Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar Th3 End:
Den här datorn har tjänat mig väl. Onödigt att köpa en ny. Får leta runt kring batterifrågan. Sweclockers.se brukar kunna ge svar där bättre än här. Det är i alla fall större chans.


Skriv gärna här, eller i min gästbok om du hittar något vettigt.
  • 0
Jag brukar inte handla från Apple Store, men när det vankades ny mikrofon till datorn och Blue Microphones Snowball var billigast där, tvekade jag inte en sekund!

Till att börja med ska det sägas att den blåa är 100 kronor billigare än den vita eller svarta, av någon anledning, så om du är sugen på en ny bordsmikrofon kan jag inget annat än rekommendera denna modell.

http://store.apple.com/se/product/HFRD2ZM/A/blue-microphones-s
nowball-mikrofon


Nu till det mirakulösa...
Jag lade min beställning i söndags, den 10/8, och fick bekräftelse kort därefter att min vara är färdig att skickas om 1-2 veckor med beräknat leveransdatum 25/8-1/9.
Dagen efter, den 11/8, vaknar jag till ett mejl från Apple Store där det står att min vara är på väg, och i tron om att någonting blivit fel tänkte jag inte mer på det.
I morse, när jag hämtar posten, vad tror ni inte då jag hittar om inte ett avi där det står att ett paket från Apple Store finns att hämta på mitt närmsta utlämningsställe. Samtidigt landade även kvittot på mitt köp i min mejlinkorg.

Helt otroligt snabb leverans, och mikrofonen kom precis i tid för mina planerade spelsessioner i helgen!
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag brukar inte handla från Apple Store, men när det vankades ny mikrofon till datorn och Blue Microphones Snowball var billigast där, tvekade jag inte en sekund!


Bra val.

Grymt med så förbenat snabb leverans också.
  • 0
Var i tankarna om att köpa en apple tv men fick förklarat för mig att googlechrome är likadant till halva priset? Vad är de stora skillnaderna? Tänkte koppla ihop de med min iphone 4s men främst min macbook pro.
  • 0
Köpt en MacBook pro retina, väldigt nöjd än så länge. Allt flyter på precis som man man vill att en dator ska göra. Härlig kontrast till min 4 år gamla compaq dator, som låter mer än mitt 7 år gamla xbox 360. Kräver sladd (brukade vara bärbar en gång i tiden) och som slår av sig efter 40 minuter användning pågrund av överhettning.
Att kunna sitta med en dator i knät, är magiskt.

I alla fall, tänkte kolla om det finns några tips på appar?
Helst gratis, men får gärna kosta om det är värt pengarna.
Tack på förhand.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
När tror ni det är läge att köpa ny iMac?
Forget about it.
  • 0
Snart börjar konferensen.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar woskar:
När tror ni det är läge att köpa ny iMac?


Senare i höst, alternativt början av nästa år. Apple väntar på Intels nya processorer.

Tillagt 2014-09-09 19:20:
Citerar Straholic:
Snart börjar konferensen.


Horribel stream, dock. Kraschar hela tiden, så jag skippar den och hänger på The Verge istället.
  • 0
Citerar Lennon:
Horribel stream, dock. Kraschar hela tiden, så jag skippar den och hänger på The Verge istället.


Heh, samma här. Hänger på The Verge jag med.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Hahaha, vad fan har deras designteam tänkt med när de gjorde den där klockan?!
  • 0
Citerar Aaandy:
Hahaha, vad fan har deras designteam tänkt med när de gjorde den där klockan?!


Tänkte detsamma. Ser ut som en lite dyrare smartwatch som skulle kunna köpas på Clas Ohlson.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Tänkte detsamma. Ser ut som en lite dyrare smartwatch som skulle kunna köpas på Clas Ohlson.


Som någon skrev på Feber: "Så en fulare version av ASUS Zen Watch?"
  • 0
Citerar Aaandy:
Som någon skrev på Feber: "Så en fulare version av ASUS Zen Watch?"


Haha, snacka om spot on det där. Blir inget köp för mig iallafall.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • over
  • over
fy *** va ful apples klocka är .
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
För min del blir det en iPhone 6+ i höst.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • over
  • over
Citerar Straholic:
För min del blir det en iPhone 6+ i höst.


inte för mig .. e ganska lack på iphones pis***a batteri tid.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Liveströmmen på Apple TV har iallafall fungerat perfekt.

