Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


  • Ree
  • Ree
Drog igenom alla OK KO. Animationsstilen är rätt skön, även om det är mer av ett "barnprogram" än jag brukar föredra.

Såg Dumma Mej (mig?) 3 också. Ehhhh.. jaaa, det var väl typ roligt, men det känns som att de dragit på sig för många karaktärer, och så introducerar de 2 till liksom. Designen är dock på topp, och ett plus för 80-talsrefenser.

Annars gäller Rick and Morty. <3 Bör komma ut ett vilken timme som helst.
  • 0
Nostalgifaktorn är total i OK K.O. när självaste Captain Planet gästar serien! Dom får till och med en referens till Jojo's Bizarre Adventure. Den här serien blir bättre och bättre.

Ett avsnitt kvar av senaste Rick and Morty. Det har faktiskt varit bra säsong, men den har tydligt varit mer introvert än tidigare säsonger med mer fokus på själva karaktärerna än stora bisarra äventyr. Vilket ändå känns som en naturligt utveckling för serien. Jag kan starkt rekommendera Youtube-kanalen Wisecracks podcast The Squanch om Rick and Morty, väldigt kul att lyssna på. Dom har även satt igång en podcast om senaste säsongen för South Park.

Har nu sett två avsnitt av Netflix-serien Big Mouth, bättre än vad jag trodde. Grov humor kring det pinsamma och obekväma med puberteten, kombinerat med lite djupare delar som sätter lite mer färg på karaktärerna. Jag lär nog binga resten av serien.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Har vi någon här som är en riktig samlare av tecknade barnprogram ?
  • 0
Bonjour les amis, wie geht es dir? Long time no see och allt sånt.

Jag har hunnit göra en hel del sedan sist vi sågs: jobbat, varit arbetslös, jobbat igen, flyttat, styrketränat, spelat massor av spel, sprungit ett par tävlingar, lekt lite i Photoshop och såklart sett på tecknat. Ledsen att jag övergivit er under tiden, men jag är så larvig att jag tenderar att undvika sånt som jag känner att jag har försummat, av dåligt samvete, och i det facket passar den här tråden absolut(tyvärr) in.

Hursomhelst så drar ju Halloween-veckan igång idag, och eftersom jag har haft lite av en tradition att såhär års delge mina tankar om för högtiden relevanta filmer och serier så kände jag att det var dags att göra en comeback. Som vanligt är det en "recension" per dag som gäller. Några åsikter om allt det övriga som jag har sett under de senaste månaderna ska nog också gå att klämma in.

DreamWorks Spökhistorier (från Netflix)

Det här är vad jag har förstått en samling av lösa DreamWorks-berättelser som slagits ihop specifikt för streaming. Jag är inte ens säker på om samlingen har en officiell titel, men det är väl egentligen irrelevant antar jag.

Det börjar med Shrek och gänget som tävlar i att berätta läskiga historier, samt förstör för varandra genom att lägga sig i och ändra varandras historier. Som vanligt när det gäller franchisen så är det proppat till bristningsgränsen med övertydliga filmparodier och referenser, dock den här gången specifikt med skräcktema. Gillar man Shrek-filmerna så gillar man nog även denna.

Därefter följer ännu en Shrek-kortfilm som den här gången verkar vara tagen från någon form av 4D-åkattraktion. Det är nämligen 3D-effekter och referenser till framförallt den första filmen som gäller för hela slanten. Det är ganska uselt om jag ska vara ärlig. Samlingens svagaste del och ingenting som jag kan rekommendera.

Avslutningsvis så har vi teamet från Monster vs. Aliens som slåss mot muterade pumpor under självaste Halloween(resultatet av ett ufo som tömmer latrintanken över en pumpa-odlande bondgård). Underhållningsvärdet är helt godkänt, även om ingenting egentligen sticker ut mer än hur många kända röster som man känner igen. Jag måste ha originalfilmen på svenska när det begav sig, för det var någonting som jag verkligen reagerade på nu när jag såg den här på engelska.

