Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar Aaandy:
Alltså, IOS 6 måste vara det mest trasiga operativsystem som Apple släppt ifrån sig. Jag är i chock.


Trasigt? Maps är väl ingen höjdare i dagsläget, men i övrigt kan jag inte se varför det skulle vara trasigt.

Är det något specifikt du tänker på?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Är det något specifikt du tänker på?


Min telefon har buggat ur på flera punkter nu med IOS 6, som jag inte hade med IOS 5.

Meddelanden kommer inte när de ska, och kan anlända lite när de behagar. Upplever det särskilt med de sms som skickas till de sms-grupper jag är med i. Fick femton stycken härom timmen som egentligen skickades igår.

Stör ej-läget fungerar inte som det ska, då det åtminstone på min telefon inte tystar någonting.

Möjligheten att kunna stänga av en kontakts meddelandeljud eller dylikt fungerar inte heller.

Rent allmänt känns det också instabilare med tanke på att ofta så reagerar touchen sämre än tidigare och ibland helt fel. Som ibland när man gör svep, så tar telefonen det som att man vill scrolla. Har även haft en del blackouts på den, alltså att raden med klocka och batteri syns, men resten av skärmen är svart.
  • 0
Man bli ju alltid lurad angående batteriet, då man "förbrukar" betydligt mer den första vecka med en ny lur.

För övrigt är ju batteriets kapacitet lika stort som som för 4S.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Man bli ju alltid lurad angående batteriet, då man "förbrukar" betydligt mer den första vecka med en ny lur.

För övrigt är ju batteriets kapacitet lika stort som som för 4S.


Antagligen. Nu har jag dock haft min 4S i ett år, och jag upplever batteritiden som betydligt sämre.
  • 0
Att det ska va så jävla svårt att fixa fram ett batteri som håller mer än en dag.
Annars en toppenlur, har också varit med om en del buggar nu. När jag ringer så hör jag första singnalen sen blir det tyst och lite se are svarar den jag ringt eller telesvar.
Messtrul har jag också haft och ovanligt mycket appar som stängs av.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Aaandy:
Alltså, IOS 6 måste vara det mest trasiga operativsystem som Apple släppt ifrån sig. Jag är i chock.

Jag tycker att det är värdelöst. Har inte stött på en enda förbättring, men kan rada upp en lång lista med klagomål.
  • 0
Citerar Aaandy:
Min telefon har buggat ur på flera punkter nu med IOS 6, som jag inte hade med IOS 5.

Meddelanden kommer inte när de ska, och kan anlända lite när de behagar. Upplever det särskilt med de sms som skickas till de sms-grupper jag är med i. Fick femton stycken härom timmen som egentligen skickades igår.

Stör ej-läget fungerar inte som det ska, då det åtminstone på min telefon inte tystar någonting.

Möjligheten att kunna stänga av en kontakts meddelandeljud eller dylikt fungerar inte heller.

Rent allmänt känns det också instabilare med tanke på att ofta så reagerar touchen sämre än tidigare och ibland helt fel. Som ibland när man gör svep, så tar telefonen det som att man vill scrolla. Har även haft en del blackouts på den, alltså att raden med klocka och batteri syns, men resten av skärmen är svart.


Oj, det lät inte bra. Generellt har man hört att den absolut enskilt största kritiken riktats mot maps.

Har du formaterat om din Iphone? Själv har jag lyckligtvis inte upplevt något av ovanstående problem. Vad jag däremot tycker om iOS6 som helhet, är att den långt ifrån tillämpat "200" nya funktioner. Såvida man inte pratar om 190 nya koder i bakgrunden, samt möjligen tio små estetiska och alternativa förändringar i systemet. Marketing bullshit 101.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag tycker att det är värdelöst. Har inte stött på en enda förbättring, men kan rada upp en lång lista med klagomål.


Instämmer. Jag letar snart efter alternativ att ta tillbaka IOS 5 om inte Apple släpper en fix.

Citerar Bankar:
Oj, det lät inte bra. Generellt har man hört att den absolut enskilt största kritiken riktats mot maps.

Har du formaterat om din Iphone? Själv har jag lyckligtvis inte upplevt något av ovanstående problem. Vad jag däremot tycker om iOS6 som helhet, är att den långt ifrån tillämpat "200" nya funktioner. Såvida man inte pratar om 190 nya koder i bakgrunden, samt möjligen tio små estetiska och alternativa förändringar i systemet. Marketing bullshit 101.


Det bara låter inte bra, utan är uruselt. Irriterad som få över att ens dyra smartphone blivit en dumbphone inom loppet av någon vecka.

