Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Hm, jag gillar det faktiskt. Förutom designen i Meddelanden och att den tappar flytet ibland så är jag faktiskt nöjd. Stort plus är låsskärmen, den är fantastisk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Bankar:
Har du låst telefonen och testat? Låter väldigt märkligt att tillgång till control center är möjligt när servern tagit kontakt med telefonen och sedan låst den.


Nu syftar jag på innan man har tagit kontakt med telefonen. Man måste som bekant ha tillgång till en dator för att kunna göra det där, och fram tills dess kan telefonen enkelt sättas i flight mode, varpå man inte kan kontakta telefonen.

Citerar Bankar:
"Finally iDevices associated with an iCloud account now require users to enter their iCloud password upon recovery or restore as part of the activation process. If you wipe or DFU mode restore an iDevice without signing out first, you'll get a prompt during setup. This feature does diminish the ability for would-be theives to be able to quickly turn around stolen iDevices, as they simply won't ever activate without the password."


Det låter ju desto bättre
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Nu syftar jag på innan man har tagit kontakt med telefonen. Man måste som bekant ha tillgång till en dator för att kunna göra det där, och fram tills dess kan telefonen enkelt sättas i flight mode, varpå man inte kan kontakta telefonen.


Det blir lite svårt för en telefon att märka av att dess ägare har inaktiverat den om inget nät finns tillgänligt överhuvudtaget.

Men som sagt, lösningen är att så fort iTunes eller Internet-åtkomst sker, så låser den sig.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Gillar den nya designen, måste jag säga. Och min gamla Iphone 4 känns inte på något sätt segare. Både oväntat och härligt, såklart. Men kalendern har blivit ännu kassare, i alla fall som det känns såhär i början. Man kanske vänjer sig.
  • 0
Citerar Lennon:
Iphone 4 känns inte på något sätt segare.


Härligt för dig. Har också en 4 men den är riktigt jäkla seg nu efter uppdateringen. Men batteritiden känns ungefär densamma och så är vissa funktioner i 7 så härliga så jag behåller den.

Är det någon snack om lösning på iOS 7 för de äldre modellerna gällande segheten?
Strange becomes mundane
  • 0
Jag gillar verkligen inte iOS 7. Kontrollcentret är bra, kameran är också en förbättring, men resten känns sämre än sexan.

Kan inte minnas att min telefon drog så sjukt mycket batteri innan när jag använde Airplay.
  • 0
Citerar Dempzor:
Är det någon snack om lösning på iOS 7 för de äldre modellerna gällande segheten?


Enda jag har hört är att man kan stänga av "genomskinligheten" för att få ökad prestanda

Inställningar - Hjälpmedel - Öka kontrast

Men sen lär väl Apple släppa patchar med förbättringar antar jag och hoppas jag.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag gillar verkligen inte iOS 7. Kontrollcentret är bra, kameran är också en förbättring, men resten känns sämre än sexan.

Kan inte minnas att min telefon drog så sjukt mycket batteri innan när jag använde Airplay.


Vad har du för telefon? Min batteritid är ibland betydligt bättre till ungefär samma nivå jag hade tidigare.

Genomför en ren installation och se om det hjälper.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
"Now, our competition is different: they're confused. They chased after netbooks. Now they're trying to make PCs into tablets and tablets into PCs. Who knows what they'll do next?"

Jag kan inte låta bli att tänka på hur det blir när Apple inför tryckkänsliga skärmar på deras datorer. Eller släpper ett tangentbordsskal till sina Ipads.

Wow. Apple börjar verkligen ta i med hårdhandskarna nu. Mavericks blir gratis! Har du börjat känna konkurrensen?

Apple må vara stora, men fan vad trött jag blir på att de alltid ska prata skit om sina konkurrenter på sina utannonseringar.

Nya Ipads utannonserade då.

Vänta va... Ipad Air?
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag kan inte låta bli att tänka på hur det blir när Apple inför tryckkänsliga skärmar på deras datorer. Eller släpper ett tangentbordsskal till sina Ipads.


Finns ju redan. Dock inte Apple själva som säljer utan Logitech.

Tillagt 2013-10-22 21:39:
Citerar Aaandy:
Wow. Apple börjar verkligen ta i med hårdhandskarna nu. Mavericks blir gratis! Har du börjat känna konkurrensen?


Antar dom gjorde det gratis för Microsoft gjorde sin första stora uppdatering gratis till Windows 8.
  • 0
  • Räv
  • Räv
iPad Air, alltså, och detta på samma dag som jag lyckats få en spricka i glaset på min Mini. Blir att köpa nytt, då. "Roligt".
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
iPad Air, alltså, och detta på samma dag som jag lyckats få en spricka i glaset på min Mini. Blir att köpa nytt, då. "Roligt".


Vet inte hur jag ska tolka detta. Men vanligtvis bruka man ha en hemförsäkring som täcker sådant. I alla fall jag. Och då kan det bli en ganska billig historia ( 500-600kr i självrisk )

Eller du kanske är sugen på att hosta upp minst 4500kr för en iPad Air istället?
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar dinskugga:
Eller du kanske är sugen på att hosta upp minst 4500kr för en iPad Air istället?