---

Citerar Ree:
Drog igenom alla OK KO. Animationsstilen är rätt skön, även om det är mer av ett "barnprogram" än jag brukar föredra.


Citerar swedish_jedi:
Nostalgifaktorn är total i OK K.O. när självaste Captain Planet gästar serien! Dom får till och med en referens till Jojo's Bizarre Adventure. Den här serien blir bättre och bättre.


Jag har hört bra saker om den, och har planerat att börja se den någon gång snart.

Citerar swedish_jedi:
Ett avsnitt kvar av senaste Rick and Morty. Det har faktiskt varit bra säsong


Jag gillade den också. Vissa förändringar har ju skett, såsom du säger, men jag har fortfarande skrattat en hel del. Trist bara att det har blivit så populärt att hata serien nu för tiden. Tur att jag är veteran när det kommer till att gilla serier som det spys galla över online.

Citerar swedish_jedi:
Har nu sett två avsnitt av Netflix-serien Big Mouth, bättre än vad jag trodde. Grov humor kring det pinsamma och obekväma med puberteten, kombinerat med lite djupare delar som sätter lite mer färg på karaktärerna. Jag lär nog binga resten av serien.


Jag tyckte vid en första anblick att designen var så gräslig att jag nästan tänkte skippa den, men eftersom flera andra nu har rekommenderat den så måste jag väl ge den en chans antar jag.

Citerar Zenon:
Har vi någon här som är en riktig samlare av tecknade barnprogram ?


Jag har ingen fysisk samling, annat än mina Ghiblifilmer om de nu räknas, men jag tittar ganska mycket på det. Det är bara det att det främst blir digitalt nuförtiden.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
The Dark Crystal

Enligt Jim Henson själv så var det här tydligen det mest utmanande projektet som han någonsin jobbade med, och även det som han var mest stolt över. Även om jag personligen inte blev bortblåst så kan jag nog ändå se varför. För gilla den gjorde jag absolut.

Frågan är ju dock om man verkligen kan kalla dockor för animation. Jag skulle nog egentligen, tekniskt sett, säga nej. Men eftersom filmen trots allt inte innehåller en enda mänsklig skådespelare(enbart dock-operatörer och röstskådespelare), så känner jag att den kan vara värd en plats som hedersmedlem. Sen är den ju inte heller en Halloween-film egentligen, men eftersom det inte har hindrat mig tidigare år, samt eftersom den ändå är ganska mörk och skrämmande för en familjefilm, så lät jag den slinka med i alla fall.

Det som främst slår mig med filmen är hur genuint utomjordisk och unik designen känns. Den aspekten är verkligen av topp-kvalitet och känns aldrig trött eller klichéartad. Själva handlingen är däremot betydligt mer bekant: en ung man blir utpekad av en profetia som den utvalde att föra en kristall till ett ondskefullt slott för att rädda världen. En klassisk hjältesaga. Tur då, som sagt, att produktionen och bakgrundshistorian är mer intressant.

Dockor är säkert inte för alla, för även om jag här är imponerad av kvaliteten på dem, så är det alltid uppenbart att det är just dockor som det rör sig om, vilket vissa nog kan störa sig på. Det märks extra tydligt med huvudkaraktären, som ska föreställa mer mänsklig och mindre... vanskapt. Det leder tyvärr även till att han känns mest stel i sina ansiktsrörelser och således även minst levande.

Coolast var nog å andra sidan scenerna under filmens gång där The Mystics långsamt vandrar mot slottet där filmens klimax utspelar sig. De är verkligen sjukt snygga. Exempel #1 #2 #3

Överlag så är det en riktigt cool fantasyfilm som imponerar och underhåller trots ett par rätt tydliga brister.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
It's The Great Pumpkin Charlie Brown

Utifrån vad jag har läst online så verkar det här, bland amerikaner, vara en av de mest kultförklarade små Halloweenfilmerna som finns. Jag tror att jag kan ha sett den under min barndom, men det var så länge sedan nu att det kändes som att det var dags att friska upp minnet lite.

