Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


  • Ree
  • Ree
Pfff, MLPS7 började tydligen i förrgår. Ser första avsnittet nu och det är rätt underhållande. Arnold-referens som fick mig att skratta iaf. =)

Citerar swedish_jedi:
Star Wars Rebels

Hade sett mer om jag haft tid. Får skjuta upp det hela något år. Fast då har jag förmodligen sett mer än jag anar.. tittar på några ströavsnitt då och då. Senaste var....... öh.. typ alla är separerade, mästaren blind och... nått? Ah, var nån fight på Boba Fett-tjejens hemplanet eller så. Om nån svart saber-grej. Är det nyligt?

Citerar swedish_jedi:
: Welcome To My Life

Störtskön. Såg hela grejen, fullscreen. Konstigt höga "production values" på den också. :hmm:
  • 0
Jag skulle vilja be om ursäkt(igen) för att jag inte har varit aktiv på ett tag(igen). Jag har nämligen flyttat och det har tagit upp det mesta av min tid och uppmärksamhet. Men nu när nycklarna till gamla lägenheten äntligen har bytt händer så hade jag tänkt att börja skriva här lite oftare igen. Lite har jag ju trots allt tittat på, så jag har ett par kommentarer att dela med mig av.

Bland annat så har jag börjat ta mig igenom Samurai Jack. Jag hade egentligen tänkt hoppa över denna, eftersom seriens episodiska natur inte lockade mig just nu, men efter alla lovord om den pågående(och avslutande) säsongen så kände jag att det kanske ändå var värt att ge den en chans. Och roligt nog så tycker jag att den är ganska bra än så länge.

Visst är den väldigt episodisk, och det minskar mitt intresse att dra igenom ett större antal avsnitt i ett sträck, men som tur är så är avsnitten i alla fall för det mesta välgjorda. Det jag gillar bäst är nog faktiskt tempot, då Genndy verkligen tar sig tid att etablera scener och inkluderar både stämningshöjande naturvyer samt intensiva, uppbyggande standoffs. Ofta dialogfria dessutom, vilket jag gillar, men när folk väl pratar så är det inte heller ovanligt att de har extremt överdrivna dialekter och accenter, vilket också är roligt.

Så trots att serien känns lite väl repetitiv, så är den i alla fall, som sagt, välgjord och tar snyggt tillvara de minuter som den har att jobba med. Jag kommer fortsätta beta av ungefär ett avsnitt om dagen och ser fram emot den femte säsongen när jag väl är klar med de första fyra.

---

Ja, just det, första avsnittet av nya Rick & Morty-säsongen var det ja! Roligt tyckte jag. Internet verkar verkligen ha förälskat sig i den där McDonald's Mulan Szechuan teriyaki-såsen(som ju enligt Rick själv tydligen kommer att vara seriens huvudsakliga tema under de kommande nio säsongerna fördelade över 93 år), men själv skrattade jag nog mest åt Spoiler:Ricks återkommande uttalande att han måste gå och skita så fort han bytte hjärna med någon. Inte överdrivet komplex humor, men skrattade gjorde jag ändå.

---

Kände inte till att Archer hade börjat igen, så där får jag ta och tacka för tipset. Tack dessutom för tipset om Welcome To My Life; skönt avslappnad stil i den. Sen ska jag nog ta och ge Hanazuki en chans också, men där får jag ta och återkomma med mina åsikter lite senare.

Citerar Ree:
Pfff, MLPS7 började tydligen i förrgår. Ser första avsnittet nu och det är rätt underhållande. Arnold-referens som fick mig att skratta iaf. =)


Oh Yeah!

Började hyfsat bra tyckte jag. En lugn start utan bombastiska scener eller särskilt mycket handling, men ganska trevligt för vad det var.

Jäkla Ree förresten. Jag har dragit igenom Poppy O'Possum två gånger nu och överväger till och med att försöka mig på en svensköversättning. Något intresse tror jag väl inte att det finns, men själva processen brukar jag ju finna så givande(trots att det är ett slukhål för tid). Vi får se ifall jag orkar.

