Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar Aaandy:
Ska man ha den i svart eller vitt? ^^


Svart, tycker jag.
Mest för att vitt lättare ser smutsigt ut. Fast det var ju helt OK med vitt också, åtminstone när den ser ren och fin ut. :3 Hmm
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Aaandy:
Ska man ha den i svart eller vitt? ^^


Svart.

Tror jag i alla fall.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Vitt såg riktigt fräscht ut. Dessutom ser alla att man har den nya.
  • 0
Citerar Aaandy:
Vitt såg riktigt fräscht ut. Dessutom ser alla att man har den nya.


Precis
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Aaandy:
Dessutom ser alla att man har den nya.

Och nu vet vi varför du är sugen.
Giggedigiggedi..!
Heinz Ketchup
  • 0
Båda är ruskigt snygga, men den vita känns väldigt fräsch!
Give me all the peace and joy in your mind.
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Och nu vet vi varför du är sugen.
Giggedigiggedi..!


Tyst nu, Jocke!
  • 0
Tycker det verkar vara en ganska schysst uppdatering av gamla iPaden, förutom att skärmen är samma låga upplösning. Men i övrigt najs, ska bli intressant att se hur spelen ser ut nu när grafikprestandan är mångdubblad.

Tillagt 2011-03-02 20:11:
Citerar Aaandy:
Tyst nu, Jocke!

Nåja, jag skulle väl ljuga om jag inte kände mig åtminstone lite cool med iPaden på bussen innan den hade släppts i Sverige.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Tycker det verkar vara en ganska schysst uppdatering av gamla iPaden, förutom att skärmen är samma låga upplösning. Men i övrigt najs, ska bli intressant att se hur spelen ser ut nu när grafikprestandan är mångdubblad.


Hur ser du på det hela att uppdatera? För min del tror jag inte jag funderat över det om jag nu ägt en.
  • 0
Kanske blir en Ipad 2 nu när man ska till USA i början av april!!
  • 0
Citerar Aaandy:
Hur ser du på det hela att uppdatera? För min del tror jag inte jag funderat över det om jag nu ägt en.


Det blir fortfarande inget köp för mig, förmodligen.
Det enda jag egentligen saknar på iPaden är en skarpare skärm, som vi blev utan denna gången också. Kanske lite att Safari är småsegt ibland, vilket ju ska vara fixat på iPad 2.

Det kan hända att jag köper iPad 2, men isf mest för att byta upp mig från WiFi till WiFi+3G, vilket jag känt att jag velat göra ganska länge, och då blir det ju förstås den nya modellen. Men hade jag haft en 3G-iPad nu hade jag inte ens funderat på att köpa iPad 2. Får se hur det blir, men jag avvaktar.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Nåja, jag skulle väl ljuga om jag inte kände mig åtminstone lite cool med iPaden på bussen innan den hade släppts i Sverige.


Men det är ju så. Har man en ny pryl, som är relativt snygg och häftig, så får man ju den känslan.
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Tycker det verkar vara en ganska schysst uppdatering av gamla iPaden, förutom att skärmen är samma låga upplösning. Men i övrigt najs, ska bli intressant att se hur spelen ser ut nu när grafikprestandan är mångdubblad.


Det hade varit på tok för snällt från Apple. De vill givetvis dra ut så mycket dem kan från varje generationssteg. Hade en motsvarande retina display släppts nu så hade dem fått det hett om öronen inför nästa modell.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Jag trodde inte jag skulle bli lockad av ipad 2 men.. fan jag vill ha den. Vad tror ni man kan kränga första ipaden för?
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Jag trodde inte jag skulle bli lockad av ipad 2 men.. fan jag vill ha den. Vad tror ni man kan kränga första ipaden för?


Tror många känner samma sak, men du borde försökt sälja den innan. Nu kan det nog bli svårt att få ett vettigt pris.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Jag trodde inte jag skulle bli lockad av ipad 2 men.. fan jag vill ha den. Vad tror ni man kan kränga första ipaden för?


Jag bjuder 2500
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Bankar:
Det hade varit på tok för snällt från Apple. De vill givetvis ge dra ut så mycket dem kan från varje generationssteg. Hade en motsvarande retina display släppts nu så hade dem fått det hett om öronen inför nästa modell.


Så är det absolut.
Apple är nog bäst i världen på att spara på tekniska framsteg till framtida modeller. Varför göra iPad 2 komplett, liksom? Då skulle folk inte ha något att klaga på som de sedan skulle kunna fixa till nästa version.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Så är det absolut.
Apple är nog bäst i världen på att spara på tekniska framsteg till framtida modeller. Varför göra iPad 2 komplett, liksom? Då skulle folk inte ha något att klaga på som de sedan skulle kunna fixa till nästa version.


Exakt. Det är precis vad du nämner. Ingen större efterfrågan skulle existera. Men både jag och förmodligen du tänker nu, nej, skärmen är alldeles för dålig och nästa generation blir nog den "ultimata".
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Kanske lite att Safari är småsegt ibland, vilket ju ska vara fixat på iPad 2.