Något mästerverk skulle jag dock inte säga att det rör sig om. En lågmäld och småmysig historia visserligen, men den är nog kraftigt förknippad med nostalgi hos de som höjer den till skyarna. Man kan säkert dra liknelser till vi svenskars Kalle Anka på julafton, där det för många nog mest rör sig om en för högtiden obligatorisk bakgrundsunderhållnig snarare än något som man verkligen fokuserar på. Och för det ändamålet så passar den här kortfilmen säkert perfekt. För mysig är den absolut.

Bäst var nog annars, för övrigt, hur jäkligt Charlie Brown ändå har det, med konstanta trakasserier från sin omgivning, vilket dock verkar vara en konstant i serien, om den allra första strippen är något att gå på.

---

Jag är förövrigt färdig med det första kapitlet i min översättning av Poppy O'Possum. Det är någonting som jag har lekt lite med då och då när jag har haft tid. Vi får se ifall jag fortsätter med resten, det beror på hur jag sugen jag känner mig.

Här är dock en imgur-länk komplett med ett par kommentarer rörande vissa ordval.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Mickey Mouse Halloween Spooktacular

Ett nytt tillskott till genren Halloween-avsnitt! När man befinner sig i min sits, och redan har betat av de flesta alternativ av intresse, så är det verkligen välkommet när nytt material produceras. Särskilt när de som i det här fallet är välgjorda.

Premissen är det beprövade upplägget med en karaktär(här Musse) som försöker skrämma resten av gänget med läskiga historier. En klassiker, så man vet ju till viss del vad man kan vänta sig, men klyschor blir ju klyschor av en anledning, och så länge det underhåller så ska man väl inte klaga. Och stundtals så är det faktiskt väldigt roligt. Särskilt när det kommer till Kalle Anka och hur han möter alla vampyr-relaterade problem med ett baseball-trä.

Musse har väl aldrig varit Disneys mest underhållande karaktär egentligen, och även om han överglänses av Kalle även här så har jag svårt att komma på andra verk med musen i huvudrollen som jag gillar bättre än de här nya serierna och kortfilmerna som vi har fått de senaste åren. Förra årets julspecial var också riktigt bra.

Rekommenderas ganska starkt.

---

Kul klipp med Mark Hamill från Justice League Action.

Och filmen The Breadwinner tycker jag ser bra ut.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Ledsen ifall jag spammar inlägg såhär i min ensamhet, men är det en tradition att göra ett inlägg om dagen så är det.

Scooby Doo Meets the Boo Brothers

Ännu en film som jag har vaga barndomsminnen av. Tyvärr så rör det sig i det här fallet om en film som inte riktigt hör till de bättre i franchisen.

Till att börja med så är det här en film med Shaggy i röd tröja, vilket även betyder att resten utav gänget har bytts ut mot Scrappy, vilket såklart är ett stort nerköp. Handlingen är inte heller mycket att hänga i granen tyvärr, och upplägget är supersimpelt med ett större gäng knasiga karaktärer som turas om att störa Shaggy, Scooby och Scrappy på diverse vis. De liksom avlöser varandra på så sätt att sheriffen genast kliver in när gorillan försvinner, sen blir gänget jagade av monster ett tag och därefter attackerar bonnläppen som i sin tur blir avlöst av den kärlekskranka lillasystern följt av slapstick från spökbröderna och till sist en scen med butlern innan det är dags för sheriffen att titta förbi igen.

Det hela löper bara på utan några pauser och jag fann det snabbt tröttsamt snarare än underhållande.

Värdelöst är det inte, de flesta av seriens grundpelare finns ju såklart med, och så länge det är allt man är ute efter så funkar väl även den här filmen. Men jag känner dock ingen större lust att se om den snart igen.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
The Haunted Pumpkin of Sleepy Hollow

Jag läste en kommentar online från någon småbarnsförälder som rekommenderade denna som en utav det bättre familjeorienterade Halloween-filmerna, vilket jag såklart fann intressant då jag så här års är på jakt efter just sådant. Dessvärre kan jag inte riktigt hålla med nämnda förälder i hyllandet av just den här filmen. Som mest kan jag nog sträcka mig till att kalla den ytterst medelmåttig.