---

Serien har ju uppehåll just nu, men lite Steven Universe fanart har jag ju såklart samlat på mig i alla fall.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Jäkla Ree förresten. Jag har dragit igenom Poppy O'Possum två gånger nu

Kan ge en hjälpande hand om du vill. Har photoshop-kunskap, och kan arbeta rätt snabbt. Allt jag skulle behöva är ett textdokument med typ

s1

talbubbla

talbubbla

Så kan jag dra ner bilden själv och fixa det.

---

Samurai Jack är fortfarande underhållande nog att följa. De första 2-3 avsnitten var dock gudalika. <3 Senaste.. maybe not so much so. Det är en rätt kort säsong ändå, så man får såklart se den till slutet.

Och GATTAM vad animesäsongen har många bra serier. Lägger till DanMachi Gaiden och Granblue Fantasy till de (5?) jag nämnde tidigare. Inte följt så här många serier på ett årtionde, minst. Synd bara att alla kommer på exakt Söndag verkar det som. >_>

Random manga jag tipsar om: Spoiler: http://mangafox.me/manga/yakusoku_no_neverland/c001/1.html Läs första kapitlet om du har tid över. Inte du Turambar, du verkar ha fullt upp. Bokmärk och skriv "2019". =P
  • 0
Jag har nyligen sett Dofus-filmen, efter att först ha dragit igenom serien. Själva serien var helt okej, småmysig, halvrolig och för det mesta välanimerad, men filmen var nog den som imponerade mest. Det var nästan så att man skulle vilja se den dubbad, bara för att slippa läsa undertexterna och kunna fokusera mer på animationerna(som nog är de bästa hittills från Ankama.) Här finns både lyckad humor, grym action samt mer känslosamma scener. Bra film.

På tal om Ankama så skulle jag däremot vilja nämna att det är lite smått irriterande hur man sällan känner sig ha särskilt bra koll på deras världs övergripande historia. Eftersom viktiga händelser ofta endast har beskrivits i någon annan serie/film eller till och med i ett helt annat medium såsom spel eller serietidning så saknar man oftast ett par bitar utav pusslet. För att ta Wakfus OVA som exempel så var, utan att spoila, gästspelet av ett par karaktärer ganska förvirrande för oss som då ännu inte hade sett Dofus. Och det var ju egentligen inte förrän efter Dofus-filmen som man verkligen förstod sig på just de karaktärerna i nämnda OVAn.

Kanske borde man försöka se det som någonting positivt istället; såsom mysterier vars svar man måste söka efter alternativt vänta med spänning på, men oftast är jag för lat(och som resultat lite irriterad).

Citerar Ree:
Och GATTAM vad animesäsongen har många bra serier. Lägger till DanMachi Gaiden och Granblue Fantasy till de (5?) jag nämnde tidigare. Inte följt så här många serier på ett årtionde, minst.


Har du en topp tre för, typ, de senaste fem åren? Jag är ju som sagt ganska oinsatt nuförtiden.

Citerar Ree:
Läs första kapitlet om du har tid över. Inte du Turambar, du verkar ha fullt upp. Bokmärk och skriv "2019".


Tji fick du, jag läste första kapitlet i alla fall.
Verkar ganska bra. Kanske läser lite mer vid ett senare tillfälle.

Citerar Ree:
Kan ge en hjälpande hand om du vill. Har photoshop-kunskap, och kan arbeta rätt snabbt.


Eftersom jag mest hade tänkt göra det för min eget nöjes skull så känns det lite meningslöst, men tack för erbjudandet. Ifall jag någon gång känner för att göra något som någon annan kan tänkas vilja läsa så ska jag komma ihåg dig, men de flesta med intresse för Poppy har nog redan hyfsad koll på engelska skulle jag tro. (Ifall du har tips på bra serietidningstypsnitt innehållandes både åäö samt gemener så är jag däremot idel öra.)
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Har du en topp tre för, typ, de senaste fem åren?

Blir nog mycket action, men ska försöka skräddarsy det lite till hur jag uppfattar din smak.

Skulle nog säga My Little Hitler, som nämndes för några månader sen (Youjo Senki). Sure, mycket action, jag menar, det är en krigsanime, men den är samtidigt unik i sin story, och inte alls lika "dum" som många serier. Shingeki no Bahamut kanske... hmmm... det var en bra äventyrsserie när jag såg den, men jag har redan glömt mycket.. Mer åt det roliga hållet.