Apple Watch tycker jag ser intressant ut, och att den skulle vara ful är inget jag håller med om direkt. Dock lockar inte den nya iPhone över huvud taget, så blir nog inget köp av vare sig telefonen eller klockan. Klockan är ju rätt värdelös utan telefonen.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Klockan är ju rätt värdelös utan telefonen.


Jag tyckte det verkade som att klockan var helt självständig, men det kanske var en missuppfattning från min sida.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Jag tyckte det verkade som att klockan var helt självständig, men det kanske var en missuppfattning från min sida.


Det beror väl kanske på vad man ska göra med den, förstås. Men vad jag har förstått har klockan till exempel inte egen GPS, utan använder GPSen som finns i din iPhone, till exempel. Och inget sim-kort, så ringa med den går ju inte, osv osv. Och man vill ju ha notifikationer på klockan, det är ju lite grejen med att ha den, och utan telefon inga notifikationer.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Är det vanligt att Apple visar upp en produkt som de inte tänkt lansera förrän om ett år?

Klockan ser tråkig ut. Kommer ändå aldrig bära en en "smartklocka". En gammal hederlig klocka räcker för min del. Inte förrän de får samma batteritid som en vanlig klocka, vilket jag inte tror kommer så att ske tills nästa sekel.
  • 0
Citerar Th3 End:
Är det vanligt att Apple visar upp en produkt som de inte tänkt lansera förrän om ett år?

Klockan ser tråkig ut. Kommer ändå aldrig bära en en "smartklocka". En gammal hederlig klocka räcker för min del. Inte förrän de får samma batteritid som en vanlig klocka, vilket jag inte tror kommer så att ske tills nästa sekel.


Känns mest som att dem visade upp den på grund utav att efterfrågan var hög (?) och ryktena många.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Jag behöver hjälp med min MPB från 2013 och undrar om det finns något tekniskt geni som kan reda ut vad jag har för problem, har surfat runt men inte hittat ett svar.

Min MBP är långsamt, väldigt långsam. Ibland. Det jag har märkt är att den segar ned sig något enormt när laddaren sitter i samt om jag inte drar ut laddaren och startar om datorn.
Bilden kan frysa sig i upp emot 15 sec när jag ska öppna safari eller något annat lätt program utan att något annat körs i bakgrunden. Det har vart såhär sedan dagen jag fick den (dum som jag är orkade jag inte gå till butiken), min mammas MBP från 2008 är nog 5x snabbare över lag och säkert 15x snabbare när jag har min laddare i.
Datorn är knappt använd och jag kan verkligen inte förstå problemet, jag vet att Apple hade samma problem med iPhones förut där telefoner helt på random var sega som sirap när man köpte dem. Min kompis liknade det vid att köpa lotter, men jag trodde inte det var samma sak med macs.

Min MBP har 4GB RAM, 2.3 GHZ i7 och är 17"(?). Någon som har någon idé vad som kan vara fel?

Saker jag har gjort:

Laddat ned senaste flash till datorn.
Sett till att den är uppkopplat till så snabbt internet som möjligt (100/100).
Uppdaterat till Yosemite.
Gjort så att den inte öppnar upp gamla program vid start och har onödiga saker i bakgrunden.

Tack på förhand!
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Har en fråga angående den senaste 13" MacBook Pro med Retina-skärmen. Hur bra lämpar den sig för spelande? Kommer inte vara några värstingspel men skulle ändå vara bra om den klarar någorlunda grafiktunga spel. Kan tänka mig några år gamla shooters eller Skyrim, liksom. Spelar annars mest FM.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Glass Simon:
Har en fråga angående den senaste 13" MacBook Pro med Retina-skärmen. Hur bra lämpar den sig för spelande? Kommer inte vara några värstingspel men skulle ändå vara bra om den klarar någorlunda grafiktunga spel. Kan tänka mig några år gamla shooters eller Skyrim, liksom. Spelar annars mest FM.

Uselt, inte enbart för att det är en mac utan grafikortet som sitter i klarar i princip inga spel alls.
Indie spel och vissa äldre spel på low.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Sen har inte Macbooks DirectX heller...
be together, not the same
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!