Premissen är det inget större fel på, med den huvudlöse ryttaren som återvänder på Halloween för att leta efter sitt huvud(som nu är en pumpa efter att originalboken om sleepy hollow har gömts däri), men karaktärerna är bara så fruktansvärt korkade att det nästan blir patetiskt. Hur ska man egentligen ta saker på allvar när barnen tycker det är en bra idé att undvika ryttaren genom att lämna staden och springa in i den angränsande mörka skogen?

"- En hemsökt gammal herrgård på dagen då spöken har bekräftats återvända från dödsriket? Ett perfekt gömställe! Och den där feta gubben som står bredvid den beridna mannen i 1700-talskäder har dragit upp sin gråa overall över huvudet - vilket är det riktiga spöket?" Jösses...
Det visuella är något av en besvikelse det med. Jag läste nämligen att det här skulle finnas imponerande produktionsvärden, men de måste ha gömt dem någonstans för allt jag såg var fantasifattig design och skrattretande monoton klippning.

Efter all den gallan som jag nu har spytt över filmen så vill jag ändå förtydliga att barn säkert kan finna ett visst värde här ändå. Bra är det inte, men något musikstycke var hyfsat trevligt vill jag minnas, och scenen där säkerhetsvakten stöter på ryttaren och bjuder honom på mintpastiller var faktiskt lite rolig.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Legend Quest

En Netflix-serie den här gången alltså. Med sitt spök- och monstertema så tyckte jag att den passade in i den här veckan.

Man har ju kunnat läsa en del om den här serier runt om på internet det senaste året eller så. Den har inte fått jättemycket uppmärksamhet, men åsikterna verkar för det mesta vara positiva, vilket såklart är roligt för en mexikansk studio som försöker introducera en franchise som redan är populär i hemlandet för en internationell marknad. Jag skulle personligen säga att jag gillar serien, men inte utan förbehåll, då den ändå har ett par problem.

Till att börja med så vill jag dock nämna att konceptet är roligt, där en pojke som kan se spöken måste rädda världen från mytologiska varelser, tillsammans med med sina spökkompisar. Det finns en ganska stor variation i de monster som gänget möter, humorn fungerar för det mesta, och rösterna är överlag välspelade. Däremot så är mytologierna som behandlas ofta ganska tafatt hanterade och både logik och fantasin är stundtals bristfällig. För att utveckla fantasi-delen så valde personerna bakom serien av någon anledning att, när de behandlar japansk mytologi, använda Godzilla. Inget ont om Godzilla och så, men här hade jag nog föredragit någonting faktiskt mytologiskt och mindre popkulturellt. Sen döpte de även den kungliga ledaren av Brödraskapet till Akihito, vilket i stort sett är motsvarigheten till att döpa en svensk karaktär till Carl XVI Gustav. Ett märkligt val kan jag tycka.

Sen brister som sagt logiken också ofta, med inkonsekventa regler bland annat gällande vad vissa artefakter ska göra och hur vissa karaktärer förhåller sig till dessa artefakter samt regler. Det förändras hela tiden vilket kan vara ganska irriterande ibland.

För att återvända till plussidan så gillade jag dock karaktären Teodora, den moderna anden som kommer med spydiga kommentarer eller bara googlar svaret till något mysterium på sin smartphone. Hon var bäst i serien. Det verkar som att hennes historia utforskas mer i en utav de äldre filmerna ifrån samma studio, så jag har nästan blivit lite sugen på att kolla in den, även om den ser ganska ful ut.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Halloween is Grinch Night

Jag har inte sett den mer kända How The Grinch Stole Christmas, eller ens läst en Dr. Seuss-bok. Inte heller har jag sett de nyare filmerna om Horton, Katten i Hatten eller The Lorax. Med det i åtanke så kanske det här är en ganska oortodox punkt att stifta bekantskap med författarens verk, men jag tyckte att det gick hyfsat väl i alla fall.