Hai to Gensou no Grimgar skulle jag nog säga är en både ett och två snäpp bättre fantasy-serie, med realistiskt tema. Mer fokus på psykologi och samspel. Kommer se om nån dag snart tror jag.

Sen måste jag nog säga Gundam Thunderbolt. Mörk tolkning av universumet, med samma OVA-kvalité som Gundam Unicorn (som var lite väl torr). Mästerlig animation mao. Igen inte bara "action" utan tvivelaktig moral, psykologi etc.

Samtliga har bra animation, karaktärer som faktiskt har lite djup, en ordentlig story och är lite mer uttänkta än dina vanliga "nu ska vi minsann tjäna pengar på klyschor"-anime. Thunderbolt fick mig att säga "Oh fuck...".

(Personligen gillar jag ju Attack on Titan och Aldnoah Zero också, men de är lite åt det "dumma" mech-hållet med action och "politik" som inte är värt namnet. It's a guilty pleasure. =P E: Och Re:Zero.

https://www.youtube.com/watch?v=9eXSFPlKxqc )
  • 0
Jag är för tillfället inneboende hos mina föräldrar, i väntan på att min nya lägenhet ska bli tillgänglig, så därför har jag gluttat lite på de barnprogram som lillasyrran ofta brukar titta på, och jag tänkte kommentera ett par av dem här.

Utöver att ha dragit igenom tre säsonger av My Little Pony på två dagar(ingen överdrift, och det är inte första gången heller), så har hon även sett en del på Angry Birds samt tillhörande långfilm. Själva serien verkar vara uppdelad i tre segment med lite olika teman samt animationsstil. Först två flash-animerade slapstick-sketcher fokuserande på fåglarna respektive grisarna, sedan en något mer tjusigt animerad bit med namngivna karaktärer och tillsynes även en övergripande historia. Det hela avslutas med en kort claymation-sketch där grisarna gör något dumt, såsom att tappa verktyg på varandras huvuden eller fastnar i taket när de hoppar studsmatta. Samtliga segment är förövrigt dialogfria och all kommunikation förmedlas med diverse gester och ljud. Troligtvis för att förenkla lokaliseringen vid export utomlands. Det kan vara lite småroligt, men ingenting som jag känner ett behov att se mer av.

Filmen var i sin tur helt okej egentligen, så länge man inte har för höga förhoppningar(vilket jag verkligen inte hade). Lite halvlustig ibland och överlag kompetent sammansatt, men något mästerverk rör det sig såklart inte om. Fullproppad med licenserade popsånger är den också, vilket ju inte är förvånande för en så kommersiell produkt som det ändå rör sig om. Går att se på. 2/5.

Citerar Ree:
Blir nog mycket action, men ska försöka skräddarsy det lite till hur jag uppfattar din smak.


Tack för tipsen! Jag lägger dem till listan.

Är det förresten Shingeki no Bahamut: Genesis som man ska börja med i den serien?

Citerar Ree:
(Personligen gillar jag ju Attack on Titan och Aldnoah Zero också, men de är lite åt det "dumma" mech-hållet med action och "politik" som inte är värt namnet. It's a guilty pleasure.


Jag kan också gilla dum-action så länge tonen fungerar. Ett exempel jag brukar ta upp där jag tyckte att det fallerade är Code Geass, då den första säsongen inte alls fungerade för mig. Seriens desperata försök till att bli tagen på allvar skar sig alldeles för mycket med allt superlarvigt som skedde. Jag känner även någonting liknande inför Higurashi no Naku Koro ni.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
man ska börja med

Så hette den första tydligen, ja.

