HÄR SKEDDE JU REDAN DEN 30 SEPTEMBER I ÅR?! JAG VAR JU UTOMLANDS!!!


Då är ju hela problemet löst. Lika bra att låsa tråden nu.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Fan, nytt problem. Körsbärslikören saknas. Den enda intressanta pralinen. Förra året kommer jag ihåg att det fanns vidriga ananas och jordgubbsbitar i asken. Vidrigt.

Körsbärslikör är livet och sanningen. Glöm aldrig det.
  • 0
Personligen gillar jag typ bara de av enbart nougat, sådana dära med apelsin-tjosan kan också vara riktigt goda visserligen!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar AG Jati:
Då är ju hela problemet löst. Lika bra att låsa tråden nu.


Haha, true dat! Sju långa år, äntligen! Jag får se det som en triumf, dra hit en mod och lås skiten!

Citerar Kreaver:
Körsbärslikör är livet och sanningen. Glöm aldrig det.


Starta en ny tråd, kanske.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Varför byta ut chokladsorterna som fanns, till lakrits-hallon-varianter, och liknande?
Förut så fanns det i all fall några man faktiskt gillade, men nu knappt det ens. Den enda som är orörd och intakt är den vita i mitten, men övriga har fått helt andra oätbara smaker.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Varför byta ut chokladsorterna som fanns, till lakrits-hallon-varianter, och liknande?
Förut så fanns det i all fall några man faktiskt gillade, men nu knappt det ens. Den enda som är orörd och intakt är den vita i mitten, men övriga har fått helt andra oätbara smaker.


Vissa byten känns, enligt mig, berättigade. Men ibland blir det helt klart fel. Har precis testat hallon/lakrits-smaken. Det fungerar, men är ingen höjdare. Jag hade hellre sett att smakerna var lite mer "klassiska", inte så mycket sliskigt med frukt och annat liknande. Men men, körsbärslikören är borta!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag gillar körsbärslikören ju. En gång för många jular sedan gav min elaka faster mig en ask med bara körsbärslikörchoklad. Jag blev besviken, men godis är godis och jag åt upp hela asken. Jag lärde mig gilla dem och sen dess har jag fortsatt gillat dem.

Jag gillar trillingnöten också, skit att de bytt ut den mot sliskiga hallon/lakritsskräpet. Får köpa Paradis istället
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
En aladdin ask kommer aldrig att införskaffas när de valde att ta bort trillingnöten. Ända anledningen att man köpte skiten. Fan.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Snoken:
En gång för många jular sedan gav min elaka faster mig en ask med bara körsbärslikörchoklad. Jag blev besviken, men godis är godis och jag åt upp hela asken. Jag lärde mig gilla dem och sen dess har jag fortsatt gillat dem.


Låter mer som någon lightversion av stockholmsyndromet - körsbärslikör är värre än vad Clark Olofsson någonsin kan åstadkomma.

Hallon/laktrits-otyget var verkligen snuskigt. Upptäckte även fläderbloms-hittepå't - gick inte hem för fem öre.
  • 0
Citerar Moose:
Hallon/laktrits-otyget var verkligen snuskigt. Upptäckte även fläderbloms-hittepå't - gick inte hem för fem öre


Jag tyckte båda var skitgoda. Flädern var ju underbart frisk. I hallon/lakris-biten var ju hallonen den dominerande smaken vilket gav en härlig sötma som bröt rätt bra med lakritsen.

Fast ändå, inget som jag skulle köpa själv.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Flädern luktade, smakade och såg ut som choklad fylld med Head & Shoulders.
  • 0
Citerar Snoken:
Får köpa Paradis istället


Samma byte därmed, tyvärr.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Fick bli Anthon Berg i år. Hade någon vidrig jordgubbssmet, men var för övrigt riktigt bra. Suck on that, Aladdin!
  • 0
Frågan som vi kanske borde ställa oss: varför köper vi Aladdin-askar? Det är ju relativt få bitar som faktiskt är goda så varför inte köpa något annat? Merci innehåller flera goda bitar. En ask Wienernougat innehåller förvisso enbart wienernougat men så är det ju en liten bit av himmelriket också.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
  • over
  • over
Citerar Moose:
Hallon/laktrits-otyget var verkligen snuskigt. Upptäckte även fläderbloms-hittepå't - gick inte hem för fem öre.


Spottade ut båda två, fy *** va äckliga de var.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Frågan som vi kanske borde ställa oss: varför köper vi Aladdin-askar? Det är ju relativt få bitar som faktiskt är goda så varför inte köpa något annat? Merci innehåller flera goda bitar. En ask Wienernougat innehåller förvisso enbart wienernougat men så är det ju en liten bit av himmelriket också.


Bra synpunkt! Själv har jag aldrig köpt en Aladdin-ask, men har genom släkt och vänner alltid stött på ca 5 stycken per år under julhelgen. Egentligen ska man väl inte klaga på bjuden choklad, men jag har uppenbarligen inget bättre för mig...

I linje med det så måste jag dock få utöka mitt (förmodligen) sista inlägg innan nästkommande säsong: körsbärslikören är som bekant äntligen borta, efter min långa och ihärdiga kamp. Är jag då "färdig", nöjd, belåten? Det trodde jag till en början. Sedan smakade jag på årets flädernyhet. En sak är därmed säker:

För mig så innebär den här tråden att nästa års kamp riktas mot fläderchokladen! Det var något av det äckligaste, sliskigaste och värsta jag smakat på länge i "choklad"-väg. Mer syntetisk smak får man leta efter! Det må ta sju år igen, men jag slutar aldrig att kämpa! Gott 2015 på er, vi syns i december här igen!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!