Filmen bjuder nämligen trots allt på det som jag på förhand hade förväntat mig; saker såsom fantasirika figurer, miljöer och kanske framför allt finurligt språkbruk och lustiga ordval. Favoriten var nog när alla bokstavligen kallar utedasset för "eufemismen", vilket jag fann riktigt lustigt.

Animationerna blir dessutom sådär 70-talsaktigt flummiga ibland - något som märkligt nog är både kul och samtidigt gör det lite svårt att hålla koncentrationen uppe, eftersom all handling tar ett steg tillbaka till förmån för att ge animatörerna en chans att experimentera lite med det visuella. Det är nog en smaksak ifall det är någonting som man uppskattar.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Jag får väl se till att lägga den på minnet tills nästa gång jag letar efter någonting nytt att se.

Kan annars inte minnas att du har länkat till din stop-motion-kortfilm här i tråden, så jag tänkte att jag kunde göra det istället. The Crucifixion of Jesus


Oj, är inte inne på Gamereactor så ofta så hade missat detta, men tack för smygreklamen. Uppskattar det!

Och Trollhunters är riktigt bra.

Är det någon som har sett säsong 3 av Rick and Morty? Vad fan har hänt där? Säsong 1 =superbra, Säsong 2 = väldigt bra, Säsong 3 = orkar inte ens ta igenom mig den.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Oj, är inte inne på Gamereactor så ofta så hade missat detta, men tack för smygreklamen. Uppskattar det!


Det är ju i allra högsta grad relevant för trådens ämne, så det gör jag så gärna!

Er nyare nya film, A Samurai Story, var också underhållande förresten. Påminde mig om det här gamla meningsutbytet, och slutet fick mig att tänka på trollkarlsduellen i slutet av Wizards.

Citerar Gamerman1:
Och Trollhunters är riktigt bra.


Jag har lagt till den till min lista på Netflix och har tänkt se den snart. Hoppas den håller måttet.

På tal om Netflix så såg jag Voltron för ett tag sedan, och gillade den faktiskt. Visst, själva roboten är ju inte den mest intressanta som jag har sett, men jag gillar karaktärerna för det mesta. Och planeterna har superöverdrivna, orealistiska geologiska formationer som jag tycker ser coolt ut.

Citerar Gamerman1:
Är det någon som har sett säsong 3 av Rick and Morty? Vad fan har hänt där? Säsong 1 =superbra, Säsong 2 = väldigt bra, Säsong 3 = orkar inte ens ta igenom mig den.


Jag gillade den ändå, även om det mycket riktigt var den svagaste säsongen hittills. Vissa avsnitt skrattade jag ändå en del åt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Var och såg Incredibles 2. What a stinker! Okej, den *sög* väl inte, men den var ingen Incredibles 1 iaf, trots skyhöga betyg på IMDB.

Kort och gott var det lite för luddig fokus, och lite för konstigt manus. Man fokuserar på att låta Elastigirl göra det mesta av superhjältearbetet, istället för hela familjen. Pappan får fokusera på barnen......... men...... vem vill se vanliga familjeproblem tacklas av Pixar, egentligen? Boooriiiing.

Man slängde in E för sakens skull, och rösterna lät väl bara "liiite" fel, då skådespelarna åldrats sisådär 15 år mellan filmerna.

Förutsägbar "main story", med en tråkig twist. 8.2 på IMDB, mina damer och herrar. Men ja, var väl några roliga moment med Jack-Jack. Den var ungefär 60% av originalfilmen. Se ej på bio.
  • 0
Haha då har man äntligen lagt ner Adventure Time. Antar Cartoon Network blev trötta på att mjölka sönder skiten. Åh ja de avslutade med en kyss...alltså kan det bli mer forcerat?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • Ree
  • Ree
Lesbo kisses........... eh, Avatar did it first.

Att jag ändå såg allt från början till slut. Det var ju mest flams, men.... underhållande flams, på något vis. Kommer sakna dig, Adventure Time.