Citerar Turambar400:
Code Geass

Det är ju också en "dumaction", egentligen. Politiken är ju nedtonad för att göra plats till flygande mechs och highschool-killar med gudkomplex. Utmärkt serie förövrigt. =P

(Kom på Re:Zero lite sent när jag skrev det där, men den ligger högt på den *personliga* listan. S2 pls Japan. ;_; )
  • 0
En annan serie som syrran har tittat lite på är Zig & Sharko, vilket vad jag har förstått kommer från samma skapare som Oggy och Kackerlackorna. Kanske(utan tvekan) börjar jag bli gammal och gaggig, men jag vill minnas att jag som barn tyckte att O&K var en ganska rolig serie. Tyvärr så är jag inte lika förtjust i Zig & Sharko. Upplägget är liknande med en karaktär(Zig) som i varje avsnitt försöker uppnå ett visst mål(äta upp en sjöjungfru) medan en annan karaktär(Sharko) sätter ständiga käppar i hjulet för hans planer. Fyll ut med slapstick och annan fysisk humor och upprepa in absurdum med diverse twister på det fastslagna konceptet. Som en fattigmansversion av Gråben och Hjulben/Tom & Jerry. Ingenting för mig med andra ord. I alla fall inte längre.

---

Ny musikvideo från Gorillaz .
Fula 3D-animationer tyvärr, men i övrigt tyckte jag att den var charmig. Jag har alltid varit väldigt svag för Jamie Hewletts teckningsstil.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Är det bara jag som är trött på Gorillaz? Förstår absolut inte hypen av deras senaste som alla tjatar om dag ut och dag in: "Den nya Gorillaz-låten är awsuuuum, du måste lyssna på den!". Tycker ärligt talat det mesta av deras nya material är inget vidare. Skapligt javisst, men inget som deras självbetitlade och tja Demon Days. Kommer inte på några bra projekt de skapat sen dess.

Men ja, de har sin charm. Gillade då de hjälpte att göra musikvideos för Deltron 3030(en rapgrupp som var ganska så känd i början av 2000-talet)

Sorry om jag kommentarer mycket här utan substans. Kollar inte på så värst mycket tecknat just nu.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Är det bara jag som är trött på Gorillaz? Förstår absolut inte hypen av deras senaste som alla tjatar om dag ut och dag in: "Den nya Gorillaz-låten är awsuuuum, du måste lyssna på den!".


Jag visste inte ens att låten var populär. Jag har själv alltid funnit deras musik helt okej, men inte så mycket mer(undantaget ett par låtar). Det är främst deras musikvideor och nämnda Jamie Hewletts teckningsstil som jag är förtjust i.

Citerar AG Jati:
Sorry om jag kommentarer mycket här utan substans. Kollar inte på så värst mycket tecknat just nu.


Att diskutera ämnen som andra tar upp är naturligtvis 100% legitimt. Det är ju meningen att tråden ska vara ett ställe för diskussion och inte enbart rekommendationer.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Har inte sett jättemycket de senaste dagarna, men tänkte i alla fall tipsa om en tumblr-blogg av en fransos som brukar göra små charmiga animationer(ofta av tjocka fåglar). https://k-eke.tumblr.com/tagged/animation

Citerar Ree:
Tror inte jag länkat denna, men den är rolig.


Här är ett par till på samma tema.

Graweedy Falls
Steweed Smokeverse
Adweedure time with Snoop & Dogg
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ah sweet ("sweet"). Fick jobb som IT-support åt BBB. Dags att bli själlös IT-drönare, med start Tisdag. Lite glad är jag iaf. :p

\o\ /o/ https://www.youtube.com/watch?v=rUGJN5tgQPE&index=2&list=RD3WBUdLgq0Ss

-----

Samuraj Jacks senaste var väl "typ" intressant. Ashi fick en ny kostym som kommer skapa oändlig fanart (host), men jag tycker mig se en tillbakagång till de mer traditionella Jack-avsnitten, vilket jag inte vet om jag gillar än. Folk verkar dock uppskatta en mer "skämtsam" Aku. Dick jokes. Dick jokes everywhere.