Instämmer. Snuskigt dåligt av Apple, som vid tidigare uppdateringar fortfarande haft en massa nyheter. Nu var det femtioelva saker i bakgrunden, som bara stör systemet, och några nya tillägg som inte fungerar som det ska. Attans vad arg jag är.
  • 0
Haft tur och inte stött på så mycket buggar i iOS6 själv, men kart-appen är ju i princip oanvändbar. Sedan är ju bytet till podcast-appen helt värdelös. Om man bara pausar en podcast, har telefonen på ljudlöst och får ett samtal man inte kan svara på så drar den igång podcasten på högsta volym när det slutat ringa.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
  • Felx
  • Felx
Om man vill ansluta en MacBook Air till en tv med HDMI, hur gör man då? Lyckas bara hitta adaptrar som är MiniDisplay port -> HDMI....
  • 0
Citerar Felx:
Om man vill ansluta en MacBook Air till en tv med HDMI, hur gör man då? Lyckas bara hitta adaptrar som är MiniDisplay port -> HDMI....


Då skaffar du en sån adapter
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Felx:
Om man vill ansluta en MacBook Air till en tv med HDMI, hur gör man då? Lyckas bara hitta adaptrar som är MiniDisplay port -> HDMI....


Ja du ska använda en sådan adapter... Alla såna adaptrar tar dock inte ljud så det kan man försöka ta reda på innan.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar neostar:
Att det ska va så jävla svårt att fixa fram ett batteri som håller mer än en dag

Problemet är du - konsumenten. Dagens smartphone-batterier är så tunna och små att de förlorar en massa kapacitet. Hade de varit dubbelt så tjocka hade man inte vunnit dubbelt så mycket batteritid, utan Fyrdubbelt.

Dessutom har åtminstone iPhone 5 ett väldigt smalt batteri på vänster sida för att få plats med elektroniken på höger sida, allt för att göra telefonen tunnare.

Sluta köpa telefoner med usel batteritid om du inte vill ha telefoner med usel batteritid.
  • 0
Citerar Ree:
Sluta köpa telefoner med usel batteritid om du inte vill ha telefoner med usel batteritid.


Det stämmer bra det. Samtidigt är det svårt med dagens marknad att få sin röst hörd angående just den dåliga batteritiden som många telefoner lider av. Jag vill till exempel inte ensam avstå från en smartphone bara för att poängtera att batteritiden inte är tillräckligt bra, då det ger föga effekt.
  • 0
Citerar Felx:
Om man vill ansluta en MacBook Air till en tv med HDMI, hur gör man då? Lyckas bara hitta adaptrar som är MiniDisplay port -> HDMI....

Jag har en från iWires, den fungerar utmärkt. Köptes på Koneo.
  • 0
Citerar Aaandy:
Det bara låter inte bra, utan är uruselt. Irriterad som få över att ens dyra smartphone blivit en dumbphone inom loppet av någon vecka.

Instämmer. Snuskigt dåligt av Apple, som vid tidigare uppdateringar fortfarande haft en massa nyheter. Nu var det femtioelva saker i bakgrunden, som bara stör systemet, och några nya tillägg som inte fungerar som det ska. Attans vad arg jag är.


Har du hört andra som upplever samma omfattande problem? Pröva att formatera om telefonen.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Jabu-Jabu:
Då skaffar du en sån adapter


Men en Air har ju ingen Mini-Display-ingång?
  • 0
Citerar Felx:
Men en Air har ju ingen Mini-Display-ingång?

Det har du visserligen rätt i. Men den har en utgång, som finns inbyggd i Thunderbolt-kontakten!

  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar ApeWithSniper:
inbyggd i Thunderbolt-kontakten!


Ojfan. Det var något nyss! Så då är det alltså inget problem!

Har inte riktigt lyckats släppa tankarna om en iMac... Eftersom det har gått så otroligt länge sedan de uppdaterades, tror ni att Apple möjligen har planer på att skrota de stationära datorerna och bara sälja laptops?
  • 0
Citerar Felx:
Har inte riktigt lyckats släppa tankarna om en iMac... Eftersom det har gått så otroligt länge sedan de uppdaterades, tror ni att Apple möjligen har planer på att skrota de stationära datorerna och bara sälja laptops?


Jag tror iMac är för ikonisk för att sluta säljas, och den säljer fortfarande rätt bra. Mac Pro, däremot, kan jag tänka mig kan sluta säljas inom något/några år.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Andra Bullar:
Jag tror iMac är för ikonisk för att sluta säljas, och den säljer fortfarande rätt bra. Mac Pro, däremot, kan jag tänka mig kan sluta säljas inom något/några år.


Jag undrar verkligen vad Apple har för planer, samtidigt som jag vill vänta och se vill jag köpa en Mac nu. Vad säger ni om en 27" iMac med 2.7GHz processor VS. en 13" MacBook Air?
  • 0
Citerar Felx:
Jag undrar verkligen vad Apple har för planer, samtidigt som jag vill vänta och se vill jag köpa en Mac nu. Vad säger ni om en 27" iMac med 2.7GHz processor VS. en 13" MacBook Air?


Hahaha, har du inte ställt den frågan flera gånger tidigare i tråden?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Bankar:
Hahaha, har du inte ställt den frågan flera gånger tidigare i tråden?


Nej, då har det handlat om olika MacBook-modeller. Ber om ursäkt om jag är tjatig...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!