Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar Räv:
Vad jag kan se så behöver du ha PC3-10600.


Schysst! Tack för tipset
-No shit Sherlock! -Dig a little deeper Watson.
  • 0
Citerar out-now:
Tänkte införskaffa en MBP, undrar ifall "flashminne" som det heter på apples hemsida är samma sak som en SSD disk?

Vänta! Vänta! Vänta!

Det kan komma nya modeller i morgon.
  • 0
http://www.neowin.net/news/ios-7-screenshots-leak-ahead-of-wwd
c



iOS 7 bilder läckta. Hoppas dom är riktiga. Gillar nya utseendet och på tiden att Apple gör om sin nuvarande design. Och gillar att dom verka härma Microsoft och deras platta Metro.

Ber bara till högre makter att ens 4:a får detta nya OS och att Apple inte skiter i oss 4:or
  • 0
  • Räv
  • Räv
http://www.apple.com/ios/ios7/

Nya iOS presenterat, och det ser ruskigt, ruskigt bra ut. Äntligen verkar man slippa jailbreaks för att få ett UI som är användbart.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Nya iOS presenterat, och det ser ruskigt, ruskigt bra ut. Äntligen verkar man slippa jailbreaks för att få ett UI som är användbart.


Jag gillar inte den själva grafiska designen på de nya ikonerna och så, men att få ett funktionellt UI med genvägar till viktiga funktioner är verkligen välkommet.
  • 0
Citerar Räv:
http://www.apple.com/ios/ios7/

Nya iOS presenterat, och det ser ruskigt, ruskigt bra ut. Äntligen verkar man slippa jailbreaks för att få ett UI som är användbart.


Ser helt sjukt trevligt ut. Kan inte komma snabbt nog.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Kommer troligen att köpa den nya 13 tums Macbook Air. Funderar dock på att boosta upp kraften lite genom att antingen lägga drygt 800 spänn för 4 extra GB ram-minne eller drygt 1200 för 1,7 ghz processorn. Vilket tror ni blir mest prisvärt för att datorn ska bli allmänt snabbare och smidigare?
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Citerar Asbest:
Kommer troligen att köpa den nya 13 tums Macbook Air. Funderar dock på att boosta upp kraften lite genom att antingen lägga drygt 800 spänn för 4 extra GB ram-minne eller drygt 1200 för 1,7 ghz processorn. Vilket tror ni blir mest prisvärt för att datorn ska bli allmänt snabbare och smidigare?


Internminne reglerar ofta inte snabbhet, såvida du inte fyller hela mängden. Köp bättre processor. Du kan dessutom installera mer RAM senare.
  • 0
Citerar Aaandy:
Internminne reglerar ofta inte snabbhet, såvida du inte fyller hela mängden. Köp bättre processor. Du kan dessutom installera mer RAM senare.


Inte på en Air.

Jag hade nog investerat i RAM. Det är förmodligen första flaskhalsen du kommer stöta på efter en tids användning då programvaror tar upp mer plats.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Inte på en Air.


Så pass. Förbaskade Apple och deras begränsningar. Nå, kan man inte installera det i efterhand är RAM det bästa valet, som Bankar säger.
  • 0
Citerar Bankar:
Inte på en Air.

Jag hade nog investerat i RAM. Det är förmodligen första flaskhalsen du kommer stöta på efter en tids användning då programvaror tar upp mer plats.


Ah, det var som fan.. Inte ens hos Apples officiella återförsäljare/store? Får fundera på det då. Tack för responsen!
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Citerar Asbest:
Ah, det var som fan.. Inte ens hos Apples officiella återförsäljare/store? Får fundera på det då. Tack för responsen!


Tyvärr. Det är nämligen fastlött.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Tack vare nya API:s i och med iOS7 så får även iPad och iPhone stöd för kontroller. MFi Game Controllers.

Upcoming iOS 7 APIs: Gaming Improvements, Multitasking Support, AirDrop, and More

~

Haha, det finns ett ganska fiffigt sätt att se hur iOS 7 kommer se ut på en iPhone 5 genom att endast besöka hemsidan. Klicka på de olika små segmenten "See iOS 7 in action".
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Haha, det finns ett ganska fiffigt sätt att se hur iOS 7 kommer se ut på en iPhone 5 genom att endast besöka hemsidan. Klicka på de olika små segmenten "See iOS 7 in action".


På min Iphone 4S är det bara videoklipp som spelas upp i Quicktime.
  • 0
Citerar Aaandy:
På min Iphone 4S är det bara videoklipp som spelas upp i Quicktime.


Exakt. Men eftersom att upplösningen är anpassad efter iPhone 5, så ser det i princip ut som att man har OS:et på telefonen, under små demo-klipp som spelas upp. Likt det man ser vid affärer. Fiffigt.

Fungerar även på äldre modeller, men där är dessvärre ration inte anpassad.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Vet ni om skärmen har fått någon förbättring på nya Macbook Air? Upplösningen är ju densamma, men varken betraktningsvinkel eller färgåtergivning var något vidare på tidigare modeller. Det är väl det enda som hindrar mig från att köpa en.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Vet ni om skärmen har fått någon förbättring på nya Macbook Air? Upplösningen är ju densamma, men varken betraktningsvinkel eller färgåtergivning var något vidare på tidigare modeller. Det är väl det enda som hindrar mig från att köpa en.


Exakt samma. Vilket jag förväntade mig. Tekniken är fortfarande inte där för att implementera en "retina" och Apple har inga planer på att endast uppgradera den till en 1920*1080 IPS.

Nu har man däremot förbättrat batteritiden något enormt av att bibehålla samma skärm, men istället introducera Haswell.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Exakt samma.

Vad tråkigt. En IPS-skärm hade gjort den datorn perfekt. Alternativet är en 13" Pro med högupplöst skärm, men den har inte fått Haswell så därför går det alternativet bort. Nya processorn kommer dock inte att göra lika stor skillnad där, tror jag, eftersom retinaskärmen drar mer ström i förhållande till processorn än skärmen på Macbook Air.
  • 0
Jag har en macbook mid 2010 som helt plötsligt bara startar i felsäkert läge. Jag har testat att installera om OS (Snow Leopard) men det hjälper inte. Vet någon vad det kan vara för knas?
När skådespelet tagit slut, kastar minnet en ensam skugga på den solblekta stranden.
  • 0
Försöker välja mellan en MBP och en Air (2013) för skolan nästa år, kommer programmera mycket så jag måste bära med mig den till skolan varje dag. Tänkte se lite vad ni tycker och om ni har några tips?! Lutar mest åt Air nu men jag vill ha något som håller längre så därför kan det vara värt att köpa en MBP direkt. Airs vikt och batteritid är perfekt men av någon anledning tror jag att den inte kommer hela vägen pga passformen.

Uppskattar tips.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Uppskattar tips.


En MBP med Retina-display är rätt mycket mindre än "vanliga" MBP. Väger 1.6kg med bara. Fett smidig. Köpte den nyss.
När skådespelet tagit slut, kastar minnet en ensam skugga på den solblekta stranden.
  • 0
Citerar Stofflanskt360:
En MBP med Retina-display är rätt mycket mindre än "vanliga" MBP. Väger 1.6kg med bara. Fett smidig. Köpte den nyss.


Funderar på en Retina men många verkar ha haft problem och diverse felrapporter.
  • 0
Åh nej...det verkar som laddaren till min Macbook Pro slutat fungera.



Nu fungerar den igen.
  • 0
Har Apple angivit något mer specifikt datum när iOS 7 kommer?
Take it or leave it!
  • 0
När börjar Apple konferensen idag ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!