Har en känsla av att Turtleman4000 tipsat om dessa, men tipsar ändå om "Tales of Metropolis"-snuttarna på CN YT: https://www.youtube.com/watch?v=58xLOAvTtCE Finns en del klipp, samt 2-4 från "animal man", men ni får leta fram dem själva. Stilen och humorn är top notch. Skulle definitivt se en serie med samma tema.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jobb är jobbigt. Why did no one tell me this?! (OT: Seriöst dock, helt okej... förmodligen. Man märker tyvärr att det är lite hafsigt styrt, och att man snålar lite då moderbolaget är utanför Sverige och rätt "corporate-y" av sig. Man anställer inom företaget, så chefen för försäljning är "killen som var typ lite bättre än alla andra på att sälja... men egentligen bara är bra på att våga fråga folk om de ville ha ett TV-abbonemang typ". =P

Mjukvaran man ska använda och förväntas kunna är *verkligen* inkonsistent och ett hopkok av olika oljor som egentligen inte mixas. Filosofin verkar vara "Om det funkar så bra att vi kan behålla kunder så har vi spenderat nog pengar på det", så det är lätt ett dussin olika program man ska ha igång och kunna utan och innan varje dag. Självklart går allt sönder och har olika "tops och tricks" (läs: work-arounds) för allt möjligt. Omöjligt att veta allt förrän man stött på problemet mao. *le sigh*)

---------

Aaaaaaanyway. Samurai Jack har (SPOILERS)..... fått tebax hans svärd, och pussar saker till konstig 50-talsmusik för att reta fansen, haha. De sista avsnitten har varit en färd tillbaka till hans gamla jag, meeen, jag gillade den dystra versionen, och hoppades att åtminstone skägget skulle få vara kvar. *shrugs*

Steven Universe fick en ny bomb som läckt (ofcoz), men... NU känns det som att det var läääänge sen man såg SU sist. Nästan som att man glömt vad de ens gjorde sist, eftersom även det var en "bomb" och var över så snabbt. Men ok, de var på det där zoo:et och joxade med de hjärntvättade människorna. Gotcha. Tycker inte den nya bomben var så hemskt het. Var mest en build-up till något intressantare, att få se hur homeworld ser ut, och mötet mellan Steven och YD/BD (måste köra förkortningar nu då jobbet gör det precis hela tiden).

Annars väntar man bara på att Rick and Morty ska starta, på western animation-fronten.. Hupp.
  • 0
Något Steven Universe verkligen måste sluta göra är att köra ett filler-avsnitt som poff avslutas med en cliffhanger. Det börjar bli lite tröttsamt nu.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ny trailer för en 1-timmes specialavsnitt. Holy mother... https://streamable.com/i6cd3
  • 0
Är helt tagen av Samurai Jack. Mästerlig, mörk, varm och förtrollande reboot som visar Tartakovskys berättarförmåga i sitt absoluta esse. Känns som att det dystra och det lättsamma är i perfekt harmoni.

Senaste avsnittet dock... helvete, vad ängslig man blir inför sista avsnittet nästa vecka.

Det är så bisarrt att serien får en ordentlig avslutning efter sisådär 13 år... en barndom blir uppfylld.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ah, är det sista avsnittet någonsin?
  • 0
Ja, åtminstone i Tartakovskys regi.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Är helt tagen av Samurai Jack. Mästerlig, mörk, varm och förtrollande reboot som visar Tartakovskys berättarförmåga i sitt absoluta esse. Känns som att det dystra och det lättsamma är i perfekt harmoni
Håller med dig fantastisk serie, känns som att man är 8 år på nytt.
  • 0
Citerar Sinkai:
Håller med dig fantastisk serie, känns som att man är 8 år på nytt.


Och nu har vi äntligen nått slutet på Jacks resa. Slutet på en era.

Det är över.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/d2/32/97/d2329782e78b7e6ac15c7e4daa54d604.gif
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Och nu har vi äntligen nått slutet på Jacks resa. Slutet på en era.

Det är över.

I längden är jag väldigt nöjd med hur sista säsongen blev. Den var lite udda i och med att den hade en aktiv röd tråd genom alla avsnitten, till skillnad från gamla serien där avsnitten var mer självständiga. Men det blev ett bra avslut på serien, även om jag kan tycka att sista avsnittet blev lite för abrupt. Spoliers nedan:

Spoiler:När Ashi väl upptäckte att hon hade Akus krafter var avsnittet direkt slut. Jag trodde faktiskt inte att de skulle låta Jack resa bakåt i tiden, men det var det vi fick och alla dom kamrater han mötte i framtiden har nu försvunnit i en tidparadox. Ärligt talat tyckte jag att det var den sämsta utgången för serien. Framför allt när Ashi plötsligt "dör". Hade föredragit att Jack stannat i framtiden och börjat nytt liv där med Ashi. Med det sagt, sista avsnittet var fortfarande otroligt välgjord och jag ångrar inte att jag har sett den.