Nuså, vart är DuckTales säsong 2? Säsongsavslutningen var ju helt okej. Tror nog jag som barn hade gillat den här iterationen mer än originalet.
Citerar AG Jati:
Haha då har man äntligen lagt ner Adventure Time. Antar Cartoon Network blev trötta på att mjölka sönder skiten. Åh ja de avslutade med en kyss...alltså kan det bli mer forcerat?

Det var så dags efter åtta år. Men jag kan tänka mig det var en lättnad för teamet som har jobbat med serien, då dom antagligen inte har fått ha med det förren nu. I allmänhet är jag nöjd med sista avsnittet. Det var lagom spännande och lagom dramatiskt för ett gediget slut. Bra musik även, låtarna från sista avsnittet finns på Spotify nu.

Citerar Ree:
Lesbo kisses........... eh, Avatar did it first.

Men Korra och Asami kysstes inte, dom höll bara händerna.

Lite kul faktiskt hur utvecklingen har gått. När Adventure Time hade premiär för åtta år sedan var man tvungen att vara hemlig med hbtq-karaktärer i barnprogram. Men idag tycks det ha helt släppt. Ett par exempel är The Loud House som har en karaktär med två pappor, och Steven Universe hade nyligen ett bröllop mellan två icke-binära kvinnor. Kul utveckling, och efter tio säsonger fick PB och Marceline i Adventure Time äntligen kyssas (och bekräfta tusentals fanfics). Som sagt, det var så dags.

Citerar Ree:
Nuså, vart är DuckTales säsong 2? Säsongsavslutningen var ju helt okej. Tror nog jag som barn hade gillat den här iterationen mer än originalet.

Tydligen ska nästa säsong ha premiär vid slutet av året. Så, till julen? Om du är ivrig kan du kolla det här klippet från SDCC 2018 där skaparna av serien visar några nya karaktärer:

https://www.youtube.com/watch?v=-rTzuLFuDfE

Osäker om jag som barn hade föredragit den här serien eller den gamla, men jag som vuxen gillar verkligen den nya serien. Framförallt referenserna till Carl Barks serier och andra tv-serier från Disney.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^^^ https://www.youtube.com/watch?v=RJglAxMaJeQ

"Men Korra och Asami kysstes inte, dom höll bara händerna."

I could've sworn... meeeen å andra sidan kanske jag bara är avtrubbad av stengnuggande i SU.

Såg Netflix nya 3D-animerade rulle 'Next Gen' nyss. Den var... märklig, på ett okej sätt. Kvalitén på releasen var inte den bästa dock, men storyn kändes lite "PG-13 Pixar". Mer våld, censurerade svordomar och fighter än vad man är van vid. Någon dog, och robotar används tydligen till mobbning. Det var någon slags konstig Dreamworks/kina-mix (Alibaba studios?) på det hela. Nåja, inte helt generisk iaf, även om storyn såklart inte höll måttet.
  • 0
När vi pratar nu animerat på Netflix.

Någon som har kollat in Kiss Me First? Rysligt awkward skådespel som skulle lika gärna komma från Remember Me-spelet. Dock tycker jag att det har ett rätt fränt koncept och teorier på alternativa dimensioner. Kul att den blandar tecknat med otecknat dessutom.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Finns det några bra animerade tv serier? Jag känner att jag ger serier chansen men blir ofta besviken. Vill ha något som ger lite avtryck. Men det får verkligen inte vara för klyschigt som mycket är nu för tiden. Började titta på Avatar, såg första avsnittet och kände att det var alldeles för klyschigt och nästan lite för barnsligt.

Däremot såg jag Berserker och tyckte det var något annorlunda, även om den fullständigt skiter sig i slutet.

Nu är det inte specifikt japanska serier jag letar efter, bara de som kom upp i huvudet just nu.

Någon som har tips?
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Finns ju en drös med animerade serier som är sevärda. Du kan ju söka i IMDb efter sådana som faller dig i smaken.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Har nyligen sett ut Sword art online. Handlingen låter sjukt B, men när man väl tittade kunde man inte slita sig.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
En viss herr Digibro avskyr den serien något grovt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Såg att det fanns en långfilm med på netflix
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!