När pengar finns, varför inte spendera dem, tänker jag. Säljer hellre bort Minin till någon trevlig kamrat på jobbet och gör denne glad, och köper nytt och fräscht och gör mig glad.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
iPad Air, alltså, och detta på samma dag som jag lyckats få en spricka i glaset på min Mini. Blir att köpa nytt, då. "Roligt".


Blir det Ipad Mini with retina display då, eller?
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Blir det Ipad Mini with retina display då, eller?


Tror inte det. Om nu iPad Air är såpass lätt som de säger att den är borde den vara i klass med Minin, och då fyller Minin inget syfte längre.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
När pengar finns, varför inte spendera dem, tänker jag. Säljer hellre bort Minin till någon trevlig kamrat på jobbet och gör denne glad, och köper nytt och fräscht och gör mig glad.


Jo anade att du tänkte så
  • 0
Fått ett mysko Wifi problem på min Padda 2

Paddan kommer åt mitt wifi nät men alla appar kommer inte åt internet. Står bara att det inte finns någon anslutning.

Vet någon vad man kan göra åt detta?.

Har testat dom vanliga åtgärderna utan större framgång.
  • 0
Ett råd till alla som inte köpt Apples nya datorer som inte går att uppgradera. Köp inte nytt. Sätt i nytt ram minne och uppgradera till en ssd så får ni en helt ny dator för en bråkdel av priset!
  • 0
Citerar DennisL:
Ett råd till alla som inte köpt Apples nya datorer som inte går att uppgradera. Köp inte nytt. Sätt i nytt ram minne och uppgradera till en ssd så får ni en helt ny dator för en bråkdel av priset!


Jag funderar på att göra det, men enda anledningen till att jag skulle vilja ha en ny Macbook Pro är allra främst Retina Display.

Annars håller jag med dig. Får se hur mycket bättre min nuvarande tidig 2011 modellen blir när jag fyller på den med 8GB RAM och 512GB SSD. Ang. SSD, det är viktigt att jag köper en sådan med hög kvalitet, för att jag har fått veta att en vän till mig hade fått sin två år gamla SSD havererat. Han var tvungen att köpa ny SSD och nytt OS.
  • 0
Någon som har erfarenhet av att ha köpt och bytt batteri på en Macbook Pro 13"? Nu, efter fyra år står det "Skick: Byt ut snart" och har 1053 laddningscykler. Och enligt Apple så har batteriet gjort sitt vid 1000 cykler. Vågar man köpa annat än ett officiellt från Apple?

Inte säker på att jag ska kosta på datorn detta, dock. Kanske härdar ut ett år till eller nåt och byter dator istället. Men vill ändå kolla, då jag kan komma att behöva använda den på mer resande fot än vad jag behövt dom senaste åren.
  • 0
Citerar Lennon:
Någon som har erfarenhet av att ha köpt och bytt batteri på en Macbook Pro 13"? Nu, efter fyra år står det "Skick: Byt ut snart" och har 1053 laddningscykler. Och enligt Apple så har batteriet gjort sitt vid 1000 cykler. Vågar man köpa annat än ett officiellt från Apple?


Min 13" är också 4 år gammal, den blir det i September i år. Så jag är också nyfiken. Apples egna batteri kostar en förmögenhet. Då känns det nästan lika bra att skaffa en ny dator.

Var kan man se hur många cykler man har?

Eftersom min dator är uppgraderingsbar så känns det lite onödigt att ersätta den med en ny dator. Det enda som talar för ett byte är väl Retina display på de nyare Macbook, men jag har inte användning av den sortens display just nu. På min nuvarande (jämfört med de nya) har jag möjligheten att sätta in 8GB RAM, 512GB SSD (kanske även plocka bort DVD-läsaren för att göra plats till ytterligare en lagringsenhet) samt byte av batteri. Då känns datorn som nytt igen.
  • 0
Citerar Th3 End:
Var kan man se hur många cykler man har?


Program -> Öppna mappen Verktygsprogram -> Systeminformation -> Ström

Där kan du se hur skicket på batteriet och hur många cykler du har. Nu står det dock på min att skicket är normalt. Förra veckan stod det att jag skulle byta ut det snart. Så vetifasiken.

Känner samma sak som du. Jag har varken behov eller råd att köpa en ny dator av dom nuvarande versionerna som Apple erbjuder. Rätt lockande att uppgradera till 8GB ram och byta ut den nuvarande rätt sega (vad det verkar) hårddisken mot en SSD.
  • 0
Citerar Lennon:
Program -> Öppna mappen Verktygsprogram -> Systeminformation -> Ström


Tack.
Skicket var normalt och jag hade 824 cyklar registrerade. :/


Den här datorn har tjänat mig väl. Onödigt att köpa en ny. Får leta runt kring batterifrågan. Sweclockers.com brukar kunna ge svar där bättre än här. Det är i alla fall större chans.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!