Jag har nu sett säsong ett och två av grova stop-motionserien SuperMansion och jag rekommenderar den starkt. En förvånansvärt bra serie med Bryan Cranston i huvudrollen. Serien kretsar kring äldre superhjälten Titanium Rex (tänk gammal och grinig Superman) som försöker hålla ordning på en grupp yngre och mindre erfarna hjältar, bland annat Black Saturn (tänk Batman som lever av sina föräldrar) och American Ranger (tänk Captain America men med 40-talets starka vardagsrasism). Kul serie med det lilla extra där händelser och erfarenheter faktiskt följer karaktärerna säsongen ut. Helt klart sevärd.

I övriga rekommendationer:

Animated American
En kortfilm av James Baker & Joe Haidar som blandar live action och animation. Vad tycker gamla tecknade figurer om att animationsindustrin övergår till datoranimation? En dryg Hollywoodproducent får lära sig exakt vad.

Glenda, The Classiest Galaxy Tourist
Kort och kul kortfilm.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
När Ashi väl upptäckte


Spoiler:Det är ju detta som gjorde finalen så fin: Ashi gjorde valet åt Jack. Jag hade förväntat mig att han skulle stanna i framtiden, men Ashi älskar den här mannen så mycket att hon var villig att offra sig själv för att ge honom sitt liv tillbaka - trots att hon förmodligen var medveten om sin tynande existens. Se bara hur lycklig hon är av att se Jack så lycklig i tidsportalen. Om inte det är kärlek, så vettefan vad det är.

Jacks vänner älskade också Jack och gjorde för allt för att han skulle lyckas med sitt uppdrag.
Som sagt; det här avsnittet var ren kärlek. Ashi gav honom tillbaka sitt hem för att Jack gjorde förgyllde hennes liv, om än för en kort stund. Mycket gripande. Visst, finalen kunde ha slutat på flera olika sätt, men efter scenen med trädet skulle jag inte direkt vilja ändra på något. Ett slut värt att minnas, antar jag.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Ree
  • Ree
Såg igenom ~4 avsnitt av den senaste MLP-säsongen. Min reaktion: http://i.imgur.com/hceaB9E.jpg
  • 0
Citerar Ree:
Såg igenom ~4 avsnitt av den senaste MLP-säsongen. Min reaktion: http://i.imgur.com/hceaB9E.jpg

Har inte sett MLP på flera år, men denna var faktiskt kul:

Fresh Princess of Friendship - Official MLP Season 7 Promo

Citerar moviefreak:
Det är ju detta som gjorde finalen så fin

Jag håller med dig i det mesta, men jag tycker fortfarande att avsnittet var för abrupt. En epilog kanske kunde ha hjälpt? Men som sagt, scenen med trädet gjorde det mesta värt det hur som.

I övrigt:
Cartoon Network satsar på sin första danska produktion. The Heroic Quest of the Valiant Prince Ivandoe, skapad av danska animatörerna Christian Bøving-Andersen och Eva Lee Wallberg. Tydligen består produktionen av en tv-serie och en interaktiv app. Ska bli intressant att se hur detta går.

Vi ska dock komma ihåg att Cartoon Network sponsrade svenska kortfilmer redan för längesen. Svenska Filmtecknarna producerade en del musikvideor till Cartoon Network Groovies som:

Atom's Theme (The Atom Ant Show)

Jabberjaw (Running Underwater)

Josie and the Pussycats (Music Evolution)

På tal om Filmtecknarna, vill jag rekommendera deras kortfilm Exit från 1990, med bland annat Peter Harryson och Helge Skoog i rollistan. Finns att se på Youtube och Filmarkivet.se. Riktigt sevärd svensk animation!

I annat övrigt:

Första trailern för Netflix animerade Castlevania-serie:

Castlevania | Teaser: Vengeance | Netflix

Första trailern för andra säsongen av F Is For Family:

F Is For Family | Season 2 - Official Trailer [HD] | Netflix
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!