Nej, det ska vara fixat i IOS 4.3!

Citerar Zenith_J_Coke:
Det kan hända att jag köper iPad 2, men isf mest för att byta upp mig från WiFi till WiFi+3G, vilket jag känt att jag velat göra ganska länge, och då blir det ju förstås den nya modellen. Men hade jag haft en 3G-iPad nu hade jag inte ens funderat på att köpa iPad 2. Får se hur det blir, men jag avvaktar.


Låter vettigt. Jag lever ju på studentbudget, så för min del blir det antingen en Ipad i födelsedagspresent, eller i sommar när jag jobbat.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nej, det ska vara fixat i IOS 4.3!




Får se om det duger, eller om man ändå kommer vilja ha dual core-prollen.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Bankar:
Exakt. Det är precis vad du nämner. Ingen större efterfrågan skulle existera. Men både jag och förmodligen du tänker nu, nej, skärmen är alldeles för dålig och nästa generation blir nog den "ultimata".


Självklart. Är väl egentligen därför Apple fått så mycket mark, och blivit så stora, jämfört med andra. Dels är de snabba med sina lösningar och nya produkter (Ipad var ju snabbt ut på marknaden, och de andra får följa) och samtidigt så låter de alltid ett köpsug vara kvar. Inte som de andra, lova allting och kanske misslyckas.

Nej, de vet verkligen vad de gör.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Jabu-Jabu:Jag trodde inte jag skulle bli lockad av ipad 2 men.. fan jag vill ha den. Vad tror ni man kan kränga första ipaden för?

Tror många känner samma sak, men du borde försökt sälja den innan. Nu kan det nog bli svårt att få ett vettigt pris.
Citerar grandtheftauto4life:
Citerar Jabu-Jabu:Jag trodde inte jag skulle bli lockad av ipad 2 men.. fan jag vill ha den. Vad tror ni man kan kränga första ipaden för?

Jag bjuder 2500


Hehe, jag kommer inte sälja min ipad billigt bara för att få tag i nya, men lockande är det. Ny iphone känns faktiskt mer lockande nu då ipaden duger väldigt bra. Men med tanke på att jag fyllt år, fått lite pengar.. ja

Om jag skulle uppdatera skulle det nog dock bara bli 16 (om de finns fortfarande med ipad2) 32gb var inte så nödvändigt har jag märkt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Självklart. Är väl egentligen därför Apple fått så mycket mark, och blivit så stora, jämfört med andra. Dels är de snabba med sina lösningar och nya produkter (Ipad var ju snabbt ut på marknaden, och de andra får följa) och samtidigt så låter de alltid ett köpsug vara kvar. Inte som de andra, lova allting och kanske misslyckas.

Nej, de vet verkligen vad de gör.


Sannerligen. Dem vet hur man säljer tekniskt underlägsna produkter med överlägsen design.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Får se om det duger, eller om man ändå kommer vilja ha dual core-prollen.


Värsta är väl om du skulle testa en Ipad 2, vilket skulle vara mördande.

Citerar Jabu-Jabu:
Om jag skulle uppdatera skulle det nog dock bara bli 16 (om de finns fortfarande med ipad2) 32gb var inte så nödvändigt har jag märkt.


16 GB finns fortfarande.

Tillagt 2011-03-02 20:25:
Citerar Bankar:
Sannerligen. Dem vet hur man säljer tekniskt underlägsna produkter med överlägsen design.


Precis. Dock så ska man inte ta ifrån dem att deras produkter fungerar i flera fall bättre än andra, trots deras sämre specifikationer.

Tillagt 2011-03-02 20:26:
Jävlar! Ipad kostar nu 3600 kr på Apple Store. Då för 16 GB och endast Wifi, men ändå...

Antagligen kommer Ipad 2 få samma pris när den läggs upp!
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
32gb var inte så nödvändigt har jag märkt.

Håller med, 16Gb räcker faktiskt längre än vad man kan tro.
Jag tycker jag har oändligt många appar inlagda på min men har ändå en buffert på 5Gb över. Det skulle väl isf vara filmer som tar stor plats, men jag kollar inte på film tillräckligt ofta på språng (nåja, glodde på Pokémon på tåget igår, men då på MBPn) för att behöva ha ett gäng filmer inlagda. Vill man glo hemma är det ändå AirVideo som gäller.

Tillagt 2011-03-02 20:28:
Citerar Aaandy:
Jävlar! Ipad kostar nu 3600 kr på Apple Store. Då för 16 GB och endast Wifi, men ändå...

Antagligen kommer Ipad 2 få samma pris när den läggs upp!


Du tror inte att gamla iPad kommer att finnas kvar till ett lägre pris bara, som med 3GS?

Jag tror att den kommer hänga kvar, och att iPad 2 kommer hamna på samma pris som tidigare, från 4690:- och uppåt (eller vad det var iPaden kostade innan) :3
Heinz Ketchup
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!